Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:07

Marion71 schreef:
Mensen, lees nou ff. Op pagina 1 schrijft Alani dit wel te willen kopen. De ts heeft het dus al verkocht als ik het zo lees. Ze moet alleen Alani ff een pb sturen.

Enne, wat is nou 40 cent per kledingstuk? Ik vind het van ts al een mooi gebaar het niet tegen de werkelijke waarde te willen verkopen. Het gros of alles is merkkleding. Ik zou denken; vraag jezelf 'ns af wat jij de laatste tijd voor een ander hebt gedaan. Iedereen vindt altijd van alles van een ander, maar daar verander je de wereld niet mee. Dan moet je echt bij jezelf beginnen.

Dat heb ik al geschreven.
Ik GEEF alle kleding weg, en daar zitten g-starbroeken/shirts, replay-shirts, dus merkkleding ook bij.
Ik vraag geen geld voor kleding die wij niet meer dragen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:12

Hallo...... Het gaat er hier toch niet om wat het bedrag is per kledingstuk???????

Het gaat er om dat er mensen zijn die niet in 1x keer zo'n bedrag kunnen missen. Zoals in mijn eerdere bericht al is te lezen is het een enorm bedrag voor sommige mensen...

Mensen die bijvoorbeeld niet meer dan 25 euro per jaar uitgeven aan kleding voor zichzelf.. en dan ook absoluut geen merkkleding..

Hier op bokt zitten "bijna" allemaal mensen die zich een paard kunnen veroorloven... Dus niet om kleding en geld verlegen zitten blijkbaar...
Maar er zijn (en komen er steeds meer bij) mensen die niet eens normaal een boodschappenkar kunnen volgooien.. die elk dubbeltje om moeten draaien en als het heel er nodig is hun kleding bij bv de wibra moeten kopen...

Het gaat om het gebaar... en niet om wat iets kost.....

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:15

Marion71 schreef:
Mensen, lees nou ff. Op pagina 1 schrijft Alani dit wel te willen kopen. De ts heeft het dus al verkocht als ik het zo lees. Ze moet alleen Alani ff een pb sturen.

Enne, wat is nou 40 cent per kledingstuk? Ik vind het van ts al een mooi gebaar het niet tegen de werkelijke waarde te willen verkopen. Het gros of alles is merkkleding. Ik zou denken; vraag jezelf 'ns af wat jij de laatste tijd voor een ander hebt gedaan. Iedereen vindt altijd van alles van een ander, maar daar verander je de wereld niet mee. Dan moet je echt bij jezelf beginnen.

Zoals je al kan lezen... 40 cent kan een heleboel geld zijn...
En ik kan je vertellen..... Ik heb zelf ook niet veel.. en alles wat ik heb, te kleine kleding van mijn kinderen... gaat allemaal gratis weg.. Kleding van mezelf heeft geen nut.. ik draag alles af... ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:15

Je kan er ook op een vlooienmarkt mee gaan staan, daar komen ook vaak mensen die het wat minder hebben.

Electra63

Re: Ken jij iemand die het wat minder heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:22

Ik vind het prima als mensen hun (afgedragen) kleding verkopen, maar doe dan niet of je zo'n goed gebaar maakt om het weg te geven voor het symbolische bedrag van 100 euro. Zet het gewoon op Marktplaats.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:24

Precies! Het is helemaal niet erg om er geld voor te vragen, maar nu doet TS net of dit liefdadigheid is en dat is het gewoon niet.
En sorry, maar H&M kan ik toch echt geen merkkleding noemen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:48

Oei, ik heb op heel wat teentjes getrapt.

Met de intenties van TS & Alani vind ik niks mis. TS verkoopt veel kledingstukken voor weinig, Alani kan dat betalen, koopt ze en geeft het vervolgens weg aan degenen die het een stuk minder breed hebben. Zo kun je dus veel met weinig doen en verdeel je het weggeven (TS geeft een deel door veel minder dan de waarde te vragen en Alani koopt voor betrekking weinig om veel weg te geven). Het is maar hoe je het bekijkt. Maar bokt-eigen het liefst negatief.

Enne, niet iedereen die een paard heeft, heeft genoeg te besteden. Het voorbeeld staat bij mij op stal; paard van een bijstandsmoeder met 3 jonge kinderen. Heeft haar oude paard teruggekregen toen ze nog geen kindjes had en een goede baan. Het beestje wordt in april 26. Wie wil die nou hebben? Precies, hoeveel keus heb je dan. Dan heb je wel een paard, maar ben je verre van rijk hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:52

Met de intentie van Alani is zeker niets mis. Zij is ook de enige die 100 euro wil betalen.
Het gaat mij om het symbolische bedrag, maar dat heb ik al 3 x verteld.
Ik hoop dat Alani die 100 euro betaalt, dan is TS blij e misschien wat gezinnen die nog wat kleding kunnen gebruiken.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 00:27

Jeetje, wat jammer van sommige reacties.. en nog extra happen omdat er ook wat H&M kleding bij zit.. het is ook nooit goed. Daar gaát het toch helemaal niet om?

Ik ga bijna elke 2 weken winkel naar de kringloopwinkel en geef veel spullen, net als dat ik vaak spullen naar Afrika heb gestuurd bij een goed doel. Het is de eerste keer dat ik dit op Bokt doe, en deze reacties vind ik dan ook érg jammer.

Het zijn allemaal hele mooie kleding, en een aantal kledingstukken zijn duurder dan de 100 euro zelf. Daarom ben ik erg bang als ik het gratis aanbied dat er misbruik van word gemaakt.. Want als je even moeite doet om alles op marktplaats etc te zetten krijg je er echt nog heel wat geld voor.

