Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:06

Dat hij niet geintereseerd is in je hobby is nog tot daar aan toe. Hij hoeft ook niet mee, maar hij moet je wel de ruimte geven om jou hobby te beoefenen zoals jij dat wilt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat hij steeds minder bereid wordt om jou de ruimte te geven je hobby te beoefenen zoals jij dat wilt.
Ik zou toch eens proberen te achterhalen hoe hij nou werkelijk tegen jou hobby aankijkt en eens bij jezelf te rade gaan of dit je relatie niet negatief beinvloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:12

vel behulpzame mannen lees ik wel.

mijn vriend heeft niets met paarden en is ook niet handig.
hij is wel eens mee geweest naar het paard. maar vind het niet leuk.
ik vind het prima. ik vind innd echt. mijn hobby mijn veranwoordlijkheid.
daarentegen heb ik ook maar een paar keer bij zijn voetbal gekeken. je moet je eigen ding kunnen blijven doen..

verder heeft hij wel intresse.. in wedstrijden hoe het gaat en hoe en wat.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:15

Dat hij niet zo geinteresseerd is, is tot daar aan toe maar dat hij bij ziekte niet voert of zware jerrycans wil dragen is ronduit belachelijk. Ik has ooit ook zo'n vent, die toekeek als ik zware dingen meezeulde... had, ja...

Heeft je man ook leuke kanten?

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:29

Ik ben erg verwend als ik dit zo lees bij sommige.

Mijn man is paarden man (frank hier op bokt).
Helpt me met alles. Wij hebben 4 paarden en als ik ziek ben of gewoon een off day heb dan doet hij ze. Hij is echt nooit te beroerd om ze te doen! Zware dingen tilt hij, stallen mesten helpt hij mee...
Hij gaat mee groomen tijdens de wedstrijden! Hoef het hem geen eens te vragen!

<3

Echt een lot uit de loterij!

Een zware jerrycan tillen zou hij niet snel laten gebeuren..
Sterkte meis,.. Is toch lastig als je een hobby hebt waar veel tijd in gaat zitten.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:24

Diablo schreef:
Ik geloof dat ik mijn man straks maar eens een extra knuffel moet geven. Hij helpt met alles. Stallen uitmesten, paarden binnen en buiten zetten, voeren, met de trekker om de paar dagen een grote rol hooi in het land neerzetten, niet rijden, maar wel kijken of meegaan, altijd met mijn dochter mee als ze les heeft, ook op wedstrijd, hij doet eigenlijk misschien nog wel meer dan ik.

En hij kookt ook :D .

Maar goed, ik snap dat niet iedereen gek is van de hobby van een ander, dus ik kan ook begrijpen dat jouw man niet zo betrokken is, TS. Maar even helpen als je ziek bent, klusjes overnemen in het huishouden, dat vind ik toch eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

mmm ik heb ook zo n vent, doet alles voor me en voor onze dochter....
hij brengt haar altijd naar les, helpt zelfs de instructrice met poepscheppen in de bak.
En sinds we een eige tinker hebben , gaat ie op onze voerdag altijd mee, doet hij het zware werk en kan mn dochter extra tijd geven aan het paard.

We zijn nu ruim 30 jaar bij elkaar, we hebben voor elkaar gekozen omdat we van elkaar houden en
dat houdt in dat je elkaar helpt en bijstaat ongeacht of je de hobby van de ander leuk vindt of niet.
Ook helpen in het huis, kinderen opvoeden hoort daarbij.

En nee het is geen MOETEN...het is gewoon heel normaal.
ik las dan ook met grote verbazing sommige verhalen en antwoorden.

Ik mis tijdens het lezen het woord RESPECT en houden van...
Mijn vent zal nooit een vrouw laten tillen, sjouwen als hij in de buurt is.

Maar mijn dochter en ik helpen mijn vent ook met zijn hobby (opknappen vwkever en oude motoren)
dochter last, en ik lees stroomschema s voor, omdat mn vent zwaar dyslectisch is )

Ik denk dat het geven en nemen in balans moet zijn, zo niet?.....opzouten...!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:36

Ik denk dat het grootste probleem van TS niet is dat-ie zich er totaal niet mee bemoeit, maar dat de pijn zit in het feit dat-ie haar aanvalt hierover in het bijzijn van vrienden. Dat DOE je niet. Al staat je huwelijk op instorten, voor de buitenwacht hou je de schone schijn op.

