Sok schreef:Absoluut niet als aanval zien dit, puur en alleen interesse!
Rijden de mensen die het zielig vinden voor de dieren dan ook zonder zadel op hun paarden? Of kopen ze geen leren schoenen? Ik vind de vergaring van leer voor gebruiksvoorwerpen een stuk zieliger dan het slachten om de mensen in een levensbehoefte te voorzien persoonlijk...
Als je geen leerproducten gebruikt ben je veganist.

Ik ben vegetarier, maar ik moet wel zeggen dat ik heel bewust ben in het kopen van leer. Soms ontkom je er niet aan, maar ik ben geen leer-a-holic. Als het even anders kan, kies ik voor leerloos.

Even een vraagje aan degenen die gezondheidsproblemen kregen door het geen vlees eten: Aten jullie wel goede vervanging a la peulvruchten, noten, soja, eieren, kaas of de bekende vleesvervangers? Want daarin zitten bepaalde zaken als ijzer (zit ook in groenten en sesamzaadjes trouwens), B12 e.d. ook verwerkt.
Ik ken trouwens vooral mensen die ijzertekort e..d hebben, die gek genoeg WEL vlees eten. Denk dan toch dat de rest van hun dieet niet zo bijster gezond is. Ik weet niet of dat bij jullie ook het geval is, ik vraag het me gewoon even af......