ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:54

Sonja schreef:
Ik vind niet dat je je aanstelt.
Ik moet iemand al wel érg aardig vinden wil ik er elke dag mee in een auto gaan zitten. En als het dan iemand is die je op wát voor manier dan ook irriteert, dan was het antwoord bij mij gewoon ook 'nee'.
Ik vind de tijd die ik voor mezelf (!) heb in de auto heerlijk. 's Morgens om wakker te worden, 's avonds om af te schakelen. Ik draai MIJN favoriete muziek, zo hard als IK wil, of ik ben stil als IK daar zin in heb.

Dat het beter is voor het milieu en dat iemand misschien op de route woont, daar heb ik 0,0 boodschap aan. Een meerijder zorgt voor minder flexibiliteit en voor verplicht gezelschap. Fietsen of het OV gebruiken is ook goed voor het milieu :)

Overigens ga ik uit van mijn eigen reistijd en die ligt ergens tussen de anderhalf en drie uur enkele reis.
Bij ritjes van minder dan een half uur zou het me minder kunnen schelen als er iemand mee zou willen rijden. Even aanbieden om mee te betalen in de benzinekosten vind ik niet meer dan normaal overigens, als meerijder zijnde. 'Nee' zeggen op het verzoek om mee te betalen is wachten op een 'nee' als antwoord of je mee kunt rijden wat mij betreft.

Helemaal mee eens _/-\o_

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:56

Anoeska schreef:
Ik vind echt dat je je enorm aanstelt. Blijkbaar moeten jullie alle 3 ongeveer dezelfde route afleggen. Waarom zou je dan in hemelsnaam gaan zitten mutsen als er nog iemand meerijdt. Je rijdt die route al, dus het kost je niets extra's. Echt zeuren om niks!

Hier sluit ik me bij aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:56

buster4ever schreef:
naja ik voel me gewoon net een taxi en vind eigenlik niet echt dat ik me aanstel...
ik vind dat ik best kwaad mag worden op vriend lief omdat hi geen bijdrage aan dr vraagt en ik wel.

t kost mij ook handen vol geld en ik vind t gewoon heel erg vervelend dat zei gewoon geen bijdrage levert en wel iedere keer vrolijk meerijd...
en dat maakt me momenteel gewoon zo enorm kwaad..
en vriend lijkt dat wel niet t snappen dat ik ermee zit dat ik iedere keer wel benzine op kan hoesten

Anders zeg je hem toch, prima, betaal jij dan de benzinekosten voortaan?
Ik vind dit geen jaloezie hoor.
Ik vind wat dit meisje doet gewoon asociaal!
Wel reiskostenvergoeding ontvangen, maar niets meebetalen.
Laatst bijgewerkt door Marchador op 08-12-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:58

sluit me aan bij bovenstaande reactie van minkie en anoeska, waar mensen zich al niet druk om kunnen maken zeg :O jeetje je komt echt over alsof je jaloers bent

Kiwipitje

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:59

Ben erg benieuwd of al die mensen die het maar heel gewoon vinden om gratis mensen mee te nemen dit ook allemaal doen of op z'n MINST aanbieden op een briefje bij de supermarkt :))

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:02

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze eraan mee betaalt. Dat ze dat zelf niet aanbied vind ik al raar := Natuurlijk word het voor de TS niet duurder (of iig niet veel) maar daarom een ander maar regelmatig gratis laten reizen? dit is niet incidenteel he... maar echt structureel, dat maakt wel een groot verschil vind ik! ik vind 2 keer in de week gratis al ruim...
Los van geld kost het je inderdaad ook je privacy, even je moment met je vriend om dingen te bespreken, of op de terugweg om je dag te bespreken. Die tijd mis je ook.
Zolang ze niet wil meebetalen kan ze wat mij betreft zelf zien hoe ze op haar werk komt := En als je vriend wel graag geld aan haar wil uitgeven dan rijd hij haar maar met z'n eigen auto... komop zeg... 8)7

Ik vind het wel raar dat je vriend 'haar kant' kiest...

Kiwipitje

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:03

Als m'n vriend geld uit zou geven aan een of andere chick die geen goede vriendin is dan denk ik dat ik daar ook een probleem van zou gaan maken hoor :=.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:04

ik sluit me ook aan. ik vind het helemaal niet raar dat je jaloers bent.. ik zou t ook niet leuk vinden. vooral belachelijk dat ze niet mee betaald met de benzine.

waarom rijd ze zelf neit heen dan?

erg raar.. en idd, wat ilsemarie ook zegt, raar dat je vriend haar kant kiest..

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:06

Hij moet die route toch sowieso rijden. Dat geld is hij kwijt aan benzine. Hij is gewoon aardig en gunt iemand een lift.

