Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:12

Maar na een operatie ben je hoe dan ook van iemand afhankelijk.
En als hij dan nog niet in staat is om iig de medicijnen op te halen, zit er iets serieus niet goed...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:19

Heb je al eens in zijn schoenen gestaan?. Misschien vind hij het wel makkelijk een vriendin maar zit hij nog niet te wachten aan die vastigheid en wil hij liever de ruimte en jou als het uitkomt?.

Als ik iemand zou hebben die mijn iedere keer ging vragen wat ik deed zou ik gek worden.

Ik zou mijn spullen pakken en wegwezen je wil je relatie anders dan hij schijnbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:21

pmarena schreef:
Volgens mij hebben ze al meerdere keren geprobeerd om het uit te praten , dat lees ik althans :)

TS wil graag weten hoe laat hij thuiskomt , hij zegt dat hij het nog niet weet , zij verzint vervolgens zelf maar een tijd waarop hij thuis zou moeten zijn , en als hij er rond die tijd dan niet is dan gaat ze bellen. En bellen. En bellen.

Goed , zo zal het hoop ik niet altijd gaan :P

Maar TS probeert erover te praten dat ze het belangrijk vindt om te weten wanneer hij thuiskomt.
Hij zegt dan dat hij het niet weet en hij zich ook niet op een tijd vast wil leggen , hij vindt het vervelend en claimerig gedrag.

En keer op keer hebben ze die discussie weer en ik denk dat de TS niet de enige is die het steeds meer beu wordt dat er niks verandert ;)

Daar gaan ze het dus niet over eens worden.

Aangezien TS er zelf wellicht het meeste mee bezig is denk ik dat zij voor zichzelf moet bedenken wat ze nu verder wil..... een middenweg bedenken en voorstellen die voor haar acceptabel is en voor hem ook werkt , lijkt me het beste.

Hem bvb. lekker zijn gang laten gaan op de dagen dat er niks is dat ze niet zelf af kan (wat zelfstandiger worden dus ;) ) en als er wèl iets belangrijks is , dit gewoon SAMEN afspreken...en er dan ook consequenties aan verbinden als hij die (duidelijke !!) afspraken niet nakomt.

Niet op een vervelende manier , maar zoals Hannah Frouk zegt , dan word je er zelf niet zo zuur van en leert hij snel aan dat het voor hem zelf handiger is :P

Omdat ze dus medicijnen nodig had begreep ik uit een later bericht. En zelfs daar rekening mee houden is te veel gevraagd, IMO moet TS zich inderdaad gaan afvragen of ze nog wel verder wil met deze heer maar niet omdat zij te veeleisend is, eerder omdat hij een puberale egoïst is die duidelijk nog niet klaar is voor een echte relatie.

En nogmaals, we weten niet of TS niet zo gewórden is omdat meneer zich nooit aan afspraken kan houden. Als mijn kerel keer op keer zich niet aan afspraken houd zou ik ook een keer beginnen met duidelijke vragen van "en wanneer ben je ongeveer thuis?". Al is het maar om te weten of ik rekening moet houden met hem of niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:26

Het probleem is, hoe kinderachtig ook, dat juist het vragen meestal averechts werkt. Het wordt gezien als claimend gedrag, of dit nu terecht of onterecht is..
Dus ik denk echt: of je accepteert het, of je moet je inderdaad afvragen of dit wel de persoon is waarmee je oud wil/kunt worden.. ik geloof gewoon niet dat dit verandert!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:30

Cassidy schreef:
Maar na een operatie ben je hoe dan ook van iemand afhankelijk.
En als hij dan nog niet in staat is om iig de medicijnen op te halen, zit er iets serieus niet goed...

Mee eens, en als er iets niet goed zit zit hij op een leeftijd waar praten helpt of andere actie nemen.

Verder kan geen bokker de situatie van ts inschatten, sommige weten precies wat de vriend van ts denkt precies.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:34

Klopt lesilla..
Maar soms begin je bepaalde patronen te herkennen..
Ik hoop voor TS dat het anders is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:07

IMJ schreef:
Klopt lesilla..
Maar soms begin je bepaalde patronen te herkennen..
Ik hoop voor TS dat het anders is.

