Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:55

Kaka schreef:
Kaka schreef:
God, hockeyfeestjes bij Overbos * brings back memories * :')

Ik vind bier, whiskey, wijn en port gewoon lekker en neem dan ook graag een paar glaasjes met uitgaan. Het prettige losmakende effect is een leuke bijkomstigheid, stukje ontspanning na een drukke week. Maar net als jij ben ik het stadium van mezelf naar een andere wereld zuipen wel voorbij. Stukje volwassen worden denk ik, ik ben nooit ziek van de drank geweest en echte gaten in mijn geheugen heb ik ook nooit gehad (wel geveinsd). Bij vrienden en kennissen wel gezien dat drank heel veel kapot kan maken.

Toevoeging: de periode waarin ik het meeste alcohol nuttigde lag bij mij tussen 17 en 19, pas daarna ben ik gaan studeren. Als student heb ik veel leuke feestjes gehad, maar liep de alcoholconsumptie wel duidelijk terug.

Bij mij was het ook die leeftijd, wel apart dat je in je studententijd minderde, maar heb jij eigenlijk op kamers gezeten? Denk dat dat namelijk een boel scheelt.

Ik moet ook zeggen dat ik me nooit laveloos hebben gezopen, 1 keer was ik wat delen kwijt, verder nooit.

Sita_

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:57

Ik ben volledig alcohol-vrij... Drink nooit een druppel... :n Ik lust het niet, word er ziek van en ik kan ook mooi zonder alcohol..

Vroeger toen ik nog wat jonger was dronk ik wel eens een mixje, maar ik werd na een paar slokken al doodziek.. Kan er echt niet tegen, dan doe je mee met de rest.. Je wilt niet raar aangekeken worden, ik deed ook een hele avond over een malibu cola bijvoorbeeld.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:57

Sita_ schreef:
Ik ben volledig alcohol-vrij... Drink nooit een druppel... :n Ik lust het niet, word er ziek van en ik kan ook mooi zonder alcohol..

Vroeger toen ik nog wat jonger was dronk ik wel eens een mixje, maar ik werd na een paar slokken al doodziek.. Kan er echt niet tegen, dan doe je mee met de rest.. Je wilt niet raar aangekeken worden, ik deed ook een hele avond over een malibu cola bijvoorbeeld.. :+

Lekker goedkoop :')
Maar idd er niet tegen kunnen kan ook, is misschien ook wel beter ;)

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:58

Met een moeder die gestorven is aan de drank let je (meestal) wel op in je puber jaren.
Ik ben ook echt wel eens over de rand gegaan, vervelend..voelde het niet aankomen, de huisarrest daarna wel..
Ik drink mijn biertje of wijntje op een gezellige avond, kan ook cola ofzo zijn als ik daar zin in heb..en dan valt me op als je antwoord " Cola" op de vraag:" wat wil je drinken"..word je imo toch vreemd aangekeken.
Maar waarom ik drink: "omdat ik dorst heb" en dan ligt het aan hoe ik me op dat moment voel wat ik bestel. (Na een zomerse rit buiten, kan dat wel eens een lekker biertje zijn. Na een zware werkweek blijf ik aan de cola, en op een feestje kan dat een wijntje zijn)
Katers doe ik niet aan...kan ik mijn poezendier niet aan doen :D
Nee hoor, ik ben ook wel eens tipsy, maar wel zo dat ik ook nog een leuke dag erna kan hebben..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:58

Toen ik 15/16 was dronk ik wel eens wat meer (dan was ik wel eens vrij aangeschoten, maar nooit echt bezopen, op één keer na), na mijn 16e had ik het gezien en heb ik geen behoefte meer aan "extra drank" dan de zin en de dorst die ik heb (dat komt dus op 1 a 2 glaasjes met uitgaan en af en toe op een terrasje of thuis een glaasje). Gelukkig nog nooit een kater gehad en nog nooit overgeven van drank. Roken en drugs doe ik sowieso niet aan.
Ook bij mij is het dus teruggelopen in mijn studententijd (al daarvoor), ook al drinken om me heen mensen wel eens meer, ik drink sowieso niet om met anderen mee te drinken.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:59

