zweetlucht uit kleding wassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:38

superpony schreef:
@GamblersCup, die ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik doe inderdaad iets tegen vlekken op de plekken en dat helpt wel.

Kleding die naar zweet ruikt, krijg je moeilijk fris en als je het draagt ruik je snel weer. Als je het schoon hebt, ruik je ook minder opnieuw naar zweet.

Dit is idd mijn probleem, als je er eenmaal flink in hebt lopen zweten, dan ga je het snel weer ruiken als je het weer draagt, het komt bij mij verder wel fris uit de was.

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:40

Er zijn toch ook van die okselpads, zou dat niet helpen tegen vieze geurtjes onder je oksels?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:42

Ik weet niet wat voor merk dat poeder is, dan moet ik thuis even kijken of ik daar nog een verpakking van heb. Verder hebben we bij de supermarkt gewoon vloeibare sportwasmiddel (maar dat is een Duits merk, ik denk dat ze het niet in NL verkopen) die ik wel eens koop. Maar dat poeder is echt goed! Ik heb er na een intensieve vakantie heerlijk al mijn sportsokken mee gewassen! :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:49

Zonnetje81 schreef:
Zelfs 60 graden helpt niet meer als het al stinkt....ik spreek uit ervaring :( Net zo als witte shirtjes die geel worden...bah.

ik heb al een paar keer wat kleren (rompertjes met vieze poep vlekken) en een gootsteen met water en een scheut bleek gelegd en ze kwamen er stralend wit uit. Heb ze er al een aantal keren in gehad en ze zijn nog steeds mooi van stof en zijn nog steeds niet stuk.

Nicje87

Re: zweetlucht uit kleding wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:52

Wat voor wasmiddel (merk) gebruik je? Gebruik je ook wasverzachter?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:55

taart schreef:
Ik heb de dettol tip gebruikt, maar hebben de mensen die dat ook gedaan hebben niet een heel sterke dettol geur die lang in de was blijft hangen? Ik wel namelijk, en dat is ook niet alles. Hoewel die hardnekkige zweetlucht nog vervelender is.

Nee, geen last van. Helaas ook geen lekkere wasmiddelgeur, maar goed, beter dan stinkende kleren.
Had je de Dettol in het bakje gedaan?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:56

Letizia schreef:
Ik snap het probleem, ik heb dit ook met een paar shirtjes, meestal weet ik overbodig zweten te voorkomen met Syneo5, maar soms gebruik ik het te lang niet en heb ik flink zitten zweten en word dan lichtelijk onpasselijk van mezelf en de geur gaat er niet meer uit, dus ben benieuw of iemand de gouden tip heeft :Y)

Wat is syneo5??

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:40

Syneo5
Linkje naar de info erover. :)

Het lijkt me trouwens helemaal niks. Je moet 2 dagen wachten na oksels scheren. Er zit alcohol in.
Ik scheer elke dag m'n oksels... Dus dan heb ik iets alcohol-vrij's nodig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:44

zonnebloem18 schreef:
Biotex groen werkt heel goed.

Biotex Groen is inderdaad ook een van de weinigen nog met enzymen ofzo erin tegen vieze geurtjes. Ken het probleem zeker in de winter of herfst als je meerdere laagjes gaat dragen bij het sporten. Heel irritant.
Ga ook eens met de azijn aan de slag misschien. Gewone azijn dus?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:45

bo0tjeee schreef:
Syneo5
Linkje naar de info erover. :)

Het lijkt me trouwens helemaal niks. Je moet 2 dagen wachten na oksels scheren. Er zit alcohol in.
Ik scheer elke dag m'n oksels... Dus dan heb ik iets alcohol-vrij's nodig.

Oh, ik gebruik het gerust na het scheren :Y)

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:47

Urielle schreef:
taart schreef:
Ik heb de dettol tip gebruikt, maar hebben de mensen die dat ook gedaan hebben niet een heel sterke dettol geur die lang in de was blijft hangen? Ik wel namelijk, en dat is ook niet alles. Hoewel die hardnekkige zweetlucht nog vervelender is.

Nee, geen last van. Helaas ook geen lekkere wasmiddelgeur, maar goed, beter dan stinkende kleren.
Had je de Dettol in het bakje gedaan?

