Hoe veilig is jouw wijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe veilig is jouw wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:27

Kun je nagaan, ik ben opgegroeid in de rook van Rotterdam en ik loop daar gerust als vrouw van 22 in mijn eentje in de avond over straat hoor :j zelfde voor Amsterdam.

Waar ik nu woon, er gebeurd niet veel.. evenals voor waar mijn vriend woont :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:33

Heel erg veilig denk ik. Volgens mij gebeurd hier nooit wat.. :') Best saai, maar goed. :D
Het spannendste wat hier gebeurd is dronken jongens die 's nachts langslopen omdat ze terug komen van de kroeg. Of mensen van school die hier hangen, maar verder gebeurd er niks eigenlijk.
Edit; dat lieg ik. Een tijdje terug werd hier veel ingebroken maar dat is nu ook niet meer zo geloof ik. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:50

Voor zover ik weet is het hier veilig. :j Kinderrijke buurt, iedereen kent elkaar en staat voor elkaar klaar. :) Voel me hier absoluut veilig. :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:25

Ik woon in een dorp, en dan echt helemaal aan de rand. Hier fiets ik gerusty om half 2 's nachts nog in mijn eentje, er is hier nooit iemand of iets. Alleen brengt mijn vriend me wel altijd netjes thuis (sinds een half jaar, hij zei tegen zijn ouders dat die dat altijd deed, maar als we 's avonds de stad in waren geweest liet hij mij liever alleen naar huis gaan, en dat flapte ik eruit.) De stad waar ik dan doorheen fiets vind ik niet zo heel veilig, laatst is er iemand opgehangen aan zijn autogordel (drugshandelaar) maar toch, geeft geen fijn gevoel. Rijden ook veel allochtonen, en die vinden het leuk om blonde meisjes 's avonds laat te zien...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:26

ons huis zit ook nooit op slot xD maar er valt ook niets te halen (alleen ene laptop) meer niet xD
er is wel ooit een brood gestolen uit de keuken :+ me broer had iemand zien weglopen met een brood onder z'n arm :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:19

Lekker handig om dat op bokt te vertellen, suikermeisje :+

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:20

mijn wijk is ook wel veilig gelukkig :).
Maar ik woon ook niet echt in de drukte, meer op het plattenland.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:55

Hier is het heel veilig :D

Zoals nu, staat onze mooie (dure) scooter met sleutels erin iets uit zicht buiten de tuin. Zo kan je hem gerust de hele dag laten staan. Is ook weleens gebeurd, dan wel in de tuin, maar een paar dagen met de sleutels erin. Fiets hoef je bij de winkels niet op slot te zetten. Auto's worden soms vergeten op slot te zetten, gebeurd dan niks mee ...

Verder is er ooit door een groep jongeren geprobeerd in te breken bij de supermarkt, dit zonder succes en iedereen wist gelijk wie de daders waren. Verder is er weleens 2x ergens ingebroken, ook werd de dader een dag later opgepakt. Voel me hier echt veilig omdat iedereen elkaar kent :)

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:56

Waar ik woon voel ik me best veilig, maar mijn wijk staat niet zo best bekend.
Maar zolang je hier geen ruzie zoekt valt niemand je lastig. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:03

De wijk waar ik woon staat heel slecht bekend, maar ik durf hier best om half 12 's avonds te gaan pinnen bij het pinapparaat onderaan de flats hoor, ik ben te nuchter om bang te zijn dat mij iets overkomt.

Dingen die hier gebeuren: inbraak, mishandeling, brandstichting, berovingen...

Mijn fiets niet op slot zetten zou ik hier niet doen, dan is 'ie weg als je je 20 seconden omdraait...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:06

Ik woon in de hoofdstraat in dit dorp. En aan mijn kant woont de minste jeugd, vooral hele degelijke mensen in mijn ogen.
Maar hier loopt wel iedereen langs naar de kroegen...
Ik slaap aan de straat als het ware, en op vrijdag en zaterdagnacht hoor je ontzettend veel lawaai 's nachts. Dit kan gewoon joligheid zijn, maar er staat ook wel eens politie.
Ik voel me er wel veilig, daar niet van. Maar gezien de baldadigheid van vele jongeren, ben ik wel eens bang dat iemand van de gelegenheid gebruik maakt (we hebben stenen in onze tuin) en een steen door de ruit gooit...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:18

