Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:35

Kaka schreef:
het is een Deens merk en valt naar mijn idee ook heel scandinavisch: relatief breed bij de schouders en flink getailleerd.

Dat heb ik nodig *\o/*

Kaka schreef:
Bovendien is het merk echt een uitkomst voor lange vrouwen.

Alleen ben ik verre van lang -O-

Miepie1980 schreef:
Minimaal in de hete zomer een kapmouwtje.

En zelfs daar moet je naar mijn mening een shirtje met een fatsoenlijk mouwtje onder aan.

@MyWishMax
Jij was de enige die zo netjes gekleed ging :=

Ik ben dan misschien wat traditioneel ingesteld, maar ik ben van mening dat zeker als het echt zakelijk is met name de dames zich tegenwoordig veel te informeel en/of sexy kleden.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:36

jaggie schreef:
Wat voor soort jurkjes dragen jullie als ik vragen mag?

Ik vind zoiets, maar dan in een wat leuke kleurtje/print (en met kortere mouwen) altijd wel leuk. http://www.wehkamp.nl/damesmode/jurken- ... B1_354344/ Heb bijvoorbeeld zoiets in zwart met witte stippen, dat vind ik wel netjes en toch niet te met een colbertje er over en laarzen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:36

Bij ons op kantoor is trouwens de casual friday afgeschaft omdat mensen in een gebleekte spijkerbroek en een strak shirtje (mannen) met diepe vhals waar een tatoeage onderuit gepiept kwam rond gingen lopen :').

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:38

Draag je er dan ook nog een topje onder? Ik vind hem namelijk net iets teveel decolete hebben.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:38

Nou ik kijk vandaag ook weer m'n ogen uit op casual friday. Normaal loopt iedereen hier strak in pak, maar vandaag zijn de lelijke T-shirts, capuchon truien en vale spijkerbroeken weer uit de kast getrokken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:39

Laat maar, Vanilia is gewoon nederlands, ik ben in de war met Inwear. Pasvorm lijkt wel op elkaar trouwens.

Ik ben dan weer van mening dat veel vrouwen in een zakelijke omgeving zich ronduit conservatief kleden, vooral qua kleur en stofgebruik en zo weinig gebruik maken van hun vrouwelijkheid.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:40

Falona schreef:
Draag je er dan ook nog een topje onder? Ik vind hem namelijk net iets teveel decolete hebben.

Oh ja, dat was ik vergeten! Een leuke kleur topje eronder inderdaad. Of eigenlijk een T-shirt met lange mouwen, omdat ik het altijd koud heb :D . Ik heb het niet zo op veel decolleté, vind het altijd wel prettig als mensen mij aankijken...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:41

Falona schreef:
@MyWishMax
Jij was de enige die zo netjes gekleed ging :=

Ik ben dan misschien wat traditioneel ingesteld, maar ik ben van mening dat zeker als het echt zakelijk is met name de dames zich tegenwoordig veel te informeel en/of sexy kleden.

Nu lieg ik trouwens, van de 4 die er werkten, liepen ik en nog één altijd netjes gekleed. Eén altijd in spijkerbroek met normaal t shirt en 1 wisselde. Maar ze liepen wel allemaal op slippers (en ik kreeg op mijn kop toen ik enkel zwaar gekneusd en opgezet was en ik voor 3 dagen sneakers aan moest, omdat ik niks anders aankon)

Ben het helemaal met je eens, normaal kleed ik me ook wel sexy, maar op kantoor gaat er altijd shirtje onder of jasje overheen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:45

MyWishMax schreef:
Ben het helemaal met je eens, normaal kleed ik me ook wel sexy, maar op kantoor gaat er altijd shirtje onder of jasje overheen :j

Ik bedoel ook kantoorsituaties. Was je in je vrije tijd doet moet je helemaal zelf weten ;)

MyWishMax

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:46

Soms he? Heel soms hebben ze bij de H&M ook wel mooie dingen, maar die kwaliteit vind ik zo vreselijk en pasvormen vaak ook...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:49

En de compleet onbegrijpelijke maatvoering. Ik moet altijd een 36, 38 en 40 mee een pashokje innemen. Want het lijkt wel of je het nooit vantevoren kunt inschatten hoe het valt.

