schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:41

__Nathalie__ schreef:
Ik vind wel dat het je relatie onder druk zet als het niet klikt.

Vanaf de eerste dag dat mjin stiefschoonmoeder van me hoorde van zijn broer moest ze me al niet, ze kende me niet had alleen dingen gehoort die haar niet bevielen, ze had gezegt tegen mijn vriend zou jij niet is op zoek gaan naar een ander meisje?

ik heb de eerste 2/3 jaar uitermate me best gedaan om vriendelijk te doen ( al ging ik er niet vaak heen omdat ik me dus niet welkom voelde ) maar het ging gewoon niet. Ze deed altijd onoprecht aardig en gaf steken onderwater waarvan mijn vriend en zijn broer zeggen dat ik me aanstel.

Nu 7 jaar later nog steeds. Ik ben inmiddels zover dat ik er niet meer heen ga, maar soms kom ik haar bij andere dingen nog tegen, ik negeer haar de hele avond maar toch voor ik weg ga moet ze altijd even een opmerking maken wat weer een steek onderwater is. Mijn vriend zegt dat altijd dat ik me aanstel en dat ze dat niet zo bedoeld. Het is altijd dat bedoeld ze niet zo.
Maar ze bedoeld het wel zo, leer mij haar kennen.

Ik heb 2 keer in 7 jaar mijn mond eens flink open getrokken tegen zijn ouders, waarbij ze dan begint te janken en er alles aan doet om er onder uit te komen.

Ik heb gezegt tegen mijn vriend dat de eerst volgende keer dat ze weer een steek onder water geeft ik mn mond opentrek in het bijzijn van iedereen.

Mijn vriend en ik hebben hier vaak ruzie om. Als hij vraagt of ik mee ga naar een feestje van zn ouders zeg ik nee, waardoor we weer ruzie krijgen. Als we ze ergens op een ander feest zijn tegengekomen krijgen we weer ruzie door haar.
Toen hij nog thuis woonde was het nog veel erger, ze pakte alles wat ze pakken kon om ruzie te veroorzaken tussen mij en mn vriend.

Ik heb punten gehad dat ik dacht als ik er mee stop ben ik ook eindelijk van haar af......... dat is toch wel erg ofniet?

de ouders van mn ex kon ik ontzettend goed mee, en dat mis ik wel....

:(:) in dit geval zou ik niet alleen boos zijn op je schoonmoeder maar op diegene die het in stand houdt...je vriend.... :(

is verhuizen een optie? (emigreren? :P )

__Nathalie__

Re: schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:51

Nou hij houd het niet in stand want het is niet zijn schuld dat zn stiefma zo;n kreng is. Maar hij zal er idd ook niet tegen in gaan. Hij vind het zoiezo erg moeilijk om er tussen in te staan en bemoeit zich er het liefste helemaal niet mee.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:57

ik heb ook heeeel veel moeite met mijn schoonouders..ze hebben heel lang geprobeerd mijn vriend om te praten dat ik slecht voor hem was bla bla bla..

ze willen heel veel tijd en aandacht aan hem geven..het liefst zonder mij.
wij zitten bij een tuning auto club en zijn vader moest daar ook perce lid van worden,nu mag mijn vriend veel dingen regelen en dat gaat zijn vader dan voor hem doen enzo..zeer vervelend maar hij durft niets te zeggen omdat hij bang is voor ruzie!

ook hebben ik en mijn vriend een jaar ruzie met ze gehad..ze hebben ons met de dood bedreigd..wij hebben zelfs aangifte tegen ze gedaan omdat ze ons bleven stalken en bedreigen..

nu ben ik zwanger,dat weten ze..sinds die tijd willen ze ineens alles voor ons kopen,moeten wij hun spullen gebruiken en die van de rest van de familie terwijl ik dat liever niet heb..
vragen hoe het met mij gaat?kunnen ze niet..hoe het met mijn vriend gaat bepalen hun zelf..aahrgg ik kan af en toe wel hun nek omdraaien..

gelukkig kiest mijn vriend wel vaak mijn kant..ookal hebben we wel eens ruzie door hun..ik vind dat hij bij zijn ouders moet kunnen zijn waneer hij wil..liever ben ik daar ook niet bij maar soms kan ik er echt niet onderuit..

