Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:35

Schoenen vind ik gewoon erg belangrijk dus daarvan koop ik kwaliteit en in de zomer natuurlijk ook wel eens mindere kwaliteit.
Verder koop ik wat ik leuk vind en wat mijn banksaldo kan dragen! Dat kan merk zijn maar dat kan ook merkloos zijn, dat boeit me eigenlijk niet zo heel veel!

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:37

Ik heb ook echte Uggs, die neppe vind ik niet mooi mensen
lopen er ook zo scheef op. Ik heb best veel merkkleding, dure
broeken maar die blijven gewoon lang mooi en brengen het geld
wel weer op ;) maar ook wel vero moda en only hoor :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:37

Persoonlijk ben ik het met de helft eens, maar tevens ook met de andere helft..
Ikzelf koop weinig tot niets namaak/geen merk, hier zit uiteraard een verschil tussen maar bedoel dus die kant van het verhaal ;), maar ook ik heb echt wel eens een slipper zonder merk een shirt zonder merk enz enz...

Aan de andere kant, ben ik ontzettend verwend en koop ik alles met merk, Gstar, Replay, Tommy Hilfiger en zo nog wat merken.. Zeg neit dat ze altijd langer mee gaan dan de goedkopere spullen, maar zeker toch wel!

Neem nu de uggs, ik riep altijd moet ze niet, maar als ik ze dan toch koop, dan echte.. En nu tja loop ik toch echt met Uggs rond, de echt.. wel deze keer van mama, maar goed verwennen mag toch?

Waarom ik nu de 'echte' merken koop? Tja ik vind het leuk om mijn zuurverdiende centjes aan iets uit te geven wat ik mooi vind, is het een merk en wat duurder? Dan denk ik er even over na als ik twijfel anders hoppa naar de kassa en naar huis.. Geen merk, precies hetzelfde verhaal..
Tis dus net wat ik tegen kom!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:41

Ik koop wat ik mooi vind en als ik er op dat moment geld voor heb en het waard vind om er geld aan uit te geven. Zo heb ik 2 paar Ella's omdat ik warme laarzen echt héerlijk vind ik de winter, maar heb ik onlangs een paar echte Uggs gekocht en ik ben helemaal om want ze zitten echt goddelijk. Nu ik deze heb doe ik het liefst mn Ella's helemaal niet meer aan!

Daarnaast heb ik denk ik iets van 10 paar flutgympjes die ik bij elkaar heb gescharreld van een keer €3 per paar, maar ook een mooi paar Adidasjes met een fijn voetbed waar ik ook echt een hele dag op kan lopen.

Zo ook met kleren, als ik een zwart shirtje voor €5 bij de H&M of weet ik het kan kopen, ga ik geen dure kopen van een merk omdat er net een wit kaartje in hangt met die naam erop. Maar wil ik een fijne jas koop ik liever wel een wat duurderen omdat je vaak (niet altijd!) toch ook kwaliteit koopt.

Beetje van alles wat dus :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:43

Ik snap niet dat mensen eerst kijken naar het merk..
Wat ik doe, is gewoon dingen kopen die ik mooi vind, en dan het liefst ook nog lekker goedkoop. Merkdingen heb ik niet veel. Maar ik heb wel heeel veel schoenen, maar die waren bijna allemaal niet duur. Dat heb ik zelf liever dan 1 paar schoenen die duur zijn en wel lang mee gaan.. Dan vind ik ze misschien volgend jaar toch niet meer mooi.. Zo ook met kleren. Ik loop net zo lief in een shirtje van 2 euro van de action hoor. Tsja, er zijn mensen die het moeten hebben van hun kleding, maar je kunt het toch ook gewoon van je persoonlijkheid hebben? ;)

_Daniquee

Re: Voor mij geen nepmerken! Of toch wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:45

250 voor uggs, vind ik echt te duur..
Maar in de winter wil ik het liefste wel lekkere warme uggs, moet namelijk 3 kwatier heen en terug fietsen, dus ben ik voor de heerlijk warme Replay uggs gegaan voor 100 euro.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:48

Ik koop wat ik mooi vind en wat ik niet te duur vind: dat zijn dus meestal geen merken :+ . Zo kun je nog eens lekker afwisselen en voor de meeste merkproducten betaal je alleen maar voor het naampje. En van die merkkleren draagt bijna iedereen al := , dat vind ik ook niet leuk. Broeken verslijten bij mij heel erg snel of ze worden te klein/kort, dus ik koop meestal broeken van rond de 30 euro. Maar als ik iets supermoois tegenkom en dat is wel van een merk, dan spaar ik daar ook wel voor en koop het dan ook :j

Ik heb het hier dan over eigenlijk alle merken, bij de H&M slaag ik ook nooit :+ . Ik ga vaak naar kleine winkeltjes of winkels als C&A of M&S, het lijken winkels voor wat oudere vrouwen maar als je goed rondkijkt hebben ze echt superleuke dingen :j

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:58

Ik vind Uggs niet mooi maar ze schijnen wel heerlijk warm te zijn, dus misschien toch een goede besteding voor de winterperiode met het wandelen met de hond.
En de niet echte zijn toch zeker geen Uggs; is dat geen handelsmerk?
Ik vind merk wel belangrijk maar heb natuurlijk niet altijd budget ervoor.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:01

De uggs zijn ook heel erg warm, dat klopt :)
Maar je hebt meer merken die ook lekker warm zijn, en er niet naast gaat lopen.
Dan koop ik toch liever is goedkooperen :=

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:03

ik mix goedkope en dure dingen, al naar gelang wat ik mooi vind,
maar echte 'namaakdingen' koop ik niet, dan heb ik het product liever niet dan dat ik met een 'fakie' rond moet lopen ;)
en 250 euro voor uggs (lees: in mijn ogen pantoffels) is mij net wat te veel...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:14

ik koop geen ugs en al zeker geen dure !
Wel eventueel de goedkope als (lees : " savatten / pantofels " )
Ik vindt ugs voor pantofels goed maar voor schoenen voor aan te doen naar school / werk / op straat
heb ik persoonelijk zoits van :x .
Kom zeg wees nu eens rieël ! Ik wil niemand aanvalen maar als niet 1 ***** er mee had beginnen lopen of een groepje vriendjes draagde niemand het het is puur een " mode item " zou het geen mode zijn zou volgens mij 98 op de 100 het niet dragen . Want er zijn volgens mij niet veel als je echt zou vragen wat ze er mooi aanvinden die gaan beginnen over de vorm van de schoen en zo voort de meeste gaan zeggen " iedereen draagt het en het is mode " trouwens in de scapino kosten ze ook maar een 10-20 euries !

Dit is mijn mening ik wil niemand aanvallen het is puur het gene wat ik van de ugs ( pantofels ) vindt .
mvg.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:15

Ik zal wel een rare zijn dan. Ik heb echte all stars en echte neppe :+
De neppe zijn er gewoon in veel meer kleuren combi's. Van Haren heeft zomers vaak hele leuke staan voor maar 20 euro :D .

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:22

IK heb 3 paar echte allstars maar ook 4 neppe, ik heb 2 paar dr martens (echt) maar ook 2 paar neppe uggs. Ik geef weinig om merk, maar ik draag wel liever iets van de Didi dan van de H&M omdat je H&M erg veel ziet.Exclusievere kleding is helaas vaak duurder, ik zie prachtige dingen bij bv. het merk ART maar ik leg dat er niet meer voor neer (vroeger wel.) Marktkleding draag ik dan weer niet omdat ik niet van glitter en panterprintjes hou :o

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:23

ik heb wel merk schoenen, omdat ik hele moeilijke voeten heb en er altijd van die zooltjes etc in moet. dus schoenen heb ik misschien niet veel paren van, maar ik ben wel zuinig op mijn voeten (niet dat andere mensen dat niet zijn, maar toch..) 1 Gstar broek. en de rest gewoon only shirtjes en broeken. en wat vero-moda, vila en H&M. en jassen enzo heb ik meestal ook merk, omdat ik daar wel 2 jaar mee moet doen meestal. maar met dure merkkleding is het toch meestal zo dat je voor het merkje betaalt en minder voor de kwaliteit. zoals met G-star shirtjes enzoo.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:24

Ik kan niet slagen in winkels met merkkleding, omdat de maten niet doorgaan totdat ik er in pas.
Daarnaast vind ik het persoonlijk zonde om zoveel geld uit te geven.
Ik geef liever hetzelfde bedrag aan bv drie paar schoenen uit, dan dat ik een paar dure schoenen koop.
(Al heb ik zondag wel prachtige grijze allstars gekocht voor 65 euro).
Heb het 'uggs'model van het merk Visions gekocht voor 30 euro bij Schuurman Schoenen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:54

Ik mix goedkope (H&M/Only) met duur (Replay/Uggs/Gstar), maar mij zul je nooit in namaak zien lopen, geen gezicht :=

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:58

Ik hoor nu van iedereen dat 'nep-uggs' niet de goede woordkeuze is, maar hoe omschrijf je het anders kort in een titel of begintekstje?

Als ik begin over, draag je wel eens van die laarzen die op sloffen lijken met wol aan de binnenkant waar je scheef op gaat lopen als je niet de echte hebt??

Dan denk ik dat mensen juist zullen zeggen, noem het gewoon nep-uggs, als ze uberhaupt al begrijpen wat ik bedoel ;)

Maarja, ik snap je punt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:00

QualityHorse schreef:
Ik hoor nu van iedereen dat 'nep-uggs' niet de goede woordkeuze is, maar hoe omschrijf je het anders kort in een titel of begintekstje?