Ja, haha idd lekker goedkoop.. :+ Maar ik ging daarna wel met fikse buikpijn naar huis, ik kreeg het gewoon niet weg... Maar ik deed mee omdat de rest het ook maar deed en anders werd het raar gevonden... :o Na een paar keer ziek thuis gekomen te zijn, ben ik er mee gestopt.. Overigens dronk ik alleen eens wat bij vriendinnen thuis op feestjes ofzo want de keren dat ik een kroeg of disco van binnen heb gezien zijn ook op 1 hand te tellen.. :Y)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:04

16 t/m 19 was het denk ik gewoon meedrinken, erbij willen horen. Daarna is die behoefte om erbij te horen een beetje afgenomen (komst van een vriendje zal daar ook wel mee te maken hebben gehad) en ben ik meer mijn eigen gang gegaan. Jezelf laveloos drinken bleek vooral onhandig.

Overigens nooit officieel op kamers gezeten, wel heel veel bij studiegenoten overnacht. Ik vraag me altijd af waar studenten hun 'alcoholverslaving' van betalen als ze op zichzelf wonen. Maar goed, die hadden waarschijnlijk geen paard.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 16-11-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:05

Hihi kleine meisjes worden groot ;) :D

'Vroeger' had ik het ook, zuipen om het zuipen.
Bessen.... en safari jus, brings back memories :D
En later kwam het bier uiteraard, veel en vaak.

Tegenwoordig, de keren dat ik drink in het jaar zijn op 1 hand te tellen.
En in dat jaar gebeurd het hooguit 2 keer dat ik flink doordrink, waarom? Ja goeie vraag, omdat je in de flow zit...denk ik.

Thuis drinken doe ik nooit, heb zelfs nooit drank in huis.
Op een terrasje 's zomers wil ik nog wel eens een Coronatje of een Desperados pakken, maar that's it.
Of een lekker Muscatje na een goed diner.
Dat is dan ook het enige wat ik echt lekker vind. De rest vind ik over het algemeen niet te hachelen en associeër drank ook niet met gezelligheid of zo.
Het is geen moeten, of erbij horen voor me. ('avondje gezellig doen, hoort een drankje bij')

Maar toch krijg je het nog zo vaak te horen 'nou ja, geen wijntje? doe niet zo saai?'
Die snap ik ook nog steeds niet, hoezo ben je saai als je geen drankje/borrel wil?
Misschien moet ik de volgende keer maar een lijntje meenemen 'geen lijntje? doe niet zo saai!' tis immers een drug van dezelfde categorie, dus ja wat is het verschil? :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:06

Heel leuk geschreven! Maar ben het wel met je eens, de meesten drinken omdat het stoer is want kijk maar eens naar al die 14-jarigen die half kokhalzen hun biertje naar binnen slurpen :') Hilarisch. Ik ging op die leeftijd niet uit dus ik dronk ook niet.

Ik drink niet, meestal rijd ik ook zelf naar huis want ik wil graag zeker weten dat ik veilig thuiskom. Daarnaast draag ik wel de verantwoordelijkheid voor de mensen die met mij meerijden. Ik ben beginnend bestuurder dus zit al snel aan de grens. Daarnaast vind ik het écht niet lekker, er zijn maar weinig dingen die ik lekker vind en of ik die dan lekkerder vind dan wat fris is maar de vraag. Nee ik vind het niet stoer, ik heb het nooit stoer gevonden en of ik het ooit wel lekker vind? Ik houd iig wel een hoop geld over want met mijn appelsap/chocomel ben ik heel goedkoop uit :)

Ik ben nooit dronken geweest, wel eens tegen aangeschoten gezeten maar verder ook niet. Ik weet dat ik slecht tegen alcohol kan dus ik blijf er gewoon ver vandaan :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:08

Goed geschreven!

Ik drink zelf ook niet, ik heb nog nooit 1 druppel alcohol op, en ben dat ook niet van plan. (hetzelfde verhaal wat roken betreft)

Een aantal vrienden van me drinken wel en sommige daarvan ook best wel veel. Probeer ze er vaak over na te laten denken, maar toch is het een stukje van je "trots" naast je neer leggen om je eigen weg te gaan en te zeggen 'ik drink niet meer' in hun "drank-kringen" heb ik het idee...