Wat wel duidelijk is, is dat de zaak kennelijk wel erg hoog zit bij je man, want hij kan zelfs z'n frustratie niet voor zich houden in het bijzijn van 'vreemden'. En daar zou je dan wel aan moeten werken of het iig bespreekbaar maken, want als dit zo hoog zit, dan gaat dit op termijn echt de hele relatie (en zo te lezen is die al niet denderend) kosten. Áls je je relatie nog een kans wilt geven, vraag dan wát hem zo dwars zit en wat jij kunt doen om het voor hem beter te maken. Dan kan jij daarna zeggen wat jij graag zou willen dat hij doet. Maar eerst vragen wat híj wil, want híj heeft het probleem.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:53

Gelukkig geen last van, en gelukkig ook geen paardenman. Maar wel bereid om ff een keer mee te gaan als het zo uitkomt of te helpen op de klusdag. En hij kent me niet anders dan dat ik elke dag een paar uur pleite ben. Wilde hem wel van de zomer bijna opgeven voor het programma Help mijn man heeft geen hobby :+ maar nu hij een nieuwe brommer heeft zijn we weer aardig in evenwicht. Denk dat het daar ook om draait, evenwicht, soms gewoon eens wat minder tijd aan de paarden besteden of een wedstrijdje laten schieten omdat jullie met zn 2 wat anders hebben, een keer met hem mee gaan naar iets.

Als ik moet kiezen heb ik liever 1 die er verder niet om geeft maar me wel mn gang laat gang laat gaan dan 1 die zich overal mee bemoeid.

Huishouden moet je gewoon delen, de ene keer heb ik wat meer tijd, de andere keer hij.

Oh laatst vroeg hij wel hoeveel uur ik werkte en of het dan paardtijdtechnisch gezien niet beter was om wat uurtjes minder te gaan werken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:02

Ik krijg de indruk dat de desinteresse in paarden van de man van TS slechts een klein gedeelte van het probleem is. Wie een stok zoekt om een hond te slaan vindt er altijd wel één, het klinkt alsof de moeilijkheden rondom de paarden symbool staan voor het grootste euvel in de relatie. TS, je voelt je sowieso niet echt gewaardeerd en gerespecteerd, als ik het zo lees? Ik denk dat je dat bespreekbaar moet maken...

BlueStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:21

Hier ook een man die in de eerste pony geen hobby had, het was mijn keuze hij stond me niet in de weg. Af en toe eens mee om wat te slepen of te repareren, een aai geven meer niet.
Na een aantal verhuizingen sta ik op zelfzorg stal, hij had daar wel lol in. De boxen alles heeft hij gebouwd. In het begin had ik iemand erbij met een pony, mijn man was er wel maar poetsen of mesten ed deed hij niet (hoefde van mij ook niet). De pony van de andere eigenaar is bij haar thuis komen te staan, dus stond onze jongen alleen. Precies in die tijd was ik niet thuis maar bij mijn moeder ivm ziekenhuisopname. Mijn man heeft alleen onze Jolly verzorgt, kort na dat ik weer thuis was hebben we er een veulen bij gekocht (ik ben van mening een dier hoort niet alleen te staan), ik heb in lol gezegd die is voor jou ik heb er al één.

Jullie raden het nooit.
Mijn man is gek op de Halflinger, hij mest, poetst, klust, voert noem maar op. En ja zelfs mijn pony krijgt aandacht, poetsen doet hij niet echt bij Jolly maar "zijn" paardje wordt keurig bij gehouden. Ook ik kan als ik ziek ben thuis blijven dan doet hij het (andersom ook hoor).
Het grappige is mijn man heeft weinig kaas gegeten van dingen in de paarden, hij luisterd gelukkig nog naar wat ik zeg en uitleg.

Ik ben nu heel blij dat ik lollig gezegd had Moreno is voor jou. We doen nu bijna alles samen, volgens mij is de kar die voor Moreno moet gaan komen sneller klaargemaakt dan die van Jolly ( de kar staat al dik 1.5 jaar in de tuin te wachten op wat kleine klusjes/reparatie voor ik kan mennen)

Dus als je relatie goed zit, maar de stal gebeuren niet zo is het misschien een optie om als je toch een nieuw paardje/pony erbij neemt deze maar te geven aan je partner :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:53

mooi gesproken Tinkermina. Het lijkt mij volkomen normaal dat je je partner helpt indien nodig. Wat dus niet hoeft te betekenen dat hij die paardenhobby leuk moet vinden. Of het nu theezakjesvouwen, kantklossen of whatever is, het is toch normaal dat je partner je wil helpen? Manlief houdt ook niet echt van paarden, hij is er inmiddels wel aan gewend en helpt met dingen als hooien, omheining maken en als ik geveld ben door migraine dan zorgt hij voor de paarden, lijkt mij niet meer dan logisch, ik hoef er ook niet om te vragen. Hetzelfde doe ik voor hem, ik voer de koeien als hij niet kan om wat voor reden dan ook. Zou toch van de zotte zijn als ik zou zeggen: 'tja, die koeien zijn van jou, die ga ik echt niet voeren. Ze wachten maar tot jij het weer kan doen" . (ik zou me kapot schamen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:19

