Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:29

TS, mag ik vragen waarom je dit topic hebt geopend? Aangezien je alle dingen die mensen zeggen en de tips die ze geven afdoet?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:31

chaatje16 schreef:
dat heeft hij wel anders mag ik 1.5 uur gaat uitstappen en is hij nog klam! en hij is geschoren!!

Eigen stomme schuld, waarom scheer je je paard dan in hemelsnaam. Maar dat is weer een hele andere discussie.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:32

Faux, TS heeft ook nergens om tips gevraagd. Ik denk dat ze gewoon even haar hart wil luchten.

Duhelo

@ Ts: ik snap je wel hoor
zit momenteel ook in een dergelijke situatie
vorig jaar in mei mijn ontslag gekregen
in juni had ik een andere job, dus direct overgeschakeld.
dat was een job op de heftruck, iedere dag van 10-18, lichamelijk te zwaar, niet combineerbaar met de paarden, en iedere avond koppijn en wekelijks migraineaanvallen door combinatie van de stress,oververmoeidheid en de solventen op het werk
dus na twee maand het uiteindelijk moeten opgeven
sindsdien werkloos met een uitkering van net 750 euro per maand
een maand geleden is tot overmaat van ramp mijn auto kapot gegaan, dus dan was ik werkloos en autoloos (en had een factuur liggen van 550 euro voor men auto die dus niet meer reed)

van die 750 geef ik trouwens 250 thuis af, de overige 500 moet ik mijn paard,auto,benzine,kleren,uitgaan, rekeningen etc betalen + sparen (niet evident dus)

Gelukkig heb ik mijn paard errug goedkoop staan, en heb ik hele lieve mama en stiefpapa die me geld willen lenen voor een andere auto, en een hele lieve vriend die een booster gekocht heeft iom naar zen werk te gaan, en waarvan ik met zen auto mag rijden, maar toch, ik moet toch wel benzine tanken, eten kopen voor mijn paard etc.

ik hoop nu, eenmaal het met de auto allemaal geregeld is ik vlot een leuke job vind en mijn leven kan terug opnemen, want ik haat het om te moeten teren en afhankelijk te moeten zijn.
ik haat het om zoals vanavond te moeten kiezen om niet uit te gaan metm ijn beste vriendin die ik al anderhalve maand niet gezien heb
ik haar het om morgen mee te gaan met een buitenrit, maar de warme maaltijd over te slaan omdat ik momenteel gewoon geen 15 euro over heb of zelfs op zak heb ...

en toch weet ik wel, ik heb het écht niet slecht, ik heb men eigen paard, ik heb drie bijrijdpaarden, ik heb een dak boven men hoofd en een gevulde maag, dankzij mijn ouders heb ik zelfs een nieuwe (tweedehandswagen)
ik heb een lieve vriend die veel doet voor mij (en ondanks dat zoek ik door de stress ruzie met hem)
en als het erop aankomt heb ik altijd mijn ouders en men vriend om op terug te vallen
Maar toch is het niet leuk om ieder centje te moeten omdraaien, en betrap ik mezelf erop dat ik er vaak doorslip (koop ik toch net even die hooizak voor 10 euro die ik eigenlijk niet nodig heb maar perse moet hebben) en dan moet ik het nadien bezuren ...

franka75

weet je wie er geen geld heeft? Ik ik zit in de wao heb geen paard geen luxe een douche in de gang in een kast waarook mn wasmachine staat ik was me in de gootsteen heb enkel glas. het is stervens koud hier in de winter en om onder de mensen te komen ga ik nog wel eens een kopje thee in de buurt drinken met een krantje en daar voel ik me fijn bij. heb geen rijlessen want dat is veel te duur geen centrale verwarming in de winter is het dus echt niet te harden met vrijwilligerswerk heb ik stoflongen opgelopen omdat ik zo graag met paarden werk dus dat kan ook niet meer. Ik ben al blij met een pak vla. zo kan het dus ook . Maar ik snap jullie wel.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:33

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:34

Ik zit in de ziektewet en heb grote moeite om rond te komen, maar wil ook niet zeggen dat ik de TS niet snap.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:34

tante_trien schreef:
Faux, TS heeft ook nergens om tips gevraagd. Ik denk dat ze gewoon even haar hart wil luchten.

Mogen wij dan alleen maar zeggen: "Aaaahh meisje wat ben je toch zielig, wat heb je het toch zwaar"? Ze opent een topic met een 'probleem', nogal logisch dat men met meningen, tips en adviezen komt.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:35

Vind de titel nogal misleidend, als het nou om een hardwerkend persoon die alles alleen moet zien rond te boksen oid ok...maar een jonge griet met auto en paard die een cursus doet (wss thuiswoont) ...in mijn visie niet eens zeuren meer, maar te gek voor woorden.
Luxe op luxe ongeacht je redenering mn paard is alles
Andere titel schept mss andere verwachtingen

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:35

Ik snap dit echt niet wat mensen te klagen hebben.. je mag blij wezen dat je gezond bent.. een dak boven je hoofd hebt en te eten krijgt ..
Sorry hoor ik kan hier best boos om worden.. ik ben ook 19. Werk ook altijd als ik kan en mijn school zit ook niet bepaald naast de deur..
Ik kom ook niet altijd rond maar dat is gewoon prioriteiten stellen..

En tuurlijk soms baal ik er ook van.. en dan denk ik: als ik mijn paard niet had gehad hield ik 310 euro over aan geld + bezine om er naartoe te rijden.. (en ja ik betaal hethelemaal zelf en heb echt geen super verdienend baantje ofzo!)
Maar goed daar kies ik zelf voor..
Wees gewoon blij en geniet van je leven zoals je het nu hebt.. dan maar even een tijdje wat minder leuke dingen doen..