Maar het deel van accepteren en in mijn ogen vooral afvragen ben ik het wel mee eens.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:13

Ik ben het eens met de TS. Ik lees in haar post niks over dat ze om de 5 minuten aan de lijn hangt waar haar vriend blijft. Maar als hij "even" een sigaretje zou gaan roken en 1,5 uur later nog niet terug is... Je maakt mij niet wijs dat iemand dat hier normaal vindt? Ik vind het ook prettig om te weten waar mijn vriend uithangt. Laatst was hij naar een vriend. Het zal me een worst wezen hoelaat hij thuis komt dus hij geeft ook geen tijd op (doe ik ook niet als ik naar vrienden ga, ik sms als ik daar weg rij) maar toen ik s nachts om 3 uur wakker werd en hij er nog niet was heb ik hem wél gesmst. Niet omdat ik wou dat hij naar huis kwam, maar wou wel zeker weten of hij nog veilig bij die vriend zat of dat er onderweg misschien god weet wat gebeurd was. M.i. heeft dat niks te maken met je vriend claimen.

Ik zou er echt niet mee kunnen leven als mijn vriend zo'n lapzwans was en me om de haverklap liet wachten. Mijn vriend is ook zelden op tijd, maar ik weet wel dat ik op hem kan rekenen. Kom nou, niemand vind het toch leuk als je vriend je laat staan op afspraken als bios, uiteten etc?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:24

Er zijn er genoeg die een pakje sigaretten gaan halen en nooit meer terugkeren.
En nee, dan is er niets gebeurt, maar dan hebben ze gewoon de benen genomen.
Laten vrouw en eventueel kinderen na.
TS mag zich heel goed afvragen of ze zo verder wil....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:35

auk schreef:
. Niet omdat ik wou dat hij naar huis kwam, maar wou wel zeker weten of hij nog veilig bij die vriend zat of dat er onderweg misschien god weet wat gebeurd was. M.i. heeft dat niks te maken met je vriend claimen.

Nee, maar uit ervaring weet ik dat het gezien wordt als claimeriggedrag.. tenminste, dat was volgens mijn ex zo. Belachelijk dat je je zorgen maakt...
Het pushte hem alleen maar verder bij me vandaan.
Kinderachtig? Ja misschien wel.. maar deal with it or leave it... bij mij veranderde er niets nl..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:40

Dan van mij de vraag: ben je nog steeds met hem samen? :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:43

Nee ;-)!
En het ging niet eens over van mijn kant!
We woonden 4 jaar samen en ik ben echt geen claimerd _O-..
Maar hij vond (en vindt) zichzelf niet geschikt voor een relatie!
En weetje wat? Hij heeft gelijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:44

Praten helpt niet, deze jongen kan zich kennelijk niet zo goed verplaatsen in een ander.

Dan is er nog optie B; zélf een keer flink lang wegblijven, niet bellen en vooral ook niet opnemen als hij belt om te vragen waar je blijft.

Eens kijken of hij dan snapt waarom het zo vervelend is 8-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:46

Ik denk niet dat het doordringt. Of je moet een weekend onaangekondigd wegblijven :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:47

IMJ schreef:
Nee ;-)!
En het ging niet eens over van mijn kant!
We woonden 4 jaar samen en ik ben echt geen claimerd _O-..
Maar hij vond (en vindt) zichzelf niet geschikt voor een relatie!
En weetje wat? Hij heeft gelijk.

denk het ook, wou net zeggen dat zijn mensen die niet klaar zijn voor een relatie.
Je mag nog stellen dat de ts om de tien minuten belt, hypotetisch dan los je het op.