Een partner hebben betekend respect hebben voor elkaar en voor elkaar klaar staan als er iets gebeurd waardoor je bepaalde dingen niet kunt, als ik uit de running ben neemt mijn man moeiteloos alles over, het huishouden, de kinderen en alle dieren, gaat dan wel niet zoals ik het doe maar de intenties zijn goed.( ook de paarden en hier heeft hij dus echt niets mee)
Hij en ik stellen ons gezin met alles wat er op het erf loopt, op de eerste plek en daar hoort geen afkraken tegenover anderen bij.
Ik denk dat je man jaloers is en zich tekort gedaan voelt maar dat is geen reden om zo te doen, dat hij geen vinger uitsteekt, daar heb je zelf voor gekozen want toen je verkering had was hij waarschijnlijk ook al zo.
Niets voor je willen doen terwijl je ziek bent zou voor mij een reden zijn voor een goed gesprek en is het geen goed gesprek dan hield het voor mij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:34

Mijn man heeft ook niets met paarden. Maar omdat het mijn hobby is, gaat hij wel eens mee een kijkje nemen, voor mij. Net zo goed, dat ik af en toe eens kom kijken wanneer hij aan het surfen is.
Puur omdat wel interesse willen tonen in elkaars hobby.
Wanneer ik ziek ben en ik lig op bed, verzorgt hij alle dieren. Niet omdat het zijn hobby is, maar omdat ik echt niet kan, en ze toch verzorgd moeten worden.
Hij zou de dieren nooit zonder eten laten zitten. Ik doe het altijd, maar als er echt iets is, waardoor ik niet kan, staat mijn man er wel hoor.
Evengoed dat hij niet loopt te zeuren over een da rekening, alle dieren zijn in overleg aangeschaft, dus door ons beiden, dus dan zijn we allebei verantwoordelijk voor het welzijn van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:42

bigone schreef:
Een partner hebben betekend respect hebben voor elkaar en voor elkaar klaar staan als er iets gebeurd waardoor je bepaalde dingen niet kunt.

Je stelt dat alsof het een feit is, maar het is natuurlijk meer een 'afspraak' die je samen maakt. :) Jij geeft die betekenis er aan, en zo te lezen bijna iedereen in dit topic, net als TS (als ik het goed begrijp). Maar het is geen onomstotelijke voorwaarde voor een (goede) relatie, dat is maar net waar je zelf waarde aan hecht. En dan heb ik het vooral over elkaar dingen uit handen nemen hoor, want wederzijds respect lijkt me dan weer wel iets dat 'nodig' is voor een goede relatie. Maar verder gaat het over persoonlijke wensen en vooral vaak verwachtingen. Niks mis mee om die te hebben, maar het kan een relatie wel heel moeilijk maken als je daarin niet op 1 lijn zit.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:14

Ik heb slangen en vogelspinnen. Zouden jullie die ook verzorgen als ik jullie partner was en niet in staat om ze zelf te voeren etc?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:19

Als jij de love of my life was wel, neem ik aan. Dan heb je toch wel ergens dezelfde interesse, of zet je je over je angst heen (als je die hebt - ik zit niet er niet mee, met slangen en spinnen, hoewel het ook niet mijn hobby zou zijn ze als huisdier te houden) uit liefde.
En jij zou vast wel precies vertellen hoe dat voeren dan moet (en dat kan vast wel zónder die dingen vast te hoeven houden, bv).

Maarre, Bert, heb jij écht vogelspinnen en slangen? What happened to the horses?

BlueStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:35

sflj schreef:
Ik heb slangen en vogelspinnen. Zouden jullie die ook verzorgen als ik jullie partner was en niet in staat om ze zelf te voeren etc?

Ik zou ze verzorgen, maar wel met een pincet van 3 meter lang :D
Eerlijk gezegt ik griezel van die dieren, stel dat je mijn partner zou zijn, dan mogen die dieren alleen in huis komen onder de voorwaarde dat als er één ontsnapt jij de hotelkamer betaal. :o

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:42

Ik denk dat het in dit geval niet eens het ergste punt is dat ie er niks aan vindt. Maar dat ie je tegenover ander mensen afvalt dat steekt......

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:49

Tsja zoals al meerdere malen is gezegd, intresse in elkaars hobbies steken kan totaal geen kwaad.

Mijn vriend is totaal niet van de paarden. Maar toen ik 2 jr terug op zoek ging naar een paard is hij tot 2 maal aan toe met me mee gereden naar andere kant vanhet land.

