Yellowcab schreef:Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?
Yellowcab schreef:Ja precies. Ik snap jouw punt ook hoor maar in veel gevallen is het inderdaad behoorlijk krom en oneerlijk.
Tja dat het mogelijk is vind ik eigenlijk al vreemd, lijkt mij dat die uitkeringen dan wat aan de hoge kant zijn hoor. Het is niet de bedoeling dat je daar even lekker van op vakantie gaat lijkt mij!
Verschil met een wajong vind ik wel dat iemand niet kán werken en dus in veel gevallen ook geen toekomst heeft op een beter betaalde baan of dus hogere uitkering. Het in leven met een minimaal inkomen is niet echt iets waar je jaloers op moet zijn.
Persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is onder normale omstandigheden en zonder hulp (!), want het is echt geen vetpot of zelfs maar te vergelijken met vakantie.
Daarbij zijn het voornamelijk de tegenslagen die niet op te brengen zijn, denk zonder paard al moeilijk...
Krijg je wel hulp, dan kan het hebben van een paard zelf zorgen voor minder ziektekosten. Psychisch kunnen veel mensen er baat bij hebben namelijk.
(gevoel van nodig/gewenst zijn, ontspanning, geen tijdsdruk)