Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:09

Foei dit is wel even heel heftig geworden ! Denk alsjeblieft goed en rustig na want als jullie nu al tegen dit soort problemen en dreigementen aan lopen hoe moet het dan als jullie ooit gaan samenwonen of trouwen ? Heel veel succes en wijsheid met deze beslissing en laat alsjeblieft je hart spreken!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:13

Ik zelf zou die vriendin een dak boven haar hoofd geven. Hoe je vriend zich opstelt... bij mij gaan de haren over eind staan! Vraag je goed af of je wel met zo iemand wil samen leven later?
En dat hij geen relatie met 'Moeder Theresa' is aan gegaan... als jij je vriendin in huis wil nemen voor tijdelijk, dan is dat een deel van hoe jij bent, als hij dat niet wil... erg sneu, maar jammer voor hem.
Maar goed, dat is hoe ik er over denk!
Zoals hier boven ook gezegd, laat je hart spreken...
Laatst bijgewerkt door annmary op 19-10-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:13

Nou dan vraag ik me af in hoeverre het goed zat tussen jou en je vriend als hij hierom een relatie uitmaakt, dan kan je het denk ik maar beter zonder hem stellen.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:16

Charaz schreef:
Nou dan vraag ik me af in hoeverre het goed zat tussen jou en je vriend als hij hierom een relatie uitmaakt, dan kan je het denk ik maar beter zonder hem stellen.

Onze relatie is eigenlijk normaal gesproken perfect te noemen.... daarom is dit voor mij ook echt iets wat ik totaal niet had verwacht.. Wel heeft me vriend zelf een zware jeugd gehad 16 jaar toen zijn ouders hem buiten zette en hem vertelde dat hij wel zijn eigen boontje kon gaan doppen... iets wat die dan ook echt altijd heeft gedaan op eigen benen....

Moeilijk hoor!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:17

Tjah lastige situatie...
Je geeft aan dat je merendeels bij hem bent als hij bij jou?...
Hij schuift jou aan de kant?

Gaat het hem misschien meer om haar (mag hij haar niet?) dan eigenlijk over het hele princiepe?

Ga je allang met je vriend? Hoe goed is die vriendin een vriendin voor jou? Zou zij dit ook voor jou doen?

Ik zou zijn mening aanhoren en verder zelf je keuze maken..
Als hij hierom al de relatie zou be-eindigen zou ik mij afvragen hoe goed de relatie is....

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:19

iloveyah87 schreef:
Tjah lastige situatie...
Je geeft aan dat je merendeels bij hem bent als hij bij jou?...
Hij schuift jou aan de kant?

Gaat het hem misschien meer om haar (mag hij haar niet?) dan eigenlijk over het hele princiepe?

Ga je allang met je vriend? Hoe goed is die vriendin een vriendin voor jou? Zou zij dit ook voor jou doen?

Ik zou zijn mening aanhoren en verder zelf je keuze maken..
Als hij hierom al de relatie zou be-eindigen zou ik mij afvragen hoe goed de relatie is....

jah ik ben merendeels bij hem omdat ik een auto heb en hij niet... ik ook makkelijkere werkdagen heb om daar te blijven

Het gaat hem niet om haar hoor hij kent haar niet zo goed..
Het is niet me allerbeste vriendin en ken der ook nog niet zo heel erg lang en weet ook niet of zij hetzelfde voor mij zou doen..

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:22

Tja, je moet 2 dingen gaan afwegen tegen elkaar.

Zou de vriendin in kwestie als ze zo woonde en jij in problemen zat, jou ook helpen?

òf

zal ze jou laten staan als haar vriendje 'nee' zegt.

Als het een hele goede vriendin is, en je hebt ruimte zat waarom niet?
Ik begrijp uit je verhaal dat je 2 woonkamers hebt? Soort drive inn woning ofso?

Geef de vriendin de andere woonkamer en een slaapkamer, maak duidelijke afspraken hoe & wat.