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:06

Je hebt gelijk hoor, mee betalen of anders lekker met ov, daar moet ze toch ook voor betalen, lekker asociaal dat dat zelf niet bij haar op komt!
Je vriend reageert wel raar inderdaad, maar laat die dan maar lekker met de auto van zijn moeder gaan en haar gratis meenemen! Dan denk ik wel dat het het einde van jullie relatie is, maar dan was het inderdaad niet de goede vriend voor jouw.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:08

TS ik vind het typisch iets voor een man om zoiets normaal te vinden, het meerijden zonder een bijdrage te krijgen, mijn man had daar vroegah ook geen probleem mee want die liet zich gewoon gebruiken als verhuizer, chauffeur, schilder en noem maar op.
Ook ik heb daar vaak iets van gezegd en dan moest ik niet zo zeuren, totdat hij zelf eens geholpen moest worden ......, hij is er gelukkig wel wijzer van geworden.
Ik vind het ook niet normaal dat het gewoon iedere dag meerijdt maar geen cent bijdraagt, terwijl ze, als ze met de bus gaat, ook moet betalen dus een kleine bijdrage, al is het maar om scheve gezichten te voorkomen, vind ik wel normaal want het komt jullie ook niet aanwaaien.
Ik zou hem lekker met de auto van zijn moeder laten rijden, eens kijken als hij moet tanken of hij er nog zo over denkt.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:09

Kiwipitje schreef:
Als m'n vriend geld uit zou geven aan een of andere chick die geen goede vriendin is dan denk ik dat ik daar ook een probleem van zou gaan maken hoor :=.

Inderdaad.

Sorry, maar meneer zou aan mij toch een kwaaie hebben. Als het een goede vriendin is, ALA.
Maar iemand die zo brutaal is om niet eens mee te betalen, nadat ik er zelf al om heb moeten vragen
zou bij mij al in het verkeerde keelsgat schieten.

Als mijn vriend dan ook nog gaat bepalen dat ze elke dag mee moet rijden en dan als laatste druppel
ook nog Durft te zeggen dat hij anders met de auto van zijn moeder rijd voor HAAR.

Mwaaaah dan kwam de stoom toch wel uit mijn oren, en dan kon hij lekker met zijn moeders auto'tje gaan rijden
tot hij tot inkeer was gekomen.

Kom op he, tis wel een beetje omgekeerde wereld he! Tis de TS haar auto, dus zij is degene die bepaald wie
meerijd en op welke voorwaarden, niet haar vriend!

nee TS, ik geef je groot gelijk, dan noemen ze dat maar jaloers het zou er bij mij ook niet ingaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:09

minkie schreef:
Hij moet die route toch sowieso rijden. Dat geld is hij kwijt aan benzine. Hij is gewoon aardig en gunt iemand een lift.
Denk dat het de meeste mensen die zeggen dat ze moet betalen ook niet alleen om de benzine gaat.

En hij is niet aardig want hij verkiest een of ander wijf boven zijn eigen vriendin. Vind ik weinig aardigs aan :+.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:10

Ik neem aan dat ze samenwonen? Dan is het toch ook net zo goed zijn auto??

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:11

ola42 schreef:
Je hebt gelijk hoor, mee betalen of anders lekker met ov, daar moet ze toch ook voor betalen, lekker asociaal dat dat zelf niet bij haar op komt!
Je vriend reageert wel raar inderdaad, maar laat die dan maar lekker met de auto van zijn moeder gaan en haar gratis meenemen! Dan denk ik wel dat het het einde van jullie relatie is, maar dan was het inderdaad niet de goede vriend voor jouw.

dat denk ik ook. al verdien jij een betere vriend, die wel naar je luistert!

en al was je wel snel jaloers, dan had een echte goede'' vriend alsnog naar jou geluistert en dat niet gedaan.. tenminste, dat is mijn mening.. :o
Laatst bijgewerkt door Cavalia op 08-12-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:11

minkie schreef:

Nee dat is hij niet kwijt, dat is de TS kwijt. Want het is haar auto en zij betaald te benzine.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:12

Sonja schreef:
Ik moet iemand al wel érg aardig vinden wil ik er elke dag mee in een auto gaan zitten. En als het dan iemand is die je op wát voor manier dan ook irriteert, dan was het antwoord bij mij gewoon ook 'nee'.
Ik vind de tijd die ik voor mezelf (!) heb in de auto heerlijk. 's Morgens om wakker te worden, 's avonds om af te schakelen. Ik draai MIJN favoriete muziek, zo hard als IK wil, of ik ben stil als IK daar zin in heb.