Vind dat je het echt goed neer gezet hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:09

marrlinde schreef:
Goed geschreven!

Ik drink zelf ook niet, ik heb nog nooit 1 druppel alcohol op, en ben dat ook niet van plan. (hetzelfde verhaal wat roken betreft)

Een aantal vrienden van me drinken wel en sommige daarvan ook best wel veel. Probeer ze er vaak over na te laten denken, maar toch is het een stukje van je "trots" naast je neer leggen om je eigen weg te gaan en te zeggen 'ik drink niet meer' in hun "drank-kringen" heb ik het idee...

Vind dat je het echt goed neer gezet hebt!

Dank je :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:11

Goed geschreven :j

Ik drink zo af en toe om gewoon even niet meer na te hoecven denken en lekker gek te kunnen doen :j Maar het is ook gewoon lekker :) Moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste 6 maanden niet meer gedronken heb en dat afgelopen zaterdag avond de eerste keer was dat ik weer 2 glazen safari dronk. Dat drink ik dan ook alleen maar omdat ik het lekker vind :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:13

Kaka schreef:
Overigens nooit officieel op kamers gezeten, wel heel veel bij studiegenoten overnacht. Ik vraag me altijd af waar studenten hun 'alcoholverslaving' van betalen als ze op zichzelf wonen. Maar goed, die hadden waarschijnlijk geen paard.

Ik zat op kamers, had een eigen paard die dus ook was meeverhuisd en in pension stond... Maar ik had een bijbaantje s'middags achter de kassa en in de studentensoos is de drank een stuk goedkoper dan in de kroeg...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:13

Ik drink niet, vind het niet lekker, het brand aan mijn keel, het gevoel dat je krijgt is vreemd en je houd jezelf minder/niet meer onder controle.
En gek ben ik toch al wel.

Ik ben daarbij ook niet zo bezig met het sociaal zijn, in het plaatje passen. Daarom dat ik er eigenlijk misschien nooit mee bezig ben geweest. (zelfse qua roken trouwens, vind dat maar een apart iets, aan een stokje zuigen...)

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:16

Julia schreef:
suze_ schreef:
Wat is atten?

Zo snel mogelijk je drankje wegtikken, meestal een wedstrijdje.

Dat heb ik nu nog nooit gedaan!
Trouwens op mn 14 zat ik nog niet in de kroeg, laat staan dat ik alcohol zoop.

Ben inmiddels 27 en ben één keer in mn leven ziek geweest van drank daarna nooit meer... :+
In het weekend drink ik meestal een paar (2 a 3 )biertjes, drankjes maar niet dat ik er aangeschoten van word of iets.
Heb trouwens de behoefte niet om dronken te worden. :Y)
Snap ook niet dat mensen dat willen worden.
Heel veel euries lichter en de volgende dag brak zijn, leuk zeg }:0

Als ik een cola vraag kijkt niemand me raar aan ,maar komt ook omdat de gemiddelde leeftijd hoger ligt waar ik kom denk ik.
Laatst bijgewerkt door crazylady op 16-11-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:20

Vroeger(ik was een jaar of 18) dronk ik met uitgaan altijd wel, en had nog wel 's een kater de volgende dag, en zei ik altijd;ik drink nooit zoveel weer,maarja, dan ga je weer op stap, en word je een drankje aangeboden, nou vooruit dan maar, en nog 1..maar ik weet nog wel wat ik doe, en kan me 't de volgende dag ook nog wel goed herinneren wat ik allemaal gedaan heb, dus zó dronken was ik nou ook weer niet :D
Tegenwoordig houd ik het bij 2 of 3 wijntjes, en dan lekker thuis, want op stap gaan doen we bijna niet meer,maar nu even helemaal geen wijn voor mij, omdat ik pas aan de bloedverdunners ben, en dan lijkt 't me niet zo verstandig om daarbij te gaan drinken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:29

Ik dronk in de kroeg omdat ik dronken wilde worden,dan was het gezelliger.
Nu weet ik dat dat stom is want ook zonder drank kan het gezellig zijn.
Ik heb heel veel gedronken [we hadden een eigen kroeg] totdat ik op een morgen wakker werd en zin had in drank.Heb toendertijd zelfs een alcohol vergiftiging opgelopen.
Vanaf die morgen heb ik geen druppel meer gedronken [ruim 12 jaar geleden] en drink tot op heden 1 x per jaar nog alcohol en dat is met oud en nieuw.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:38

Ik drink niet, al jaren niet meer.

