Wat doen als post niet is aangekomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:29

2 beugeriemen in 1 envlop zelfs pastte prima, en verzendkosten waren niet eens heel hoog, zat een stempel op van 2.76 ofzo geloof ik
Ik had ze toen iig snel & netjes binnen, via bokt gekocht :j

Wendy1978

Re: Wat doen als post niet is aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:32

ja daarom snap ik het ook niet

het is 1 beugelriem per envelop geweest
en beide nog niet binnen :n

idd ook via bokt gekocht :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:33

_Sammy_ schreef:
Ik heb net een PM ook ontvangen waar diegene zei dat hij er ook uitgeslingerd kan zijn op de banken bij TNT post, aangezien ik alleen de bovenkant goed getaped heb. Dit schijnt erg snel te gaan?

Zat het in een simpele envelop?
Dan heb je daar best kans van ja, erg snel gaat het niet maar het is daar natuurlijk bandwerk en dat gaat niet zachtjes. Als je dan een zware hengstenketting in een simpel envelopje hebt en die ketting schuift steeds heen en weer, dan loop je wel het risico dat de envelop stuk gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:34

Renske_ schreef:
absque_dubio schreef:
Ik wacht ook al even op een VERZEKERD pakketje. Die zijn ze ook kwijt..

Dat meen je niet?!?! Schandalig zeg!!
Dus zelfs dat is slecht geregeld...

Een verzekerd pakketje legt dezelfde weg af als een normaal pakketje, het verschil is alleen dat je het vergoed krijgt als er wat mee gebeurd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:43

Renske_ schreef:
santana67 schreef:
Ik werk zelf bij tnt post en doe daar ook de buslichting ik wil niks goedpraten maar als ik zie wat mensen door die brievenbus proppen en vaak ondergefrankeerd kan ik begrijpen dat er nogal eens wat zoek raakt. Dingen verpakt in cadeaupapier of gewoon in plastic tasje.Vaak hebben zo hard moeten duwen om het in de brievenbus te krijgen dat het al open in de brievenbus ligt terwijl je het voor paar euro meer als pakket kan verzenden.

Ik heb begin dit jaar ook voor TNT gwerkt en idd soms krijg je dingen bij de brievenbus post waarvan je denkt oke...???!!

Jullie hebben dan waarschijnlijk allebei bij de brievenbuspost gewerkt?

Ik heb een paar jaar geleden een tijd bij de pakketpost gewerkt en wat daar allemaal voorbij komt is ook idioot, simpele kartonnen doosjes die volgestouwd worden met 5 kilo aan metalen bouten en moeren, bij de eerste keer optillen zakt de bodem eruit en ligt die hele rotzooi over de vloer |o Of hele pijpleidingen die zonder enige verpakking worden verzonden, supergrote pakketten waar dan een klein ding in zit wat vaak nog breekbaar is ook, als je bedenkt dat ze wss gaan stapelen met dozen snap je dat dat niet slim is. En met kerst is het helemaal een chaos daar met alle pakketten met wijn en andere breekbare (en stinkende) zooi erin.
En iedereen geeft uiteindelijk TNT de schuld terwijl je als verzender ook de verantwoordelijkheid hebt het goed in te pakken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:46

Dan moet TNT de afgiftepunten betere instructies geven en gewoon slecht ingepakte pakketjes niet meer aan laten nemen.

Want idd soms worden dingen schandalig slecht verzonden, pakket en brievenbus beide!
Maar er raken ook correct ingepakte dingen zoek of beschadigd en dat vind ik gewoon écht slecht!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:26

Dan zou TNT elk pakket uitgebreid moeten controleren, kijken wat erin zit, of dat breekbaar is, hoe de verpakking in elkaar zit enz.
Vind dat onzin eigenlijk, je kunt als klant ook zelf verzinnen dat binnen zo'n bedrijf niet elk pakketje een VIP behandeling krijgt (hihi, Very Important Package :P) maar de meeste mensen hebben gewoon geen zin om erover na te denken.

Ik heb al tientallen pakketjes verzonden via pakketpost en brievenbuspost en heb daar nog nooit probelemen mee gehad, altijd netjes aangekomen en binnen redelijke termijn (3-4 werkdagen) tenzij je in december verstuurd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:15

DaanCats schreef:
zo zit ik dus al ruim anderhalve week te wachten op kaartjes voor het circus,
ze zijn al betaald en het circus is as zaterdag..

Ik hou mn hart vast!

Oja volgens het bedrijf waar ik de kaartjes heb besteld, zijn ze kaartjes de dag na mn betaling al op de bus gegaan...