Als ik begin over, draag je wel eens van die laarzen die op sloffen lijken met wol aan de binnenkant waar je scheef op gaat lopen als je niet de echte hebt??

Dan denk ik dat mensen juist zullen zeggen, noem het gewoon nep-uggs, als ze uberhaupt al begrijpen wat ik bedoel ;)

Maarja, ik snap je punt.

is dat niet gewoon " namaak uggs " ?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:01

Allereerst, in feite is alle soorten kleding/schoenen/ etc 'merkkleding' ;)
Maar persoonlijk kijk ik naar kwaliteit. Als ik iets koop dat duurder is dan ik normaal uitgeef, dan is dat omdat de kwaliteit gewoon goed is.
Uggs zou ik echt kopen, niet vanwege het merkje maar vanwege de kwaliteit. Daarbij zijn ze vele malen mooier dan de 'neppers'. Alleen vind ik Uggs te duur en niks voor mij, dus heb ik ze niet.

In het geval van All Stars koop ik echte vanwege de veel betere steun die deze zool biedt dan de 'neppe' en ik koop de 'neppe' als ik eens een gek kleurtje wil die ik waarschijnlijk toch snel zat ben of als ik voor iets gewoon goedkope schoenen nodig heb die vies mogen worden.

Ik ga bij merken uit van de kwaliteit. Niet omdat er zo nodig G-star op staat. En een shirt van Tommy Hilfiger waar heel klein het tekentje op staat? Of van Lacoste maar er dan wel flink wat poen voor vragen? Nee, mij niet gezien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:03

Ik vind het wel jammer dat de "namaak" spullen vaak het beeld van de echte merken nogal vergooien.

Zo denkt iedereen tegenwoordig dat je op Uggs altijd scheef gaat lopen, terwijl dit enkel zo is met de nep-UGGs.

Ik heb zelf 5 paar UGGs, vind het merk gewoon erg leuk en ben zelf bereid meer te betalen voor meer kwaliteit. Dat een ander dat niet wil moet hij zelf weten.
Wel vind ik het jammer dat de neppers echt extreem op de echte gaan lijken.
Ik heb bijvoorbeeld de Nightfalls en heb daar €330,- voor betaald. Nu komt dat model echt EXACT terug bij al die nep merken (o.a. bij Ella).
Een jaar geleden kreeg ik zoveel leuke reacties op die UGGs, maar nu kijkt iedereen naar me van: Gaat zij weer met der neppers. Terwijl de mijne wel echt zijn.

Hetzelfde vind ik met schoenen met rode zolen. Ik heb een paar echte Louboutins en vind het best stom als ik een ander op hakken met rode zolen zie lopen omdat ik dat vind horen bij het merk Louboutin (ze hebben niet voor niets trademark protection op de rode zolen in de VS). Zeker als diegene dan ook nog claimt dat het echte Louboutins zijn, dan gaan mijn haren echt recht overeind staan. Dát je niet 800,- wilt neerleggen voor een paar hakken oke, maar ga dan niet zeggen dat die van jou echt zijn :') .

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:06

Focussed, ik vind die prijzen voor uggs toch echt hoog, en als je die hoeveelheid geld niet hebt, waarom dan geen neppers ;) ik begrijp idd wel dat de kwaliteit van de echte beter is.

Punt 2, ik snap niet waar je je druk om maakt, laat mensen lekker praten als ze willen beweren dat het echte zijn, ja het is stom, maar om hier nou een probleem van te maken.. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:08

Waar ik me druk over maak?

Ik koop een paar Louboutins. Niet alleen om het model schoen of de kleur, maar omdat ik het merk gewoon geweldig vind. Kan uren kwijlen bij die schoenen, de ontwerper is geweldig, kortom ik heb heel veel respect voor het merk.
Dan vind ik het jammer als een ander gaat zeggen dat haar hakken met rode zolen echt zijn, terwijl ik wél het geduld heb te sparen om de ECHTE kunnen kopen.

Daarom vind ik ook: als je respect of ontzag hebt voor een merk dan koop je geen fake.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:10

hmm nee oke,
dat je er persoonlijk zo over denkt begrijp ik,
maar ik begrijp alleen niet dat je er echt een
probleem in ziet, maakt verder ook niet uit, ik
respecteer je mening ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:11

Ik zou ook nooit iemand er zo op aanspreken hoor. Maar van binnen vind ik het niet leuk zeg maar ;) .

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:12

Ik heb wel echte Uggs, maard at is meer omdat die heel lang mee gaan, en ik daar niet scheef op ga lopen!
Verder heb ik niets van een duur merk! Ik loop meestal in kleding van Only, Vero Moda, Vila en de H&M.
's Zomers loop ik vaak op sandaaltjes van de van Haren en mijn hakken koop ik ook bij de van Haren.
Verder heb ik wel veel paar Allstars en Birkenstocks.