Ja, ik heb de Dettol (klein scheutje) eerst verdund in een glas water en toen in het bakje voor de voorwas gedaan. Verder gewoon waspoeder in het hoofdwas-bakje. De lucht blijft er meerdere wasbeurten in hangen. 't Is niet heel vies, maar ook niet fris en het ruikt vrij sterk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:49

Udo2001 schreef:
Je hebt speciale wasmiddelen voor de echte "sportshirtjes"
Ik werk in een sportwinkel en de ademende shirtjes kunnen idd welleens gaan ruiken, maar ze zitten super en blijven mooi van kleur en vorm. Wij hebben wasmiddel van nikwax voor dit soort problemen. Zelf nog niet nodig gehad, maar misschien wel handig voor de extreme zweters onder ons?

Heet dat dan Nikwax dus? En waar zou dat allemaal te krijgen zijn??

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:51

Draag je die kleding dan 1 keer, of vaker?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 19:41

Hallo Bokkers,

Wat is er uitgebreid gereageerd +:)+ Heel erg bedankt iedereen.
Ik ga nu mijn paard rijden, en als ik weer thuis ben alle reacties lezen.

Tot laterssss

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:43

Rianntje schreef:
Er zijn toch ook van die okselpads, zou dat niet helpen tegen vieze geurtjes onder je oksels?

Ik moet zeggen... Als ik een beetje intensief sport, zweet ik écht niet alleen onder mijn oksels hoor!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:47

Sinds ik Syneo5 gebruik heb ik geen last meer van de zweetgeur. Heb een super gevoelige huid en het gaat goed geen last van reacties op de deo.
Wel gebruik ik nog een normale deo voor de geur zeg maar anders voelt het zo kaal en voor mijn idee muffig.

Ik ga de tips hier ook eens proberen.
Mijn nieuwe kleding ruikt in elk geval niet meer sinds deze deo, maar sommige oude shirts en truien ruiken wel mufachtig en juist die zitten zo lekker!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:23

Misschien even kijken wie en waar de dealers van nikwax zitten?? Wij (sport2000) hebben
het in de winkel, en fijn is ook dat het een niet chemisch wasmiddel is. Fijne bijkomstigheid.

fargo schreef:
Udo2001 schreef:
Je hebt speciale wasmiddelen voor de echte "sportshirtjes"
Ik werk in een sportwinkel en de ademende shirtjes kunnen idd welleens gaan ruiken, maar ze zitten super en blijven mooi van kleur en vorm. Wij hebben wasmiddel van nikwax voor dit soort problemen. Zelf nog niet nodig gehad, maar misschien wel handig voor de extreme zweters onder ons?

Heet dat dan Nikwax dus? En waar zou dat allemaal te krijgen zijn??

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:54

Terug van mijn paard, en nu alles eens even doorlezen :Y) Het is een beetje te veel om op iedereen te reageren :o (maar wel iedereen hardstikke bedankt hè!)
Soda is een goede tip! Ga ik zeker proberen, alleen al omdat je er dan weer een tijd vanaf bent. Klinkt goed! :)

Dettol klinkt ook goed, maar lees verder in de reacties dat de was dan níet meer naar zweet ruikt, maar verder ook niet echt fris. Dettol gaat dus op de reservebank

Ariel goed wasmiddel zo te lezen

Azijn is ook een goede en makkelijk toepasbaar, die ga ik ook proberen :j

Inspuiten met Febreze, 'k heb het niet in huis, maar mocht de rest niet goed werken dan kan ik dit ook nog proberen

Biotex groen heeft bij mij helaas niet geholpen, had het al geprobeerd, maar toch bedankt!

Sonja, volgens mij is mijn stofwisseling wel goed. 'k heb wel een hele snelle verbranding. Ruikt niet naar amoniak.

Andere deo is voor mij geen optie. Ik kan niet tegen geparfumeerde spullen (van wasmiddelen heb ik gelukkig geen last)

Nikwax te koop in de sportzaak. Hoe moet je dit gebruiken? Is dit iets wat je bij het waspoeder moet doen of bij het spoelwater? Ik houd deze optie zeker ook nog open

Iris82 zie dat je jarig bent: Gefeliciteerd!

Hoffie77, ik denk dat de stof inderdaad ook invloed heeft. Heb het nl niet bij alle shirts.

Maykie, die nivea klinkt goed, alleen is nivea vaak geparfumeerd, en dan heb ik waarschijnlijk een ander probleem.

