Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
freespirit schreef:Hij zei me dat hij in dat geval hoogstwaarschijnlijk niet zou kunnen komen.
Ondanks dat ik zelf vind dat onze wens redelijk is, vind ik het niet leuk deze mededeling te brengen.
Ayasha schreef:anneliesdj schreef:Hoezo jawel mijn feestje?
Als ik een zus niet leuk zou vinden zou die niet uitgenodigd worden.
Ik zou het hypocriet vinden om haar wel uit te nodigen eigenlijk. "he ik kan je kop niet zien maark nodig je voor de leuk toch maar uit hoewel ik al misselijk wordt bij het idee dat je zal komen"
verootjoo schreef:Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.
freespirit schreef:Normaliter hou ik er niet van om persoonlijke zaken op het internet te 'bespreken' maar nu zou ik toch graag input van Bokt hebben....
Binnenkort vieren mijn man en ik ons 12,5 huwelijk en dit willen wij doen middels een select gezelschap van directe familie uit te nodigen voor een brunch bij een zeer sjieke gelegenheid.
Mijn broer heeft echter 3 hele kleine kinderen onder de 4 jaar. Afgezien mijn man en ik niet zoveel 'hebben' met kinderen, willen wij gewoon een 'volwassenen-feestje' en geen kinderparty (no way dat kinderen een brunch van 3 uur zonder brullen kunnen uitzitten).
Ik heb al geprobeerd om heel takvol de uitnodiging op de persoonlijke namen (dus niet: aan fam. Huppeldepup, maar voornamen) te adresseren en in een email daarna de vraag of zij BEIDE komen, in de hoop dat dit kwartje valt.
Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.
Is onze wens nu zo onredelijk ?
anneliesdj schreef:Moet het dan meteen zo extreem? Je kunt ook een zus hebben die je minder goed ligt zónder dat je meteen aartsvijanden bent![]()
TS heeft niet gezegd ziek te worden van het idee dat hij kinderen meeneemt.

verootjoo schreef:Je hoeft je niet aan te passen, ik neem aan dat de ouders zelf voor de kinderen zorgen, dus jij hebt er als het goed is geen boodschap aan/last van. Ik vind het raar om ze te weigeren. Je gaat toch niet de helft van je familie uitnodigen en de andere helft nietKinderen zijn óók individuen en dus ook deel van de familie. Ik vind niet dat je dat buiten kan sluiten. En al helemaal niet als je je feest overdag geeft. Doe het dan 's avonds met een sjiek diner vanaf 20.30. Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat.
Ayasha schreef:Als iemand me zodanig minder ligt dat ik die persoon liever niet op mijn feestje zou willen. Dan zou die persoon niet uitgenodigd worden. Heel simpel.
En ja, ik vind het hypocriet om iemand enkel uit te nodigen "uit beleefdheid".
odetteke schreef:fl0wer schreef:Waarom moet iedereen zich aanpassen aan mensen "met" kinderen? Waarom "moet" iedereen kinderen van anderen leuk vinden?
En dus je eigen feest aanpassen aan mensen "met" kinderen? Als jullie een feest willen zonder kinderen dan is dat jullie goed recht.
Snap nooit zo goed dat hier hele ruzies uit voortvloeien, (herinner ik me nog van een eerder topic).
Het is je broer dus het lijkt mij dat je dit toch wel bespreekbaar kunt maken met elkaar?
Vind het de normaalste zaak van de wereld hoor dat je niet altijd en overal je kinderen mee naar toe kunt nemen.
Ik zou het dus gewoon met je broer bespreken, dan is het wat persoonlijker.
Je hoeft ze niet perse leuk te vinden, zo kan je ook de partner van je beste vriendin, broer of tante misschien niet leuk vinden. Maar als mensen zo duidelijk een vast onderdeel van het leven van een dierbare uitmaken zeg je ook niet tegen je broer dat hij zijn vrouw niet mag meenemen toch? Als het een wild zuipfestijn 's avonds is kan ik me voorstellen dat kinderen meeslepen niet helemaal praktisch is, maar bij een brunch moet dat toch prima kunnen mits ze de kids enigzins afgericht hebben?
Enige wat voor mij belangrijk is, is mijn gezin. Niet iedereen "one big happy family" hoor. 

freespirit schreef:Normaliter hou ik er niet van om persoonlijke zaken op het internet te 'bespreken' maar nu zou ik toch graag input van Bokt hebben....
Binnenkort vieren mijn man en ik ons 12,5 huwelijk en dit willen wij doen middels een select gezelschap van directe familie uit te nodigen voor een brunch bij een zeer sjieke gelegenheid.
Mijn broer heeft echter 3 hele kleine kinderen onder de 4 jaar. Afgezien mijn man en ik niet zoveel 'hebben' met kinderen, willen wij gewoon een 'volwassenen-feestje' en geen kinderparty (no way dat kinderen een brunch van 3 uur zonder brullen kunnen uitzitten).
Ik heb al geprobeerd om heel takvol de uitnodiging op de persoonlijke namen (dus niet: aan fam. Huppeldepup, maar voornamen) te adresseren en in een email daarna de vraag of zij BEIDE komen, in de hoop dat dit kwartje valt.
Wij willen dus écht niet dat er kinderen komen en gaan zelfs zover om alles af te blazen mocht mijn broer wél met kinderen komen, of wanneer hij geen oppas kan vinden dan komt hij maar niet.
Is onze wens nu zo onredelijk ?
fl0wer schreef:Tuurlijk pas je je wel aan want je laat de kids "tegen je zin" in op je eigen feestje komen.
Tuurlijk zijn ze ook familie maar daarom hoeven ze niet altijd en overal maar mee naar toe.
Hoezo moeten ze het 's avonds vieren met een sjiek diner? Dan is het logischer dat je de kinderen thuis laat?
Kortom je moet je dus aanpassen aan mensen met kinderen, je mag toch wel je eigen draai aan je eigen feest geven
Ayasha schreef:En waarom moet het van een kant komen als familie toch zo belangrijk is? Die met de kinderen kunnen ook een oppas zoeken "voor de lieve vrede" lijkt me.
freespirit schreef:IKbenEllen schreef:Kun je dat niet rechtstreeks aan je broer vragen in plaats van er zo'n doekjes om te winden?
tja, was het maar zo simpel. Ik heb niet zo'n hele goede band met mijn broer...helaas....
Ayasha schreef:Nee hoor ik geef niet om mijn familie en nog minder om wat ze over me denken/zeggen.Enige wat voor mij belangrijk is, is mijn gezin. Niet iedereen "one big happy family" hoor.
En nee ik zet mijn ego niet op zij als het om MIJN feestje gaat.
anneliesdj schreef:Ja want ze horen bij de familie.