capopjekop schreef:Dan moet je een sticker op je brievenbus plakken als je ze liever niet hebt
dat werkt niet
Ze durven dan zelfs alsnog voor geld aan de deur te komen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pasamba schreef:Wij geven onze vaste bezorgers geloof ik wel wat. Vind het ook wat raar om te zeggen bedankt en die deur dicht te klappen terwijl die mensen wel elke dag/week op tijd hun folders/kranten bezorgen. Ik heb zelf ook door weer en wind kranten gelopen dus ik weet wat ze doorstaan. Het is wel gewoon hun baan en ze krijgen er geld voor maar zoveel is dat niet.

Ik geef alleen 1/2 euro aan de foldermensen die ik elke week zie bij ons aan de deur. dropje2 schreef:Alleen de krantenbezorger van de krant waar ik op geabonneerd ben krijgt een kleinigheidje.
Alle lieve en aardige folderlopertjes (m/v) bedankt ik vriendelijk voor hun attentie en wens ze fijne feestdagenSorry hoor, folders bezorgen is een leuk betaalde bijbaan, daar krijgen ze al voor betaald.
als ik t kon missen gaf ik ze allemaal 5 euro... gewoon omdat ik het ze gun (zijn wel ook meestal kinderen/tieners enc die het rondbrengen hoor... vaak nog onder de 18 AlexandraM schreef:maar eigenlijk is het normaal dat men dan wat kleingeld geeft
) ik liep sowieso t hele jaar door met 2 kranten, 1 met invouwers en de andere voor de enkele JA/NEE mensen daar t andere krantje wel bij hun in moestpurny schreef:AlexandraM schreef:maar eigenlijk is het normaal dat men dan wat kleingeld geeft
Ik vind het niet echt normaal, meer een bedel campagne. Dan is het ook normaal dat je wat aan de vuilnisman geeft, wat aan de buschauffeur, wat aan de straatveger en vooral niet vergeten de caissiére. Die krijgt meer pijn in haar armen, schouders en rug van alle boodschappen deze tijd.
Aranel schreef:Ik geef wel altijd wat, die mensen gaan toch door weer en wind de straat op om jou je kranten ed te bezorgen! En wat is dan 1 euro..
Zou het zelf ook niet leuk vinden als de deur gewoon in m'n gezicht zou worden dichtgesmeten
Ik weet ook niet of ik het zelf zou doen als het zou mogen van het bedrijf, ik denk dat ik me er een beetje ongemakkelijk bij zou voelen. Verder geniet ik er veel meer van als mensen even een gezellig praatje met me maken of wat vrolijks en positiefs roepen en dat gebeurd gelukkig regelmatig, dus ik voel me wel gewaardeerd in mijn werk.