vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:54

ik heb nu 3,5 maand een vriend...
we zijn ook zo een keer over het onderwerp vreemdgaan gekomen..(was wat op tv ofzo) en hij vertelde me dus ook, dat als iemand vreemd ging dat het voor hem dan meteen over is..
we weten van elkaar dat we elkaar volledig vertrouwen en dat we allebei echt niet vreemd gaan.
m'n vriend heeft wel veel vriendinnen waar ik soms een beetje onzeker van wordt. maar ik weet dat hij van mij houdt en dat hij mij echt niet zal bedriegen.
we hebben samen gewoon een hechte band en hebben veel lol samen. gek doen hoort er altijd bij in een relatie :) maar we kunnen ook echt wel lekker serieus op de bankhangen...en dan af en toe een beetje kietelen :P

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:55

Yinnar,

Ik begrijp je heel goed hoor! :j
Absoluut!
En ik vind het heel fijn dat we er gewoon "normaal" over kunnen praten en dat ik niet gelijk veroordeelt word oid. :)

Ik maak van te voren wel duidelijke afspraken. Zo wil ik niks horen over bijv. hoe "slecht" zijn vrouw wel niet is of over hoe zielig hij het wel niet heeft, verliefd worden is uit den boze van beide kanten en ik werk niet mee aan het jij mag komen als ik zin heb feestje.. Ik heb de controle en ik bepaal wat er gebeurt en wanneer het gebeurt.

Ook ga ik niet te lang met zo iemand. Het langste is ongeveer een jaar geweest en daarna merk je toch dat er gevoelens bij komen kijken. En dat is iets waar ik niet op zit te wachten, ik ga niet mijn hele leven zitten wachten op iemand die blijft vertellen dat hij bij zijn gezin weg gaat voor mij. :n

DeadxStar,

Dat zou kunnen ja. Maar mijn ervaring leert dat iemand die bezet is wel discreter is. ;)
Discretie staat bij mij hoog op het lijstje.

Overigens is het niet zo dat ik op jacht ga naar mannen met een ring hoor! :+
Vrijgezellen zijn ook van harte welkom. :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:06

We moeten niet vergeten dat heel veel mannen de dingen gewoon anders bekijken en lang niet alles vreemdgaan of sex vinden. Meestal hebben ze het idee dat zolang ze niet echt de daad voluit doen of zelfs dat wel maar gewoon niet de woorden "ik hou van jou" uitspreken, ze niet echt vreemd gaan of zelfs niet eens echt sex hebben.
Vraag me niet wat ze wel vinden dat het is...
Zoenen wordt ook niet als vreemdgaan gezien, terwijl wij dames toch snel flirten al bijna vreemdgaan vinden. Zeker als je onzeker bent van jezelf.
Er wordt vaak te weinig uitgesproken en teveel gedacht tussen paartjes.

Los daarvan zijn er dus idd mensen (niet alleen mannen) die makkelijk vreemdgaan en mensen die het echt nooit zouden doen.
En dan zijn er nog omstandigheden als onder invloed zijn, waarbij je makkelijker over grenzen gaat en makkelijker opgewonden bent dan in je normale doen. Reden waarom men makkelijk een vluchtige sexpartner oppikt in een bar (of andere gelegenheid waar alcohol of drugsgebruik is).

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:07

@ Nanne
Je hebt de touwtjes in ieder geval in handen... ;)
Ik ben dus een bedrogen vrouw en heb de afgelopen jaren gemerkt dat ik moeite had om een relatie aan te gaan. Zodra er maar iets gebeurde waarvan ik dacht dat zit niet goed was ik al vertrokken. Zonder te weten of mijn gedachten klopten. Ik waakte ervoor om weer gekwetst te worden. Ik heb nu sinds 2 jaar weer een relatie en heb hem ook op de hoogte gesteld van mijn slechte ervaring op dit gebied. Ik was het eerste jaar ook heel sceptisch m.b.t. onze relatie. Was vast niet leuk voor hem maar hij is er nog steeds. En ik heb nog steeds bindingsangst. Hij woont in het zuiden en ik in het midden des lands en dat vind ik wel best. Niks samenwonen. Althans voorlopig nog niet. Bedrogen worden doet echt wat met je is mijn ervaring.

Mloei

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:12

Hmm mijn vriend heeft met een ander meisje gezoend toen hij nog verkering had. Die dag erna heeft hij de verkering wel direct uitgemaakt.

