kind wordt enorm gepest, en bedreigd!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:56

@Goof
Vriendjes hebben ook een hele grote invloed op het gedrag van kinderen.
Vooral als ze het zelf wat moeilijker hebben zijn ze zeer beïnvloedbaar.

Het kan best zijn dat die ouders van niets weten.

em_papillon

Goof schreef:
claud31 schreef:
Ik heb de leesbevestiging ontvangen op zaterdagmiddag....kans genoeg voor de leerkracht om te reageren lijkt me!
Ik heb vanochtend gemaild dat hij thuis blijft en daar krijg ik ook meteen reactie op....Ok, bedankt....dat was de reactie!!!

Ook een docent heeft weekend.
Wellicht wil deze persoon met collega/ teamleider/ directie de situatie bespreken voor deze reactie geeft. Allemaal mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat de docent a la minute een primaire reactie geeft op jouw email. Je zal ongetwijfeld iets horen van ze.

En met de ouders praten?? Nooit doen!
Ouders zijn het voorbeeld voor kinderen he, die hebben dit gedrag niet zomaar ergens vandaan. Om problemen te voorkomen moet je dit bij school neerleggen, dat is tenslotte de plek waar de pesterijen zich afspelen. Zij zijn verantwoordelijk voor een veilig plek voor hun leerlingen, zij moeten dit regelen. Zij moeten er sancties opzetten.

Wat een onzin... een hoop ouders zijn zich niet eens bewust van hoe hun kind zich gedraagt op school.. "pietje is thuis altijd zo rustig en lief!"
Wat ik wel vind is dat school eigenlijk contact op zou moeten nemen met de ouders van de pesters.

IMJ

Goof schreef:
Ouders zijn het voorbeeld voor kinderen he, die hebben dit gedrag niet zomaar ergens vandaan. Om problemen te voorkomen moet je dit bij school neerleggen, dat is tenslotte de plek waar de pesterijen zich afspelen. Zij zijn verantwoordelijk voor een veilig plek voor hun leerlingen, zij moeten dit regelen. Zij moeten er sancties opzetten.

Dit hoeft echt niet altijd het geval te zijn hoor!
Sommige kinderen zijn meelopers en hangen aan de grootste pester, doen alles om in een goed boekje bij deze persoon te komen. Zodra die weg zijn is de grootste pester alleen. Dat kan echt helpen ;-)!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:57

Dat zeg ik dus ook em-papillon, school moet contact opnemen, ouders uitnodigen op school, grenzen stellen. Dat moet je als ouder zijnde nooit zelf doen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:58

Hier krijg ik ontzettend kippenvel van. het is de angst van elke ouder. Ook mijn oudste zoontje heeft het syndroom van asperger. Gelukkig heeft hij altijd in een hele sociale klas gezeten, en is hij nooit gepest. Maar goed dat is natuurlijk heel prettig voor mijn zoon, maar daar heeft die van jou niets aan. Ik weet zo 1,2,3 geen oplossong. Denk idd dat het heel verstandig is dat je naar school gaat. Toch ben ik bang dat dat het probleem niet zal oplossen. Is er een mogelijkheid om jouw zoontje op een andere school te plaatsen? Een curses weerbaarheid zal hem misschien ook goed doen, misschien ism een GGD bij jullie in de buurt. Hij zal toch een wat ander traject nodig hebben dan een kind zonder asperger.

Heel veel sterkte, geef je man maar een extra dikke knuffel van me! En die kl... kinderen een hele harde rotschop!

ESSIE70

Goof schreef:
claud31 schreef:
Ik heb de leesbevestiging ontvangen op zaterdagmiddag....kans genoeg voor de leerkracht om te reageren lijkt me!
Ik heb vanochtend gemaild dat hij thuis blijft en daar krijg ik ook meteen reactie op....Ok, bedankt....dat was de reactie!!!

Wellicht wil deze persoon met collega/ teamleider/ directie de situatie bespreken voor deze reactie geeft. Allemaal mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat de docent a la minute een primaire reactie geeft op jouw email. Je zal ongetwijfeld iets horen van ze.

Wat een vooroordeel zeg.
Die kinderen zitten daar ook niet voor niets op school en hebben allemaal een "stoornis"dus
het hoeft helemaal geen kopiëer gedrag tezijn hoor.
Wat een onzin :(

Suzanne F.

