Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:06

Is de fotograaf een zakelijke partij of particulier? Ik zit niet helemaal meer in het overeenkomstenrecht, maar ik kan me niet voorstellen dat de afwezigheid van algemene voorwaarden betekent dat de fotograaf niet hoeft te voldoen aan de (mondelinge) afspraken.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:07

Wat vervelend TS dat het zo is gelopen. Ik vind het ook erg raar dat de foto's van jullie zoveel anders zouden zijn dan de anderen. Je kiest een fotograaf uit op zijn portfolio, jullie hadden dit niet kunnen verwachten.
Zou ik misschien via een pb de foto's mogen zien? Ben toch wel erg benieuwd geworden :)

Moontje1991, ik heb nou nog nooit van een modellencontract gehoord bij paardenfotografie :? Ik doe zelf aan fotografie en ken meerdere fotografen, maar niemand van hen die dit gebruikt. Misschien dat het enkel wordt gedaan bij fotografen waarbij fotografie echt hun dagelijkse werk is en niet hobbymatisch fotografie.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:08

@ Wilawander: Oke dat bedoel ik ook met nabewerken, het lijkt mij niet de bedoeling dat je daar nog dagen werk in steekt voordat ze op internet gaan. Enkel bij bijv fotos met een zwarte achtergrond daar wil ik nog wel eens iets meer bijwerken omdat je daar wel meer oneffenheden hebt. Alles wat me voor de rest niet aan staat gaat gewoon weg.

@[***]: Ja je hebt gelijk. Korte termijn was niet het juiste woord. Ik bedacht me dat ook nog nadat ik het geplaatst had. Ik hoop dat ze iets doet met de tips die je haar gegeven hebt.
Het is altijd mogelijk dat een shoot mislukt, maar ik begrijp jou inderdaad het is gewoon de manier waarop. Erg balen voor jullie dat het zo gelopen is.
Even op je vraag die je net gepost hebt. Ik zou zeker gebruik maken van het opnieuw laten maken van de shoot, als je het niet geprobeert hebt weet je zeker dat je met slechte fotos achter blijft en dat zou zeker zonde zijn. Laat haar maar moeite doen om toch een mooi resultaat te leveren waar jij voor betaald hebt.

Anoniem

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:10

Voor degene die de foto's nog zouden willen zien .. Ze staan niet meer op de website. Zijn ineens spontaan verdwenen, niet meer terug te vinden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:11

Nouja, dan kan je nu dus zeker eisen dat de fotograaf een uitkomst biedt, want je kan tenslotte je foto's nu niet meer uitkiezen om na te bestellen, toch?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:12

Had je niet toevallig nog wat opgeslagen? Zit de fotograaf ook op bokt of niet? Die zal dit topic ook wel gevonden hebben ben ik bang := jammer, had ze wel willen zien.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:14

pff wat sneu voor jullie dat het allemaal zo tegenvalt, en jammer dat je er niet uitkomt met de fotograaf.
want recht op nieuwe foto's of een deel van je geld terug heb je zeker wel..

en als de foto's zijn verwijdert, heeft de fotograaf denk ik inderdaad dit topic gezien :=

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:14

Jeetje wat raar dat ze nu ineens weg zijn.

Nu heb je zeker recht op je geld terug, want hoe anders kan je ze nou selecteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:15

Neen, heb niks opgeslagen omdat ik in eerste instantie niet van plan was om er iets mee te doen en eerst bij de fotograaf wilde informeren. Fotograaf zit inderdaad op bokt en het is dus wel allemaal heel toevallig :j

Ik verwacht nu eigenlijk een e-mail, ben benieuwd ...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:19

Ik zou idd dan ook zeker je geld terug vragen, nu kun je ze niet eens meer bekijken en selecteren.

Ik kan ook prima begrijpen als je geen nieuwe fotoshoot wilt als je ook al niet tevreden was over deze foto's plus het feit dat het lastig is om een passend moment de vinden met zoveel personen. En idd komt daar ook nog bij dat het winter is, vies weer, vieze paarden.

Zeker aangezien het blijkbaar om een flink bedrag gaat zou ik het er iig niet bij laten zitten :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:21

Is dat dan wel handig om een topic te openen als ze ook op bokt zit..?

