Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:35

capopjekop schreef:
Dan moet je een sticker op je brievenbus plakken als je ze liever niet hebt :P

dat werkt niet := Ze durven dan zelfs alsnog voor geld aan de deur te komen :Y)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:37

Pasamba schreef:
Wij geven onze vaste bezorgers geloof ik wel wat. Vind het ook wat raar om te zeggen bedankt en die deur dicht te klappen terwijl die mensen wel elke dag/week op tijd hun folders/kranten bezorgen. Ik heb zelf ook door weer en wind kranten gelopen dus ik weet wat ze doorstaan. Het is wel gewoon hun baan en ze krijgen er geld voor maar zoveel is dat niet.

Inderdaad,
wij geven de vaste bezorgers, zoals de krant. geven wij wel meer.
Want daar voor vragen we en hij ligt altijd voor kwart over 6 in de bus :)
Voor de reclame en al dat soort dingetjes, die we ongevraagt krijgen, geven we een euro.
Ook de postpode heeft een leuk presentje gehad.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:37

verootjoo schreef:
capopjekop schreef:
Dan moet je een sticker op je brievenbus plakken als je ze liever niet hebt :P

dat werkt niet := Ze durven dan zelfs alsnog voor geld aan de deur te komen :Y)

Dat vind ik wel heeel brutaal dan :=

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:40

Gister stond hier een jongentje aan de deur van een jaar of 13/14 maar ik had hem nog nooit folders zien rondbrengen, dus heb gedaan alsof er niemand thuis was (en dus de deur niet open gedaan). O:)
Ik zat trouwens helemaal achterin huis, je kon dus niet zien dat ik thuis was, anders was het wel een beetje l/ullig geweest en had ik wel open gedaan natuurlijk. _O- Ik geef alleen 1/2 euro aan de foldermensen die ik elke week zie bij ons aan de deur.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:41

Ik geef niets. Het is misschien egoistisch maar ik ben zelf af en toe werkzaam bij de TNT en ik mag ook niet langs de deur om een fooitje te vragen. Dat mogen alleen de reclamebezorgers. Maar wij beiden krijgen ervoor betaald om het langs de deuren te brengen. Tuurlijk gun ik hun het fooitje hoor, maar ik doe hetzelfde en krijg er ook niets extra's voor. En er zitten tegenwoordig ook genoeg folders bij de post.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:42

Alleen de krantenbezorger van de krant waar ik op geabonneerd ben krijgt een kleinigheidje.
Alle lieve en aardige folderlopertjes (m/v) bedankt ik vriendelijk voor hun attentie en wens ze fijne feestdagen {:) Sorry hoor, folders bezorgen is een leuk betaalde bijbaan, daar krijgen ze al voor betaald.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:46

ik heb vroeger elk jaar persoonlijk de beste wensen voor kerst en nieuwjaar gewenst...soms had ik iemand die 5 euro of 10 euro gaf (voorheen nog guldens want toen bezorgde ik ook al) en soms kreeg ik maar 30 cent omdat dat al t klein geld was wat ze hadden...en soms ook niks natuurlijk... de flats waren wel lastig, al die trappen op met al die kranten... en dan was de helft vaak niet eens thuis
Het was voor mij de manier om beetje kerstcadeautjes te kunnen kopen voor mn familie, het was niet veel maar toch een beetje samen met krantengeld.en de rest dat ik over had eventueel gaf ik aan mn ma omdat ze het nodig had

sommige mensen weten er idd niks van maar het is dus niks raars.
Ze komen hier niet aan de deur, of als dan zijn we er schijnbaar niet. Anders geef ik ze wel 1 euro ofzo:)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 23-12-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:48

dropje2 schreef:
Alleen de krantenbezorger van de krant waar ik op geabonneerd ben krijgt een kleinigheidje.
Alle lieve en aardige folderlopertjes (m/v) bedankt ik vriendelijk voor hun attentie en wens ze fijne feestdagen {:) Sorry hoor, folders bezorgen is een leuk betaalde bijbaan, daar krijgen ze al voor betaald.

grappig, dus mensen die vast elke dag lopen en dit dus vaak ook als bijbaan doen, of als enige baan...dit is geen geld verdienen zeker? denk je dat hun gratis elke keer je kranten bezorgen???

Voor mij was dat als meisje van 13/14 de enige inkomsten :S en ik was maar wat blij dat mensen wat gaven, al was het maar 30 cent

in ieder geval, ALS ze bij mij aan de deur komen krijgen ze ook wat, mits ze altijd netjes de krantjes brengen... als ik klachten heb krijgen ze natuurlijk niks. ben toch blij dat hier de meeste zo vriendelijk zijn wat te geven, al is het maar een beetje :P als ik t kon missen gaf ik ze allemaal 5 euro... gewoon omdat ik het ze gun (zijn wel ook meestal kinderen/tieners enc die het rondbrengen hoor... vaak nog onder de 18
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 23-12-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:49