Maar als mijn vriend me een uur laat staan, of gewoon niet komt opdagen. Dan brengt de sint de zak hoor <:)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:48

Cassidy schreef:
Ik denk niet dat het doordringt. Of je moet een weekend onaangekondigd wegblijven :D

is misschien wel een optie, moet TS gewoon een weekendje bij haar ouders boeken of bij een vriendin

Oooooooh ik had het wel geweten hoor }>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:01

Anders ik wel. ~~}>

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:08

Ik lijk wat dat betreft best op jouw vriend, TS. Alleen laat ik mijn kerel dan wel weten waar ik ben....Maar als 't niet echt moet, hoef je er van mij ook niet op aan dat ik dan stipt op tijd er ben...Kan best zijn dat ik dan toch nog even een extra paardje wil rijden of me heb vast gekletst met iemand en we willen nog een bakkie leut doen :9k

Bij belangrijke zaken ben ik uiteraard wel op tijd :o

Mijn vriend vindt het prima zo. Hij gaat dan dingen doen waar die normaal geen tijd voor heeft, knutselen bijvoorbeeld :D (oké, ik noem het knutselen, maar hij doet allerlei moeilijke dingen met allerlei technische zaken, dus ik noem het maar knutselen omdat ik eigenlijk geen idee heb wat hij aan het doen is. :o )

Ik ben blij dat mijn vriend dat van mij heeft geaccepteerd. Hij vind het soms ook nog wel lastig, hoewel dat impulsieve toch echt minder is geworden bij mij, ook omdat ik weet dat hij het niet altijd even goed kan hebben.

Maar zoals het nu loopt, gaat het helemaal goed :)

Het leukste vindt hij altijd mijn pogingen tot een dagindeling van de volgende dag: Komt toch niks van terecht :')

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:54

Ik denk dat het punt gemist word. ;)
Het gaat niet om stiptheid, het gaat om het kunnen maken van afspraken samen en het samen communiceren.
Haar vriend heeft daar duidelijk weinig behoefte aan en trekt liever zijn eigen plan. Dat zij toevallig midden in de nacht in haar eentje op het station staat, of in bed zich ellendig ligt te voelen en medicijnen nodig heeft, doen daar kennelijk niets aan af. Hij bepaald volledig wat hij doet, onafhankelijk van de situatie, en is niet bereid om voor haar die vrijheid af en toe even op te geven. Zij heeft geen stem.
Als dat is ''omdat zij zo zeurt'', laat hem dan gewoon mans genoeg zijn om NEE te zeggen. NEE, ik maak geen afspraak, NEE, ik kom niet. Dan kan zij daar weer haar keuzes mee maken.
Volwassen gedrag staat of valt met communicatie. Niet met vage uitspraken als ''Ik zie wel, ik weet het niet.'' Want hij BEDOELD; ''Bepaal ik zelf wel.'' Laat hem dát dan gewoon zeggen. Dan weet TS dat hij haar zal laten verrekken en kan ze maatregelen treffen om alsnog die zorg te krijgen die ze nodig heeft.

Kijk; als de vriend van TS geen afspraken wil maken, kan je ook nooit op elkaar rekenen. Je kan niet blijven zeggen ''Ik zie wel'' en dat als vrijbrief zien om je goddelijke gang te gaan. DAN moet je single blijven, dan kan je dat doen. In relaties moeten er soms gewoon dingen duidelijk zijn en daarvoor moet je kunnen communiceren, moeten er afspraken kunnen worden gemaakt en moet je van elkaar op aan kunnen. TS kan duidelijk NIET van haar vriend op aan.

En dat is ook waarom ik zo'n vriend dus niet zou moeten. Ik hou van duidelijkheid, van afspraken maken, van geven en nemen en weten wat je aan elkaar hebt. Van een betrouwbare man die me niet keihard laat vallen als er nood aan de man komt. Mijn vriend kan alle vrijheid van de wereld krijgen, hij mag gaan en staan waar en wanneer hij wil en met wie hij wil; alles wat hij hoeft te doen, is het even met mij doorspreken zodat ik ervoor kan zorgen dat ik voorbereid ben; onze verantwoordelijkheden lopen immers gewoon door. Al zegt hij het kort van tevoren, prima. Ik zorg dan dat alles hier verder doordraait en ik kan me erop instellen. Iedereen blij, en vriendlief hoeft geen enkele zorg te hebben en kan volledig vrij zijn gang gaan.
En daarmee hebben we dan beiden onze verantwoordelijkheden genomen. Het zou toch wat wezen als iemand volledig zelf beslist of hij wel of niet hoeft te vertellen wat hij gaat doen; dan krijg je situaties waarin iemand plots van de aardbodem verdwijnt, je diep in de zorgen zit, en meneer uren (of zelfs dagen) later eindelijk terugkomt met de woorden; ''Oh sorry, vergeten te zeggen, mobieltje deed het niet, etc...''

