[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:29

__nina schreef:
Maar hoe kan je het best een computer maken?

wil je een computer of een laptop?

Afbeelding
als zo'n oude computer wilt met zo'n groot beeldscherm ( kan je tenminste goed een cadeau in verpakking ) neem je gewoon een vierkante doos, haal alle 4 de kanten los en maak ze schuin, zodat je echt dat monitor idee krijgt... daaronder kan je nog de computer kast doen en misschien ook nog een klein toetsenbord ( gewoon een platte doos en daar toetsen op tekeken/ verven/ of een foto erop plakken )

kan het niet goed uitleggen, dus even een kleine tekening :o :

Afbeelding

daphne1997a

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:47

Ik heb een meisje getrokken en heb geen idee wat ik moet maken, we hebben een chocolade letter, pepernoten en een bueno gekocht. Ze houdt van Poezen, Dwarsfluiten en snoep.,
Maar een toffee heb ik vorig jaar al gedaan. En een dwarsfluit wordt het niet, want hoe wou je een dwarsfluit gaan maken :+ ?
Ik wil het liefst een orginele suprise.

Wie o Wie kan mij helpen :')

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:51

wonderworst_ schreef:
__nina schreef:
Maar hoe kan je het best een computer maken?

wil je een computer of een laptop?

Afbeelding
als zo'n oude computer wilt met zo'n groot beeldscherm ( kan je tenminste goed een cadeau in verpakking ) neem je gewoon een vierkante doos, haal alle 4 de kanten los en maak ze schuin, zodat je echt dat monitor idee krijgt... daaronder kan je nog de computer kast doen en misschien ook nog een klein toetsenbord ( gewoon een platte doos en daar toetsen op tekeken/ verven/ of een foto erop plakken )

kan het niet goed uitleggen, dus even een kleine tekening :o :

Afbeelding

Dat klinkt als een goed plan ;)
Bedankt voor je tips!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:32

daphne1997a schreef:
Ik heb een meisje getrokken en heb geen idee wat ik moet maken, we hebben een chocolade letter, pepernoten en een bueno gekocht. Ze houdt van Poezen, Dwarsfluiten en snoep.,
Maar een toffee heb ik vorig jaar al gedaan. En een dwarsfluit wordt het niet, want hoe wou je een dwarsfluit gaan maken :+ ?
Ik wil het liefst een orginele suprise.

Wie o Wie kan mij helpen :')

een dwarsfluit zelf maken is natuurlijk heel moeilijk, maar je zou natuurlijk wel een poppetje kunnen maken zoals dit ; Afbeelding

de benen met pringles bussen lichaam een doos, armen van korter geknipte wc/keukenrollen.
dan heb je wel iets met dwarsfluit.

je kan natuurlijk ook een muziek standaard maken ( van een stel bezemstelen). daarop kan je een heel dik boek maken bijv. dikke telefoon boek inpakken en een gat in de bladzijdes uitsnijden.. daar kun je de kadootjes in doen, en dek je weer af met een paar lagen papier. dan teken/verf/ of print je er bladmuziek op. dan heb je ook iets met muziek.

maar je kunt natuurlijk ook een kattenbak maken. beetje zand o.i.d. erin en met klei maak je katten drolletjes, daaronder kun je de kadootjes verstoppen. :D

ben creatief vandaag :D

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:39

@ wonderworst_ :
Hoe wou je dat poppetje maken :+ ?
Dan zet ik die gewoon op een doos :+ . Lekker makkelijk :+ .

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:41

hahah zal ff een tekeningetje maken :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:42

wonderworst_ schreef:
een dwarsfluit zelf maken is natuurlijk heel moeilijk

Valt wel mee toch?
Je pakt zo'n grote posterkoker, en dan knip je een mondstuk, maakt een gaatje en plakt het mondstuk er over. En eventueel met kleppen (heeft een dwarsfluit dat?) doe je dat ook zo. Knip je ook van karton en plak je er op, desnoods een beetje schuin rechtopstaand als ze open moeten staan. en dan mooi zilver verven.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:43

Ipv klei kan je natuurlijk ook nattevontbijtkoek gebruiken, lekker vies :+
Of een muziekstandaard met een kat eraan hangend.

Waar haal je eigenlijk behangplaksel? Gewoon doe t zelf zaak?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:45

Heeft iemand tips voor papier maché ?
Waar kan je die spullen halen etc ? :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:47

Behangplaksel bij de gamma, praxis of dat soort winkels.
En dan veeeeeeeeeeeeeeel papier, dus alle buren en familie oude kranten en reclame laten verzamelen :) En een ballon of gaas voor de vorm :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:56

zoals ik al zei,
benen van pringels bussen, lichaam en hoofd en doos. ( hoofd kan natuurlijk ook een kleine bal, of papier mache )

de arme maak je van kleiner geknipte wc rolletje, die knip je dus door de helft of in drieen, dan kan je dat armen echt later buigen. de rolletjes kan je over een touwtje rijgen hoemeer lange rolletje, des te minder de buiging van het arm, hoe kleiner de rolletjes des te meer buiging van het arm. de touwtjes maak je vast aan het hoofd of de dwarsfluit, dan 'houd het poppetjes echt iets vast' :P de armen kun je ook met kippengaas en papiermache doen natuurlijk

met zilverfolie maak je een dwarsfluit (op de tekening rood :P ), die maak je vast aan het hoofd ( vandaar dat een doos als hoofd omdat dat stevig is en je er iets aan kan vast maken)

Afbeelding

ben niet zo goed in uitleggen, dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:00

Polivy schreef:
wonderworst_ schreef:
een dwarsfluit zelf maken is natuurlijk heel moeilijk