Veel vinden dit al een ramp, want hij is toch vreemdgegaan? Hoe kan ik dan een relatie met hem beginnen.
Ik vind het niet zo'n probleem. Tuurlijk is mijn vertrouwen ook wel eens wat minder, maar dat kunnen we goed bepraten. Daarnaast vind ik dat het hem siert dat hij de relatie direct de volgende dag heeft beeindigd. Alhoewel de situatie hem natuurlijk niet siert :)

Of het in het aard van het beestje zit ben ik het dus niet helemaal mee eens. Dat ligt aan de situatie.
Alhoewel ik er wel van overtuigd ben dat er mannen en vrouwen zijn die vreemdgaan, omdat ze niet anders 'kunnen'. Die iets achter de hand moeten hebben. Twee soorten vreemdgangers dus.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:13

Yinnar schreef:
@ Nanne
Ik ben dus een bedrogen vrouw en heb de afgelopen jaren gemerkt dat ik moeite had om een relatie aan te gaan. Zodra er maar iets gebeurde waarvan ik dacht dat zit niet goed was ik al vertrokken. Zonder te weten of mijn gedachten klopten. Ik waakte ervoor om weer gekwetst te worden. Ik heb nu sinds 2 jaar weer een relatie en heb hem ook op de hoogte gesteld van mijn slechte ervaring op dit gebied. Ik was het eerste jaar ook heel sceptisch m.b.t. onze relatie. Was vast niet leuk voor hem maar hij is er nog steeds. En ik heb nog steeds bindingsangst. Hij woont in het zuiden en ik in het midden des lands en dat vind ik wel best. Niks samenwonen. Althans voorlopig nog niet. Bedrogen worden doet echt wat met je is mijn ervaring.

Hier nog een met dezelfde gedachten ga ook op de loop zonder te weten inderdaad of de gedachten kloppen
Bedrogen worden doet heel zeker iets met je maakt je gewoon stuk en daar ben je echt niet een twee drie over heen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:16

voor de bedrogenen die daar moeite mee hebben: Dat heeft meer met geschaad vertrouwen te maken en gebrek aan eigenwaarde en weinig met het vreemdgaan op zich.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:20

Yinnar,

Ik vind het wel confronterend om eens de andere kant van het verhaal te horen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik er nooit bij na heb gedacht dat je het zolang mee kan dragen..

Kwam voor jou als donderslag bij heldere hemel of had je al vermoedens?

Als je geen antwoord wilt geven, snap ik dat hoor! :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:23

Lusitana schreef:
voor de bedrogenen die daar moeite mee hebben: Dat heeft meer met geschaad vertrouwen te maken en gebrek aan eigenwaarde en weinig met het vreemdgaan op zich.

Ben ik het niet mee eens. Dat geschaad vertrouwen is gekomen door het vreemdgaan van de partner. Gebrek aan eigenwaarde is m.i. ook niet aan de orde. Heb ik in ieder geval geen last van. Ik weet niet of andere bedrogenen zich hierin herkennen?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:24

Yinnar schreef:
@ Nanne

Zou zo mijn verhaal kunnen zijn....
Als mijn vriend maar staat te praten met een ander meisje kan ik hem al bijna wurgen..
Wij zijn ook een jaar samen nu, en hij weet van mijn verleden af...
Maar dat verleden kan ik nog steeds niet loslaten..

Je vertrouwen is zo kapot gemaakt..
En echt ik vertrouw mijn vriend... maar het is moeilijk uit te leggen waarom je dan toch achterdochtig bent...
Te bang om gekwetst te worden?

Ik weet dat hij nooit zal vreemdgaan, maar toch blijft het moeilijk voor mij..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:28

Denk inderdaad vaak de aard van het beestje. Toch vind ik het een verschil als iemand heel bewust vreemdgaat. Dat is dus wat jij vertelt: hij woont samen en wilde zelfs naar jou toe komen enzo.

Wat er gezegd wordt: een man gaat niet vreemd als ie echt van iemand houdt ben ik het niet mee eens.

Een oud-collega van mij is een goed voorbeeld. Hij is knettergek op zijn vriendin.. en al zou zij 1x een jongen een kus op de mond geven kort en verder niets, dan maakt hij het uit.
Wat heeft hij op zijn kerfstok in die 8 jr relatie van hem?
Houdt je vast:
-meerdere one-night-stands
-een andere vrouwelijke collega van jaren ouder heeft hij een jaar lang iedere dag tijdens rookpauzes in de kelder gezoend en vast nog veel meer.. IEDERE dag dus.. een JAAR lang!
-etc etc
Wat hij hier zelf over zegt? Hij kent echt geen schuldgevoel. Hij wil alleen niet dat zijn vriendin er achter komt.. dan voelt ie zich wel poedersuiker.. en dan waarschijnlijk omdat het dan gevolgen krijgt.

Hij heeft inmiddels een huis gekocht met haar en.. een kindje.. heel bewust!

Voor mij dus geen vreemdganger! (als ik weet dat ie dat vaak heeft gedaan of als ik dat gevoel krijg).