Karuna, heb de biotex geprobeerd, maar werkt helaas niet bij mij.

Kattenbak (leuke naam trouwens := ) die bal klinkt ook wel interessant!

Zoolgangster, groene zeep heb ik nog een pot van op voorraad, ga ik ook proberen.

Gamblerscup, mocht je nog achter de naam van het wasmiddel kunnen komen dan hoor ik het graag!

iloveyah87 ik gebruik altijd het supermarkt wasmiddel, ben niet zo kieskeurig, net waar ik boodschappen doe, neem ik een pak mee. Ik gebruik ook wasverzachter, maar dat verdoezelt de geur helaas niet...

Anne, ik draag de kleding maar 1 keer, moet daarna echt de was in

Syneo5 klinkt goed, maar durf het vanwege de alcohol, en mogelijke reactie van mijn huid daarop niet zomaar te gebruiken

Sorry voor de mensen op wie ik niet gereageerd heb, gelukkig veel reacties gekregen, maar ik heb wel alles aandachtig doorgelezen.
Ik heb nu veel opties om te proberen en daar ben ik hardstikke blij mee :):) Dank jullie!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:06

Die Syneo, hoef je dat maar 1x per dag te doen? En is dat ook gewoon bij drogist oid te koop? En hoe lang doe je met 1 flesje?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:18

Syneo5 moet je niet als deo zien, je gebruikt het abv een half uur na het douchen en laat het een nacht in werken en 's morgens gebruik je gewoon je deo. Je gebruikt het eerst 'n dag of 5 en dan bv 1x per week :)
Ik heb ook een gevoelige huid, maar met dit product geen probleeem :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:20

Wasmiddel van nikwax gebruik je gewoon net als de andere wasmiddelen in de wasmachine.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:21

Als je vloeibaar wasmiddel gebruikt kan het zijn dat na veel gebruik je was niet lekker meer gaat ruiken. Dat zit in het vloeibare wat vaak te dik is en in het buisje naar je was machine aankoekt. Dat komt ook omdat we steeds meer met lage tempraturen moeten wassen en nooit meer op 90 graden wassen. Het vloeibare wasmiddel is te dik om helemaal op te lossen en gaat dus aankoeken in de buis.

Je moet je was machine een paar keer zonder was en veel soda in het bakje en de machine aanzetten op 90 graden. Dit kan als je het al langer is een flink aantal keren nodig zijn voor je was weer fris wil ruiken.

Heel soms is er in een wasmachine ook een soort afgifte stukje kapot (weet niet precies hoe het heet) wat je wasmiddel niet meer goed in de machine verdeeld of uitspoelt. En dan is repartie nodig en dat is duur. Maar dit is zeldzaam. Het zit vaker in de vloeibare wasmiddelen helaas.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 22:28

Kostolany: ik gebruik altijd waspoeder. Had inderdaad ook gehoord dat vloeibaar wasmiddel niet zo goed is als de poeder. Ëén keer in de drie maanden gebruik ik een soort antikalk/antivuil middel in de machine. Dan zet ik de temperatuur op "hot" en is heel mijn wasmachine weer gereinigd.

Nikwax is dus een gewoon wasmiddel. Bedankt!

Zie dat Syneo5 bij de drogist te verkrijgen is, in de link die op de vorige pagina stond.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:43

Letizia schreef:
Syneo5 moet je niet als deo zien, je gebruikt het abv een half uur na het douchen en laat het een nacht in werken en 's morgens gebruik je gewoon je deo. Je gebruikt het eerst 'n dag of 5 en dan bv 1x per week :)
Ik heb ook een gevoelige huid, maar met dit product geen probleeem :)

En dan zweet je dus minder? Of ruik je het minder?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:46

Ooow, dat is wel handig om te weten. Maar dan doe je de wasmachine gewoon leeg op heetste stand aan?
En dan soda in het bakje.

Ik ga met boodschappen zeker even soda halen.
Moet je de kleding dan eerst apart laten weken in soda-sop? Of kan je het ook in de machine gooien zodat het dan zorgt dat je kleding niet meer stinkt...

En die syneo. Het lijkt met niet echt slim om direct na het scheren het op je huid te spuiten ivm alcohol.
Hier nogmaals de link:
Link naar Syneo5 info