Paardrijkleding in de mode?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:47

Ik twijfel dus écht om een keertje voor de grap met mijn leren rijlaarzen naar mijn werk te gaan en te kijken wie doorheeft dat dat rijn rijlaarzen zijn...

De leren laarzen met hogere boog zag je hier al redelijk lang, zeker met de bruine boord. De broeken daaarentegen niet, da's nieuwer.

Als ruitermode de nieuwe mode is, wil ik wel een keertje in mijn rijkledij een dagje gaan shoppen. Rijbroek kostte €150, laarzen €460, mooi truitje op en mijn wedstrijdjasje van zo'n €150... Benieuwd wie het verschil merkt :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:48

Haha ja het valt mij ookal op.
Je kan tegenwoordig zelfs in je rijbroek ergens heen, want de broeken lijken ook soms sprekend op paardrijbroeken :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:49

De medestudenten van mijn vriendin dachten dat het gewoon normale laarzen waren die van mijn vriendin :+
Hier zag je ook al een lange tijd laarzen met een dressuurboog of een jachtkap. Die leggings met die lederen zitvlakken vind ik echt zum kotsen :r
Straks wordt het zweepje nog wel het nieuwe accessoire. Dat was het volgens mij zelfs al vorig jaar bij een modeshow..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:55

Ik zie in Rotterdam ook geregeld mensen op rubberen paardrijlaarzen lopen ja. Heb altijd moeite om me in te houden waar ze die gekocht hebben :=

Whoops1

Re: Paardrijkleding in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:58

Vanmiddag stond er iemand voor mij in de rij bij de kassa van AH..

Uggs aan, spijkerbroek aan, Pikeur jas aan & met Louis Voutton tas,
mijn vriend & ik keken elkaar echt even aan zo van ; uhh jaa, haha, sjieke paardrijoutfit
of een combinatie van alles omdat ze het gewoon een leuke paardenjas vind voor gewoon!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:59

tinaaz schreef:
plastic rijlaarzen? wat moet ik me daar bij voorstellen?
Die echte rubberen laarzen die de beginnende of recreatie ruiter draagt??
Zie ik hier nog niet echt voorbij komen, woon dan ook in het noorden, en wij lopen ook een beetje achter qua mode, maar rijlaarzen?? hahaha

hahah ik woon ook in het noorden en ik heb ze inderdaad ook nog niet gezien!
wel grappig :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:00

ik ben wel benieuwd wat die broeken kosten.. haha misschien is het goedkoper dan een rijbroek! haha
ja hier in de buurt zie ik het niet heel erg veel maar ik zie het wel eens ja. vooral de broeken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:00

Jeanneee_ schreef:
Kopt hier in het noorden hangt het pas sinds 3 maand in de winkel.

Nee hoor, heb het vorig jaar voorjaar al in de H&M zien hangen.. 'paardrij' broeken incl. kniestukken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:33

Ik geloof dat ik toch wat vaker naar de stad toe moet gaan.
Loop in m'n vrije tijd ook altijd in ''paardrijkleding'', maar dan weer net geen rijbroek en laarzen.
Wel altijd modieuze paardrijkleding.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:46

Ik had het inderdaad ook al gezien := :)

Misschien hebben wij dit zelf wel veroorzaakt met ons gesjouw door de stad en de winkel en dacht iemand hej dat vind ik wel leuk. En zoo werd de nieuwe mode geboren :j :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:50

eenitraM schreef:
Ja het model rijbroek is in.

Daarnaast regenlaarzen aka rijlaarzen.

Heb zelfs de directrice van mijn school op leren glimmende laarzen zien lopen met sportbandje en spoortje :=

Ja die regenlaarzen heb ik ook gezien.
Ik heb echt lang staan kijken of het niet gewoon rubber rijlaarzen waren.
Waren wel lekker goedkoop voor paarse rubber rijlaarzen dus als iemand nog rijlaarzen zoekt haha.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:53

Ik word nog steeds raar aangekeken als ik met mijn paardrijkloffie door de stad banjer..
En dat terwijl al die grietjes zo'n beetje hetzelfde gekleed zijn..

