Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__SavannaH__ schreef:Vicky_88 schreef:. Al doe je misschien jezelf daar niet het grootste plezier mee. Maar als kind van gescheiden ouders weet ik wat het voor een kind betekend om gescheiden ouders te hebben en geloof me, dat is alles behalve een pretje.
.
ik denk eerlijk gezegt ook niet dat die kinderen er blijer van worden om op latere leeftijd zo een gezin te vormen. nu zal de gesprekloze omgeving ze "misschien" niet beinvloeden maar als ze ouder worden zal dat ongetwijfeld het geval zijn. en kinderen kunnen net zo gelukkig worden met gescheiden ouders tenminste als deze gewoon vriendschappelijk met elkaar om kunnen gaan

Zonnetje81 schreef:maikeltje schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat hij 70 uur werkt. Heeft ie een eigen bedrijf en zo ja, sinds wanneer? Mijn partner werkt ook zo'n 70 uur, 7 dagen in de week maar die is een bedrijf aan het opstarten. Wanneer hij eens thuis is ligt ie totall loss op de bank en gaat al helemaal de kinderen niet meer in bad doen. Logisch ook. Zijn leven bestaat momenteel uit werken, eten, slapen. Maar hij doet het voor zijn gezin. Het zal echt niet altijd zo blijven maar je moet ergens beginnen.
Wat doe jij als hij thuis is? Maak je hem verwijten dat hij niet genoeg tijd met zijn gezin spendeert? Of laat je hem met rust en krijgt hij de ruimte om zich thuis een beetje te kunnen ontspannen? Dat incident met je zoontje is natuurlijk wel te verklaren, hij is gewoon gaar van het vele werken. En wanneer je moe bent kun je gewoon wat minder hebben. Probeer het eens van zijn kant te zien. Waarschijnlijk probeert hij iets op te bouwen voor zijn gezin maar ik vraag me af of het gewaardeerd wordt...
Jij zegt dat het niet altijd zo zal blijven, pas er maar voor op. Eerst vergeef je het hem omdat hij aan het opstarten is. Dadelijk moet hij nog veel tijd inversteren omdat het nog niet allemaal loopt, dan is hij eraan gewend en/of vindt hij het leuk, op een gegeven moment ben je het beu maar heb je het al zo lang toegstaan dat de weg terug bijna onmogelijk is. Hij vindt dat je ineens moeilijk doet, hij stort zich nog altijd graag in zijn werk....
Vicky_88 schreef:Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat het ook anders kan. Ik zou er voor tekenen!!! Nogmaals, het is voor mij 15jaar geleden en heb er nog last van, bijna dagelijks!
Pentax schreef:Waarom vlucht je man in zijn werk?
Waarom is het voor hem fijner om te werken dan om bij jou te zijn?
Vraag hem eens of hij irritaties heeft of last van spanningen als hij bij jou is.
De reden waarom ik dit zeg is omdat ik in je beginpost heel veel zie; 'hij doet dit, hij doet zus, en dan alsof het nog niet erg genoeg is doet hij dat ene ook nog!'.
Ik lees dan tussen de regels door en denk iemand te herkennen die in deze situatie nog niet heeft ingezien, dat als er 2 vechten, er ook 2 schuld hebben.
Evelijn schreef:tja.. ik hoop ook dat kinderen van gescheiden ouders net zo gelukkig kunnen zijn echter bewijst onderzoek anders. Het scheiden van de ouders heeft een negatieve invloed op schoolprestaties, psychologisch welzijn etc. bij een goede rustige scheiding is dat wel stuk minder maar daar kan je echt niet vanuit gaan.
klara schreef:tiwi1969 schreef:Ik heb het allemaal mee gemaakt, koophuis uit, tot twee keer toe...
Uiteindelijk zijn dat allemaal praktische zaken die oplosbaar zijn en die oplossingen komen ook.
Waar het echt om draait is de emotie, of jij gelukkig bent in je relatie en of jullie ervoor willen vechten om de relatie zo te veranderen dat jij weer gelukkig wordt. Het aller belangrijkste is of je kinderen gelukkig zijn, of dat ze meer rust en regelmaat krijgen als ze met jou wonen.
Probeer op deze vragen een antwoord te vinden voor je zelf en als je man je probeert om te praten als je weg wil dan zal hij moeten laten zien dat hij er echt voor wil gaan. Niet alleen maar mooi praten maar doen!
Sterkte!
tja, dat is het hem nou juist.
hij gaat huilen als ik zeg dat ik weg wil en dan gaat het weer even goed.
we hebben al zo vaak op ditzelfde lunt gestaan.
ik weet niet of de kinderen gelukkig zijn.
ik weet wel dat ik gestressd wordt van de situatie en dat merken ze wel natuurlijk.
ook zie ik dat mijn zoon steeds afstandelijker wordt naar mijn man (bijv. bij het douchen zoals hierboven staat)
denk dat het voor de kinderen beter is, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
ik wil in elk geval niet dat ze zien hoe wij samen leven.
dat is geen voorbeeld zo.
Vicky_88 schreef:Klinkt misschien heel egoistisch maar ik had liever gehad dat mijn ouders bij elkaar waren gebleven, ookal waren hun dan misschien niet gelukkig... Je wil niet weten wat een scheiding met een kind doet.
Wat betreft de leeftijd, maakt geen drol uit. het blijft een kl*te situatie en later krijgen de kinderen er alsnog last van.
om het weekend de bezoekregeling. Aan beide kanten wordt er aan je getrokken. Papa praat over mama en mama praat over papa. Jij staat er precies tussenin. je wilt het voor beide goed doen... gaat niet!
Alsjeblieft, probeer er alles aan te doen om je huwelijk te redden, probeer er alles aan te doen om als gezinnetje te blijven bestaan!

sflj schreef:Vicky_88 schreef:Klinkt misschien heel egoistisch maar ik had liever gehad dat mijn ouders bij elkaar waren gebleven, ookal waren hun dan misschien niet gelukkig... Je wil niet weten wat een scheiding met een kind doet.
Wat betreft de leeftijd, maakt geen drol uit. het blijft een kl*te situatie en later krijgen de kinderen er alsnog last van.
om het weekend de bezoekregeling. Aan beide kanten wordt er aan je getrokken. Papa praat over mama en mama praat over papa. Jij staat er precies tussenin. je wilt het voor beide goed doen... gaat niet!
Alsjeblieft, probeer er alles aan te doen om je huwelijk te redden, probeer er alles aan te doen om als gezinnetje te blijven bestaan!
Enig idee wat een slecht huwelijk van ouders met een kind doet?

Vjestagirl schreef:Ik zou beginnen met relatie therapie. Scheiden lijkt me de aller aller laatste oplossing. Je bent toch met een reden op deze man gevallen en ermee getrouwd? Dan zou ik ook alles op alles zetten om bij elkaar te blijven.
Vicky_88 schreef:Maximrocky schreef:Ik heb der wel aardig last van gehad, en soms nog ookal is het alweer 3 jaar geleden en zijn ze beide weer redelijk gelukkig.. Al heb ik wel het geluk dat mijn ouders perfect met elkaar omgaan!
Ts: Succes met je beslissingen.
voor mij is het 15! jaar geleden. Heb er nog moeite mee! elke keer als ik terugdenk...