Zoals iemand hierboven al noemde, kan dat ook ernstige gevolgen hebben. Als iemand dat veelvuldig doet, word hij/zij in geval van ongeval ook niet meer snel gemist. Immers, je weet nooit wat zo'n persoon gaat doen en bent niet snel meer bezorgt.

Een relatie is geven en nemen, maar ook vooral COMMUNICEREN. Zonder communicatie is een relatie volslagen waardeloos en volledig ongelijkwaardig.

PSje - Geloof nooit dat iemand ''wel veranderd''. Als iemand moet veranderen om een relatie goed te houden, is de basis verkeerd. Mensen moeten niet hoeven te veranderen binnen een relatie; is dat wel het geval, dan is het écht beter de relatie gewoon te verbreken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 08:29

Nakisha, kort antwoord op jouw lange betoog
:D geloof dat de strekking gelijk is hoor en dat we allemaal ong. hetzelfde bedoelen. ;-)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 09:13

Wat een heerlijke discussie is het geworden. Ik zal even kort reageren op voorgaande berichtjes :)

Gisteravond kwam hij om half 9 thuis. Om 9 uur zaten we in de auto naar het ziekenhuis omdat ik inmiddels dusdanige koorts en pijn had gekregen dat er naar gekeken moest worden. Nu weer thuis met morfine. Er werd meteen gevraagd waarom ik niet eerder was gekomen omdat de wond dus niet in orde was. Heel vervelend dat ik moest antwoorden dat ik niet eerder kon komen omdat mijn vriend dus 6 uur later thuiskwam dan afgesproken.

Ik snap reacties als 'ik zou het ook verschrikkelijk vinden om elke 5 minuten van mijn dag te moeten verantwoorden' en 'daar zou ik ook niet tegen kunnen, gun me mijn vrijheid' heel erg goed. Maar ik hoop dat er goed begrepen wordt dat dat niet aan de orde is. Dat is niet het punt wat ik beschrijf. Het punt is dat wanneer wij afspraken maken, dat hij er zich nooit aan houdt. En dan kun je de vraag stellen 'waarom moet hij op een bepaalde tijd thuis zijn?', omdat lieve mensen, je soms afspraken maakt waar een tijd aan verbonden zit. Zullen we vanavond naar de bioscoop? Ja prima, om 8 uur? En dan uren te laat komen...
Zal ik je vanavond komen halen van het station want ik wil niet dat je zo laat nog alleen met de bus gaat? Ja, ik ben er om 11 uur. En dan een uur later op komen dagen want 'hij was bij vrienden en tijd was zo snel gegaan ineens.' En wat als er, ooit, wel kinderen in het spel zouden zijn. Zijn kinderwens is erg groot namelijk. Haal jij de kinderen om half 4 van school? Kan ik er dan van op aan dat hij er zal zijn als hij nu al niet in staat is om de boodschappen te doen voor het avondeten wanneer afgesproken.

Ik ben niet iemand die claimend is of continu wil weten waar iemand is. Maar dit soort gedrag heeft wel als gevolg dat je inderdaad niet meer van iemand op aan kunt. En laat dat nou net hetgene zijn wat ik zo belangrijk vindt in een relatie. Mijn vriend is ontzettend impulsief en, gelukkig, weet hij dat ook van zichzelf. In de gesprekken die we erover gehad hebben zegt hij altijd dat hij het, net als ik inmiddels, een slechte eigenschap vindt en dat hij zo al menig vriend/relatie is verloren...

Wat betreft het paard en de hond, daar zit een erg lang verhaal achter met veel familieproblematiek. Ik heb op dit moment niet de behoefte om dat volledig toe te lichten. En dat is inderdaad mijn, helaas noodgedwongen, keuze geweest en ik verwacht logischerwijs dan ook niet dat hij voor dat gat moet compenseren en offers moet brengen. Ik probeer daarmee te zeggen dat ik juist niet het veeleisende type ben die alles wil beheersen en álles wil hebben en behouden. Integendeel, ik ben bereid geweest om dingen aan de kant te zetten. Het enige wat ik daarvoor terug verwacht is serieus genomen te worden en belangrijk genoeg te worden gevonden om gemaakte afspraken na te komen...