Ik had naar de school gegaan, naar de ouders gestapt en de jongens zelf aangesproken.
Ik had er alles aan gedaan om dit te laten stoppen.
Mochten de leraren echt laks blijven, ging ik toch naar een andere school. Hier gaat je zoon aan onderdoor.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:59

Lastige situatie... Ik zou ook zeggen: Wisselen van school als daar de mogelijkheid voor is. Ik zou ook sowieso een gesprek eisen met de leerkrachten en de ouders van de betreffende kinderen. Misschien wil je niet praten met de ouders van de kinderen, maar leerkrachten doen er vaak niks aan.

Ik ben zelf ook gepest op school, met als gevolg dat ik gestopt ben met school. Ik zat op het gymnasium, maar ik ben halverwege de tweede klas gewoon gestopt met school. Ik heb een gesprek gehad met de leraren, de directeur, mijn ouders en de pesters. De directie vond het niet nodig om de ouders van de pesters er ook bij te halen. De pesters kregen tijdens dat gesprek alleen te horen: In het vervolg niet meer doen! Nou dat heeft dus niks geholpen, met als gevolg dat ik van school wilde wisselen. Alleen mocht dit niet van de directie. De scholen in onze stad hebben blijkbaar de afspraak dat er halverwege het schooljaar niet van school gewisseld mag worden. Het was voor mij geen doen om nog naar school te gaan, ik kreeg astma-aanvallen voor ik naar school moest en ik bleef dan ook thuis. Mijn plan was om na de zomervakantie op een andere school te starten en dan gewoon de tweede klas over te doen. Helaas wilde na de zomervakantie geen enkele school mij aannemen, omdat ik een half jaar niet naar school was geweest. Hierdoor waren ze bang een probleemleerling op school te krijgen, die het schoolritme niet meer gewend is, etc. Ik ben bij 12 verschillende scholen in 6 verschillende plaatsen geweest en kreeg overal een smoesje te horen om me niet aan te nemen. Terwijl ik graag naar school wilde!

Uiteindelijk heb ik op mijn 18e mijn diploma gehaald via een versnelde opleiding bij het ROC.

Ik zou je kind dus niet te lang thuis houden, want daar krijg je uiteindelijk alleen maar meer problemen mee... :S

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:00

Ik ben 10 jaar lang gepest... en de mentale schade die je eraan overhoud is niet niets...

Andere school zoeken.... en da's het enige wat ik erover te zeggen heb.

Mensen kunnen dan denken : Weglopen voor je problemen.
Maar verdorie, was ik maar eerder verhuist!!

Wat vind ik dit triest zeg...

Pesten ontstaat door onzekerheid! Dus de pesters zijn nog onzekerder als je zoontje..
Bah!! Geen goed woord over!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-01-11 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Citaat:
Wat een vooroordeel zeg.
Die kinderen zitten daar ook niet voor niets op school en hebben allemaal een "stoornis"dus
Wat een onzin

Vooroordeel?? het is een simpel feit dat ouders voorbeelden zijn voor kinderen, ouders staan het dichtsbij en zijn de eerste personen die ze leren kennen. Logisch gevolg dus.
Daarbij ben ik zelf al jaren werkzaam in het onderwijs en wapper ik dit dus echt niet zomaar even uit mijn mouw.
En het hebben van een stoornis vind ik veelal een slordig excuus, zeker om te pesten. Welke stoornis dan ook, pesten is echt geen symptoom.

Brainless

@TS
Wat voor interesses heeft jouw zoon dan?
Mss een idee om daar een spreekbeurt over te geven?

Mijn zoon zit op regulier-onderwijs en heeft een spreekbeurt gegeven over Asperger.
Zijn psycholoog was daarbij aanwezig en hebben samen vragen beantwoord.
Sinds die tijd was hij zelfs interessant en hielpen juist bij dingen extra uit te leggen.
Hij mocht nooit mee doen met voetbal (heel logisch hoor, motorisch is hij niet al te best en het spel gaat hem te snel), maar na die spreekbeurt mocht hij scheidsrechter spelen en de puntentelling bijhouden.
Zo werd hij er toch bij betrokken en hij vond het super om te mogen doen.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:01

En dat weet ik dus niet of dat gebeurd is! En dat wil ik vanmiddag ook horen,.

