uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:26

Ik vind je wens zeker niet onredelijk.
Ik heb zelf een bloedhekel aan kinderen, en zou het irritant vinden als 'de kinderen van' mee moeten omdat dat zo hoort.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:26

freespirit schreef:
Hij zei me dat hij in dat geval hoogstwaarschijnlijk niet zou kunnen komen.

Ondanks dat ik zelf vind dat onze wens redelijk is, vind ik het niet leuk deze mededeling te brengen.

Maar als hij zegt hoogstwaarschijnlijk niet te kunnen bedoeld hij dat hij geen oppas kan krijgen?
Dan had je dus beter van tevoren even kunnen overleggen, vond hij het een rare vraag of viel het mee?
Ayasha schreef:
anneliesdj schreef:
Hoezo jawel mijn feestje?

Als ik een zus niet leuk zou vinden zou die niet uitgenodigd worden. :+
Ik zou het hypocriet vinden om haar wel uit te nodigen eigenlijk. "he ik kan je kop niet zien maark nodig je voor de leuk toch maar uit hoewel ik al misselijk wordt bij het idee dat je zal komen"

Moet het dan meteen zo extreem? Je kunt ook een zus hebben die je minder goed ligt zónder dat je meteen aartsvijanden bent :roll:
TS heeft niet gezegd ziek te worden van het idee dat hij kinderen meeneemt.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:28

de koperen hoogte is daar inderdaad niet echt op berekend..

Al worden ze volgens mij wel toegelaten.
( toegelaten klinkt zo fout, maar er zijn restaurants waar je niet binnen komt met kinderen )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:29

verootjoo schreef:
Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.

sorry hoor... ik weet niet wat voor kinderen jij hebt, maar als ik me vroeger zo gedroeg in restaurants had ik een gróót probleem. Wij gingen gewoon rustig aan een eigen tafeltje kleuren, met de barbies spelen, spelletjes doen oid.[/quote]

Mee eens, je kunt je kinderen best opvoeden om zich te gedragen. Ook kleintjes. Kost enige moeite maar wij hebben onze dochter ook altijd overal mee naar toe genomen. Geen enkel probleem. Als er zo botweg op een uitnodiging zou staan dat kinderen niet welkom zijn, zou ik denk ik niet komen. Bij mij gaan dan de "hakken in het zand". Mijn kind hoort er gewoon bij. En zo is dat. Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat je ze liever niet ziet komen. Ik zou dan inderdaad tactvol bespreken met de betrokkenen of het niet beter zou zijn - gezien de ambiance - om een oppas te regelen. Lukt dat echt niet, dan zou ik er niet zo'n probleem van maken, tenzij je je broer natuurlijk liever niet ziet op je feest.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:32

freespirit schreef:
Normaliter hou ik er niet van om persoonlijke zaken op het internet te 'bespreken' maar nu zou ik toch graag input van Bokt hebben....

Binnenkort vieren mijn man en ik ons 12,5 huwelijk en dit willen wij doen middels een select gezelschap van directe familie uit te nodigen voor een brunch bij een zeer sjieke gelegenheid.
Mijn broer heeft echter 3 hele kleine kinderen onder de 4 jaar. Afgezien mijn man en ik niet zoveel 'hebben' met kinderen, willen wij gewoon een 'volwassenen-feestje' en geen kinderparty (no way dat kinderen een brunch van 3 uur zonder brullen kunnen uitzitten).

Ik heb al geprobeerd om heel takvol de uitnodiging op de persoonlijke namen (dus niet: aan fam. Huppeldepup, maar voornamen) te adresseren en in een email daarna de vraag of zij BEIDE komen, in de hoop dat dit kwartje valt.

Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.

Is onze wens nu zo onredelijk ?

voor mij niet maar ik heb in het zelfde geval een komplete familie ruzie ge escaleerd nadat ik schoonzus had verzocht om het grut thuis te laten. en zo onredelijk was ik ook niet aangezien mijn eigen grut van toen 7, 4 en 3 ook niet mocht komen op mijn feestje...

Wat een heisa werd dat zeg, we hebben alles afgeblazen daarna.,..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:32

anneliesdj schreef:
Moet het dan meteen zo extreem? Je kunt ook een zus hebben die je minder goed ligt zónder dat je meteen aartsvijanden bent :roll:
TS heeft niet gezegd ziek te worden van het idee dat hij kinderen meeneemt.

