Trala verveling, kansloosheid en nutteloosheid heersen volop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: Trala verveling, kansloosheid en nutteloosheid heersen volop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 12:40

Ik ben er gisteravond weer even tussenuit gegaan. Even naar Rotterdam naar een goede vriend en daar ben ik ook blijven slapen. Was erg gezellig en zulke avonden doen me gewoon goed. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:24

Biebabeloeba schreef:
Ik denk echt dat elke puber van onze generatie hierdoor moet...We hebben gewoon alles al (het kwaad van onze tijd :P), waarvoor moet je dan nog moeite doen??
Bij mij heeft die periode lang geduurd en duurt nog steeds een beetje verder, maar stilaan begin ik te zien wat ik wil doen en dat geeft wel een beetje een boost :)
Een idd, ga sporten, studentenclub, ... :)

Nee volgens mij is dit toch echt van persoon tot persoon afhankelijk. :x

Volgens mij moeten sommige hier dringend een serieuze schop onder hun kont krijgen en een keer wat gaan uitvoeren ipv te klagen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 11:04

Als je het ook over mij hebt, dan denk ik dat je ook redelijk weinig inlevingsvermogen hebt. ;)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:15

Ayasha schreef:
Volgens mij moeten sommige hier dringend een serieuze schop onder hun kont krijgen en een keer wat gaan uitvoeren ipv te klagen.

:j :j :j :j :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:17

Als ik je verhaal zo lees mag je dat denken. Maar met gewoon te zitten en zelfmedelijden te hebben gaat er geen verandering komen in je situatie. Ik begrijp dat sommige situaties heel moeilijk te doorbreken zijn overigens. Maar het gaat je niet lukken door enkel te denken hoe k*t het eigenlijk is. DOE er wat aan. :) Hele avonden niks doen? Kom op! Pak een boek en doe wat voor je school! :) Hele simpele handeling en je voelt je na afloop spontaan een stuk nuttiger en met die vernieuwde energie kan je verder aan de slag!

Je vindt de opleiding leuk. Ga je dat echt allemaal weggooien enkel omdat je er van uit gaat dat het je toch niet lukt?
Als je niet probeert, dan ga je inderdaad falen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:41

Waarom zou je willen stoppen met je opleiding? Dat krijg ik eigenlijk niet goed uit je verhaal? Omdat het zeker iets is wat je leuk vind, zou ik dat echt niet zomaar laten varen. Het geeft je een doel.

Ik begrijp jouw gevoel heel erg goed. Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad terwijl ik studeerde. Bij mij kwam de rust pas na een paar jaar. Ritme en regelmaat zijn eigenlijk heel erg belangrijk om die rust wel te krijgen. En dat is denk ik het laatste wat je wilt horen als je 19 bent omdat je meer behoefte hebt aan spontane rare acties en uitgaan. Maar eigenlijk werkt dat meer tegen je...

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:59

@Ayasha,
Ik doe veel dingen, maar heb een tijdje gewoon alles met tegenzin gedaan. Wist niet wat ik wilde, maar wist wel dat ik mijn opleiding niet leuk vind...besloten om ze af te maken, nu in masterjaar, en volgend jaar mijn gewenste opleiding te beginnen. Schop onder kont is vaak nodig, maar soms moet je eerst jezelf terugvinden voor dat kan gebeuren ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:01

Maar ga je jezelf terug vinden door in een hoekje te kruipen en medelijden te hebben met jezelf? :)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:44

Heb ik gezegd dat ik dat heb gedaan? ;) Ik deed dingen gewoon met tegenzin, maar deed ze wel.
Zelfmedelijden helpt je nx verder, dus daar doe ik niet aan mee, maar begrijp het gevoel dat Ingmar beschrijft compleet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 08:28

Biebabeloeba schreef:
Heb ik gezegd dat ik dat heb gedaan? ;) Ik deed dingen gewoon met tegenzin, maar deed ze wel.
Zelfmedelijden helpt je nx verder, dus daar doe ik niet aan mee, maar begrijp het gevoel dat Ingmar beschrijft compleet.

Neen maar dat is het hem net. Je deed het. :) Je ging niet bij de pakken neer zitten om te klagen maar je deed wat aan je situatie. IMO is dat de enige manier om ze te veranderen. Dat kan niemand voor je doen. :) En meer bedoel ik ook niet met mijn bericht.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:18

Ok, had het bericht dan verkeerd geïnterpreteerd, sorry ;)
En gewoon dingen blijven doen is de enige manier om er bovenop te komen. Frankly begrijp ik echt niet hoe het komt dat meerdere mensen van onze leeftijd, want ben echt niet de enige in mijn vriendengroeg die deze fase heeft doorgemaakt, dit hebben...Ik denk echt dat het door onze consumptiemaatschappij komt, waardoor we alles al hebben. Beetje triest, maar zo is het wel.
Anyway, go for it Ingmar!