Dat jij het prettig vind dat je wat prive heb in het weekend met jou vriend, dan kan je vriendin dat wel accepteren.
Ze kan in haar 'eigen' woonkamertje ook een koelkastje zetten zodat ze niet in het weekend 101 keer langs hoeft te lopen
naar de keuken oid.

Daarnaast ben jij geholpen door de weeks met je zoontje, betaald ze een gedeelte van je huur en andere lasten,
zelf zit je geregelt 140 km verderop, waardoor je toch weer alleen bent met je vriendje en je zoontje.

Met goede afspraken kom je ver, en vrienden heb je langer nodig dan vriendjes.....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:23

mayoinlove schreef:
Ik vind het moeilijk.. hevige ruzie met vriend gehad die van mening is dat onze kostbare momenten samen niet in de weg gelegd moeten worden door een derde.. Hij is en blijft mening dat ze een andere oplossing kan vinden..

Ik kan ook me relatie niet verloren laten gaan door dit...

Me vriend heeft me net gewoon aan de kant gezet omdat hij vind dat hij niet met een moeder ''theresa'' een relatie is aangegaan..

bedankt voor jullie meningen en adviezen maar dit is iets waar ik nu gewoon niet meer uit ga komen..

Ben nog niet verder gekomen met lezen, maar ik wil hier toch even op reageren...... Hij is geen relatie aangegaan met moeder Theresa?? Dus met andere woorden hij wil alleen een egoïst als vriendin?? Terwijl jij vaker bij hem bent dan hij bij jou?? Wat een zak hooi, hij is je dan zeer zeker niet waard. Wat zou hij doen als er een vriend van hem in nood zit?? Laten barsten?? Leuke en goede vriend ben je dan zeg!!!

Wij hebben ook een vriend in huis genomen die er door zijn nu-ex is uitgeknikkerd (klinkt logisch). Hij is er alleen in de weekenden, net zoals mijn vriend. Hij heeft een slaapkamer hier en zit daar ook meestal of hij is weg. Ik zou het zo weer doen. Ja, je levert een stuk privacy in. Maar als de kids er allemaal zijn hebben we ook geen privacy, dus daarin zit geen verschil.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:25

Hm dat is ook wel weer een punt, in welke mate het een vriendin is van je. Dacht zelf dat het om een goede vriendin ging die je al een hele tijd kende, want dan zou ik het zeker doen. Maar als je haar nog niet zo goed kent, hm... lastig hoor.
Je zegt dat hij niet heel vaak bij jou komt, wat is 'niet heel vaak'?
Misschien is het te doen dat zij die ene keer dat hij bij jou is, 's avonds wat buitens huis gaat doen of bij een andere vriendin slaapt? Maar mocht het vaker voorkomen dat hij bij jou is, dan is dat niet erg leuk en praktisch...
He, wat een rot situatie!

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:30

bedankt voor jullie reactie nogmaals.

Echter is het nu niet meer nodig.. Me vriend Heeft besloten dat ik me spullen maar op moet komen halen...
ofterwijl het is klaar....

Mensen werkelijk ik snap niet dat het dit zo snel zo kan gaan..

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:32

Lastige situatie, ik zal kiezen wat voor jou het fijnste is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:32

Wauw, dus door 1x een meningsverschil kan je gelijk je biezen pakken :\

Meid, zo een kan je beter kwijt dan rijk zijn :\

Sterkte er mee...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:33

jeetje mina, wat een vent.

Als ik eerlijk moet zijn moet je die vent maar liever kwijt dan rijk zijn. Er moet echt meer hebben gespeeld van zijn kant als hij je om zoiets onnozels aan de kant zet. Beter dat je zoiets nu weet dan als je je halve leven al voor hem op de kop hebt gezet.

Snap wel dat het nu even lastig is,

Heel veel sterkte...

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:34

Ohw wat balen voor je zeg... :(
Sorry dat ik het zeg, maar het zegt wel wat over het respect wat je vriend heeft voor jouw keuzes, en dus hoe jij bent. Uiteindelijk zal dit beter zijn zo, maar zo zal het nu niet voelen!
Sterkte ermee meis...