Als iemand me zodanig minder ligt dat ik die persoon liever niet op mijn feestje zou willen. Dan zou die persoon niet uitgenodigd worden. Heel simpel. :)
En ja, ik vind het hypocriet om iemand enkel uit te nodigen "uit beleefdheid".

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:35

verootjoo schreef:
Je hoeft je niet aan te passen, ik neem aan dat de ouders zelf voor de kinderen zorgen, dus jij hebt er als het goed is geen boodschap aan/last van. Ik vind het raar om ze te weigeren. Je gaat toch niet de helft van je familie uitnodigen en de andere helft niet :? Kinderen zijn óók individuen en dus ook deel van de familie. Ik vind niet dat je dat buiten kan sluiten. En al helemaal niet als je je feest overdag geeft. Doe het dan 's avonds met een sjiek diner vanaf 20.30. Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat.

Tuurlijk pas je je wel aan want je laat de kids "tegen je zin" in op je eigen feestje komen.
Tuurlijk zijn ze ook familie maar daarom hoeven ze niet altijd en overal maar mee naar toe.
Hoezo moeten ze het 's avonds vieren met een sjiek diner? Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat?
Kortom je moet je dus aanpassen aan mensen met kinderen, je mag toch wel je eigen draai aan je eigen feest geven ;)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:35

Ts, ik vind je wens totaal niet onredelijk. Die kinderen zullen het zich toch nooit herinneren dat ze een keer niet zijn uitgenodigd voor een feestje, en waarschijnlijk ook niet als ze er wel bij geweest zouden zijn.
Dat is net zoiets als op vakantie gaan met kleine kinderen, het is alleen maar gedoe en nut heeft het niet want ze weten er later toch niets meer van. Maar dat is een ander verhaal.

Bij ons in de familie wordt er erg makkelijk over gedaan, als er mensen zijn die niet aardig gevonden worden, worden die ook gewoon niet uitgenodigd. Wanneer kinderen niet gewenst zijn, wordt dit ook gewoon gezegd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:36

Is het tegenwoordig eigenlijk normaal dat de kinderen naar ieder feest meegaan? Ik kan me niet herinneren dat mijn broertje en ik vroeger vaak mee moesten naar zulke feesten. Meestal bleven wij met de oppas thuis, vonden we veel leuker ook, die deed namelijk leuke spelletjes met ons en op zo'n feest hadden we niet zoveel. Moest je rustig doen enzo. Dat konden we uiteraard wel, maar als we mochten kiezen dan bleven we liever thuis met de oppas. Dat was heel normaal, iedereen die op die feestjes kwam deed het zo. Nu lijkt het bijna of ouders beledigd zijn als er wordt verzocht om de kids thuis te laten.

Als ik iemand niet aardig vind dan nodig ik die ook niet uit. Vroeger deed ik dat wel, want dan vond ik dat toch zielig voor die persoon. Maar nu ga ik eigenlijk alleen om met mensen die ik aardig vind. Mensen die me minder liggen daar ga ik ook vriendelijk mee om, maar dat worden nooit vrienden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:37

Overigens heeft de koperen hoogte een breed scala aan diensten, bijvoorbeeld ook trouwerijen en daar komen ook kinderen.
Ik zou gewoon eens bellen of ze het aan kunnen, vaak hebben juist die sjieke accomodatie's wel een kinderzaaltje om de voorkomen dat de hele tent een bende wordt.
Ayasha schreef:
Als iemand me zodanig minder ligt dat ik die persoon liever niet op mijn feestje zou willen. Dan zou die persoon niet uitgenodigd worden. Heel simpel. :)
En ja, ik vind het hypocriet om iemand enkel uit te nodigen "uit beleefdheid".

Ik niet, zeker niet als het om familie gaat.
Je geeft toch om je familie en wilt ze niet voor het hoofd stoten, dan kun je ook je eigen ego even opzij zetten en dat vriendinnetje van je broer een avondje tolereren ookal ben je er niet weg van.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:38

Mijn oudste zus is net opnieuw getrouwd, en daarwaren kinderen (van mijn andere broers/zus) ook niet welkom. Dit hebben ze gewoon bij de uitnodiging gezegd en de uitnodigingen specifiek op naam verstuurd. Haar eigen kinderen waren er wel bij trouwens maar goed.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:39