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:34

Nanne schreef:
Yinnar,

Ik vind het wel confronterend om eens de andere kant van het verhaal te horen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik er nooit bij na heb gedacht dat je het zolang mee kan dragen..

Het kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. We hadden het echt super. Hij vertelde het wel netjes zelf maar dat was omdat hij besloten had dat hij mij niet kwijt wilde. (viel dus blijkbaar toch tegen) Dus eerlijk opbiechten leek hem wel zo handig voordat ik het via een ander kanaal zou horen. Allemaal excuses van jij bent de liefste, leukste, hou van jou... :r
Ik heb het een kans gegeven en 3 maanden later ging hij weer de fout in. Na de 3e keer gingen eindelijk mijn ogen open maar ik was echt geknakt. Gekwetst tot op het bot. Ik ben heel lang vrijgezel geweest. Wat one night stands of korte relaties. Maar mezelf geven wilde ik niet. Ik had al besloten dat ik alleen oud zou worden tot ik mijn huidige vriend tegen kwam. Tja, je hebt het niet voor het zeggen in het leven :D . Ik vertrouw hem wel voor 100% overigens. Hopelijk wordt dat nooit geschaad.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:40

Pascal schreef:
Te bang om gekwetst te worden?

Dat is het! Je bent er geweest en je weet wat het met je heeft gedaan en je wilt het vooral nooit meer meemaken.
Probeer er wel voor te zorgen dat het niet tussen jullie in komt te staan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:45

amsterdam_30 schreef:
Denk inderdaad vaak de aard van het beestje. Toch vind ik het een verschil als iemand heel bewust vreemdgaat. Dat is dus wat jij vertelt: hij woont samen en wilde zelfs naar jou toe komen enzo.

Wat er gezegd wordt: een man gaat niet vreemd als ie echt van iemand houdt ben ik het niet mee eens.

Een oud-collega van mij is een goed voorbeeld. Hij is knettergek op zijn vriendin.. en al zou zij 1x een jongen een kus op de mond geven kort en verder niets, dan maakt hij het uit.
Wat heeft hij op zijn kerfstok in die 8 jr relatie van hem?
Houdt je vast:
-meerdere one-night-stands
-een andere vrouwelijke collega van jaren ouder heeft hij een jaar lang iedere dag tijdens rookpauzes in de kelder gezoend en vast nog veel meer.. IEDERE dag dus.. een JAAR lang!
-etc etc
Wat hij hier zelf over zegt? Hij kent echt geen schuldgevoel. Hij wil alleen niet dat zijn vriendin er achter komt.. dan voelt ie zich wel poedersuiker.. en dan waarschijnlijk omdat het dan gevolgen krijgt.

Hij heeft inmiddels een huis gekocht met haar en.. een kindje.. heel bewust!

Voor mij dus geen vreemdganger! (als ik weet dat ie dat vaak heeft gedaan of als ik dat gevoel krijg).

Jij zegt geen vreemdganger...waaronder wil jij dit gedrag dan scharen? Voor mij is hij gewoon een vreemganger en nog egoistisch en hypociet ook want hij maakt het uit als zijn vriendin een andere jongen zoent???? :roll:

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:47

Ik denk dat ze hem wel een vreemdganger vind, maar zelf absoluut geen vreemdganger wilt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:47

Vind het altijd vreemd dat de vriendin van een vreemdganger vaak niet vreemd mag gaan. En zelf dan rond***
Wil je vreemd gaan, kies je gewoon voor een open relatie! zo simpel is het!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:49

tante_trien schreef:
Ik denk dat ze hem wel een vreemdganger vind, maar zelf absoluut geen vreemdganger wilt.

Lees ik het dan zo verkeerd??
Ja, ik zie het je kan het ook anders interpreteren.

Ik dacht al....geen vreemdganger met dit gedrag..Oké duidelijk.
Thanks!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:49

@Yinnar: Dan begrijp je mij verkeerd.. dit voorbeeld van mijn ex-collega (waar ik alleen collega mee was hoor!!), vind ik de ergste vorm van een vreemdganger! Omdat het hem niet eens boeit en er soms bewust op uit was (weet ik).

Edit: precies: ik zou (als ik het kan voorkomen) geen vreemdganger willen. Dus niet iemand die dat zonder blikken of blozen heeft gedaan in t verleden..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:54

amsterdam_30 schreef:
@Yinnar: Dan begrijp je mij verkeerd.. dit voorbeeld van mijn ex-collega (waar ik alleen collega mee was hoor!!), vind ik de ergste vorm van een vreemdganger! Omdat het hem niet eens boeit en er soms bewust op uit was (weet ik).

Edit: precies: ik zou (als ik het kan voorkomen) geen vreemdganger willen. Dus niet iemand die dat zonder blikken of blozen heeft gedaan in t verleden..