Vandeweek stond er bij mij een bezorger voor de deur. Hij wenste mij fijne dagen en ik zei dank je wel en toen deed ik de deur dicht. Nee van mij krijgen ze helemaal niks, je weet dat het werk onderbetaald wordt. En bovendien was ik ook postbode en ik ga nu toch ook niet langs de deuren? En mijn vader maakt door weer en wind de straten schoon en voor de winkels en hij krijgt niet eens een dank je wel van de winkeliers... Zelfs met de gladheid strooit hij de straten. En hij gaat ook niet langs de deuren.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:50

De krantenbezorgers krijgen veeel meer betaald ja :j
Ach, ik vind het sowieso onnodig.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:51

ik ben zelf folderbezorger,
ik deze tijd mogen we idd langs de deuren, dus doe ik dat dan maar, haha.
Het is het 4e en laatste jaar dat ik doe, de meeste geven gimiddeld rond de een á twee euro, maar er zijn natuurlijk ook krenten die maar 20 cent of zelf mider geven, en hele gulle gevers dat van 5 tot 20 euro gaat.
Edit; maar toch is het aardig als je wat geeft.
Laatst bijgewerkt door dominiquesr op 23-12-10 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:52

AlexandraM schreef:
maar eigenlijk is het normaal dat men dan wat kleingeld geeft

Ik vind het niet echt normaal, meer een bedel campagne. Dan is het ook normaal dat je wat aan de vuilnisman geeft, wat aan de buschauffeur, wat aan de straatveger en vooral niet vergeten de caissiére. Die krijgt meer pijn in haar armen, schouders en rug van alle boodschappen deze tijd.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:54

Nee, @AlexandraH, die krant wil ik graag elke dag op tijd in de bus omdat ik ook al megavroeg de deur uit ga; die foldertjes vraag ik niet om; dat is mijn afweging. ;)

purny

Re: Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:57

Ik snap niet waarom het zo normaal is om een fooitje te geven. Toen ik vroeger folders rondbracht heb ik ook nooit gebedeld.

Touchem

Ik bezorg de Telegraaf. Ik heb de kaartjes nog niet rondgebracht, voel me dan net zo'n schooier. Ik vind ook gewoon dat ik betaald krijg, en dat is genoeg. Heb het idee dat mensen het heel vervelend vinden als ik langskom met een kaartje. Mijn moeder heeft me overgehaald toch te gaan, ik was eerst van plan gewoon het kaartje in de brievenbus of in de krant te doen.

Vanmorgen voelde ik me toch wel gewaardeerd, ik kom meestal rond 6 uur bij de straat rond de kerk, daar heb ik 1 adres. Die man deed ineens de deur open toen ik de krant door de brievenbus wilde doen. Hij vroeg of ik al langs was geweest met een kaartje, hij was bang dat hij me gemist had. Hij was dus speciaal vroeg opgestaan om mij 10 euro te geven.

Aranel

Ik geef wel altijd wat, die mensen gaan toch door weer en wind de straat op om jou je kranten ed te bezorgen! En wat is dan 1 euro..
Zou het zelf ook niet leuk vinden als de deur gewoon in m'n gezicht zou worden dichtgesmeten :Y)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:59

Nou, dat is écht leuk Marloes! Alleen al de gedachte dat hij jou persoonlijk wilde bedanken vindt ik geweldig!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:08

ik vind idd wel dat het eraan ligt hoe goed ze hun werk doen..kijk ik zag 90% van de mensen vaker en deed het altijd netjes optijd brengen, kletste vaak met de mensen enc...iedereen kon me dus.
Soms hielp mn ma of een vriendin me... en ook met kerst/nieuwjaar gingen ze soms mee omdat ik zonder hun al uren bezig was daardoor...
Ik was de mensen altijd erg dankbaar daar wij t gewoon moeilijk hebben, ik kocht mn cadeautjes voor fam dan van mn krantengeld en extra geld die ik kreeg van de mensen en de rest gaf ik aan mn ma zodat we teminste een beetje een kerst hadden inplaats van met wat brood en ranja de kerst doorkomen...

kijk als je ze NOOIT ziet rondbrengen, of je krijgt je krantje vaker niet dan krijgen ze natuurlijk niks...
Maar vaste bezorgers die vriendelijk zijn, hun best doen enc krijgen van mij dus gewoon dat wat ik op dat moment kan missen. Het is voor mij maar een beetje, en maak er iemand heel blij mee, dat vind ik dan weer een fijn idee

en idd wat leuk! ik ken ook een oude man die altijd op de loer lag.. hij was zo blij met mij... tevens waren veel mensen die alleen waren of ouderen erg gelukkig met mijn komst omdat ik toch altijd (ook als ik langs de deuren ging) tijd maakte om een praatje te maken met de mensen die er erg naar verlangde... Ik heb zelde of nooit mensen gehad die mij lastig vonden.. en ik ga NOOIT langs deuren waar mijn krantje niet welkom was (de NEE/NEE dus :P) ik liep sowieso t hele jaar door met 2 kranten, 1 met invouwers en de andere voor de enkele JA/NEE mensen daar t andere krantje wel bij hun in moest

mensen die zo asso zijn om daar wel aan de deur te gaan ondanks dat ze het hele jaar daar niet komen, vind ik wel bedelaars....want ze proberen gewoon. Ik deed het tevens omdat ik het leuk vond..en je wilt niet weten hoe blij mensen mij elke keer maakte met dat kleine beetje...hier was het zelfs zo dat er mensen soms sorry begonnen te zeggen omdat ze het vergeten waren dat ik langs kwam en ze niet meer hadden dan een paar cent of 1 euro... (snapte nooit waarom, want was blij met alles)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:30

