Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:40

wat fijn, super!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:51

Jemig wat een verhaal heb het met kippenvel gelezen

Ik zou niet weten hoe jij je op dit moment moet voelen maar kan me er wel wat bij voorstellen

Hopenlijk slaan jullie jullie er samen door heen
Volgens mij krijg hij van jou alle steun die hij nodig heeft en gelukkig geeft hij ook aan dat hij graag voor jullie ervoor wilt vechten

enne niet te vergeten Gefeliciteerd hopenlijk heb je toch nog een beetje een leuke dag

Enne een virtuele knuff voor jou je man en je kleine zoontje
Ik duim voor jullie dat alles op zijn pootjes terecht komt :(:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:19

Jeetje wat een verhaal..
Ik kan jullie alleen maar sterkte wensen :(:)

Wel heel lief die bloemen en dat kaartje :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:22

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop voor je dat je deze dag nog lang zult heugen als "de grote ommekeer".

Je man heeft een supervrouw !!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:24

Wat lief van de bloemen en het kaartje! Dat maakt dan inderdaad weer een gedeelte goed, hij wil samen met jou ervoor vechten. Super hoor!! Nogmaals heel erg veel sterkte en kracht voor jullie!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:25

Wat knap dat hij het je heeft verteld! Ik hoop echt dat jullie er samen goed doorkomen! :)

En die bloemen, wát lief!

Heel veel sterkte voor jullie! :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:05

Wat een dappere man heb jij, dapper omdat hij zo open is over zijn gevoelens en dus duidelijk er wat aan wilt doen, maar vreselijke angst heeft daarvoor.
Mag ik je wel een tipje geven? Als iemand in therapie gaat, dan heeft diegene thuis geen begeleiding (op jou na dan he) en middels therapie wordt er een beerput opengetrokken, waar je je nog wel eens beroerder bij kunt gaan voelen..
Onthoud dit goed..dat het wellicht nog even zwaarder zal worden en trekt hij dat wel? Omdat je aangaf dat hij verder was in zn plannen dan dat je je bewust was in eerst einstantie? Niet om je nog meer angst aan te praten, maar wellicht dat hulp met opname een betere keuze is?

Heel erg veel sterkte...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:23

Wat geweldig, die bos bloemen! Toch fijn dat hij laat blijken er zelf ook voor te willen gaan! +:)+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:24

Wat super lief dat ie een bos bloemen naar je had gestuurd zeg!

Ik vind het een rot situatie voor je, veel sterkte, jullie klinken sterk, dus denk dat dat helemaal goed gaat komen!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:31

Ooh wat lief dat hij die bloemen naar je stuurde! Kreeg helemaal kippenvel van je verhaal. Ik wens jullie alle sterkte toe!

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:15

een toch wel shokkend verhaal ik herken sommige punten zeker van met de gedachten dat hij er een einde aan wilt maken ik raad je aan om op zoek te gaan naar een goede NLP coach niet een psycholoog(die graven de beerput te vaak open) of zoek een goede psychotherapeute die graven niet in het verleden maar lossen de emoties op die deze dagen er nog zijn.
google is op edwin selij , pieter frijters, joost van der leij
ikzelf heb ook een geschiedenis van depressies,overspannenheid,burnout etc etc en weet uit ervaring dat graven in je verleden geen zin heeft want het lost niks op sterker nog het zorgt ervoor datj e niet door kan coaching is voor mij het beste geweest omdat het meer oplossings gericht is ...sterkte ermee.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:29

Heftig om je verhaal te lezen!

Ik kan een heeeel klein beetje begrijpen hoe het voelt. Mijn zus had namelijk ook zelfmoordneigingen. Het lastige is dat je er zelf niets aan kunt doen en er alleen voor diegene kunt zijn. Meer kan je gewoon niet doen. Je man moet er zelf uit zien te komen. Men zegt wel dat als er over gepraat word (dat ze gedachtes hebben over zelfmoord) de daad vaak nog op zich laat wachten. Laten we dit ook hopen voor jouw man!
Ik bewonder je om je sterkte en je moed! Hij heeft aan jou een gigantische goede vrouw en je zoontje een hele goede moeder. Voor jou en je zoontje (en natuurlijk voor je man) hoop ik dat het snel beter gaat! Dat er stappen zijn ondernomen is al een hele goede zaak.
Sterkte voor allemaal!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:33

jeetje mina he, wat een verhaal! maar wat vreselijk goed van je man dan hij wel om hulp vraagt en niet zn gevoelens opkropt!
ik hoop echt dat jullie er samen en met wat hulp uitkomen, Sterkte!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:48

Jeetje meid... wat moeilijk! Echt enorm veel respect voor hoe jij er mee omgaat!
Heel veel sterkte, ik zal voor jullie bidden dat het goed komt en jullie er weer boven op komen en met jullie gezinnetje verder kunnen!

