Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:27

Wat is knap, en wat is lelijk??

Wel kan ik zeggen dan geen van ons 3-en thuis lelijk is maar persoonlijk vind ik dat ik iets beter uit de verf ben gekomen dan mijn zus en zusje... arrogant? misschien maar ja het is ook maar mijn eigen mening.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:27

Wij hebben 1 dochter, dus eigenlijk ook oudste kind, ik weet niet of ik het nog mooier kon klaarkrijgen, denk het niet, kijk maar in mijn profiel :P

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:28

gaapje schreef:
Hier is de oudste ook een lekker ding.
Middelste heeft meer een ontdeugend koppie.
Ja en de jongste, ook de eeinge meid...is een heel knap poppetje.

Deze mama is meer als tevreden haha

Het is net alsof ik het zelf getypt heb:+
Hier thuis is het dus zoals Gaapje het heeft geschreven.

Wbt mijn fam, ik ben de jongste van 4 ( ik heb 3 broers boven mij),maar alle 3 zijn ze goodlooking mannen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:28

Chivance schreef:
Wij hebben 1 dochter, dus eigenlijk ook oudste kind, ik weet niet of ik het nog mooier kon klaarkrijgen, denk het niet, kijk maar in mijn profiel :P

Goed gelukt hoor. :D :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:29

Steph86 schreef:
gaapje schreef:
Hier is de oudste ook een lekker ding.
Middelste heeft meer een ontdeugend koppie.
Ja en de jongste, ook de eeinge meid...is een heel knap poppetje.

Deze mama is meer als tevreden haha

Het is net alsof ik het zelf getypt heb:+
Hier thuis is het dus zoals Gaapje het heeft geschreven.

Wbt mijn fam, ik ben de jongste van 4 ( ik heb 3 broers boven mij),maar alle 3 zijn ze goodlooking mannen!

Hmm ligt dat niet ook aan de leeftijden, oudste ouder (sneller "lekker ding"), middelste wat ondeugend (zit er tussenin), jongste vaak een poppetje (omdat ze de jongste is, die vaak als de onschuldigste wordt gezien)?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-03-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:30

Pff wat een topic :=

Nou ik zou niet weten of ik nou echt de lelijkste ben thuis haha wl de oudste! :P
Maar ik ben heeeeel anders dan mn zus, ik ben lang, slank en blond lang steil haar, blauwe ogen en een lichte huid
Mn zus is ook vrij lang, slank/normaal postuur(maar met anorexia, ze heeft wel sneller aanleg om aan te komen helaas) donker haar met slag er in, donkere ogen en huid is ook een tintje donkerder dan die van mij en is snel lekker bruin in de zon

oftewel 2 totaal verschillende type's dus wie vindt wie nou t knapste? Zijn vast mensen die mijn zus vele malen mooier vinden dan mij, maar ik vind mezelf iig niet lelijk, laten we het daar maar op houden, is beter voor mn ego&humeur hahaha.

Hoor alleen al van tiener af aan dat jongens mij de lekkerste van ons 2 vinden :') maar zus is ook een hele tijd vrij alternatief gekleed gegaan, dreadlocks, van die armbanden met spikes en wijde kleding, ik draag altijd gewoon normale kleding en wat strakkere truitjes&broeken, dus tot zover het verstand van de mannen mbt wie 'het lekkerst' is :')

Als ik bij mn neefjes/nichtjes kijk, de knapste neef is enigst kind dus die is gewoon goed gelukt haha!
Bij mn neven is bij het ene gezin de oudste het knapst, bij de andere de jongste.
Bij mn nichtjes is in 1 gezin het middelste kind de mooiste, bij de andere zijn ze vrijwel identiek dus valt t niet te zeggen.

Het is mij ig nooit zo sterk opgevallen dat de oudste altijd de lelijkste is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:33

wat een topic zeg :')
Mss ga ik nu iets cliché's zeggen
Ik geloof niet in genetisch bepaalde lelijkheid, ja tenzij je mss als je allemaal wratten op je gezicht ofzo, of een andere aandoening. Dat kan mss minder fraai zijn. Maar de rest kan je altijd toch nog wel redelijk compenseren denk ik zo :P Tuurlijk kun je goede genen hebben, maar als je als vrouw zijnde dan bv. vervolgens je haar millimetert (terwijl je het niet kunt hebben) en vervolgens iedere dag in een vuilniszak op straat gaat lopen. Dan kan ik zo iemand toch niet echt knap vinden. Dan kan ik hoogstens kunnen denlen ' Dat had wel wat kunnen zijn als ze normaal had gedaan' maar niet meer dan dat :') . Zusje van zo iemand kan mss wel iets minder goede genen hebben, maar door goede verzorging, uitstraling , en kleren toch een stuk knapper zijn :Y) En dan nog, lelijk en knap zijn relatief. Dus zelfs dan kun je nog van mening verschillen..

