Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:56

Een kennis van mij gebruikt pendelen om bepaalde keuzes te maken waar hij niet uit komt. In die zin helpt het dan toch, ongeacht of dat hij het eigenlijk zelf doet?!?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:06

Kentaro schreef:
Een kennis van mij gebruikt pendelen om bepaalde keuzes te maken waar hij niet uit komt. In die zin helpt het dan toch, ongeacht of dat hij het eigenlijk zelf doet?!?

Ik ben van mening dat pendelen niet werkt waar de meeste het voor zin zetten. Met je wil kun je zo ontzettend veel sturen. Ik neem aan dat je kennis dit doet omdat hij verwacht een antwoord door te krijgen die hij zelf niet ziet? Het leven bied je zelf al zoveel handvatten aan maar je moet het wel zien. Daarnaast heb je niet voor niets een eigen wil gekregen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:09

Daar doet hij het inderdaad voor!!

Wat jij zegt, heb ik persoonlijk met tarot kaarten leggen :o (niet dat ik dat ooit heb laten doen hoor!! Maar heb er eens uitleg over gevraagd!)

Bramasole

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:10

En welke uitleg kreeg je?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:13

Jeetje, hoe zet ik dat hier goed neer :P
Stel je legt een bepaalde vraag voor. Zij legt dan de kaarten uit. En jij dacht dat je alleen maar links kon, maar er blijkt ook een rechts te zijn. Dan denk ik, dat kun je zonder de kaarten ook wel bedenken.....
(hoop dat ik het een beetje goed heb neergezet?!)

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:19

ik begrijp je helemaal en je hebt het goed gezegd, er is altijd (vind ik) een rechts maar die zie je op dat moment niet, door de kaarten wordt het je nog even duidelijk gemaakt van joehoe let even op, kijk en luister naar jezelf. Zo vind ik de boodschap van tarot overkomen maar dat is voor iedereen anders, het hangt er heel sterk vanaf hoe je eigen ik is op dat moment.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:21

Je schrijft het duidelijk hoor ;) .
Wanneer je hulp vraagt bij hoe je een bepaalde weg in kunt slaan, is het prima. Weten is 1, verwoorden en uitvoeren is wat het soms moeilijk maakt. Wanneer je spreek met iemand over wat je graag zou willen dan krijgt het zo langzaamaan vorm. Iemand anders kan je soms op ideeën brengen waar jijzelf al maanden op aan het dubben was.

Ik ben er tegen om iemand anders te vertellen hoe hij of zij zijn leven moet vormgeven. Begeleiding in dit proces is prima maar je moet iemand anders zijn zelfstandigheid stimuleren en niet de keuzes in je leven af laten hangen van 'wat er in de kaarten staat'.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 29-10-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:22

juist dat bedoel ik :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:26

Dan is het net als eigenlijk altijd, weer heel erg belangrijk, bij wie kom je terecht voor zoiets!!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:27

Inderdaad. Een goede paragnost of medium laat je hooguit een paar keer komen en begeleid je om je eigen weg te kiezen. Niet om een toekomst uitdraai te geven voor een paar honderd euro.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:33

:j
En ze kunnen je er ook erg bang mee maken!! (zo heb ik dus in die uitleg geleerd, dat die ene kaart helemaal niet de kaart des doods was :P )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:41

Bepaalde gave's kun je voor jezelf gebruiken,zoals jezelf genezen.
Maar je kan geen gave's gebruiken om er rijk mee te worden,zoals de getallen voor de lotto ofso.Soms denken mensen dat je kan toveren als je een gave hebt,maar zo werkt dat dus niet.Ook paranormale mensen kunnen fouten maken en zich vergissen.Vergeet niet dat áls je wat door krijgt je dat niet in detail krijgt maar in puzzelstukjes.
W.b.t. praten met overledenen,ze zelf oproepen werkt niet,ze melden zich zelf als ze er behoefte aan hebben.Als iemand je iets vraagt over zijn/haar overleden familie lid,dan komt dat familie lid spontaan,die hoef je niet eens op te roepen.En vragen stellen aan een overledenen is meestal niet nodig,ze praten zelf al honderd uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:06