Tja, je geeft toch geld omdat je het zelf wilt? Je bent niets verplicht. Als je alleen het kaartje aanpakt en de beste wensen wenst is dat toch al leuk genoeg. Al gaat het idd ook wel veel om het geld... Ik heb het 2x gedaan, maar vond het vreselijk. Mensen die ik in de kamer hoorde zeggen dat hun jonge kind de deur open moest doen, kaartje moest pakken en de deur weer dichtmoest doen tot mensen die zich 1000x verontschuldigden omdat ze geen klein geld hadden. Zijn ze helemaal mal, dat is niet verplicht! Mede door dat soort taferelen ben ik er mee gestopt. Dan maar geen zakcentje erbij.

Wij geven hier wel een aantal wat, maar houden goed in de gaten wie er aan de deur komt. De folders kunnen naar een centje fluiten, maar de kranten bezorger krijgt wel een dikke fooi omdat hij elke dag, weer of geen weer, netjes de krant optijd in de bus heeft sochtends vroeg. Een blijk van waardering. Als mensen weten dat hun werk wordt gewaardeerd, zullen ze het ook beter doen vaak, en meer lol erin hebben. Iig als ik mijzelf in hen verplaats.

Wat betreft geen folders willen; een sticker doet wonderen, en als je zo'n ding niet gratis ergens vandaan kan krijgen kun je vast op google een leuke vinden, uitprinten, plastificeren en opplakken. Belachelijke schele kippen die toch langs de deur komen met hun handje op terwijl je zo'n DUIDELIJK hangende sticker hebt, attendeer je er even op, wens je veel succes en geef je uiteraard niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:09

purny schreef:
AlexandraM schreef:
maar eigenlijk is het normaal dat men dan wat kleingeld geeft

Ik vind het niet echt normaal, meer een bedel campagne. Dan is het ook normaal dat je wat aan de vuilnisman geeft, wat aan de buschauffeur, wat aan de straatveger en vooral niet vergeten de caissiére. Die krijgt meer pijn in haar armen, schouders en rug van alle boodschappen deze tijd.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Gelukkig is het in onze regio ook geen gewoonte, want ik heb echt een hekel aan dat geschooi en gebedel aan de deur. Want waarom zij wel, en de kassiere, buschauffeur etc etc etc niet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:09

Aranel schreef:
Ik geef wel altijd wat, die mensen gaan toch door weer en wind de straat op om jou je kranten ed te bezorgen! En wat is dan 1 euro..
Zou het zelf ook niet leuk vinden als de deur gewoon in m'n gezicht zou worden dichtgesmeten :Y)

De postbode loopt toch ook door weer en wind om jou brieven en kerstkaartjes te bezorgen? Dan moet je die ook geven

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:14

Ik vind het eigenlijk ook wel maf dat ze langs de deuren gaan voor geld. Ik snap wel dat het voor de bezorger in kwestie leuk is meegenomen dat zakcentje, maar dat vind ik eigenlijk iets voor de baas. Ik ben postbode en ga ook niet langs de deur, terwijl ik ook iedere week door weer en wind met zware postzakken rondsjouw. Maar wij krijgen netjes een kerstbonus van het bedrijf :) Ik weet ook niet of ik het zelf zou doen als het zou mogen van het bedrijf, ik denk dat ik me er een beetje ongemakkelijk bij zou voelen. Verder geniet ik er veel meer van als mensen even een gezellig praatje met me maken of wat vrolijks en positiefs roepen en dat gebeurd gelukkig regelmatig, dus ik voel me wel gewaardeerd in mijn werk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:47

Er kwam iemand aan de deur van de Leeuwarder Courant, heb hem niks gegeven.. Hij pist hier dagelijks tegen ons hek en in de bosjes terwijl ik aan het paardrijden ben, hij mag blij zijn dat we nog geen klacht ingediend hebben.

En de postbode brengt de laatste weken hier ook de post van alle buren... Luilakken

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:01

Ik heb wel respect voor de krantenjongen die elke ochtend door weer en wind netjes de krant bezorgt.
Zoveel verdienen ze ook niet, een paar euro is nou ik niet een aanslag op je beurs.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:03

_Rebec schreef:
Ik heb wel respect voor de krantenjongen die elke ochtend door weer en wind netjes de krant bezorgt.
Zoveel verdienen ze ook niet, een paar euro is nou ik niet een aanslag op je beurs.

Tja je kan ook andere baantjes kiezen hoor :P