H&M is leuk voor erbij, maar voor op m'n werk wil ik eigenlijk liever kwaliteit aan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:49

H&M is echt seizoenskleding. Na een seizoen kan het de kliko in.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:51

Ik had pas een colbertje van de H&M in 44 :\ Nah dat heb ik echt niet :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:54

Dat bedoel ik dus _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:56

Wat vinden jullie 'zakelijke' jurkjes? Heb een beetje lastig beeld erbij te vormen.

Momenteel heb ik het nog makkelijk. Ik trek een donkere spijkerbroek, een basic shirtje en evt. trui aan. Maar ons bedrijf begint te veranderen en meer zakelijker / professioneler (groei) te worden. Zelf word ik ook langzaam ouder, dus vind dat ik over 5 jaar zeker niet meer met lekkere casual truien kan komen aanzetten.

Enige nadeel : ik moet werkschoenen aan. Is hier verplicht, dus een kokerrok met daaronder een stel werkschoenen staat ook als een vlag op een modderschuit. Dus met stoffen pantalons etc. vind ik dat niet mooi kleuren, vandaar dat ik wel wil vasthouden aan een donkere nette jeans. Maar dan dat de bovenkant wat netter wordt ipv een gewoon shirtje.

In het zomerseizoen kan ik wel met een rok afkomen, als ik dan een sportief ding aandoe, met lage sokjes kan het op zich wel ermee door.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:59

Ik heb dus wél een mooi jurkje van de H&M, die draag ik echt bij nette dingen, dus bijna nooit. Is er 1 tot op de knie, vleermuismouwen, onder boezem een glanzende taille band, die je op je rug in een knoop legt. Daaronder loopt die ook weer wijd uit. Enige jammere is dat het een enorm lage voorkant heeft, waardoor er altijd een truitje onder moet.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:15

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:22

@maya: jij zit toch alleen op kantoor of werk je ook soms in de loods? Als je alleen op kantoor zit en het bedrijf groeit waarop je je kledingstijl moet aanpassen, dan moeten ze eigenlijk ook eens nadenken over die verplichte veiligheidsschoenen icm bepaalde functies/locaties binnen het bedrijf.

Bij ons is het officieel zo dat je in de loods veiligheidsschoenen aan moet. Dus als ik een vergadering heb ik het zaaltje bij de loods moet ik ergens veiligheidsschoenen vandaan toveren. In de praktijk gebeurt dat natuurlijk niet.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:23

o hier meld ik me ook aan :D

het zal voor mij ff wennen worden vanaf januari weer in zakelijke kleding... de afgelopen 15/16 maanden heb ik bijna de hele tijd op slippers gelopen of mn all stars, short/rokje en hempje erop :=

in NL had ik niet vaak een pak aan trouwens, alleen als dat binnen het bedrijf zeer verwelkomd werd. verder gewoon casual netjes eigenlijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:24

@jessje: dat vind ik nou ook zo'n mooie zakelijke jurkjes. Helaas kom ik daar met mijn figuur niet mee weg. Die laatste is iets te frivool naar mijn smaak, maar (idd met topje ;)) kan die ook nog best.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:28

Haha, ik wou net zeggen: die laatste vind ik wel heel leuk, de andere twee zijn me iets te stijfjes. Bovendien staat dat bij mijn figuur ook niet, ik heb daar weer te weinig vormen voor waardoor in dan helemaal een lange lijs lijk! Die eerste twee zijn wel echt wat ik onder zakelijke jurkjes versta.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:29

Ik ben nu wel erg benieuwd naar jouw look Falona..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:32

Falona : in de normale praktijk ben ik 60% op kantoor, rest op het bedrijf. In seizoenspieken ben ik 80 % op het bedrijf en 20 % op kantoor. Die schoenen zijn geen overbodige luxe. Weet wel dat je van die sjiekere werkschoenen hebt, maar vind die weer gelijk zonde om daarmee in de bagger te gaan lopen, want dan moet je ze weer poetsen :+

Duidelijk die linkjes, da's dus weer echt een stap te ver voor hier :+

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:32

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:34

dat nan vind i kveel te duur :o over de 200 euro voor een blazer :wow: