Ergernis, bussen die niet stoppen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Re: Ergernis, bussen die niet stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 01:17

Heb een tijd gehad dat hij steeds de halte voorbij reed als ik eruit moest. Komt omdat de laatsten meestal 10 minuten voor mij uitstappen en dan wil de chauffeur linea recta naar het station :D Maar hallo, ik moet eerst nog in een klein gat worden uitgezet...!

Heb thuis nog nooit gehad dat hij me voorbij reed als ik bij de halte stond te wachten, gelukkig maar! In Groningen wel regelmatig. Eén keer deed die vent zelfs de deuren open, zei tegen mij: 'wacht maar op de volgende', en reed weg :( Terwijl er nog plaats zat was... Eikel :P

Gisteren kwam de bus al aanrijden terwijl ik nog in de keuken stond.. Ik keihard de deur uit rennen, richting de weg.. Hij zag me al aankomen, was breed aan het lachen :D Is ie even midden op een 80 km weg voor me gestopt :Y) Liefff.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:53

Nou, dat is nog eens aardig.
Ik zat ook een keer in de bus, toen was een jongen zijn abonnement kwijt, die gewoon nog thuis lag.
Dus die chauffeur zette hem voor zijn huis af. Hij rennend naar binnen toe om zijn pasje te halen.

Wat aardig van de chauffeur dat hij heeft gewacht ;)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:04

Haha, dat heb ik ook eens gehad! Was ik mijn strippenkaart vergeten.. Ook op naar mijn huis. :D

Ze bestaan dus wel, leuke buschauffeurs ;)

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:30

Ik neem alleen de bus naar de stad, en een keertje was ik naar de bios met een vriendin terwijl er een groot feest was. Heel dom, ik was 13, het duurde nog 2 voordat de bus kwam en er waren allemaal dronken mensen. Er ging eigenlijk een bus eerder, maar die besloot dat hij geen zin had ofzo, want die kwam niet. Mannen kwamen steeds naar ons toe enzo. Uiteindelijk was de uur voorbij, wouden net de bus instappen, gaan de deuren opeens dicht en rijd de man weg. De bus was niet vol, dus wij konden er nog makkelijk bij. Ik was echt flink boos. Naar huis gebeld, en werdt na een half uur opgehaald.
Maar dat de chauffeur gewoon weg ging terwijl hij zag dat er twee jonge meisjes mee wouden snap ik echt niet :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 10:43

Tja sommige zijn wel zo aardig.
Bijvoorbeeld. Er konden 8 mensen in één busje maar er stonden 12 mensen.
Dus iedereen zo proppen. Dus kwam iedereen wel mee ;)

@GirlBK,
Dat snap ik gewoon niet. Er is plek, rijdt je weg.
Dat had ik ook een keer. Vroeger toen ik nog op de middelbare school zat, stond ik daar een half uur te wachten. Ik vond het vreemd dat hij niet kwam. Neem ik een uur later de bus, ben ik een uur te laat :S

Blijkt het, dat die lijn, voor die ene dag eruit gehaald was :@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:13

ik heb het ook weleens en dan maak ik van te voren alvast overdreven geluidjes :+ en net voor de halte ga ik bij de deur staan en uitchecken en stop ie dan nog niet dan roep ik dat ik er uit wil :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:42

MarisJj schreef:
marleen_88 schreef:
Ik zou dan gewoon naar de chauffeur lopen en vragen of je eruit mag, dit heb ik ook wel eens gehad!

Je moet natuurlijk niet als een idioot gaan krijsen van achter uit de bus ;)

Als een bus niet stopt dan roep ik gewoon hoor,, of k nou voorin of achterin zit!!

Het wordt door de buschauffeur meer gewaardeerd hoor als je even netjes naar voren loopt. :)
Fouten maken is menselijk, dus om nou meteen te gaan schreeuwen vanuit achterin de bus, vind ik niet zo netjes.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:00

Nou schreeuwen is overdreven maar ik laat gewoon merken dat ik eruit wil... Tegen de tijd dat je bij de chauffeur bent, is ie alweer zoveel verder met als gevolg dat ze bij mijn halte niet meer stoppen