Ik weet niet hoor, maar ouders laten hun kinderen ook wel eens met oppas thuis zodat zij 'samen' (als in met zijn tweeën) iets kunnen ondernemen. Waarom zouden ze(kinderen) dan ineens perse mee moeten naar een feestje van iemand die niet op kinderen zit te wachten? Ik bedoel, als ouders zelf wel eens iets willen ondernemen zonder kinderen (en ja, ik weet dat er ook ouders zijn die noooooit zonder hun kind kunnen), waarom mag een ander er dan niet voor kiezen iets te vieren zonder (andermans) kinderen?
Wat mij betreft heeft TS gelijk en is het een redelijke vraag. Hun feestje. Alsof die kinderen braaf stil zijn in een restaurant leuker vinden dan een gezellige oppas(opa en oma moederskant?) en een leuke disney dvd thuis.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:40

odetteke schreef:
fl0wer schreef:
Waarom moet iedereen zich aanpassen aan mensen "met" kinderen? Waarom "moet" iedereen kinderen van anderen leuk vinden?
En dus je eigen feest aanpassen aan mensen "met" kinderen? Als jullie een feest willen zonder kinderen dan is dat jullie goed recht.
Snap nooit zo goed dat hier hele ruzies uit voortvloeien, (herinner ik me nog van een eerder topic).
Het is je broer dus het lijkt mij dat je dit toch wel bespreekbaar kunt maken met elkaar?
Vind het de normaalste zaak van de wereld hoor dat je niet altijd en overal je kinderen mee naar toe kunt nemen.
Ik zou het dus gewoon met je broer bespreken, dan is het wat persoonlijker.

Je hoeft ze niet perse leuk te vinden, zo kan je ook de partner van je beste vriendin, broer of tante misschien niet leuk vinden. Maar als mensen zo duidelijk een vast onderdeel van het leven van een dierbare uitmaken zeg je ook niet tegen je broer dat hij zijn vrouw niet mag meenemen toch? Als het een wild zuipfestijn 's avonds is kan ik me voorstellen dat kinderen meeslepen niet helemaal praktisch is, maar bij een brunch moet dat toch prima kunnen mits ze de kids enigzins afgericht hebben?

Ik vind een zuipfestijn zowieso onpraktisch (en dom)...
Maar als dan de kids wel thuis kunnen blijven waarom het dan ook niet respecteren tijdens een brunch?
Afgericht of niet, TS heeft toch recht op haar eigen feestje zoals zij het hebben wilt?
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 21-12-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:40

Nee hoor ik geef niet om mijn familie en nog minder om wat ze over me denken/zeggen. :D Enige wat voor mij belangrijk is, is mijn gezin. Niet iedereen "one big happy family" hoor.
En nee ik zet mijn ego niet op zij als het om MIJN feestje gaat.

En waarom moet het van een kant komen als familie toch zo belangrijk is? Die met de kinderen kunnen ook een oppas zoeken "voor de lieve vrede" lijkt me. Je bent te gast dus je past je aan, als ik uitgenodigd wordt op een feestje van mijn broer met kinderen (die heeft geen kinderen maar stel) dan moet ik ook niet zeuren om zijn kids.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:41

IK ben ook geen kinderfan, en al helemaal niet op kinderen die continu "mama, mama, mama tetteren om aandacht te krijgen! Of ouderen onderbreken in een gesprek....
Toch zou ik het wel een klein beetje onredelijk vinden om je broer te "verzoeken" de kinderen elders te laten en alleen zijn vrouw en hem uit te nodigen. Het is je broer en zijn kinderen staan op de eerste plaats, neem ik aan. :-)
Het zou mij dus niets verbazen dat je broer zou kunnen zeggen: dan kom ik niet naar je brunch en krijg jij gelijk een stempel op je naam: mijn kinderen niet welkom, kom ik ook niet meer!

Maar ik heb een tip voor je: :)*

Regel een locatie met een aparte kinderruimte MET oppas waarbij kinderen apart kunnen eten. Zij zullen wel kiezen voor patat of pannekoeken.
Maar vooral leuk als er meerdere kinderen zijn.
De volwassenen eten ook gewoon samen in het restaurant.
Dan is echt iedereen blij en heb je niemand tegen de schenen geschopt. :-)

freespirit schreef:
Normaliter hou ik er niet van om persoonlijke zaken op het internet te 'bespreken' maar nu zou ik toch graag input van Bokt hebben....