Hier in de straat staan 3 huizen. Er rijden wel eens rare mensen rond maar ik heb nooit slechte ervaringen gehad op een paar achtervolgingen na. Ook niet zo gek als je weet waar ik woon :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 01:17

Ik voel me hier erg veilig. Ga rond elk tijdstip gewoon alleen naar buiten. Er wordt niet snel iets gestolen of ingebroken. Dat is het voordeel van een dorp, ons kent ons. Het is niet heel klein maar ik zou hier niet meer weg willen :n (Helaas is het onbetaalbaar voor starters)

We hebben hier wel eens een potloodventer gehad :') En er loopt 1 crimineel rond waar je geen ruzie mee wil maar ach zolang je die niet opzoekt :=

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:54

Ik voel me veilig in mijn straat maar komt omdat ik er iedereen ken en er al 22 jaar woon. Maar er zijn mensen die als ze door mijn straat moeten rijden omdat ze bang zijn. En eigenlijk snap ik het wel. Er gebeurd hier zoveel... Er zijn hier mensen overvallen in elkaar geslagen word hier 24 uur per dag gedealt en een paar jaar geleden iemand vermoord.
Maar eigelijk ben ik zelf nooit bang.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 04:03

Woon in São Paulo en dan ook nog eens in een niet zo´n beste buurt.
Wij zijn 1 van de laatste gebouwen naast de op een na grootste Favela (Sloppenwijk) van de stad.
Kan ik ´s nachts over straat lopen? Nee.
Kan ik overdag over straat lopen? Nee.
We hebben een sluissysteem voor de auto´s, 24/7 bewaking, camera systemen en hoge hekken met stroom. (Maar dat is niet anders in andere delen van de stad.) Een goede vriendin woont aan de overkant en samen toeren we in haar geblindeerde-en-bulletproof auto naar de supermarkt.

Hoewel het steeds beter gaat, staat São Paulo/Brazilie nog steeds in de top 10 van meest gevaarlijkste steden/landen op aard. Gelukkig ga ik volgende week weer voor 3 weken naar veilig Colombia. :P

Hoewel je eraan went, is de 'veiligheid' toch 1 van de weinige redenen waarom ik terug naar Nederland zou willen. Maar na het lezen van dit topic... zit ik toch helemaal niet zo slecht in die zware bak met 3cm dik gepanserde ramen en kogelvrije banden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 04:16

Waar ik nu woon is het redelijk veilig, hoewel we wel eens een insluiper hebben gehad en dat is niet fijn. Verder eigenlijk alleen maar auto-ongelukken en een enkel brandje (meestal door droogkoken, een buurt met veel ouderen).

In mijn vorige buurt had ik als buurman een dealer, een veiliger buurman kan je niet hebben zolang je hem te vriend houdt (gedag zeggen dus). Veel overlast gaf het niet of ik merkte het niet omdat mijn woonkamer niet aan galerijzijde lag maar die dealer hield de hele galerij nouwlettend in de gaten op overlast. En zorgde ervoor dat er absoluut niet ingebroken werd in zijn directe omgeving. Ook liep ik daar rustig midden in de nacht in mijn eentje over straat zonder ooit maar lastig gevallen te zijn, hoewel die buurt een hele slechte naam had/ heeft en in heel Nederland (en daarbuiten) bekend is.

In de portiek lagen wel vaak junkies (als ik om 5 uur naar mijn werk moest moest ik letterlijk over ze heen stappen) maar ook die waren nooit echt vervelend of zo. Denk wel dat je ermee om moet kunnen gaan. Als je ietwat angstig bent van nature zou je daar niet fijn wonen. Maar als ik niet was samen gaan wonen had ik daar nog steeds gezeten zonder op zoek te zijn naar een andere woning. Als je ertegen kan is een goede dealer/ zware jongen als buurman de veiligste buurman die je hebben kan, die zorgt er wel voor dat er niet ingebroken word in zijn directe omgeving. Een paar straten verderop zit je een stuk rottiger.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:06

Uhm.. Niet bepaald veilig.. Wij wonen in een klein dorpje waar niet veel mensen wonen, met veel bos, Aantal jaar geleden is hier verderop iemand vermoord.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 01:32

elbeauty schreef:
een paar jaar geleden iemand vermoord.

