Sonja schreef:Ik vind niet dat je je aanstelt.
Ik moet iemand al wel érg aardig vinden wil ik er elke dag mee in een auto gaan zitten. En als het dan iemand is die je op wát voor manier dan ook irriteert, dan was het antwoord bij mij gewoon ook 'nee'.
Ik vind de tijd die ik voor mezelf (!) heb in de auto heerlijk. 's Morgens om wakker te worden, 's avonds om af te schakelen. Ik draai MIJN favoriete muziek, zo hard als IK wil, of ik ben stil als IK daar zin in heb.
Dat het beter is voor het milieu en dat iemand misschien op de route woont, daar heb ik 0,0 boodschap aan. Een meerijder zorgt voor minder flexibiliteit en voor verplicht gezelschap. Fietsen of het OV gebruiken is ook goed voor het milieu
Overigens ga ik uit van mijn eigen reistijd en die ligt ergens tussen de anderhalf en drie uur enkele reis.
Bij ritjes van minder dan een half uur zou het me minder kunnen schelen als er iemand mee zou willen rijden. Even aanbieden om mee te betalen in de benzinekosten vind ik niet meer dan normaal overigens, als meerijder zijnde. 'Nee' zeggen op het verzoek om mee te betalen is wachten op een 'nee' als antwoord of je mee kunt rijden wat mij betreft.
Helemaal mee eens