En ik ben stiekum wel benieuwd (of ik moet er overheen gelezen hebben) wat voor soort stage je dan loopt dat het ALLEEN maar daar kan.. kan je dan niet intern of daar in de buurt tijdelijke (inplaats van je bezine geld) op kamers (krijg je ook gelijk uitwonend studiefinan.)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:36

franka75 schreef:
weet je wie er geen geld heeft? Ik
ik zit in de wao heb geen paard, geen luxe, een douche in de gang in een kast waarook mn wasmachine. staat ik was me in de gootsteen heb enkel glas. het is stervens koud hier in de winter en om onder de mensen te komen ga ik nog wel eens een kopje thee in de buurt drinken met een krantje en daar voel ik me fijn bij.
heb geen rijlessen want dat is veel te duur geen centrale verwarming , in de winter is het dus echt niet te harden.
met vrijwilligerswerk heb ik stoflongen opgelopen omdat ik zo graag met paarden werk dus dat kan ook niet meer.
Ik ben al blij met een pak vla. zo kan het dus ook . Maar ik snap jullie wel.

Ik wil nu echt niet grof overkomen, en het is ook echt niet slecht bedoeld, heb trouwens veel respect voor je dat je het in deze situatie red!
Maar, ondanks je zo "krap" woont, heb je blijkbaar wel een pc en internetabo, is het dan niet slimmer om het geld voor ja abo te spenderen aan eten of verwarming?

tante_trien

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:42

Duhelo, niet te snel oordelen. Vriendin van mij zat in een soort gelijke situatie, en haar ouders betaalden haar internet abbo, zodat ze contact konden houden. Misschien is er bij franka ook wel zoiets aan de hand, of zit ze bij een vriendin, of... of....

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:44

Tante trien, duhelo oordeelt niet. Duhelo stelt een vraag, zelfs nog met extra uitleg dat ze het goed bedoelt. Oordelen is iets heel anders. :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:45

Dan interpreteer ik het verkeerd. :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:47

Dat kan. :D

Ik ben een groot fan van niet-oordelen, zie ook mijn onderschrift. Maar oordelen is anders dan kritische vragen stellen, een gefundeerde mening geven of proberen te relativeren.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:49

O help, ken dit helemaal.
Enige probleem bij mij is dat ik blut word aan paarden tijdschriften en paarden dekjes enz.
En owja, aan dextro snoepjes.. :=

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:54

TinekeHorses schreef:
O help, ken dit helemaal.
Enige probleem bij mij is dat ik blut word aan paarden tijdschriften en paarden dekjes enz.
En owja, aan dextro snoepjes.. :=

Als het daar bij blijft :D
Blut worden aan dextro snoepjes :')

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:54

Vue schreef:
chaatje16 schreef:
dat heeft hij wel anders mag ik 1.5 uur gaat uitstappen en is hij nog klam! en hij is geschoren!!

Eigen stomme schuld, waarom scheer je je paard dan in hemelsnaam. Maar dat is weer een hele andere discussie.

Lees maar ff terug dan zie je t antwoord!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:55

chaatje16 schreef:
en zonder auto, kon ik niet naar stage, stal, school en werk.. ja met openbaar vervoer.. maar dat is alleen maar duurder en kost HEEL veel tijd!

Als je een kortingskaart hebt, hoeft het niet duurder te zijn!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:57

Owja, vergeet niet 'de buskaarten' ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:58

Geldprobleem? Nee. Luxeprobleem? Ja.

Je hebt een auto, je hebt een paard waarvoor je moeder zelfs je stalgeld betaald.. meid, jij hebt niks te klagen :) ik snap dat het lastig is, maar het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. ;) Je paard wegdoen (al zal dat geen optie zijn), goedkopere spullen voor hem kopen, die cursus laten vallen, een stage dichter bij huis zoeken, als je studeert neem ik aan dat je OV krijgt, dus waarom ga je niet kosteloos met het openbaar vervoer ipv met de auto? ;)
Als er andere dingen meer in de buurt zijn kun je natuurlijk ook de fiets pakken :) maar ik weet niet hoe ver je van bijv. je stal af woont.

Ik begrijp je wel, maar het slaat nergens op dat je loopt "te klagen" :) je hebt het allemaal zelf in de hand! Jij wilt al deze dingen onderhouden op deze manier, dan zal het je ook wat kosten... en wil je die kosten omlaag brengen dan zul je keuzes moeten maken. Zo gaat dat nu eenmaal...

Edit: ik zie dat je geen OV hebt. En als je een cursus doet, dat is toch ook je eigen keuze? Miss dat laten vallen en het weer oppakken als je wat ruimer in het geld zit. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-11-10 00:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:59

Volgens de nieuwe inzichten mag je je paard nat terugzetten als hij afgekoeld en op adem is. Droogt vanzelf! (en ik heb het al geprobeerd, doodeng maar het werkt!)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:01

Amalarab schreef:
Volgens de nieuwe inzichten mag je je paard nat terugzetten als hij afgekoeld en op adem is. Droogt vanzelf! (en ik heb het al geprobeerd, doodeng maar het werkt!)

Hihi, hier moet ik toch een beetje om lachen... Nieuwe inzichten? Dit was al duidelijk voordat men uberhaupt op paarden ging rijden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:11

Wat een vreemde reacties hier allemaal
waarom kunnen de mensen op bokt niet meer aardig reageren? Ze mag toch wel een beetje haar verhaal doen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:12

shilady schreef:
Wat een vreemde reacties hier allemaal
waarom kunnen de mensen op bokt niet meer aardig reageren? Ze mag toch wel een beetje haar verhaal doen :)

Volgens mij wordt er hier gewoon aardig gereageerd hoor, er wordt iig meegedacht met de TS en tips gegeven. :j