En super dat hij zo op je verjaardag reageerde!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:10

Ik vind het heel hefitg om jou verhaal te lezen.
Mijn oom heeft zo'n anderhalf jaar geleden een eind aan zijn leven gemaakt.
Het is moeilijk om te bevatten hoe erg die mensen eigenlijk in de put zitten, dusdanig dat zij geen lichtje meer zien schijnen.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:15

Jeetje wat een heftig verhaal, ik hoop dat jullie je er samen doorheen kunnen slaan, heel veel sterkte!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:44

Pfoe, heftig verhaal idd. Niet alleen het verhaal, het hele gebeuren :j
Ik wens jullie alle kracht en sterkte toe, ik hoop dat dit hoofdstuk goed en wel afgesloten kan gaan worden..

Enneh, gefeliciteerd met je verjaardag!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:01

Ik schrik er van hoe serieus dit allemaal klinkt, wat vreselijk voor jullie meis!
door mijn werk heb ik hier wel wat ervaring mee.
Ga alsjeblieft alsjeblieft voor die (al dan niet gedwongen) opname!!

Een brug te ver... De gedachten uitvoeren, die brug is soms nog makkelijker dan een gedwongen opname....
Ook dat zal vast wel voelen als opgeven.
Toch, ook al moet hij met heel veel tegenzin en met pijn weg van zijn gezin, sta er alsjeblieft op dat hij zich op laat nemen.
Hij kan hier niet zelfstandig bovenop komen en heeft die hulp nodig.
Wees niet boos op mij als ik zeg dat de kans zeer groot is dat ook jij die hulp niet kan geven.
Zorg er alsjeblieft voor dat jullie er keihard voor vechten en alles aan doen voordat het te laat is!!

Heeft de crisisdienst hem al beoordeeld?
Wat was het oordeel van de psycholoog vandaag?

Héél veel sterkte hiermee meis! Ik wens je alle kracht van de wereld toe! :(:)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:21

Man wat heftig zo'n verhaal :\

Ik vind het in ieder geval heel knap dat hij er met jou over praat.
Ik hoop dat hij ergens de kracht vindt om uit die put te klimmen.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 07:07

Pfoei, heftig dagje gehad gisteren.
Het doet me goed om al jullie lieve berichtjes te lezen, zit alweer met tranen in m'n ogen.
Bedankt allemaal.

Gistermiddag heb ik hem op zijn werk gebeld om te vragen hoe het ging.
Hij kwam niet meer uit zijn woorden en ik kon horen dat het niet goed ging.
Hij had zijn vriend al ingeschakeld die op de zaak zou komen, dus die heb ik daarna gebeld.
Samen met hem besproken wat ik zou doen.
Ik ben naar de huisarts gegaan, heb gezegd dat het niet meer ging.
Hij heeft me een afspraak gegeven voor de volgende ochtend en het nr van het crisisteam
voor als het echt niet meer zou gaan. Daarna naar zijn werk gereden om hem op te halen.
Hij zag er niet uit, grauw en moe. Naar huis gereden, er was bijna geen woord uit te krijgen.
Hij is gaan slapen op de bank, ik heb hem gezegd dat ik hulp in ging schakelen en hij schudde alleen zijn hoofd.
Mijn vriendin gebeld of ze op ons zoontje wilde passen en via de huisarts een afspraak gemaakt
bij de huisartsenpost om door te kunnen naar het crisiteam, alvast een tas ingepakt.

Hij werd wakker en was er weer helemaal bij. :D Gewoon even een powernap nodig.
Hij weigerde om mee te gaan, kreeg het gewoon niet voor elkaar. Hij beloofde wel d volgende dag mee
te gaan naar de huisarts, maar hij wilde zijn verhaal niet nog een keer aan een vreemde kwijt.
(De psycholoog had hem overdag gebeld en dat viel erg tegen, ze gaf het advies om te gaan sporten, jah echt wat hij nu nodig heeft)
Dus wil ook al op zoek naar een andere psycholoog.