Dat het beter is voor het milieu en dat iemand misschien op de route woont, daar heb ik 0,0 boodschap aan. Een meerijder zorgt voor minder flexibiliteit en voor verplicht gezelschap. Fietsen of het OV gebruiken is ook goed voor het milieu :)

Overigens ga ik uit van mijn eigen reistijd en die ligt ergens tussen de anderhalf en drie uur enkele reis.
Bij ritjes van minder dan een half uur zou het me minder kunnen schelen als er iemand mee zou willen rijden. Even aanbieden om mee te betalen in de benzinekosten vind ik niet meer dan normaal overigens, als meerijder zijnde. 'Nee' zeggen op het verzoek om mee te betalen is wachten op een 'nee' als antwoord of je mee kunt rijden wat mij betreft.

pff e begrijpt mij helemaal :D blij dat iemand t ook zo ziet zoals ik t dus ook zie

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:13

Brainless schreef:

Ja of niet. Ik woon samen en mijn auto is ook echt mijn auto. Mijn vriend mag mijn auto gebruiken als hij dat wilt. Maar het is en blijft mijn auto.
Niets zijn auto.... :Y)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:13

Sonja schreef:

Hier ga ik in mee.
Ze kon me de pot op als ze geen zin heeft in mee betalen.
Als t nou voor 1 a 2 keer in de week was, oke.... maar dagelijks meeliften, dan kun je ook wel een centje meebetalen, al is het uit fatsoen.
En van je vriend vind ik het ook echt niet netjes. Misschien moeten jullie even met zn 3tjes rond de tafel gaan zitten en afspraken maken, ze mag best meerijden maar een kleine vergoeding zou zeker op zijn plaats zijn.
Doet ze dit niet, dan hoeft ze ook niet mee te liften.

Zo zou ik het doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:14

Brainless schreef:

Dat hoeft niet, als zij de auto in eerste instantie gekocht heeft en de lasten voor de auto van haar rekening gaan heeft zij het volle recht om te bepalen wie er in haar auto zit.

Caesar

Nou, ik snap uberhaupt niet dat er mensen zijn die het niet met de TS eens zijn over de bijdrage in eigen vervoer. Dit heeft niets met jaloezie te maken, meer met een principekwestie.

Het is de auto van de TS, de benzine van de TS en het gevoel van de TS.
Ze rijdt al samen met haar vriend naar het werk, dus daarin is ze niet moeilijk. Het wordt inderdaad anders als er een derde persoon meerijdt en dan ook nog profiteert door letterlijk "Nee" te zeggen.

In dat geval: laat haar dan maar de volle mep betalen in het OV als ze jou geen bijdrage wil geven in de benzine kosten en de afschrijvingskosten. (Auto gebruikt wel degelijk meer bij meer gewicht in de auto!)

En als je vriend dan zo graag met haar wil samen rijden; dan rijdt hij maar in zijn eigen auto of van zijn moeder. Kan hij het in zijn eigen zak voelen wat het je kost! Jij gaat er dan toch niet op achteruit, want rijden en betalen doe je toch al!

Kiwipitje

Brainless schreef:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Dus als ik met mijn vriend ga samenwonen dan is zijn auto, waar hij zelf voor heeft gespaard en die hij zelf heeft gekocht, ook van mij? :)) Thanks voor de tip :+.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:16

Ik ben het het helemaal eens met de vriend van TS moet zeggen dat ik na zo'n reactie ook meteen zou vertrekken.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:16

Nou ik zou er ook niet blij mee zijn als een of ander meisje constant met mijn vriend mee zou rijden
en al helemaal niet wanneer hij zegt van ik pak wel een andere auto en rijdt haar naar het werk.. en zou mij bij wijze van spreken lekker laten staan?
Zou voor mij ook ontzettend raar overkomen! Ik snap niet dat bovenstaande hier niet raar over denken?
Maar wanneer het mijn vriend zou moeten zijn zou hij dat ook moeten begrijpen.
En dat ze geen benzine betaald, nou lekker laten fietsen dan!
Ik ging niet dag in dag uit voor een ander zijn ritje naar het werk betalen,
dat het nu super glad is op de weg wil niet zeggen dat ik met mijn achterhoofd op de grond zou zijn gevallen.
Ik zou me niet voor gek laten zetten en al helemaal niet laten gebruiken.
Dat zij prive het geld ergens anders beter voor kan gebruiken is haar probleem moet je niet het jouwe maken. En laat haar lekker betalen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:17

Kiwipitje schreef:
Brainless schreef:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Dus als ik met mijn vriend ga samenwonen dan is zijn auto, waar hij zelf voor heeft gespaard en die hij zelf heeft gekocht, ook van mij? :)) Thanks voor de tip :+.

Daar gaat het toch niet om. De vriend van TS heeft toch al een andere auto gerelgeld.