dus schoonouders..breek me de bek niet open :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:57

hier hetzelfde maar mijn man accepteert dat niet. En als hij dat wel deedt en zou zeggen dat ik me aanstelde dan hebben we een groot probleem. Hij hoort in de eerste instantie achter jou te staan.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:12

Het blijft de moeder van je vriend.
Ik zou het ook moeilijk vinden denk ik als mijn kind later niet meer thuis woont. Zou het niet zo snel als ' steken onder water zien' . :)

Zelf heb ik wel een super aardige schoonmoeder gelukkig!
Andersom geldt dat ook wel denk ik, mijn ouders vinden hem een goede jongen en zijn ook altijd aardig voor hem.
Zo ben ik vorige weekend met zijn familie een weekend weg geweest, en is hij vanavond uitgenodigd om met ons mee uit eten te gaan.
En onze ouders onderling vinden elkaar ook erg aardig.
Dus ik zou het wel aanraden om eens goed te praten met je schoonmoeder, wie weet wat er dan kan veranderen. :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:22

Ik heb echt enorm geboft met m'n schoonouders :)
Het zijn heel warme, lieve mensen en voel me daar minstens zo thuis als bij m'n eigen ouders :j

Nee hoor, hier gelukkig geen issues met schoonfamilie!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:45

Ik heb opzich wel hele leuke schoonouders mag er niet over klagen hoor :)
maar!! de situatie maakt het wat moeilijker!! ik woon namelijk al een half jaar samen met mijn vriend maar wegens omstandigheden wonen we "gezellig" met zn alle... dus... schoonmoeders schoonvaders schoonbroer me vriend en ik :+
Nou dan kom je vanzelf genoeg dingen tegen XD
De planning was eigenlijk dat het maar voor een paar maandjes was.... nou kunnen we als het goed is!!! deze winter wel verhuizen.. maar!! we verhuizen naar een andere locatie op het zelfde terrein.... en uiteindelijk als alles klaar is met bouwen dan wonen we nog in n huis en de schoonouders + broer in een ander huis op het zelfde terein huizen grenzen aan elkaar...
dus het is maar goed dat ze niet al te vervelend zijn want ik zoals de planning er uit ziet wonen we voor altijd op 1 terein gelukkig wel in verschillende huizen... maarja ik zal ze voor altijd iedere dag wel tegen komen :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:50

Gewoon niets van aantrekken, en doe helemaal niets voor haar, laat het je zoon maar lekker opknappen, het is zijn moeder.

Als ze zegt je doet niks blabla, dan zeg je gewoon, je bent niet aardig voor mij dus doe ik ook geen moeite voor je, daarvoor moet je bij je zoon zijn.

Pff wat een irritante vrouw zeg.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:07

Mijn schoonmoeder is een leuk mens hoor.

Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is, als het niet klikt met je schoonmoeder. Het is vaak zo dat je daar de rest van je leven toch wel contact mee hebt... :=

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:21

Talonius schreef:
Gevalletje moeder die eigenlijk geen afscheid kan nemen van haar zoon en jou ziet als hetgene dat hem van haar heeft afgepakt. Heel herkenbaar en gaat over het algemeen vanzelf over, meestal dan...

Bij mij ging ze 'normaal' doen toen mijn dochtertje geboren werd en ze erachter kwam dat zij de aandacht niet meer kon opeisen. Was blijkbaar een eye-opener, we staan nu op normale voet en dat mag ook wel na 12,5 jaar :D

Hoe herkenbaar zeg.
Hier ook een schoonma die mij niet accepteerd en denkt dat ik haar zoon ingepikt heb.

Hier dochtertje sinds een maand van ons 2tjes en zij nog niet bijgedraaid.Moet wel zeggen dat we ruim 3 maanden terug ruzie hebben gehad.Maar dan bel je alsnog je zoon op lijkt mij om je "verse"klein kind te zien.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:24

Haha, ja schoonmoeders...
Ik heb er 3. :+

Mijn vriends ouders zijn gescheiden. Vader heeft nieuwe vrouw. En zijn moeder is ook getrouwd met een vrouw..