Wat is het hier stil?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:23

Dat komt omdat 'ze' gewoon doorgaan de discussie in het andere topic ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:01

oke,jammer.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:54

Ik geloofde er nooit zo in, vond mezelf te nuchter voor dat soort dingen. Maar ik ben er wel anders tegen aan gaan kijken. Zelf kan ik er nog steeds niets mee, ik heb mezelf er helemaal voor afgesloten denk ik.
Maar mijn man krijgt wel regelmatig dingen door. Hij loopt er ook absoluut niet mee te koop, maar bepaalde dingen "weet" of "hoort" hij gewoon.
Een klein voorbeeldje: Toen ik mijn man nog niet zo lang kende was ik mijn kat een paar dagen kwijt. Ik heb hem overal gezocht, de rondes gelopen waar ik altijd met mijn hond liep (kat loopt vaak mee) maar hij was nergens te vinden.
De derde avond dat Kieran weg was wilde ik weer gaan zoeken, mijn man (toen nog vriend) zei dat hij mee zou gaan (hij kende de kat amper op dat moment). Hij liep in een keer naar een plek waar ik nooit kom met de hond, redelijk ver van mijn huis. Mijn kat had ik ook nog nooit die kant op zien gaan, dus ik zei al dat we ergens anders moesten zoeken. Maar hij wilde perse die kant op. Op een gegeven moment zei hij dat ik Kieran moest roepen, en ja hoor we kregen antwoord. Kieran is achter ons aan terug naar huis gelopen.
Waarschijnlijk is hij ergens van geschrokken is was hij verdwaalt.

Zo zijn er in de loop van de tijd meer dingen gebeurt, dus ja, ik geloof er in....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:37

Ik weet niet wat waar is en wat niet, maar heb altijd gezegd; Eerst zien en dan geloven.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:54

Bramasole schreef:
Inderdaad. Een goede paragnost of medium laat je hooguit een paar keer komen en begeleid je om je eigen weg te kiezen. Niet om een toekomst uitdraai te geven voor een paar honderd euro.

Toen ik in de oliebol zat is een medium 2x bij mij geweest, heb 1x betaald (toen 50 gld) en voor de andere tig gesprekken kon ik via de telefoon doen, kom hem 24 uur per dag bellen. Deze man heeft mij 6 jaar begeleid en hij heeft mij op het padje terug gekregen en mij geleerd om van mezelf te houden, mezelf recht in de ogen durven te kijken, mezelf weer leren kennen en belangrijkste mijn zelfvertrouwen weer terug laten vinden. Helaas is hij overleden maar ik weet dat hij nog altijd er is. Zodra ik hem 'roep' dan weet ik dat hij me hoort.
Mediums/paragnosten of hoe je het ook wil noemen, niemand kan met een knip met de vingers jouw probleem oplossen.
Je moet het helemaal zelf doen, het enige wat wij doen, is de persoon idd op weg helpen.

Toen ik met mensen werkte heb ik dat vaak gedaan dmv bewuste uittredingen uiteraard met toestemming.
Via de persoon zelf ging ik op zoek naar de kern van het 'probleem'. Het beginpunt opzoeken waar alle ellende uit voort is gekomen. Als je dat punt hebt gevonden (wat niet altijd makkelijk is door vele blokkades) dan pas kan je verder gaan.
Je krijgt dan voor de persoon zelf: herkenning, erkenning, accepteren en er mee leren omgaan. Als je dat doorlopen hebt, dan pas kan je zeggen, heb het verwerkt en kan het achter me laten.