Als er echt eerlijke reacties zijn (en waarbij ik dat ook kan nagaan door langs te komen, met de kleding uiteraard) hoeft het echt niet persé voor de 100 euro weg.. Het is helemaal mijn doel niet om er persé 100 euro voor te hebben, maar ik verwacht hier eerder eerlijke mensen mee. Het gaat me helemaal niet om het geld, dus om wat met de prijs te doen is echt geen probleem.

Maar goed, erg jammer.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:21

@TS, trek het je niet aan. Je hebt ook leuke reacties en je kleding is zelfs verkocht! Er zijn altijd mensen die vinden dat een ander meer moet doen. Over de portemonnee van een ander gaan is ook veeeeel makkelijker dan over die van jezelf.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:29

Ik weet niet of het ook daadwerkelijk al is verkocht maar dat een 'bieder' zich aanbiedt is toch leuk. Het probleem Ts is dat mensen die echt weinig geld hebben geen 100,00 voor kleding hebben. En merk kleding interesseert ze niet. Mocht je toch nog niets verkocht hebben dan zou ik inderdaad eens kijken of je er stapeltjes van kan maken, zodat de prijs een stuk lager wordt. Heel aardig initiatief en succes met dit project!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:30

@TS, heb je Alani al ge PB't?? zij wil het toch kopen???

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:32

zoekend76 schreef:

Vanwaar deze vraag?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:42

Ik vind Bokt echt wel weer héel erg bekrompen. ze vraagt echt heel weinig voor heel veel, en als iemand bijvoorbeeld 10 kledingstukken wil kan dit vast ook wel.. Maar zeggen dat ze het niet goed bedoeld. Als je uitgaat dat elk kledingstuk 20 euro heeft gekost. maakt ze 4900 verlies. Alles is bijna nieuw geeft TS aan.. Ik vind het een goed initiatief!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:53

Het is ook een goed initiatief...
En ik snap ook de gedachtengang van de TS.
Maar toch is deze manier niet erg handig.
Er is al een oplossing....I know....(er is toch al een koper die het gaat verdelen onder mensen die het kunnen gebruiken?)
Maar ik ken in mijn omgeving meerdere mensen die dit goed zouden kunnen gebruiken...maar die hebben zelfs geen 100 euro liggen....
Het is heel relatief hè. 100 euro is zeker niet veel voor wat de TS aanbiedt (integendeel, het is erg weinig). Maar voor sommige gezinnen is die 100 euro er gewoon niet. En zeker niet voor iets waarvan je niet zeker weet of het je past....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:56

Bermudaa schreef:
Jeetje, wat jammer van sommige reacties.. en nog extra happen omdat er ook wat H&M kleding bij zit.. het is ook nooit goed. Daar gaát het toch helemaal niet om?

Ik ga bijna elke 2 weken winkel naar de kringloopwinkel en geef veel spullen, net als dat ik vaak spullen naar Afrika heb gestuurd bij een goed doel. Het is de eerste keer dat ik dit op Bokt doe, en deze reacties vind ik dan ook érg jammer.

Het zijn allemaal hele mooie kleding, en een aantal kledingstukken zijn duurder dan de 100 euro zelf. Daarom ben ik erg bang als ik het gratis aanbied dat er misbruik van word gemaakt.. Want als je even moeite doet om alles op marktplaats etc te zetten krijg je er echt nog heel wat geld voor.

Als er echt eerlijke reacties zijn (en waarbij ik dat ook kan nagaan door langs te komen, met de kleding uiteraard) hoeft het echt niet persé voor de 100 euro weg.. Het is helemaal mijn doel niet om er persé 100 euro voor te hebben, maar ik verwacht hier eerder eerlijke mensen mee. Het gaat me helemaal niet om het geld, dus om wat met de prijs te doen is echt geen probleem.

Maar goed, erg jammer.

Zoals je het nu stelt komt het inderdaad anders over.
En van dat misbruik begrijp ik, ik heb wel eens kleding weggegeven en die persoon verkocht het. Toen dacht ik ook, had ik het maar aan iemand anders gegeven.
Excuses dan voor mijn berichten en ik hoop in ieder geval dat je er iemand blij mee kan maken, want het is altijd zonde om het weg te gooien.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:16

@Electra: als diegene die jouw kleding verkocht het ook niet breed had en door het verkopen van je kleding wat ruimer kwam te zitten en wat zich wat andere extraatjes kan veroorloven is dat toch ook fijn om te weten?
Diegene heeft er wel het werk van de verkoop van gehad. Ik zou er dan niet mee zitten, als diegene daardoor een keer een extraatje had....
Beter dan dat de kleding weggegooid werd, of in de kast ligt zonder dat het gedragen wordt, omdat het toch niet goed past of zo....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:44

Bermudaa schreef:

Maar goed, erg jammer.

Laat je niet afschrikken door mensen die het toch allemaal maar beter weten hoor!
Idd mischien niet in 1 koop maar in 5 ivm dat je echt geen 250 kledingstukken nodig hebt.
Zeker die mensen niet (die hebben wss geleerd om met een klein iets al blij te zijn ;) )

ik snap ook best dat je een ''klein'' bedrag (Gezien het aantal kledingstukken en sommige merken) ervoor vraagt ,maar dat bokkers zelf nou zogenaamd zo geweldig zijn zegt ook niet alles.

op internet kun je alles zeggen.. maar of je het echt doet...

TS laat je niet afschrikken! Goed initiatief! Je weet hoe bokt is :roll:

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:45

Marion71 schreef:
zoekend76 schreef:

Vanwaar deze vraag?

Ivm dat die het wou kopen om weg te geven :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:20

Aangezien het topic met een SA geopend is, de TS geband is en dus niet meer kan reageren, hier een slotje.