Farolover schreef:
Aantal jaar geleden is hier verderop iemand vermoord.

Eentje? São Paulo is wat dat betreft een "lijstjes" plaats.
'Mijn stad' São Paulo stond lange tijd bovenaan in de moordlijst met 25 moorden.......per dag.
Stond enkele jaren terug op nr 1 op de lijst: Meest Gewelddadige Plaats op Aarde. (door de ONG en door de VN, en dat zelfs gedurende de oorlog in Irak.)
Een wijk (2 buurten onder mijn wijk) was alleen al op basis van het aantal moorden per dag door de Verenigde Naties uitgeroepen als de 'Meest Gewelddadige Wijk op Aarde'.
Nergens op de wereld rijden er zoveel mensen in een kogelvrije auto rond als in São Paulo.
Doodsoorzaak nummer 1 voor jongeren tussen de 15 en 25 jaar is moord.
En dan hebben we het nog niet eens over de cijfers voor berovingen, gewelddadige overvallen en zware criminaliteit. De enquetes vragen nooit OF je wel eens beroofd bent, maar vragen HOE VAAK je beroofd bent. Dat zegt al genoeg lijkt me.

Maar verder is het leuk wonen hoor. ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 01:39

t valt hier mee..... er is alleen wel een keertje ingebroken dat we gewoon boven lagen te slapen.... en er zit een psychiatrische inrichting hier int dorp maar ach :') dat went hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 02:13

Rivano: Hoe vaak ben jij al beroofd of mishandeld?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 06:35

Waar ik woon is het vrij veilig, soms wordt er wel eens ingebroken en vorig jaar een overval/moord, maar daar blijft het bij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:50

Ik woon in een heel veilig dorp.
Ja heb een beetje gekke buurjongen die zo nu en dan zijn moeder in elkaar slaat en zorgt voor overlast in de straat. Maar daar voel ik me niet onveilig door :n
Maar goed ik woon dan ook op het rustige platteland in het hoge noorden ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:38

mijn eigen dorpje is wel aardig veilig.. durf sávonds ook best alleen naar huis te fietsen.. zit nu een weekje in een stad.. en meteen een auto open gebroken.. nee.. doe mij maar heerlijk veilig mijn eigen dorpje ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:57

Hier ook iemand die in een dorp woont waar nooit wat gebeurd.
Paar jaar geleden alleen een bommelding wat niets was (volgens mij) en pas geleden nog een familiedrama aan het eind van mn straat.
Een man had zijn vrouw vastgebonden en het huis in de fik gestoken. Zijn vrouw kon zich net op tijd losmaken maar de man en hun jonge dochter zijn omgekomen in de brand.

Verder gebeurd hier nooit wat, ik voel me ook helemaal veilig als ik om 1/2/3/4/5 uur snachts naar huis fiets na het uitgaan of daarna nog ff de hond uitlaat.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:04

Rivano schreef:
Eentje? São Paulo is wat dat betreft een "lijstjes" plaats.
'Mijn stad' São Paulo stond lange tijd bovenaan in de moordlijst met 25 moorden.......per dag.
Stond enkele jaren terug op nr 1 op de lijst: Meest Gewelddadige Plaats op Aarde. (door de ONG en door de VN, en dat zelfs gedurende de oorlog in Irak.)
Een wijk (2 buurten onder mijn wijk) was alleen al op basis van het aantal moorden per dag door de Verenigde Naties uitgeroepen als de 'Meest Gewelddadige Wijk op Aarde'.
Nergens op de wereld rijden er zoveel mensen in een kogelvrije auto rond als in São Paulo.
Doodsoorzaak nummer 1 voor jongeren tussen de 15 en 25 jaar is moord.
En dan hebben we het nog niet eens over de cijfers voor berovingen, gewelddadige overvallen en zware criminaliteit. De enquetes vragen nooit OF je wel eens beroofd bent, maar vragen HOE VAAK je beroofd bent. Dat zegt al genoeg lijkt me.

Maar verder is het leuk wonen hoor. ;)

Wooooow heavy! Niks voor mij zoiets, knap hoor!