Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelita schreef:Als je zelf ziek bent, er even helemaal de zeik over in hebt, en er is één of ander iemand die er z'n mond weer eens niet over kan houden (heb het wel eens meegemaakt dat mensen het expres deden terwijl ze wisten dat ik ziek was, dan kook ik aardig hoor!), nou dan spoken zulke gedachten wel even door je hoofd. Niet gemeend, absoluut niet, want ik gun zulk leed niemand, maar het zou wel eens goed zijn voor mensen die hun ogen dicht hebben zitten.
Niet te serieus nemen die opmerking, leek me wel duidelijk eigenlijk.
kler schreef:En wat vinden jullie dan van schelden of dat soort "leuke" woorden gebruiken in je facebook/hyves status?
Ik heb namelijk iemand in m'n vriendenlijst die regelmatig dat soort berichtjes openbaar plaatst en ik erger me er echt kapot aan. Vraag me af wat jullie vinden, moet ik er wat van zeggen?
Yolien schreef:Iris_safarii, dan mag jij mij zeggen wat er erger is in het leven dan je zusje van 6 jaar oud doodziek van de chemo met haar kale koppie in een ziekenhuisbed te zien liggen, en dan ook nog mensen die denken dat dit woord zomaar gebruikt kan worden in de straat-taal van tegenwoordig.
Yolien schreef:Iris_safarii schreef:Tuurlijk is kanker een ernstige ziekte, maar er zijn nog wel ergere dingen in het leven.
Ayasha, ik kook vooral bij het lezen van deze zin.
En ja, als je zulke dingen meemaakt trek je je dit wel persoonlijk aan.
Iris_safarii schreef:Ik scheld veel en ook met kanker.
Iedereen maakt er zo'n probleem van als er met kanker word gescholden maar met andere ziektes zoals; paasei, tyfes word weinig aandacht aan geschonken. Net als appelflap, homo etc. Daar kwets je mensen ook mee, en daar word vaak niet over nagedacht.
Tuurlijk is kanker een ernstige ziekte, maar er zijn nog wel ergere dingen in het leven.
En ik zeg bv alleen kanker ding maar ik ga niet tegen mensen zeggen wat ben jij een kankerwijf of krijg kanker. Daar vind ik ook wel verschil in zitten.
YelaBrenda11 schreef:kler schreef:En wat vinden jullie dan van schelden of dat soort "leuke" woorden gebruiken in je facebook/hyves status?
Ik heb namelijk iemand in m'n vriendenlijst die regelmatig dat soort berichtjes openbaar plaatst en ik erger me er echt kapot aan. Vraag me af wat jullie vinden, moet ik er wat van zeggen?
ik denk dat het aan mij ligt, ik ben niet zo snel van begrip:+ maar wat bedoel je precies?
Yolien schreef:En ja, als je zulke dingen meemaakt trek je je dit wel persoonlijk aan.
MamboBeach schreef:Dat mensen dat zo toelaten en helemaal goed vinden? Dat kan ik me niet voorstellen en zal dus wel een kloof zijn maar ik vind het echt ordinair...
Wendy schreef:Yolien schreef:En ja, als je zulke dingen meemaakt trek je je dit wel persoonlijk aan.
Nee, dat geldt dus niet voor iedereen.
Ik heb mijn vader verloren aan kanker toen hij 43 was. 5 jaar eerder mijn oom, was ook 43, en weer 5 jaar daarvoor mijn opa. Die was 63. Verder heb ik vaak genoeg meegemaakt dat mensen kanker hadden en er gelukkig weer van genazen.
En het zal me echt een rotzorg zijn of anderen het woord als scheldwoord gebruiken of niet. Het is maar een woord.
Maar ik vraag me dan wel weer af waar de aandacht voor het schelden met kanker vandaan komt de laatste tijd. Hier op bokt, maar bijvoorbeeld ook op hyves kunnen ze er maar niet over ophouden.
Dan denk ik vaak bij mezelf: ga je toch met nuttige dingen bezig houden.
Met dit soort topics bereik je niks. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
MamboBeach schreef:Wat een dooddoener... Met welke topics bereik je dan wel wat? En als het je interesse niet heeft, waarom reageer je dan?
love_western schreef:MamboBeach schreef:Dat mensen dat zo toelaten en helemaal goed vinden? Dat kan ik me niet voorstellen en zal dus wel een kloof zijn maar ik vind het echt ordinair...
Maar ik ben dus echt niet ordinairHet is hun leven en als hun daar mee willen schelden moeten ze het vooral doen.
Maar dan verwacht ik ook geen commentaar van hun als ik met een ander woord scheld en dat hun niet aanstaat.