Binnenkort vieren mijn man en ik ons 12,5 huwelijk en dit willen wij doen middels een select gezelschap van directe familie uit te nodigen voor een brunch bij een zeer sjieke gelegenheid.
Mijn broer heeft echter 3 hele kleine kinderen onder de 4 jaar. Afgezien mijn man en ik niet zoveel 'hebben' met kinderen, willen wij gewoon een 'volwassenen-feestje' en geen kinderparty (no way dat kinderen een brunch van 3 uur zonder brullen kunnen uitzitten).

Ik heb al geprobeerd om heel takvol de uitnodiging op de persoonlijke namen (dus niet: aan fam. Huppeldepup, maar voornamen) te adresseren en in een email daarna de vraag of zij BEIDE komen, in de hoop dat dit kwartje valt.

Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.

Is onze wens nu zo onredelijk ?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:42

Wat jammer TS dat je broer zo gereageerd heeft. Maar misschien na overleg met zn vrouw en een nachtje slapen denkt hij er misschien anders over.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:43

Zijn kinderen zelf wel zo blij als ze overal mee naartoe genomen worden? Kinderen willen graag spelen! Als ze dat niet mogen in een restaurant maar wel thuis bij de oppas! Wat is dan onredelijk?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:44

fl0wer schreef:
Tuurlijk pas je je wel aan want je laat de kids "tegen je zin" in op je eigen feestje komen.
Tuurlijk zijn ze ook familie maar daarom hoeven ze niet altijd en overal maar mee naar toe.
Hoezo moeten ze het 's avonds vieren met een sjiek diner? Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat?
Kortom je moet je dus aanpassen aan mensen met kinderen, je mag toch wel je eigen draai aan je eigen feest geven ;)

Ja want ze horen bij de familie.
Als je broer een glutenallergie heeft of je zus zit in een rolstoen dan houd je daar ook rekening mee, waarom dan niet met kinderen?
Ayasha schreef:
En waarom moet het van een kant komen als familie toch zo belangrijk is? Die met de kinderen kunnen ook een oppas zoeken "voor de lieve vrede" lijkt me.

Ja, mits je ze er gewoon om vraagt, het kan ook gewoon niet bij iemand opkomen.
De rest van je bericht zal ik maar niet op reageren :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:47

freespirit schreef:
IKbenEllen schreef:
Kun je dat niet rechtstreeks aan je broer vragen in plaats van er zo'n doekjes om te winden?

tja, was het maar zo simpel. Ik heb niet zo'n hele goede band met mijn broer...helaas....

Tja, maar ik vrees dat die er niet beter op gaat worden als je het via een uitnodiging gaat zeggen.
Ik snap het ook best dat je rustig wilt eten, hoor, dus ik zou het gewoon heel kalm zeggen en vooral benadrukken dat het niet om de kinderen persoonlijk gaat o.i.d.
Een oppas voor een middagje lijkt me wel te vinden..... Maar ik lees hier meteen weer van die kinderhaters die meteen weer alles in het werk stellen om hun frustraties over kinderen te uiten. Dat vind ik wel triest. Daar gaat het namelijk hier niet om. ;)

Ik vind het zelf als moeder HEERLIJK om te gaan uit eten zonder kind(eren). Even lekker de tijd voor jezelf. :)
Maar moet niet het gevoel krijgen dat mijn dochter niet welkom is, omdat ze een kind is. Dan blijf ik thuis.
Kinderhaters zijn bij mij aan het verkeerde adres. Mijn dochter hoort bij mij en wil je met mijn omgaan, dan krijg je haar erbij. En behandel je haar ook maar met respect. Zo simpel is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:48

Ik kan me ook voorstellen als je 3 kinderen hebt waarvan de oudste 3 is, dat een oppas dan ook niet zo gemakkelijk te vinden is. Het is wel smiddags he, dan zijn ze alle 3 wakker, hebben honger, moeten verschoond, heb je als oppas je handen vol aan!
Een brunch vind ik dat kinderen gewoon mee moeten kunnen, avond is wat anders. Maar dan slapen de kinderen ook, dus is een oppas makkelijker te vinden.