DDW1190

inderdaad, vreemd verhaal zeg!
nu had ik wel achter het geld aan gegaan..

Emori

Nou ja, als je geen reactie krijgt op mails en je zit er mee, zou ik ook een topic openen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:24

saskiakefie schreef:
Is dat dan wel handig om een topic te openen als ze ook op bokt zit..?

Net daarom dat ik het hier geopend heb. Ik kan wel mails blijven sturen, maar je raakt het op een bepaald moment echt wel beu, zeker als je geen (duidelijk) antwoord krijgt op je vragen en ze niet mee wil denken over een oplossing waarbij alle partijen tevreden zijn. Voor haar is het of een nieuwe fotoshoot, of niks. En dan wil ik gewoon weten of ik verder nog wat kan. Heb aangegeven dat ik meer info zou vragen, dus dan moet dit gewoon kunnen, naar mijn idee heeft ze kansen genoeg gehad om het gewoon op te lossen zonder andere partijen ...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:26

Oke dan is het goed :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:26

Voordat je fotoshoots aanbied, lijkt het mij dat je toch eerst goed oefend.
Als je nog beginner bent zal ik er zeker nog geen geld voor vragen, alleen reiskosten.. Al is het maar voor de ervaring.
Dan als je wat meer ervaring hebt kan je meer geld gaan vragen en lijkt mij dat toch zeker 80% van de foto's wel goed zijn.
Die 20% is dan niet eens zo erg, maar dan heeft die 80% toch wel zijn geld waar gemaakt.

Beetje vreemd van de fotograaf dat ze snel alles eraf gehaald heeft. Zal vast dit topic wel hebben gelezen :=

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:27

Hopelijk krijg je snel een berichtje TS :)
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 23-11-10 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:28

inderdaad, ik zou het ook niet eens durven vragen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:29

Ik ga trouwens niet meer reageren op vragen ivm de foto's of de fotograaf. De foto's zijn niet meer te zien en ik begrijp wel dat iedereen nieuwsgierig is, maar denk niet dat we daar zo meteen mee vooruit geholpen zijn ;)

Als iemand ergens in het verleden een probleem moest gehad hebben en vermoeden heeft dat het om dezelfde persoon zou gaan, mag je mij altijd even een pb sturen met de naam, dan kijk ik wel of het dezelfde is ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:35

Mag ik dan eens een hééél domme opmerking maken?
De betreffende fotograaf zit ook op Bokt, leest misschien dit topic (mee) en denkt: ooh! AV had ik nog niet, laat ik die even op mijn nieuwe site zetten! Die ts kan toch niet hardmaken dat ik ze op mijn oude site niet had staan.
Niet dat deze fotograaf zou denkt, dat hoop ik tenminste. Maar het zou kunnen...toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:36

Kan allemaal :j
Heb ondertussen ookal geen foto's meer ... dus ja ...

Heb tot nu toe toch al niks kunnen bereiken, dus of het allemaal veel verschil zou maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:42

Als je zou willen zou je nu denk ik wel iets kunnen wegens niet leveren....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:49

Wilawander schreef:
Even over het nabewerken. Ik ben van mening dat je als fotograaf de foto's zo maakt dat je naderhand niet veel meer na te bewerken hebt. (op kader, copyright, verkleinen en verscherpen voor het internet na). Tenminste zo doe ik het, vindt dat eerlijk gezegd niet erg profesioneel over komen.

Eens. Om eerlijk te zijn, ik kán niet eens photoshoppen :o :=

Een nieuwe shoot is heel redelijk, jammer dat je nu net in een lastig seizoen zit en het dan dus lang zou duren voor de tweede shoot is.
Verder niet handig van de fotograaf dat zij zo moeilijk bereikbaar is en zich niet aan afspraken houdt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:50

Nou dan ga ik even tegen jullie in, niet eens. Ik weet als ervaren fotograaf en photoshopper dat vrijwel iedere foto gebaat kan zijn bij een beetje optimalisatie.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:51

Daar heb je gelijk in Nouks, maar ik kán het gewoon écht niet :=

Ik doe wel een beetje bijsnijden, licht/donker, zwart/wit etc, maar dat is het ook :o