Ik werd er al op gewezen...ik las het verkeerd. Sollie ;) Ik kon het me ook al niet voorstellen.
Tja voorkomen is beter dan genezen maar ze hebben helaas geen bordje op hun voorhoofd ;(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:54

Yinnar schreef:
Lusitana schreef:

Ben ik het niet mee eens. Dat geschaad vertrouwen is gekomen door het vreemdgaan van de partner. Gebrek aan eigenwaarde is m.i. ook niet aan de orde. Heb ik in ieder geval geen last van. Ik weet niet of andere bedrogenen zich hierin herkennen?

Als hij plots drie weken op vakantie was gegaan met iemand zonder wat te zeggen, of aangekondigd had in een andere stad te gaan wonen zonder overleg, of je in elkaar had geslagen, was alles nog koek en ei?
Het gaat erom dat er iets gedaan is wat je niet aan hebt zien komen, waar niet over gepraat is, waarbij je buitengesloten bent, je tekort gedaan werd, geschaad werd etc. Dat het toevallig sex met een ander was maakt het misschien wel extra moeilijk te accepteren, maar is niet op zich de oorzaak. Het achter de rug om iets doen is bij vreemdgaan de oorzaak van geschaad vertrouwen. Dat het sex met een ander was, kan een knauw geven in de eigenwaarde, omdat er geredeneerd kan worden dat hij een ander zocht omdat jij zelf hem blijkbaar niet tevreden kon houden.
Anderen hebben bv totaal geen moeite met een "open relatie" waarin dus met regelmaat wordt vreemdgegaan. Dat komt vooral omdat het dan open op tafel ligt en bespreekbaar is en er begrip is.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:58

@yinnar: ik begrijp de verwarring.. sorry ;)
Helaas hebben ze inderdaad geen bordje om.. gelukkig merk ik wel dat soms mijn alarmbellen gaan rinkelen. Hebben jullie dat ook? Dus bij het ontmoeten van iemand of als je er even mee aan t daten bent?
Niet omdat er iets gebeurt is al, maar omdat je gewoon voelt dat ie misschien niet te vertrouwen is?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:04

Bij sommige mensen zit het in de aard, maar niet bij iedereen.
Ik ben zelf ooit 1x vreemd geweest, maar zou het nu niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen.
De gedachte eraan doet al teveel zeer.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:07

het is gewoon een slechte eigenschap van die jongen zulle we dan maar zegge

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:13

amsterdam_30 schreef:
Hebben jullie dat ook? Dus bij het ontmoeten van iemand of als je er even mee aan t daten bent?
Niet omdat er iets gebeurt is al, maar omdat je gewoon voelt dat ie misschien niet te vertrouwen is?

Ik wantrouwde iedere man al per definitie dus als ik al het idee had dat het niet klopte was ik vertrokken. Ongeacht of ik wel of niet gelijk had. Gelukkig heb ik nu een vriend die zich niet makkelijk laat afschepen :D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:23

Nanne schreef:
Yinnar,

Ik wil ook even reageren.
Ik heb drie jaar een relatie gehad en mijn ex is veel vaker vreemd gegaan dan hij vertelde vlak voordat het uit ging daardoor. Ik heb mijn ex leren kennen op een moment dat het echt heel erg slecht met mij ging. Ik had in niemand vertrouwen en dat uitte zich in eetstoornissen etc. Ik heb mijn ex altijd 100% vertrouwd, ik ben helemaal niet jaloers aangelegd en ben dit ook niet geweest.
Hij heeft heel veel meisjes gehad, en dat terwijl hij wist dat hij mij er helemaal kapot mee zou maken, daar hebben we het vaak genoeg over gehad, hij was immers mijn beste maatje aan wie ik alles vertelde.
Ik heb een meisje de hand ontmoet waarmee hij achteraf gebleken een tijdje mee heeft gelopen. Dit was een meisje waar ik wel voor vreesde, ik heb ze namelijk een keertje bijna betrapt, maar mijn ex zwoor dat er niks gebeurt was. Ik heb een enorm potje ruzie staan maken en ben weggelopen. En toch heeft hij me zo ver gekregen dat er niks was. Zijn vrienden zeiden "Hij houdt alleen van jou Alex, echt, hij is zo dol op je."
Deze jongen heeft me echt gelynched, echt ieder beetje vertrouwen heeft hij gesloopt. Gelukkig ben ik ondanks dat een nieuw leven begonnen in een andere stad niet terug gevallen in mijn oude "patroon" van toen ik hem nog niet kende. Maar ik ben er kwa nieuwe liefdes nog lang niet, en net zoals Yinnar ren ik iedere keer weg. En nu loop ik tegen zo'n man aan, die ik oprecht leuk vond voor wat ik er van kan beoordelen, en hij besodomieterd zijn vriendin met mij. Vandaar dat deze vragen in mij opborrelen ;)