Maar als je broer inderdaad al vraagt of er dingen stuk kunnen, dan geeft dat toch al aan hoe de kinderen zijn. Ik zou dan alleen wel ALLE kinderen weigeren, en niet alleen die van hem.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:50

Hoe kinderen zich gedragen is o.a. heel erg afhankelijk van hun opvoeding. Ik heb zelf een dochtertje van 3mnd en ben daar dolblij mee, maar dat wil echt niet zeggen dat ik alle kinderen ineenkeer leuk vind. Sterker nog; het 2 1/2jr oude stiefdochterje van mijn broer vind ik bijzonder irritant.
Als iemand mij vraagt onze dochter niet mee te nemen bij een sjieke brunch, heb ik daar alle respect voor en gaat ze gewoon naar haar peetouders o.i.d. Dat ik gek ben op mijn kind, betekend niet dat de hele wereld dat is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:50

Ayasha schreef:
Nee hoor ik geef niet om mijn familie en nog minder om wat ze over me denken/zeggen. :D Enige wat voor mij belangrijk is, is mijn gezin. Niet iedereen "one big happy family" hoor.
En nee ik zet mijn ego niet op zij als het om MIJN feestje gaat.

Haha, hier ben ik het het zó mee eens.
Het is mijn party, wil ik geen kinderen dan vraag ik de gasten om ze thuis te laten, of je de reden nou redelijk of onredelijk vindt... Ik schuif mijn ego inderdaad niet opzij. Ik wil gewoon geen kinderen, duidelijker kan toch niet?
Moet er nou overal een reden voor zijn? Die vallen nl nooit goed als het verzoek niet bevalt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:51

Oh, ik lees net dat de reactie al tegen gevallen is.....

Weet je.... Heeeeeeeel eerlijk gezegd....... Als ik zo'n feestje zou organiseren, zou ik er persoonlijk geen mensen bij willen hebben met wie ik geen goede band heb. En ja, dan krijg je ruzie. Ik heb op een bepaald punt in mijn leven besloten dat ik bepaalde mensen bewust weer uit mijn leven. Bijvoorbeeld mensen die altijd negatief zijn, niets toevoegen, altijd lopen te zeuren over van alles en mensen niet respecteren die op een andere manier willen leven. Ik kan je zeggen, een VERADEMING!!! :D

Misschien een tip voor TS?

En verder kan ik me voorstellen dat als de kinderen dingen slopen, je er niet op te wachten zit. Die hoef ik ook niet in mijn huis, hoor, en ik krijg toch aardig wat kinderen thuis. Maar die zijn tot nu toe niet sloperig gelukkig. Althans, niet expres, want het blijven natuurlijk wel kinderen, he. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:55

anneliesdj schreef:
Ja want ze horen bij de familie.

En daarom moeten kinderen maar overal bij zijn?
Kinderen zijn geen volwassenen en zeker kleine kinderen hoeven niet overal met hun neus bij, en kúnnen apart gehouden om die simpele reden.
Daarbij is het aan de gastvrouw/organiseerder wie ze wel en niet erbij wil.
Als je dan het type ouder bent van "alles voor de kinderen en als zij niet mogen ga ik ook niet" so be it. Maar doe niet alsof de gastvrouw/organiseerder onredelijk is.
Dat zijn eerder de ouders die tegen wil en dank kinderen overal heenslepen waar ze niet thuishoren/ongewenst zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:01

Nou, ik vind een lunch overdag wel een iets ander verhaal, dan een avond etentje, hoor, Lusitana. Ik snap TS prima, maar er zijn meerdere factoren waardoor ik zou beslissen om al dan niet te gaan zonder dochter. Ik zou mijn dochter van 5 op zich geen plezier doen haar mee te nemen als ze 3 uur stil moet zitten of allerlei exclusieve hapjes te eten, die ze waarschijnlijk toch niet lust. Daar ben ik me helemaal bewust van. Daar doe je mij als moeder ook geen plezier mee, want je zult maar de hele avond op je kind moeten letten. Lijkt mij ook niet relaxt.

Maar nogmaals, ik denk dat het aan een aantal zaken ligt of ik al dan niet zou gaan zonder kind. Krijg ik het gevoel dat mijn kind afgekeurd wordt, omdat men niet van kinderen houdt, dan bedank ik met genoegen voor zo'n etentje. Met zulke mensen wil ik niet eens eten. Gelukkig zit ik helemaal niet in die situatie en kan ik zelf prima aanvoelen wat al dan niet handig is met kind. Het is jammer als die broer dat niet kan. Hoe zit het met de andere gasten, heeft verder niemand (kleine) kinderen?