We hebben donderdagavond een nieuwjaarsborrel op school gehad....mijn zoontje wilde even naar buiten omdat het zo druk was....zijn zusje van 9 en vriendje gingen mee en ik stond bij de deur even te kletsen met een andere ouder.

Komt mijn dochtertje in paniek aangerend,..mammmmmmmm ze gaan hem pakken!
Ik loop dus meteen naar buiten en pak pestkop 1 bij de arm en heb hem even uitgelegd dat ik dit niet wil......daarna meteen de leerkracht op de hoogte gesteld natuurlijk.
Degene die gefilmd heeft liep daar ook (ik wist toen nog niet dat er gefilmd was) maar de school wist dat donderdagmiddag al wel. De bewuste filmer liep daar gezellig met zijn moeder rond....dus allemaal vragen waar ik vanmiddag een antwoord op wil!

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:02

Goof schreef:
claud31 schreef:

Wellicht wil deze persoon met collega/ teamleider/ directie de situatie bespreken voor deze reactie geeft. Allemaal mogelijkheden. Je kunt niet verwachten dat de docent a la minute een primaire reactie geeft op jouw email.

Sorry hoor, maar dan kunnen ze toch even een mailtje sturen met iets van "wij gaan hierover met de directie in gesprek, u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord"? Ik vind dit echt geen gang van zaken zo :S Dit is niet de eerste keer dat ze met dit probleem aankomt, het zit haar dus niet lekker en ook al zou de school het onzin vinden, dan nog mogen ze er wel wat zorgvuldiger mee omgaan

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:02

Mijn zoontje spaart antiek, houdt van Elvis en kent ALLE automerken, inclusief de types, jaartallen.
Ook houdt hij enorm van oldtimers en computersprogrammas maken....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:03

Goof schreef:
Citaat:
Wat een vooroordeel zeg.
Wat een onzin

Vooroordeel?? het is een simpel feit dat ouders voorbeelden zijn voor kinderen, ouders staan het dichtsbij en zijn de eerste personen die ze leren kennen. Logisch gevolg dus.
Daarbij ben ik zelf al jaren werkzaam in het onderwijs en wapper ik dit dus echt niet zomaar even uit mijn mouw.
En het hebben van een stoornis vind ik veelal een slordig excuus, zeker om te pesten. Welke stoornis dan ook, pesten is echt geen symptoom.

Mijn dochter kan vloeken...dat wil je niet weten (wat voor worden er uit zo'n mondje kunnen komen....)
Maar thuis wordt hier echt nooit en te nimmer gevloekt. Daar gruwel ik van, maar blijkbaar heeft ze het toch ergens op gepikt. Zo fijn zijn als mensen denken dat wij thuis wel de hele zouden vloeken...

Circel

Als ik dit zo lees is het al behoorlijk aan het escaleren. Ik snap dan ook niet dat je een mail gestuurd hebt.

Persoonlijk zou ik allang op hoge poten op school gestaan hebben, en pas weggegaan zijn als ik met de directeur gesproken had.

Zijn ze daar nou helemaal???

Kun je het niet hogerop spelen? Er moet toch iets boven zo'n school staan waar je met klachten terecht kunt?

EDIT: hoe zit het eigenlijk met het vriendje? Kun je niet samen met zijn ouders iets ondernemen?
Laatst bijgewerkt door Circel op 17-01-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Daar heb je gelijk in craftly, ik zou idd ook zo'n mailtje terug gestuurd hebben.

TS, hoop dat er een goed oplossing komt, of in ieder geval een goed gesprek plaatsvindt vandaag.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:04

Goof schreef:
Dat zeg ik dus ook em-papillon, school moet contact opnemen, ouders uitnodigen op school, grenzen stellen. Dat moet je als ouder zijnde nooit zelf doen.

Tenzij school dat niet doet.. dan zou ik het gewoon zelf doen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:04

Goof schreef:
claud31 schreef:

Een mailtje terug met dat dit besproken moet worden is toch zo even gemaild?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:05

claud31 schreef:
Ja, dat idee heb ik nu ook hoor, mijn vertrouwen is weg,
heb het nummer van de vertrouwensinspecteur voor me liggen, ga die zo maar is bellen.

