Nu nog thuis wonend, maar wat zijn de kosten voor eigenhuis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:09

listiglistje schreef:
quote="manzano"]
pitbullgup schreef:
Als je het in je uppie wilt doen denk ik dat het al heel moeilijk word om überhaupt een hypotheek te krijgen €200.000 met €1900,-

Zeg maar gerust onmogelijk.....

nee hoor, hier een zelfde verhaal....heb 2 ton hypotheek!
sterker nog ik verdiende 4 jaar geleden nog minder, maar lang leve de Rabo generatie hypotheek *\o/*
mijn ouders hebben € 50.000 borg gestaan :-)[/quote]

Maar dan heb je het dus niet in je uppie gedaan ;) ;)
En daar ging mijn opmerking over.....

Voor hetzelfde geld heeft TS een familielid die een ton wil schenken....... ja dat maakt de situatie wel weer heel anders ;) :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:11

Bij je vriend intrekken en de hypotheek delen vind ik een heel ander verhaal.
Maar ik neem aan dat alles dan op zijn naam staat?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:15

Karin schreef:
Maybritt90 schreef:
Maar omdat hij (meerdere malen) heeft gezegd weg te gaan als ik mijn eigen paard zou kopen ben ik aan het kijken hoeveel het kost als ik het zelf zou moeten doen en of ik het dan wel red..Zodat ik dan niet in de problemen raak.

Dat klinkt als een keus: hij of een paard?

Het lijkt me sowieso handig om te berekenen of je de kosten in je eentje kunt dragen, relatie of niet, samenwonend of niet. Relaties kunnen tenslotte ook uitgaan als er al een paard is. Het lijkt me geen pretje om je paard te moeten verkopen omdat je het in je eentje financieel niet meer redt terwijl dat nog wel lukte toen je samenwoonde.

Het is geen keus, want een paard wilde ik al als klein meisje..En dat wil ik nog steeds en ben het liefste nog dagelijks bezig met paarden..Dus het paard komt er wel..
De enige zorg die ik heb is dat wanneer ik dus inderdaad een paard koop, hij vertrekt (als hij dat doet) en dan moet ik het alleen doen en dan moet ik het wel kunnen betalen, want zoals je zegt, het lijkt mij ook verschrikkelijk je paardje en beste maatje misschien wel te moeten verkopen vanwege een relatie die kapot gaat..
Heb ook met mijn ouders gepraat en zou ik het een keer niet redden bijvoorbeeld om de toren hoge DA kosten niet te betalen kunnen zij even bijspringen.. Maar dat is niet de bedoeling.. Ik moet het gewoon alleen kunnen redden.. DA of niet..Daar spaar ik nu ook al voor, dat ik bijvoorbeeld 1000 extra op de bank heb staan voor DA en ook nog extra geld voor je huishoudelijke dingen die kapot kunnen gaan of een APK etc..

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:16

Yellowcab schreef:
Bij je vriend intrekken en de hypotheek delen vind ik een heel ander verhaal.
Maar ik neem aan dat alles dan op zijn naam staat?

Alles staat inderdaad op zijn naam..

Yellowcab

Re: Nu nog thuis wonend, maar wat zijn de kosten voor eigenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:18

Persoonlijk zou ik het nu nog niet doen. Kun je niet een paard leasen of het voorlopig doen met lessen totdat je alles voor elkaar hebt? Een huis en mijn eigen boontjes kunnen doppen zou voor mij toch wel prioriteit hebben. Een paard is een luxe product niet van levensbelang.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:21

Maar op welke termijn staat een paard op de planning? Anders zou ik eerst een paard kopen en dan kijken of je relatie nog stand houdt voor je begint aan samenwonen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:23

Maybritt90 schreef:
Ik moet het gewoon alleen kunnen redden.. DA of niet..Daar spaar ik nu ook al voor, dat ik bijvoorbeeld 1000 extra op de bank heb staan voor DA en ook nog extra geld voor je huishoudelijke dingen die kapot kunnen gaan of een APK etc..

Dat is een goede instelling :j . Mijn ervaring is dat je jezelf vooral niet te snel rijk moet rekenen. Er zijn altijd dingen die je toch moet betalen, maar waar je niet zo snel aan denkt en dat kan toch een flink gat slaan in je beschikbare kapitaal. Hou een paar maanden je uitgaven bij, dan zie je vanzelf wel waar die uitgaven liggen.

Met €1900 netto zou ik het prima redden, ook met paard. De tips van Yellowcab en manzano zijn ook goeie.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:27

Waarom wilt je vriend niet dat JIJ een paard koopt..?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:11

Bellona_K schreef:
Waarom wilt je vriend niet dat JIJ een paard koopt..?

Mijn vriend zoals hij dat zei is dat hij het veel geld voor iets waarvan hij niet snapt dat ik het wil uitgeven..En dat
hij het onzin vind om een eigen paard te hebben en dat een verzorgpaard exact hetzelfde is.. En hij vind het voor mij heel leuk
dat ik paarden zo leuk vind,, maar wat ik er zo leuk aan vind dat snapt ie niet..
Qua tijd zal het niet zijn van hij is zelf zo'n 4/5x per week bezig met voetbal..

Aan alleen stalgeld zou ik per jaar 2400 euro kwijt zijn..
Zijn voetbal kost: Ajax seizoenkaart : 350 euro
Zaalvoetbal p/jaar: 100 euro
(gras)voetbal p/jaar: 200 euro
en dan is het elke zaterdag minimaal 15 euro bij de voetbal en op zondag (om de week) zo'n 25 euro aan uitgaven:
= 52 x 15 + 25 x 26 = 1430 euro
dus zijn hobby kost 2030 euro per jaar... Dus zijn hobby is heel anders maar kost ook een hoop en dan de extra's van voetbal programma's waar je voor betaald, tussendoor zaalvoetbal wedstrijden etc..

Verder als ik ga samen wonen, delen wij de komende 4 jaar (tot wij samen een nieuw huis kopen) nog niet geheel de kosten aangezien alles op zijn naam staat...Dus ik betaal de helft mee met boodschappen, energie riool etc. maar niet met hypotheek, omdat ik anders in een huis investeer en mocht het ooit over gaan hij daar profijt van heeft... Of vinden jullie dit raar??

En een eigen paard zou ik dan of einde van deze zomer graag willen, of volgend jaar na de winter...

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:51

Nou ik zou zeker niet meebetalen aan de hypotheek van een jongen die je zo behandelt.. Waarom wil je uberhaupt bij iemand blijven die je dingen verbiedt?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:46

@bevertje

Het is het enige eigenlijk waarvan hij zei dat ie het
Niet wil. Als ik bijv weg wil op stap of iets anders mag het altijd .

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:09

Maar is dat iets om blij mee te zijn, dat is toch gewoon normaal?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:16

Met het aanschaffen van een paard zou ik wachten tot je een huis gevonden hebt en een tijdje aan het werk bent. Je merkt dan zelf hoeveel je kunt overhouden per maand met wat moeite.
Nog een tip: als je een 3 kamer woning koopt kun je er een huisgenootje bij in nemen. Daarvan kun jij dan weer je paard betalen..
Denk dat het lastig wordt met je salaris, maar zeker niet onmogelijk!!
Voor meer info: pb maar. Heb zelf ook een goede constructie bedacht en.. heb ook een eigen paard!

Edit: belachelijk dat jij niet mag weten of je een paard koopt! Geen man die mij dat gaat verbieden hoor :o . Kijk uit dat je geen paard hebt, dan uit elkaar gaat.. en dan je paard moet verkopen omdat je het niet kunt betalen!