Nickytje

mayoinlove schreef:

Echter is het nu niet meer nodig.. Me vriend Heeft besloten dat ik me spullen maar op moet komen halen...

Meen je dat nou echt? Je vriend is er dus klaar mee, omdat jij overweegt om een vriendin tijdelijk onderdak te geven?
Dat gaat inderdaad wel heel erg snel... rare situatie...

Sterkte ermee dan maar!

MarliesV

Pff meis, dat had niemand denk ik verwacht aan het begin van het topic.

Bekruipt me toch het gevoel dat het heeeeel vreemd is dat hij zo snel een relatie opgeeft om een sociale actie van jou die je ook nog eens overlegt. Waren jullie al lang samen?

Je zult wel ff heel onthutst en verdrietig zijn. Sterkte daar mee :(:) .

Dorus

Jezus, dit is wel heel erg drastisch ineens van hem. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Een schrale troost wellicht, maar ik vraag me af in hoeverre jullie relatie een lang leven was beschoren als hij over zoiets waar hij helemaal geen last van heeft al zo moeilijk kan doen. Ik denk dat je beter af bent zonder hem

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:36

Wat laf van jou vriend om om deze reden de relatie te verbreken.
Sterkte ermee...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:37

Nou ja zeg, dit is echt een bizarre reactie! Meid sterkte en neem gezellig die vriendin in huis.

mltex

Re: Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:40

Nou ja zeg!!!!! het zal niet zo voelen maar wees blij dat je van die slappe *** af bent!

Werkelijk wat kan ik hier boos om worden, heb zelf al 10 jaar mn vriend en hij ziet en behandeld me nog steeds al een prinses en wij hebben ook aan 'opvang' gedaan....

Nu op zoek naar jouw Prins!

Nikka

Re: Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:43

Wat een zak van een vent zeg. Goh dat zie je toch niet aankomen dit. Wel heel moeilijk voor je, maar ik denk dat je een leukere man moet kunnen treffen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:43

TS, Ik denk eerlijk gezegd dat je blij moet wezen :o

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:51

mayoinlove schreef:

Jeetje zegt genoeg dat hij niet voldoende om je geeft/gaf.

Even reactie van mijn kant. Ik kwam opeens alleen te staan met een 2ling die nog niet liepen ik heb mijn vriendin gevraagt bij mij te komen wonen (tijdelijk) om mij op de rit te helpen. We hadden niet echt afspraken maar vaak was zij of ik was weg. Vaak liep het vanzelf. Het was fijn voor mij en we gingen beide onze eigen weg. Maar smorgens en savonds was het toch wel erg fijn die extra handen. Qua privacy viel het wel mee wat ik inleverde was goed te doen.
Als zij een eigen gedeelte heeft dan is het toch erg makkelijk?. Lata haar een ijskastje neerzetten desnoods een klein pitje en klaar. Kan mij ook niet voorstellen dat ze iedere avond thuis zit en je in de nek zit te hijgen.

Vooral met je zoontje van 3 jaar kan het je erg veel rust geven om ook zelf dingen te gaan doen. En samen kan het best heel erg gezellig worden?.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:58

Ik denk als dit niet gebeurd zou zijn dat er ooit iets anders op jullie weg was gekomen. Hij wil jou met geen mogelijkheid op wat voor manier delen lijkt wel. Bang dat hij niet nr 1 is?

Dat hij je hier voor dumpt vindt ik echt onwerkelijk. Hij is je dan banketstaaf gezegd niet waard.

Je kon ook afspraken maken als van: in het weekend gaat ze terug naar waar ze nu zit.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:00

Ik vind je vriend een slappe zak. Wat een manipultief ventje om het zo te spelen. Hij denkt eens even mooi te kunnen bepalen wat jij in jouw huis doet, terwijl hij er niet veel is.
En hoeveel geeft hij om je om je voor zo iets aan de kant te zetten?

Als jij je vriendin wilt helpen moet je dat gewoon doen hoor.
(ook trouwens zonder af te vragen of zij het zelfde zou doen, maar dat is mijn mening).
Sterkte!