Ik ben zelfse de jongste, heb een oudere broer. Is echt geen model ofzo maar heb toch wel een paar keer gehoord dat ik een leuke broer heb :P . Ik betwijfel of mensen dat ook over mij zeggen tegen hem :') _O- . Ik denk dat qua gezicht mijn verhoudingen iets beter kloppen (hij heeft een grotere neus :') )... Maar mijn broer heeft meer uitstraling denk ik :j Dus ja, trek je conclusies. Val echt niets over te zeggen lijkt me zo :+

NorwayFjord

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:35

Nou fijn, dan ben ik dus lelijk omdat ik er eerder was dan mn broertje? :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:35

Over die vuilniszak vs goede verzorging: imo heeft dat niks met schoonheid te maken, meisje in de vuilniszak kan ik veel knapper vinden dan haar goed verzorgde zusje, alleen vind jij die tweede aantrekkelijker omdat je meer waarde hecht aan hoe haar "gemaakte" uiterlijk eruit ziet. Dat heeft imo niks met iemands pure schoonheid te maken.

Ik vind dat er verschillen zitten in knap, mooi en aantrekkelijk.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-03-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:36

Maar als er nou ouders zijn die allebei het oudste kind zijn en dus niet zo knap.
Kunnen die wel weer een mooi kind krijgen?

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:37

Ik vind mezelf eigenlijk niet lelijker dan mijn broertje.... maar ik ga er wel eens op letten. Bij mijn vriendinnen, die ook de oudste zijn, is het volgens mij ook niet het geval.. Hmpft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:40

Fiffill schreef:
Over die vuilniszak vs goede verzorging: imo heeft dat niks met knapheid te maken, meisje in de vuilniszak kan ik veel knapper vinden dan haar goed verzorgde zusje, alleen vind jij die tweede aantrekkelijker omdat je meer waarde hecht aan hoe haar "gemaakte" uiterlijk eruit ziet. Dat heeft imo niks met iemands pure schoonheid te maken.

Daar ben ik het niet mee eens. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat iedereen over ' pure schoonheid ' bezit.

Maar niet iedereen het, door bv. slechte verzorging, uitstraling, eigenwaarde etc. , het naar buiten laat komen :D . Ik ken zat mensen die ik eerst minder knap vond en door een omslag in hun uiterlijk (haren geverfd, afvallen/aankomen, kledingstijl) een stuk knapper ben gaan vinden. :)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:41

Ik vind mijn 3 kinderen op hun eigen manier allemaal knap. De een heeft wat meer van mij of van hun vader.
Het eindresultaat mag er zijn. Ik zou geen enkele van hun bestempelen als minder knap.

Yv_

Uhm.. Niet helemaal. Vriend van mij heeft echt een súperknappe broer, die broer is het oudst.
Vriendin van mij is de jongste, niet bepaald lelijk. Haar middelste broer is écht niet knap :+, haar oudste broer samsam..

Maar zo zijn er ook weer zat die een minder knappere oudste broer of zus hebben!
Heb ik even geluk dat ik enigskind ben :D!

StillAngel

Klopt wel helemaal :') _/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:42

Menino schreef:
Fiffill schreef:
Over die vuilniszak vs goede verzorging: imo heeft dat niks met knapheid te maken, meisje in de vuilniszak kan ik veel knapper vinden dan haar goed verzorgde zusje, alleen vind jij die tweede aantrekkelijker omdat je meer waarde hecht aan hoe haar "gemaakte" uiterlijk eruit ziet. Dat heeft imo niks met iemands pure schoonheid te maken.

Daar ben ik het niet mee eens. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat iedereen over ' pure schoonheid ' bezit.

Maar niet iedereen het, door bv. slechte verzorging, uitstraling, eigenwaarde etc. , het naar buiten laat komen :D . Ik ken zat mensen die ik eerst minder knap vond en door een omslag in hun uiterlijk (haren geverfd, afvallen/aankomen, kledingstijl) een stuk knapper ben gaan vinden. :)

Dat is dus wat ik het verschil vind tussen aantrekkelijk, knap en mooi... ken mensen die nog mooi zijn in een vuilniszak ;) en mensen die ik wel knap vind, maar niet mooi. Heel persoonlijk allemaal.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:43

Grappig dat jullie dit zo'n gekke stelling vinden allemaal, want naar dit soort dingen is/wordt namelijk heeeeel veel onderzoek gedaan. De stand van zaken is alleen het tegen overgestelde van de conclusie die bij de TS thuis gaande is :D .
Het eerst geboren kind is namelijk over het algemeen het meest "knap". En niet alleen in fysieke zin, het is ook nog eens het meest succesvol in het leven (ook weer over het algemeen natuuelijk ;) ) .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:43

En wat als je nou enig kind bent zoals ik? :+

En wat is mooi? Voor de één is iemand mooi en voor de ander niet. Smaken verschillen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:45

Lelijk of knap zijn relatief, iemand die ik heel knap vind, kan iemand anders wel verschrikkelijk lelijk vinden.
Dus de stelling 'oudste kind is het lelijkst' gaat in mijn ogen niet op. Wie bepaald wat lelijk of knap is? Juist, dat bepaal je zelf!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:47

Fiffill schreef:
Over die vuilniszak vs goede verzorging: imo heeft dat niks met schoonheid te maken, meisje in de vuilniszak kan ik veel knapper vinden dan haar goed verzorgde zusje, alleen vind jij die tweede aantrekkelijker omdat je meer waarde hecht aan hoe haar "gemaakte" uiterlijk eruit ziet. Dat heeft imo niks met iemands pure schoonheid te maken.

Ben ik het ook mee eens, als ik iemand echt mooi vind dan zal ik diegene ook in een vuilniszak mooi vinden :j

Een mooi persoon is voor mij iemand die van binnen uit een bepaalde schoonheid en uitstraling heeft, het idee van een persoon die de kamer doet stralen door puur en alleen aanwezigheid. In dat geval vergeet ik te kijken naar 'aardse' dingen als kleding, verzorging en uiterlijk.

Knap vind ik meer iemand die er (in mijn ogen) goed verzorgd en leuk uit ziet, dat ik denk goh leuk meisje/jongen.

MJ__

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:50

Ken ik absoluut niet.
Dat is overal anders,
er is geen wetenschappelijk onderzoek dat daadwerkelijk zegt dat de oudste de lelijkste is,
dat is eigenlijk ook een beetje onzin vind ik :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:51

AniqueN schreef:
Grappig dat jullie dit zo'n gekke stelling vinden allemaal, want naar dit soort dingen is/wordt namelijk heeeeel veel onderzoek gedaan. De stand van zaken is alleen het tegen overgestelde van de conclusie die bij de TS thuis gaande is :D .
Het eerst geboren kind is namelijk over het algemeen het meest "knap". En niet alleen in fysieke zin, het is ook nog eens het meest succesvol in het leven (ook weer over het algemeen natuuelijk ;) ) .

Is dat onderzoek dan niet de uitkomst van statistiek, de meeste mensen vonden het oudste kind het knapst dus conclusie.. Dat houdt dus nog steeds in dat het een relatief gegeven is. Die persoon is niet het knapst maar wordt gewoon door een meerderheid knapper gevonden dan zijn broers of zussen.

Succesvol is overigens ook een relatief begrip in mijn ogen. Ben je succesvol als je rijk bent, een hoge functie hebt of kun je ook succesvol zijn als huismoeder? Zal per persoon verschillen :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:52

Fiffill schreef:

Het krijgt een filosofisch tintje. :D Ik vind de berichten van de Boktmoeders hier erg aandoenlijk, natuurlijk vinden zij al hun kinderen prachtige wezens. Al zal een buitenstaander het niet per se zo zien.

Eerlijk gezegd let ik er nooit op en boeit het ook niet zo, toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:53

Sentido schreef:
AniqueN schreef:

Is dat onderzoek dan niet de uitkomst van statistiek, de meeste mensen vonden het oudste kind het knapst dus conclusie.. Dat houdt dus nog steeds in dat het een relatief gegeven is. Die persoon is niet het knapst maar wordt gewoon door een meerderheid knapper gevonden dan zijn broers of zussen.

Succesvol is overigens ook een relatief begrip in mijn ogen. Ben je succesvol als je rijk bent, een hoge functie hebt of kun je ook succesvol zijn als huismoeder? Zal per persoon verschillen :j

Over dat succesvol, is het aan de ene kant ergens niet logisch dat de oudste vaak "succesvoller" is, die heeft daartoe toch ook meer tijd gehad... om bijv. op te klimmen naar een hogere functie.

Ben het er mee eens dat het allemaal relatief is. :j

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:56

Sentido schreef:
AniqueN schreef:

Technisch zijn dit inderdaad super ingewikkelde onderzoeken (daarom ook juist zo leuk ;) ), je moet het zo zien dat in zo'n onderzoek "knap" of "mooi" helemaal geoperationalisser wordt, dus niet met een simpel wel of niet knap. Bij succesvol in het leven is dat precies zo.

Ik vat in 2 regels de conclusie samen van een miljoenen onderzoek en dat kan natuurlijk eigenlijk niet. Maar neem maar van mij aan, dat er reden is om aan te nemen dat het zo is. Bijzonder toch? Zelf van ik trouwens de jongste, dus het is niet in mijn eigen belang haha.