En daarvoor zal het niet meer geweest zijn dan een paar biertjes.

Heb der geen behoefte aan en vind het verder niet lekker dus.
Zit ook op kamers trouwens.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-11-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:38

gohya schreef:
Ik heb heel veel gedronken [we hadden een eigen kroeg] totdat ik op een morgen wakker werd en zin had in drank.Heb toendertijd zelfs een alcohol vergiftiging opgelopen.
Vanaf die morgen heb ik geen druppel meer gedronken [ruim 12 jaar geleden] en drink tot op heden 1 x per jaar nog alcohol en dat is met oud en nieuw.

Wow dan leer je je grenzen goed kennen, knap ook dat je nie tmeer drinkt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:45

Joolien schreef:
gohya schreef:

Wow dan leer je je grenzen goed kennen, knap ook dat je nie tmeer drinkt.

Ja na die morgen schrok ik ervan en dacht gelijk;dit is fout!
Als je het echt wilt,kan je het ook!

_Nancy

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:51

Ik heb mezelf voorgenomen voorlopig niet meer te drinken.
Ik dronk eerst altijd heel veel en heel snel, maar werd nooit dronken of zelfs maar aangeschoten, maar mijn portomonee dunde toch flink uit :=

Nu ga ik lekker aan de ice-tea of 7-up.
Ik heb al die mixjes wel gezien, bier en wijn lust ik niet.

Ik heb altijd gedronken toen ik 16 en 17 was. Nu ben ik 18 en ga ik aan de fris :D
Ik dronk ook omdat ik het dan gezelliger vond, wat eigenlijk de stomste reden is maar goed.
Ik zal heus nog wel af en toe een drankje naar binnen gegoten worden, maar dan komt het uit de supermarkt en betaal je 4 euro voor een hele FLES ipv een GLAS :j

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:54

Ik ben gek op een lekkere rode wijn :P maar echt dronken worden is niet meer zo leuk als vroeger. Dus dat gebeurt me zelden nog.
Ik heb nu liever een glaasje bij de pasta of als ik met vrienden op de bank zit.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:01

Ik drink omdat ik het lekker vind... geniet ik er niet van dan drink ik ook niet. Een aangeschoten gevoel in de kroeg vind ik heerlijk.. lekker dansen en even helemaal ontsnappen aan de wereld. Ik heb op kamers gezeten en dronk in die periode alleen af en toe een wijntje *brave student* het studentenleven staat om de drank en feesten bekend maar vergis je niet in de "reguliere volwassenen" die ook wel een wijntje lusten alleen dan op de bank. Ik drink af en toe op de bank een lekker rood wijntje en ga gemiddeld denk ik 1x per maand stappen, de ene keer met drank de andere keer zonder maar ik geniet altijd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:01

Ik was vroeger een regelrecht drankorgel. Werd niet ziek, herinnerde me alles, hoeveel ik ook dronk. Mensen konden vaak niet eens zien dat ik dronken was :')

Nu kan ik er niet meer tegen en ik drink dus ook niet echt meer :) Er veranderde plotsklaps iets in m'n lichaam, ik kon ook niet meer roken. Roken kan ik nu wel weer en heeeel afentoe een jenevertje of een rood wijntje kan ook, maar niet meer dan twee glazen per dag en niet langer dan 3/4 dagen achter elkaar. Heel vreemd, maar ik vind het prima zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:02

phormicola schreef:
Ik was vroeger een regelrecht drankorgel. Werd niet ziek, herinnerde me alles, hoeveel ik ook dronk. Mensen konden vaak niet eens zien dat ik dronken was :')

Nu kan ik er niet meer tegen en ik drink dus ook niet meer :) Er veranderde plotsklaps iets in m'n lichaam, ik kon ook niet meer roken. Heel vreemd, maar ik vind het prima zo :)

Ik heb het ook hoor! Roken ben ik mee gestopt omdat ik t niet meer lekker vond en de laatste tijd drink ik ook niet teveel en heb ik snel mn grens bereikt.