Heb zeker contact gehad met die ouders, maar vriendje verteld thuis niets, en als zijn moeder er dan om vraagt klapt hij dicht en verteld nog niets.
Die ouders zijn ermee naar de leerkracht gegaan en die zei dat het dan wel allemaal mee zou vallen als hij er niet over wil praten |o

wij hebben in dezelfde situatie gezeten als waar jij nu inzit.

mijn dochter hebben wij indertijd thuis gehouden met de woorden aan de school dat zolang zij haar veiligheid niet konden waarborgen ze niet meer naar school zou komen.

daarop is direkt de leerplichtambtenaar ingeschakelt en ook hij kon ons vanwege dat probleem niet verplichten dochter naar school te sturen binnen een week was er een andere school bereid haar op te vangen en daar heeft ze het onwijs naar d'r zin gehad.

Jessicajoann

Inderdaad. Je houd er gigantisch veel schade aan over. Nog een voorbeeld van mij: ik maak amper vrienden. Ik ben echt wel sociaal maar zo bang voor wat mensen zeggen of denken. Door het pesten heb ik ook een hekel aan m'n huidskleur gekregen. Scholen doen weinig. Ik ben vandaag ook thuis omdat ik niks kan op school en gewoon heb zitten janken. Een fijne school is heel belangrijk.

Wisselen is echt geen optie?

Brainless

claud31 schreef:
Mijn zoontje spaart antiek, houdt van Elvis en kent ALLE automerken, inclusief de types, jaartallen.
Ook houdt hij enorm van oldtimers en computersprogrammas maken....

Mijn zoon programmeert zelf ook al (net zoals mijn man).

Maar op zo'n speciale school zijn er toch veel meer kinderen die "aparte" hobby's hebben?
Ik ken trouwens ook gewone kinderen die alle automerken kennen.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:06

De vorige keer heb ik de directeur verteld dat ik de onderwijsinspectie zou inschakelen als het niet meteen zou ophouden, dit wilde de directeur natuurlijk niet en hij beloofde beterschap en hij ging zelfs buitenlopen in de pauzes....dit heeft hij 2 weken volgehouden en mijn zoontje is toen ook 2 weken niet gepest....ik vond het toen al de druppel van dat bij de keel grijpen,....maar wat nu gebeurd is....vind ik helemaal vreselijk!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:07

@ Martine_R zelfvertrouwen om iets terug te doen is bij een stoornis als asperger geen optie. Eigenlijk sluiten al deze kinderen fysiek geweld wanneer ze zich nog rustig voelen. Deze kinderen zijn veelal denkers en geen doeners.

Helaas alleen wel is dat met asperger, als het uiteindelijk allemaal te veel wordt dit zich gaat uiten in agressie tegenover anderen of juist het compleet omgekeerde, iemand sluit zich volledig af.
Het is en blijft een autistische stoornis, en afsluiting of agressie is wel het laatst wat je wilt omdat je vaak maar moeilijk kan door dringen op de persoon om hem weer terug in het hier en nu te krijgen.

TS ik kan maar 1 ding zeggen, geef je zoon een time out van school, dit om op een later moment erger te kunnen verkomen. Schakel wel de onderwijs inspecteur van de plaats waar de school ligt in om dat ook te melden ook om later veel problemen en zelfs boetes te voorkomen.

Ga daarna in overleg met directie, vertrouwenspersoon, onderwijsinspecteur en wellicht arts.
Dit om het pesten te stoppen maar ook om er voor te zorgen dat je zoon weer op het zelfde niveau emotioneel en sociaal komt als dat hij was, een normaal kind is veerkrachtig maar in jou geval zal er wel een traject aan te grondslag moeten komen om weer terug op het niveau te komen als dat hij was.

En toch wellicht een gesprek met de ouders van de pesters ten samen met de school directie om hier een oplossing voor te zoeken.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:09

Goof schreef:
Citaat:
Wat een vooroordeel zeg.
Wat een onzin

Tuurlijk pestgedrag is nooit een excuus,maar de "meeste" kinderen met een stoornis zijn vaak wel
meer beinvloedbaar en en kunnen daardoor wel dingen gaan doen die ze alleen niet gauw zouden doen.
Ik heb hier ook ervaring mee.