Bij mij op school zie ik het vooral veel, bij ons kun je ook een mode-opleiding volgen.
Ik heb soms echt de neiging om gewoon in mijn kloffie naar school te gaan, en kijken wat er dan gebeurd.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:55

doe is dan ;) en doe dan verslag. lachen toch.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:56

Haha, als ik een korte dag heb, zal ik dat doen ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:58

wel verslag doen he ;)
ik zag laatst ook zo'n dame bij ons in de winkel. zag eruit alsof ze rechtstreeks van de military was geplukt. kakkerdekak, parelknip incluis.
Ik hou zelf ook wel van een beetje kak, maar dat ging me echt te ver. van die paardrijlaarzen, beige rijbroekje, blousje, rijjas-colbert én bruine poncho. pfoeeee

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:11

Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk.

Mensen lopen tenslotte ook in hun vrije tijd op hardloopschoenen.... in voetbalshirtjes.... surfkleding... pilotenbrillen... koetsiersjassen... cowboylaarzen.... bikerjasjes... joggingbroeken... rock 'n roll jurkjes... trainingsjasjes.... motorlaarzen... skateboardschoenen.... formule 1-petjes... basketballjasjes....

.... zonder dat ze [waarschijnlijk] ook maar 1 meter gesport hebben in hun kleding.

We dragen kleding geïnspireerd op het leger of het boerenleven of timmermannen of de scheepvaart...

Dus waarom ook geen paardrijkleding?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:13

oow t maakt me verder ook niet echt uit hoor, maar ik vind het gewoon lachwekkend.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:17

Je ziet het indd steeds meer laatst zag ik een TH broek niet van een rijbroek te onderscheiden!
Indd de laarzen en ook nog rubber afgrijselijk en log dan ook helemaal dubbel van het lachen!

En als klapper mijn moeder kwam laatst thuis zegt ze kijk ik heb een nieuwe broek dus ik aah dat is een toffe rijbroek
Zegt ze nors nee die is niet om te rijden die is voor zo!
Ik zei waarom koop je dan een rijbroek
Krijg ik als reactie sukkel dit is geen rijbroek nou echt ik heb in een deuk gelegen!

Overigens als ik snel tussen een aantal paarden door naar de winkel moet heb ik ook gewoon mijn paardrij zooi aan broek met leren laarzen paardenjas en als de sporen aan me laarzen zitten en als ik die bij het volgende paard nodig heb laat ik die ook gewoon aan hoor

Ik loop ook in mn gewone kleren met PK jas aan door de stad etc
Ik heb een PK jas met bling logo van ons bedrijf erop die heb ik alleen zo aan dus niet op stal die doe ik aan als ik ga stappen niemand die die jas jat hoor en als ze dat wel doen pik ik hem er zo weer uit

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:21

de meest populaire meiden, lopen bij ons in model rijbroek, met rijlaarzen deronder, maaaaar het verschil is die broek is 5 x zo duur, en die laarzen ook..
Mijn rijkleren waren 'afschuwelijk'. Maar nu der een merknaampje in staat in ene nie meer?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:22

Het maakt mij ook niet uit, maar ik vind het gewoon raar dat ik met mijn 'originele rijkleding' vreemd word aangekeken en soms zelfs word aangesproken 'wat ik zo leuk vind aan die paarden', terwijl de helft kleding draagt die gebaseerd zijn op rijkleding.

That's all :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:25

ik heb er echt schijt aan (soms letterlijk). ik ga gerust in mijn rijbroekje een boodschapje doen in Almelo ofzo. Woon zelf in kwartiertje van stal. stal is vlakbij almelo. als ik dan een boodschap moet doen, ga ik echt niet eerst thuis omkleden.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:28

Bij welke stal sta je dan hihi, ben je nog niet tegengekomen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:32

is gewoon bij een particulier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:36

LELIJK.... ik zat ook te kijken toen ik mensen op paardrijlaarzen zag, bij de 1e dacht ik. hmm vreemd maar ach ze zal geen zin hebben om een paar extra schoenen ook nog eens in die tas te proppen,
maar later toen ik er meerdere mee zag dacht ik echt :| WIE HEEFT DAT BEDACHT! :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 01:31

Nou, dan kijken de mensen niet meer raar als ik in rijkleding op de bus stap :)