Vind het enorm lastig. Mijn gevoel en mijn verstand spreken elkaar zo ontzettend tegen op dit moment...

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:25

Ik vind het getuigen van weinig respect (zeker in jouw situatie nu) en je mag in een gezonde relatie best op 'zorg' van je partner rekenen. Ook de bereidheid aan de kant van je vriend/partner om op jouw aangeven, wat te doen met je signaal blijft uit. Wat moet dit worden vraag ik me af.

Als je geen rekening wenst te houden met een ander, dan kun je misschien beter gewoon single zijn. Die vraag kun jij jezelf misschien stellen, nu je steeds in onrust en zorgen zit, vanwege de gedragingen van je vriend/partner. Kan zomaar zijn dat jij dan eens toekomt aan het zorgen voor jezelf, door jezelf....daar heb je recht op. En je vriend/partner lijkt in deze relatie al lekker op zichzelf te zijn en alleen aan zichzelf te denken. Dan is ligt het antwoord voor de hand.....(en tuurlijk er zijn vele nuances.....maar even kort geantwoord zou ik serieus mezelf afvragen of je beter af bent alleen, want dat ben je in deze relatie overduidelijk toch al met een berg gezeur extra, misschien is dan echt alleen, wel een heel realistische gedachte en stap. Waarbij jij dan in ieder geval volledig aan jezelf toe komt en voor jezelf kunt zorgen....wat is er belangrijker in het leven dan dat. Zeker als iemand waarmee je nu samen bent, het samen delen, samen zijn, samen zorgen etc aan de laars lapt.

Maar slechts een mening en gedachte van een mede-bokker....meer niet. Wens je veel sterkte en beterschap!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:31

Ik begrijp dat het heel erg lastig is want laten we eerlijk zijn, erzijn er twee voor nodig om een relatie in stand te houden en je moet toch normaal afspraken met elkaar kunnen maken?
Dat hij je op het station heeft laten staan vind ik schandalig en had ik ook niet gepikt!
Ik heb een hele lieve man al 34 jaar maar hij was in het begin ook niet echt van de afspraken nakomerig totdat ik hem een keer heb laten voelen wat dat is }> !
We hadden een bepaalde tijd afgesproken en ik zat natuurlijk weer te wachten, toen werd ik het zat en ben weggegaan en weggebleven tot diep in de nacht (we woonden toen al samen en er waren nog geen mobiele telefoons).
Toen ik thuiskwam zat hij doodongerust voor het raam een vroeg mij waar ik *&%$ was geweest en of ik wel wist hoe ongerust hij wel niet was, ik heb alleen maar naar hem gelachen en ben naar bed gegaan :Z .
Hoezo koekje van eigen deeg?
Hij heeft toen wel nagedacht blijkbaar maar een echte stipt op tijd komer zal het nooit worden alhoewel het een héél stuk beter is, maar je moet zo af en toe een beetje water bij de wijn doen, als we een afspraak hebben ergens hou ik altijd speling.
Ik wens je heel veel succes hiermee want ik weet hoe moeilijk het is en vooral beterschap!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:02

Pffffff jeetje TS.. wat erg zeg van gisteravond...
Ik zou me diep..diep..HEEL DIEP schamen als ik jouw vriend was dat ik je heb laten zitten.

Vreselijk.. ik kan echt niet omgaan met dat soort types..

Ik zou als ik jou was je afvragen wie jij op nummer 1 zet. (want blijkbaar zet hij zichzelf alleen maar op nr. 1 en zet jij hem ook voor jou op nr. 1)...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:03

chanica haha, volgens mij moet je inderdaad echt op je strepen staan.
Want uiteindelijk impulsief enz zijn allemaal excuses in mijn ogen, iedereen kan op tijd komen.
Kan je dat niet gebruik hulpmiddelen zoals een alarm ofzo.
Ik heb verschillende relaties verbroken, blijkt toch dat die relaties niet genoeg waren om te veranderen in mijn ogen.

Zou me trouwens echt schamen als je zo een antwoord aan de dokter moest geven :=