Nu had ik een lease paard 3 mnd terug en na 2 mnd stopte andere leaser er opeens mee. Was voor mij keuze: kopen of terug naar handelaar. Ik had het aankoopgeld niet. Vriendlief heeft het me gewoon geleend. Echt super. Hij zegt soms ook als ik naar foto's kijk: zo, dus dat is mijn paard. hahaha. Hij is nog nooit mee geweest, maar vind ik geen probleem. Ooit gaat hij vanzelf een keer mee, maar dan voor 15 min ofzo.

ik weet zeker dat als ik ooit zo onwijs hoog zou zitten dat hij iets zou moeten doen, dan doet hij dat wel, ook al is het wel onder gemopper hahaha..

Daarnaast toon ik ook intresse in zijn hobbies en vraag altijd hoe het gaat enof hij gewonnen heeft etc. Ook als ik eens eerder van een feestie naar huis ga, mag hij me altijd bellen als hij later op gehaald moet worden.

Dus ja, het is bij ons gewoon over en weer, ook vinden we elkaar hobbies nou niet echt bepaald intressant.

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:50

Jammer dat je man helemaal niets wilmet de paarden, ook niet als je ziek bent.
Mijn man had ook niks met paarden, vond ze zelfs maar gevaarlijk, maar vanaf het moment dat dochter een pony had, is hij zich er
wel mee bezig gaan houden.
Nu staan de paarden thuis, dat scheelt, en hij heeft de stal helemaal zelf gebouwd in zijn vrije tijd.
Laatst zei hij nog: wat is het toch mooi, zo'n stal en dan je eigen paarden erin!!!!
Het enige wat nog niet gelukt is, is om hem op het paard te krijgen, maar ook dat komt vast nog wel.
Verder doet hij alles, van mesten tot voeren.( volgens mij heb ik een lot uit de loterij)
Maar ik was ook zijn vieze voetbalkleren, en kook eerder als hij vroeg wil/moet trainen.
In een goede realtie heb je toch wel wat voor elkaar over?
En als je idd bijna altijd bij je dieren bent, en verder geen tijd voor elkaar over houdt,
dan kan ik me ook wel een beetje voorstellen dat de paarden voor hem een negatieve lading krijgen.
( maar paarden kosten nu eenmaal heel veel tijd......)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:55

Mijn man heeft niets met paarden, maar hij heeft er ook niets tegen.
Hij helpt als het nodig is, met sjouwen en klussen. Voeren en binnen-buiten zetten doet hij niet, tenzij ik een gebroken been heb of ik lig ziekzwakmisselijk in bed. Hij noemt mijn paard Suffie en het paard wat nu dood is, noemde hij Mankie, maar hij had het er wel zwaar mee toen ik hem af liet maken. Dus ergens geeft hij er wel om.

Toen wij elkaar leerden kennen zei hij: "vrouwke, ge moet doen waar ge zin in het." En dat heb ik gedaan, heb een motor gekocht, heb een paard gekocht en hij heeft braaf mijn stallen gebouwd :D .
Hij vind het tegenwoordig ook wel leuk dat ik goed op wedstrijden presteer en we stemmen wedstrijden met elkaar af. In de zomer gaat hij vaak op zaterdag en woensdag motorrijden, dan ben ik thuis. Ik doe mijn wedstrijden dan door de weeks of op zondag. Dan is hij thuis voor de kids.

Wij hebben 2 bedrijven en hij werkt minstens 80 uur per week, dus hij doet niets in het huishouden, behalve alles viesmaken.
Daarentegen helpt hij wel met de kinderen en hij vind dat ook normaal om te doen.

Dus ik denk dat ik al met al niets te klagen heb, als ik die verhalen hier lees.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:58

friesiszwart schreef:
Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

Haha. Slechter treffen? Volgens mij worden we in nederland niet meer uitgehuwelijkt en kies je zelf je partner. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een slechtere keuze kunt maken als partner ;)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:00

mijn vader en vriend willend at ik de paarden naar huis haal zodat zij ook wat kunnen doen! omgekeerde wereld???

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:14

Red Passion, een partner en dus een relatie hebben betekend voor mij in goede en slechte tijden er voor elkaar zijn, een poos geleden heb ik helaas afscheid van een zeer dierbaar persoon moeten nemen, ik ben de laatste twee weken continue daar geweest, dat kan omdat mijn partner gewoon direct de boel de boel laat en zorgt dat thuis alles doorgaat.
Natuurlijk kun je die afspraken ook met mensen buiten je gezin maken maar het voelt veilig en vertrouwd als je partner dit gewoon doet zonder dat je er eerst afspraken over moet maken, voor ons hoort het er gewoon bij. Een partner die dit niet wil of zegt dat het niet zijn hobby is en dat je je er maar mee moet redden i.g.v. nood is voor mij persoonlijk geen partner. Al helemaal niet door denigrerende en kwetsende opmerkingen te maken tegenover de visite.