Valt wel mee toch?
Je pakt zo'n grote posterkoker, en dan knip je een mondstuk, maakt een gaatje en plakt het mondstuk er over. En eventueel met kleppen (heeft een dwarsfluit dat?) doe je dat ook zo. Knip je ook van karton en plak je er op, desnoods een beetje schuin rechtopstaand als ze open moeten staan. en dan mooi zilver verven.

haha nee indd niet zo moeilijk, alleen in een gemiddelde posterkoker past geen chocolade letter die ze had gekocht, dus vandaar dat het dan moeilijker word. die klepjes zijn wel makkelijk te maken, met alle materialen, gaat er alleen om dat de kadootjes er goed in pasen :P

dwarsfluit:
http://www.sambasalad.nl/dwarsfluit.jpg

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:07

O, dat had ik even gemist :D

Je zou ook een pak bladmuziek kunnen maken uit een platte doos en daar de chocoladeletter in doen en dan kan de rest in de dwarsfluit-ding :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:11

ja dat kan ook, dan kan je de standaard weglaten maar alleen het boek doen, met bladmuziek. een kleinere dwarsfluit is daarentegen makkelij te maken. posterkoker o.i.d. inpakken met zilverfolie. grote knopen of grote smarties ook in pakken en op de rolplakken. dan zilverfolie heel dun oprollen en maak je het 'armpje' van het knopje naar de fluit :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:20

Ik heb voor kerst vriendlief getrokken voor de surprise met kerst dit jaar..
Aangezien hij vrachtwagenchauffeur is wilde ik de coca cola kersttruck gaan maken..
Afbeelding
Moet alleen even zoeken waar ik rood papier/karton vandaan ga halen voor de buitenkant, en waar ik de wielen van ga maken.. Hij wordt zo'n 30 à 40 cm hoog, dus er moeten wielen onder van +/- 10 cm.. Ik was aan t denken aan een pvc buis in stukjes te zagen en zwart karton eromheen te doen.. De lampjes heb ik al.. Lampjes op batterijen :D Ik heb zo'n zin om er aan te beginnen, maar eerst die van sinterklaas (daar heb ik dan weer geen zin in :P)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:26

Wielen zou je eventueel ook kunnen maken van (fimo)klei en dan bakken?
Waar ga je de voorkant dan van maken trouwens? Wel gaaf idee zeg!

(over lampjes gesproken: ik heb vorig jaar met kerst een levensgrote kerstman gemaakt met een hoed met lampjes er in. Idd ook zo'n ding op batterijen. Was erg leuk, zal eens foto zoeken)
Foto (kan een betere even niet vinden):
Afbeelding

Hoed:
Afbeelding

van bovenaf:
Afbeelding

En in het licht helemaal:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Polivy op 16-11-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:35

super gaaf, die kleine lichtjes ken ik ook, heel leuk dat je dat doet.
de doos kan je natuurlijk ook rood verven :D
voor de band kan je ook de aluminium bakjes van de onderkant van die grote waxinelichtjes, meestal verkopen ze die per 4. dan hoef je alleen de buitenste rand zwart te maken en heb je gelijk echt 'chromen velgen' _O- is denk ik ook goed koper dan pvc buis, en die ook nog zagen enzo :P en als hij de doos uitelkaar haalt, heb je natuurlijk altijd de kaarsjes die je gewoon nog kunt gebruiken. :D :))

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:36

wat leuk polivy!! :)) :):) hoe/ met wat heb je de grote ballen gemaakt ?

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:37

Doet het altijd goed:
Mega grote chocoladeletter van de eerste letter van de naam van de persoon van wie je niks weet :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:49

wonderworst_ schreef:
wat leuk polivy!! :)) :):) hoe/ met wat heb je de grote ballen gemaakt ?

Van reuzenballonnen en daar over papier maché. In de onderste had ik een groter gat gemaakt nadat ie helemaal hard was (papier maché) en andere er in gezet. En met een sjaal kon je het mooi verbergen. Zo bleef ie heel, dus nu staat ie weer klaar voor komende kerst om cadeaus in te doen. Bovenste bol had ik ook de open kant bovenin gedaan en daar de hoed over gezet (los) met daarin een dubbele bodem. Hij kon in losse delen ook maar net in de auto mee (met achterbank plat _O- )

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:51

oh ja! heb indd me moeder een keer cadeautjes gegeven in zo'n mega balon met confetti erin :D ik vind hem errug leuk!! :D

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:03

Oeh mijn suprise wordt zo mooi *D Bedenk me net dat ze 'm echt moet slopen om de cadeaus eruit te krijgen :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:33

Ga eens kijken of ik voor mijn surprise het hoofd toch kan gaan papier maché-en :D Anders weet ik echt niet waar ik het hoofd van moet maken!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:45

Okey .. handig zo'n centraal topic!
Ik ben soms redelijk creatief met surprises, alleen jammer dat het altijd anders uitpakt dan geplant :+
Nu heb ik dit jaar mijn broertje getrokken met loten. Altijd leuk aangezien het kereltje altijd drank vraagt. Maar .. dit jaar
zowaar ook het topgearmagazine! Nou, daar moet natuurlijk een topgearsurprise bij :j
Ik zat zelf te denken om iets met het vaste circuit te doen? Alleen ja, hoe kleed je dat dan leuk aan, maak je er een echte surprise van. Kan natuurlijk ook een grote stig maken maar hoe doe je dat nou weer haha.
Ik zat zelf trouwens te denken aan een bordspel met als bord het topgearcircuit, maar ik vorige jaar al een bordspel voor mijn vader gemaakt :roll:
Dus .. als iemand mee wil denken? :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:52

De STIG maken! :+: (of alleen zijn helm :D Wat makkelijker :D)