Mijn vriendin is de hele avond gebleven, we hebben de hele avond gepraat, dingen afgesproken.
Zoals geen opname, hij wil het laatste stukje regie zelf in handen houden.
Langzaam komt bij mij ook het begrip, het besef dat het misschien ook wel klaar is zo. Heel raar.
Dat het misschien dan niet nu gebeurt, maar dan misschien over een jaar, 2 jaar....
We zijn nu 21 jaar getrouwd en ik ken hem niet anders dan dat hij een knokker is, maar vaak ook het knokken zo moe is.
En ik kom er zelf wel overheen (ooit), door veel te praten groeit mijn begrip en dat zal helpen om het een plek te geven.
Maar vind het voor ons zoontje zo moeilijk, hoe moet ik het in hemelsnaam aan hem uitleggen?

We hebben veel gepraat, nu was ook het moment gekomen over dingen die ik graag wilde weten
maar niet eerder durfde te vragen, bang dat hij er te concreet mee aan de gang zou gaan.
Maar concreet is het al, hij weet ook al hoe hij het wil doen maar dat wil hij niet vertellen.
We hebben gisteren gepraat over zijn uitvaart, dat wordt in ieder geval een besloten gebeuren
want hij wil bepaalde mensen er gewoon niet bij hebben.
De muziek boeit hem niet, maar in ieder geval wel het nummer Bloed, zweet en tranen van Hazes.
Dat dekt de lading volgens hem. Ik moet er straks eens naar luisteren, heb eigenlijk nooit zo op de tekst gelet.
Ook heb ik gevraagd wie ik moet bellen voor de zaak om de boel netjes af te handelen.
Hij heeft beloofd om een lijst te maken voor mij hoe hij alles hebben wil.
Ik heb beloofd om hem niet op te laten nemen.
We gaan straks bij de huisarts kijken of er hulp in dagopvang is, want 1 keer per week een uurtje
zet geen zoden aan de dijk.
Wat heb ik veel gehuild de afgelopen dagen, maar wat ben ik blij dat hij er in ieder geval over wil praten
en niet mooi weer speelt en ineens poef weg is.

Ik ga boven even de boel wakker maken, zoontje naar school en dan samen naar de huisarts.
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, doet me erg veel goed.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:28

Onvoorstelbaar wat moet jij vreselijk veel van je man houden als je zelfs hiervoor begrip kunt opbrengen en hem hierin kunt én wil steunen.

Ik kan me er zelf totaal geen voorstelling van maken, denk ook dat ik het hem kwalijk zou nemen, vooral ivm ons kind.

Maar zoals je schrijft, je kent elkaar al meer dan 20 jaar en weet dus alle ups en downs....
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel veel respect heb voor de manier waarop jullie beiden hier mee omgaan, en de liefde en het respect die jullie voor elkaar hebben.
Ontzettend moeilijk, maar wel iets om te koesteren.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:01

Lieve meid,

Ik heb hier echt geen woorden voor, wat ben jij een enorm mooi persoon, diep diep respect voor je.
Ik wil je alle sterkte en liefde wensen die je nodig hebt!
En als je even je hart wil luchten..

liefs

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:09

TS, hier zijn de goede woorden niet voor te vinden. ten eerste, wat ben jij een enorm sterke vrouw! Diep diep respect voor jou en ik hoop van harte dat je je ook echt zo sterk voelt en niet dadelijk instort.

Daarnaast, ergens,... wa een geluk dat je man zo open is. Jou erin betrekt en jou de kans geeft je erop in te stellen. Hoewel, de pijn waarschijnlijk even vreselijk zal zijn mocht er ooit toch die stap genomen worden.

Ik wens jou alle kracht en hopelijk ook nog heel veel goede dagen samen met je geweldige man.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:21

Mijn hemel wat heftig!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:28

jeetje meid wat ben jij een vreselijk sterke vrouw heb zoveel bewondering voor je hoe je dit aanpakt en handelt

hopelijk heeft de huisarts een oplossing ik heb zelf ook in het schuitje gezeten als je man maar ben er met goede psychische hulp toch weer bovenop gekomen voor meer info kan je me pben

heb er gewoon geen woorden voor hoe ik je bewonder echt waar