:(

Aah das ook sneu zeg als die kaarten straks niet op tijd zijn...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:50

ik heb nu hetzelfde :(
boek verkocht via MP, boek in een kartonnen brievenbusdoosje gedaan, goed vastgetapet, netjes laten wegen en op het postkantoor achtergelaten. (dit was dinsdag)
Nu krijg ik een mail van die jongen dat hij niks heeft gehad en dat hij het geld wil terugvorderen. (succes, dat kan toch niet)
Er zitten maar 2 werkdagen tussen! Heb een beetje geduld.
Heb hem ook gemaild dat het ook best kan zijn dat hij het boek wel heeft gehad, en zo een gratis boek denkt binnen te halen.
Hij moet nog maar even geduld hebben.

:(

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:55

Me to! Heb een bloude geretourneerd naar iemand, maar die heeft hem na 2 weken dus ook nog niet binnen. Schaam me dood naar haar toe.
Lekker is dat!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:56

Vandaag hier ook weer mail van een klant, wacht alweer 4 dagen op foto's die ik verstuurd heb. Nu ben ik de moeilijkste niet en komen ze deze week echt niet binnen verstuur ik ze wel opnieuw, maar zo heb ik wel weer 'schade' met dank aan die fijne, altijd klantvriendelijke en vooral ook nette TNT... :n

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:27

Dagelijks worden er zo'n 15 miljoen poststukken verzonden via tnt post natuurlijk gaat er dan wel wat mis.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:37

@ annliesjd, Nee dat bedoelde ik niet maar de ontzettend dom/slecht/half verpakte pakketjes zoals bv jouw eigen voorbeeld iets zwaars in een slap doosje, of iets half dichtgeplakt enz wat je dus gewoon zo vanaf de buitenkant ziet die moeten ze dan gewoon niet aannemen.
Dat scheelt dan al een hoop ellende, ook voor de mensen van TNT :j

@ santana, ja waar mensen werken worden fouten gemaakt, incidenteel ja!
Niet zo veel als bij TNT gebeurd, zeg dan eerlijk dat je gewoon niet de service kan bieden die je zegt dat je kan bieden...post kwijtraken is gewoon ontzettend slecht, en een envelopje kan ik me nog voorstellen(hier verloor mn ex-collega gewoon een bundeltje post op straat! dag daarop liep ik haar route en kreeg ik de volle laag van iemand die hem had gevonden...gebeurde overigens vaker, zulke fouten...echt slecht) maar een pakket kwijtrake...komop die zie je niet zomaar over het hoofd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:48

santana67 schreef:
Dagelijks worden er zo'n 15 miljoen poststukken verzonden via tnt post natuurlijk gaat er dan wel wat mis.

Sjah dan spijt het mij te moeten zeggen dat ze dan de reclame van bijv. die verjaardagskaartjes ook wel mogen staken; "Vandaag verstuurd, morgen in huis". :n

Het gaat veel goed, maar de laatste tijd gaat het werkelijk nergens meer over. Denk aan belangrijke papieren die men moet ontvangen en noem maar wat op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:40

Renske_ schreef:
maar een pakket kwijtrake...komop die zie je niet zomaar over het hoofd!

Dat zou je denken maar als je ziet welke weg zo'n pakket aflegt zijn er genoeg plekken om te verdwijnen.
Muzefee schreef:
Sjah dan spijt het mij te moeten zeggen dat ze dan de reclame van bijv. die verjaardagskaartjes ook wel mogen staken; "Vandaag verstuurd, morgen in huis". :n

Het gaat veel goed, maar de laatste tijd gaat het werkelijk nergens meer over. Denk aan belangrijke papieren die men moet ontvangen en noem maar wat op.

Hoe kom je erbij dat het de laatste tijd prut is? Als er stakingen zijn kunnen ze daar zelf ook niet veel aan doen, dat moet je even uitzitten en dan heb je weer de service als vanouds.
En normaal gesproken geld voor brievenbuspost toch echt wel dat het de volgende dag in huis is :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:39

Prima stakingen, maar dat wij daar zo onder moeten lijden vind ik erg jammer. Er zijn veel mensen met een bedrijf waarvan de post & pakketten geleverd moeten worden, waaronder ik. Als het langer duurt en uiteindelijk niks bij mijn klant wordt geleverd, ik alles opnieuw kan versturen en de kosten maak en tenslotte de TNT niks doet met mijn klacht dan komt me dat de strot wel uit. En ik praat echt niet over een enkele keer dat ik klachten heb ingediend, dit gebeurd regelmatig en vaak krijg je geen eens reactie terug. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:39

Dat is inderdaad niet netjes en ik zit er ook niet op te wachten om TNT te verdedigen, gaat vast genoeg fout.
Ik heb het alleen met eigen ogen gezien en dat zet je toch aan het denken of al die klachten wel terecht zijn.

Maar TNT zegt altijd dat je geen aanspraak kunt maken als je pakketje niet verzekerd is verzonden maar ik vraag me af of dat klopt, je betaald ze natuurlijk wel voor een dienst, daar mag je ook wat voor terug verwachten. Ik vraag me af wat de wet daarvan zegt.