Dat is mijn ervaring.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:25

Ik vraag me altijd ontzettend af tot hoe ver een band kan gaan tussen mens en dier. Ik wil dieren geen menselijke eigenschappen toeschrijven, alleen maar omdat je dat onbewust heel graag wilt geloven.
Toch lijkt het zo vaak alsof dieren je..tja..begrijpen? En dan bedoel ik niet alleen dat ze emoties en spanningen aanvoelen, maar soms lijkt het wel alsof ze weten wat het inhoudt. Ik vraag me echt af of dit klopt, of dat ik mezelf dit gewoon inbeeld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:29

Ik denk er precies hetzelfde over!!!
Neem als voorbeeldje ook maar eens Hachi, de Akita uit Japan die 9 jaar op het station op zijn baasje heeft zitten wachten (die op zijn werk aan een hartaanval was overleden ;( ) Kippevel krijg ik ervan....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:33

Nee, ik geloof er niet in dat dieren complexe, puur 'menselijke' emoties bezitten (ik noem bijvoorbeeld schaamte, dat kennen dieren niet). Ik ben er wel van overtuigd dat dieren een 'bewustzijn' hebben (om maar een lekker vage term te gebruiken), maar dat heeft wat mij betreft alles met meer dan één hersencel.

Verder ben ik meer geneigd de wetenschappelijke kant van dingen te geloven dan om een paranormale verklaring te accepteren. Als paranormale activiteit zou bestaan, dan kun je het ook bewijzen door metingen te doen. Dan kun je ook experimenten ermee uitvoeren, en dat is voor zover ik weet nog nooit gelukt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:37

Ik vraag me af of alles wel te meten is?!? Reiki is niet paranormaal, maar het behandelen op afstand heb ik toch wel hele lange tijd veel moeite gehad om het te 'geloven'.
Nu sms'te m'n collega een paar weken terug dat haar oude labrador echt meer dood dan levend was. Ze had hem in zijn mand getild, omdat hij niet meer overeind kwam. Ik heb hem toen Reiki gestuurd. Binnen het uur trippelde hij door de huiskamer en wilde hij naar buiten voor een plas!!!!! Ze was echt perplex, gezien de toestand waarin hij daarvoor verkeerde! Heb hem nog een paar keer 'behandeld' en zelfs mensen van het uitlaten melde haar dat het zo goed met hem ging!!!
Ik heb echt geen idee hoe zoiets te verklaren of te meten is!?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:42

Wat ze veel doen is bijvoorbeeld de paranormale persoon (noem ik maar even zo) in de ene kamer zetten, en een ander persoon in een andere kamer. Die kamers zijn dan volledig van elkaar afgesloten. De tweede persoon krijgt symbolen te zien en de paranormale persoon moet voorspellen wat die symbolen zijn. Daar heb je natuurlijk een bepaalde statistische kans op (zeg 25% bij 4 symbolen). Als de paranormale persoon nu 90% van de symbolen goed heeft, is dat een aanwijzing dat er 'iets' aan de hand is.
In het voorbeeld van de hond zou je een zelfde soort setting kunnen proberen. Uitsluiten dat het op wat voor manier dan ook te maken heeft met iets anders (toeval, omgevingsfactoren), is dat het geval, dan is de kans groot dat het inderdaad door de paranormale manipulatie komt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:34

Wat ik me afvraag; valt een 'Visioen' zien ook onder paranormaal?
Ik dacht zelf van wel.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:47

Hier een stille meelezer.

Ik vind het echt geweldig dat jullie hierover discussiëren.

Ik ben een tijdje geleden 4 paranormale lijnen gestart, elk voor een andere doelgroep (zie onderschrift).
http://www.spiricoach.nl (nog niet af) is voor begeleiding en coaching, maar dan in het totale plaatje van de cliënt
http://www.cosmicring.nl (nog niet af, sorry) en http://www.mediumforyou.nl voor de zuivere consulenten en kaartleggen en edelstenen e.d.
en
http://www.animalreadings.nl is de eerste echte spirituele dierenhulplijn van nederland

en helaas, rijk worden de consulenten er niet van want ze krijgen maar 30 cent per minuut uitbetaald waarvan ook weer een deel naar de belastingen gaat.

ik heb trouwens ook alleen maar mensen op die lijnen die anderen willen helpen en niet voor de centen.

ik zet dit bericht ook even in het andere topic neer, misschien kunnen we ze hier dan heen krijgen :P
Laatst bijgewerkt door fresco1234 op 03-11-10 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt