Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jeudi schreef:Wat ik mij afvraag is, wat gebeurt er als je niet in Jezus gelooft (en dus niet door hem naar de Vader kan)?

) ik ben ook geen prof in de bijbel dus weet echt niet alles.
Inujojo schreef:Niwla schreef:Dat vind ik een moeilijke vraag Red_Savage.
Ik geloof ook niet dat alle goden hetzelfde zijn.
Volgens mij is het christen-/jodendom de oudste godsdienst en daarom voor mij geloofwaardiger dan andere godsdiensten.
Het christendom/Jodendom zijn absoluut niet de oudste godsdiensten. De Joodse leer heeft volgens mij uit m'n hoofd ergens tussen 800 en 600 v.C. vaste vorm gekregen en religie is al zo oud als de mens. Het waren wel de eerste monotheïstische leren. De Egyptenaren daarvoor al.. De Grieken hadden al hun goden en heel grappig is dat zij bijvoorbeeld over het algemeen niet geloven in een leven na de dood en die hebben ook geen scheppingsverhaal, dat is echt een typisch Joodse ontwikkeling. Net zoals de ontwikkeling dat een God oordeelt over zijn of haar volk, daar geloofden de Grieken absoluut niet in. Die leefden volgens een principe "Ik geef jou een cadeautje en jij zorgt dat mijn graan groeit".
@Blue_eyes: Dat zou ik niet weten, ik heb het niet gelezen :p. Maar zo interpreteer ik het vanuit de informatie die ik vanuit mijn opleiding heb gekregen. Dat Abraham de stamvader is dat weet ik inderdaad weer wel.

Jeudi schreef:Wat ik mij afvraag is, wat gebeurt er als je niet in Jezus gelooft (en dus niet door hem naar de Vader kan)?

TinekeHorses schreef:God is niet 'een' God van de liefde. God is niet zomaar 'een' God van iets maar van alles.
God wil graag dat iedereen in hem gelooft, maar de duivel wil dat mensen in hem geloven en niet naar God gaan,
de duivel is ook machtig vergis je daar niet in. Maar God is almachtig.
TinekeHorses schreef:God is niet 'een' God van de liefde. God is niet zomaar 'een' God van iets maar van alles.
God wil graag dat iedereen in hem gelooft, maar de duivel wil dat mensen in hem geloven en niet naar God gaan,
Broccoli schreef:Maar wat ik niet begrijp is dat God een God van liefde is. Waarom dan ongelovigen naar de hel sturen?
Jeudi schreef:TinekeHorses schreef:God is niet 'een' God van de liefde. God is niet zomaar 'een' God van iets maar van alles.
Persoonlijk geloof ik dat er 'iets' is. Ik weet alleen niet wat het, maar ik geloof zeker niet in de duivel.
Als je in God gelooft, wat zijn dan je 'verplichtingen'? (Verplichtingen is niet het goede woord ervoor, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Jeudi schreef:Oh en nog een vraagje (haha, ik ben lekker bezig): Hoe verklaar je de nare dingen die gebeuren in het leven?
Geef me even een aantal dagen 
Jeudi schreef:Oh en nog een vraagje (haha, ik ben lekker bezig): Hoe verklaar je de nare dingen die gebeuren in het leven?
Jeudi schreef:TinekeHorses schreef:God is niet 'een' God van de liefde. God is niet zomaar 'een' God van iets maar van alles.
Persoonlijk geloof ik dat er 'iets' is. Ik weet alleen niet wat het, maar ik geloof zeker niet in de duivel.
Als je in God gelooft, wat zijn dan je 'verplichtingen'? (Verplichtingen is niet het goede woord ervoor, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Niwla schreef:verootjoo: Ik geloof ook in de erfzonde, maar ik vroeg me vooral af of God deze mensen dan zondig had geschapen. Adam en Eva schiep Hij nl. zonder zonde.
Broccoli schreef:Ja maar, daarom juist! God is almachtig en hij vergeeft. Waarom vergeeft Hij de ongelovigen dan niet en stuurt hij ze naar de hel?
Ik begrijp dat gewoon echt niet.
Het geloof in Zijn genade, en het geloof in Jezus. Die voor ons op aarde gekomen is, en voor ons gestorven. 'Niemand komt tot de Vader dan door mij' zegt Jezus. Moll schreef:van het oude en het nieuwe testament klopt niks, er zijn voor het nieuwe testament al meer evangelies dan dat er in de bijbel zijn gebruikt, de bijbel is ontworpen om de massa naar 1 hand te zetten in die tijd nergens anders om