Geen vrij krijgen voor in ontvangst nemen van Sleutels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:04

Brainless schreef:
Maar in geen enkele CAO staat specifiek dat je voor het tekenen van de koopakte recht hebt op een vrijde dag of dat de werkgever je er de gelegenheid voor moet geven.

Dat klopt. Maar bijv. wel voor het opmaken van notariële akte van een samenlevingsverband (onbetaald verlof).
Als TS het dus bijv. een maand geleden heeft aangevraagd dan geeft een goede werkgever daar gewoon vrij voor. Immers het is je "eigen" vrije dag.
En ik zou ook zelf mijn notariële akte voor mijn huis willen tekenen en niet per volmacht.
En ik bepaal ook liever zelf wanneer ik een vrije dag opneem (wanneer het mij uitkomt), wel in overleg met mijn werkgever en ruim van te voren aangevraagd.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:06

Kan hij hiervoor niet een van zijn vakantie dagen op nemen?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:30

@ DDDMakkink

Ik doel daar mee op het feit dat zodra er iets de werknemer niet aan staat dat er dan meteen wordt geroepen ziek melden. Een typische werknemers mentaliteit.
Misschien heeft de werkgever wel hele goede redenen om man van ts juist die dag geen vrij te geven? Ik kan op mijn werk ook niet altijd vrij krijgen en dan meld ik me ook niet meteen ziek om het alsnog te krijgen. Dit soort zaken horen bij het werknemer zijn, als je daar niet tegen kunt moet je een bedrijf voor jezelf gaan starten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:41

DDDMakkink schreef:
tjonge jonge wat een **** baas zeg
hij hoeft toch geen uren vrij te nemen het is even heen en weer tekenen en dan kan hij weer aan het werk
wat nou als jij (ik hoop het echt niet en klop het gelijk even af)onder een auto terecht komt en naar het ziekenhuis word gebracht???
mag hij zeker ook niet weg omdat ze geen invaller hebben
maar ach zo ken ik een nog gekker verhaal
ik ken iemand die helemaal geen vrij kreeg voor haar verhuizing
andere mensen stonden toen uiteindelijk haar spullen te verhuizen toen zij aan het werk was 8)7 8)7 8)7
maar oh wee als de grote baas weg moet morgen dan kan het ineens wel

Vaak betekend dat er andere werknemers (collega's) over moeten werken.
Voor een ongeval is dat geen probleem natuurlijk.

Het voordeel van eigen baas is dat je je eigen tijden kan bepalen, helaas ben je ook de pineut als het slecht gaat met je bedrijf.
Mijn man moest even uit zijn werk ervoor komen (80 km) dat is ook niet zomaar even heen en weer.
Verhuizen kan ook in het weekend. En ik ken het "nog gekker"... mensen met kinderen die geen vakantie kunnen krijgen tijdens de schoolvakanties....
Soms is het ontzettend moeilijk vrij te krijgen, mijn man heeft ook weleens afspraak moeten afzeggen (afzwemmen kind) omdat er onverwachts een collega ziek was (of was dat iemand die ook geen vrij kreeg??).

kazan

Re: Geen vrij krijgen voor in ontvangst nemen van Sleutels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:53

Het is opgelost,

11maart Krijgen we de sleutel!
We wisten de sleuteloverdracht en een tijdje van te voren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:35

Hoe heb je het nu opgelost? Andere datum zodat hij wel vrij kan of een volmacht?

Fijn dat het iig is opgelost.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:04

nou fijn dat het opgelost is

ik bedoelde mijn eerdere post dat als er onverwachts iets zou gebeuren
dat er dan ook iets geregeld moet worden
en dan zou het niet kunnen als je ruim van te voren weet dat je op een bepaalde datum wat heb
dat vind ik vaak raar.
maar goed wat niet kan ,kan niet.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:08

We hebben 11 maart de transportdatum en die datum heeft mijn man wel vrij gekregen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:19

Hmmm, toch vind het niet echt personeelsvriendelijk in eerste instantie. Heb in een vorig leven ook een tijdje planning gedaan. Bij zoiets zette de rest een stapje extra, ik plande een korte route eventueel om een afspraak heen en ging er daarbij gelijk vanuit dat ik op die dag toch wel de uren kon vragen van die persoon. Soms was ik zelfs nog wel zo gek om wat adressen over te nemen zodat iemand er even tussenuit kon. Dus Kan niet ligt op het kerkhof en Wil niet ligt ernaast.
Maaaar die goodwil verwachte ik dus ook van mijn chauffeurs. Planning is nou eenmaal creatief omgaan met onverwachte gebeurtenissen en buiten het boekje ligt vaak de oplossing.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:29

Anne_GTI schreef:
Hmmm, toch vind het niet echt personeelsvriendelijk in eerste instantie. Heb in een vorig leven ook een tijdje planning gedaan. Bij zoiets zette de rest een stapje extra, ik plande een korte route eventueel om een afspraak heen en ging er daarbij gelijk vanuit dat ik op die dag toch wel de uren kon vragen van die persoon. Soms was ik zelfs nog wel zo gek om wat adressen over te nemen zodat iemand er even tussenuit kon. Dus Kan niet ligt op het kerkhof en Wil niet ligt ernaast.
Maaaar die goodwil verwachte ik dus ook van mijn chauffeurs. Planning is nou eenmaal creatief omgaan met onverwachte gebeurtenissen en buiten het boekje ligt vaak de oplossing.

uhm nou dat bedoelde ik dus eigenlijk ook
er valt overal wel een mouw aan te passen lijkt mij
zeker als je het al 2 weken of zo van te voren weet
lijtk mij dat iemand ook naar een huisarts moet kunnen en bij onze huisarts kan je alleen op de dag zelf een afspraak maken want voor 2 weken vooruit
doen ze niet aan en dan moet er ook een oplossing zijn te vinden toch?