Nou dat is altijd feest hoor, drama's.. :P
Ze zijn allen aardig, maar ook allen apart.. :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:25

Mijn schoonmama is ook weleens lastig maar doet dat niet expres, ze zegt dingen als; ik leen de slee niet uit aan jullie, zijn jullie veel te oud voor, plus dat je er doorheen zakt en Martin je toch niet kan trekken :+
(en ik ben niet te zwaar of zo := )

Maarja, ik negeer die dingen en verder is het een lieve vrouw die eigenlijk haar zoon van 32 nog ziet als 13 ;)

Leven en laten leven...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:29

En daarom wil ik absoluut niet bij familie in de buurt gaan wonen :D

Zowel m'n eigen mams als m'n schoonmoeder zijn lief hoor, maar soms.. _-:( Ze kunnen beiden direct zo aangevallen uit de hoek komen. Als je normaal iets vraagt (moeten we nog brood halen?), krijg je meteen een preek met dat het geld niet op de rug groeit en ze werkt zo hard en ze moet altijd alles zelf doen en niemand houdt van d'r :+ En dat bij werkelijk alles he! Geen grapje. Ik erger me er dood aan, mja wie ben ik om er wat van te zeggen?
Ow, en ze zijn beiden gigantisch tuttig met beesten. Schoonmams wilt continue weten waar haar katten zijn, maar ze durft ze niet op te tillen :+ Mijn mams wilt elk beest direct aaien en spreekt ze op babytoon aan met: "Oh, wat ben jij een liefje! Ja he, jij bent echt heel lief!" Ergerlijk!!! -:(-
Zo kan ik nog wel even doorgaan..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:47

Ik heb in het verleden een vervelende schoonmoeder gehad. Ik had toen een hindoestaans vriendje (ik ben zelf half hindoestaans), en die moeder dacht dat de duivel in me zat omdat mijn moeder blank is. Dat had ze gezien omdat de navel van haar zoon scheef stond te opzichte van zijn tepels.....juist.... :Y) Ik mocht dan ook niet in huis komen bij hun, want als er wat gebeurde kwam dat natuurlijk door mij.
Ze vond dat ik liep als een eend en noemde me ook altijd 'die eend'.

Ik weet nog wel dat ik een weekje naar Center Parcs ging met mijn vriend, zijn moeder wist hiervan. En toen heeft ze hem als vermist opgegeven bij de politie. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:49

Ik woon naast mijn moeder en dat gaat prima maar naast mijn schoonmoeder zou ik niet gaan wonen.Prima vrouw hoor echt een schat maar pietje precies en dat gaat toch botsen.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:54

Ik heb super schoonouders.
Daar in tegen weinig met mijn eigen ouders

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:01

Ohh, ik heb ook zo'n schoonloeder.. Mijn schoonloeder is een Amerikaanse moeder.. En ze krijgt nu in de gaten dat ik haar "zoontje af ga pakken" dus ze gaat dingen ondernemen om ons uit elkaar te krijgen.. :P

Punt is alleen dat ze nog niet eerder met een Nederlandse schoondochter te maken heeft gehad en dat ik gewoon kak aan haar heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:06

Ik heb helaas ook vreselijke schoonouders. Hebben zich heel lang tegen ons aan bemoeid.. Tijdens m'n eerste zwangerschap heeft mijn schoonmoeder tegen mijn vent gezegd dat het kind niet van hem was maar van mijn beste vriend (die hem voor vrouwen overigens niet eens omhoog krijgt >;) ). Ze pakken je op woorden (eerst lopen treiteren hoe we onze trouwdag moesten doen en toen ik uitriep dat het míjn trouwdag was en niet die van hun kreeg ik te horen "Nee, het is JULLIE trouwdag, en dat is nu precies het probleem!!!" Toen ik vervolgens daar de deur uit stormde moest ik later verontschuldigingen aanbieden voor het slaan met de deur :roll: ). Over onze middelste gezegd 'de vorige keer dat ik haar vasthad leek het wel alsof je dood was' terwijl tussen de vorige keer en de huidige keer onze dochter enorm ziek was geweest en bijna dood was geweest -:(- Dat zég je toch niet???

Mijn schoonvader jat gewoon snoertjes van ons als hij denkt dat hij het wel kan gebruiken...

Manlief heeft mijn schoonouders twee keer een kadootje gegeven waar hij echt jaren naar heeft gezocht, telefoontjes naar het buitenland heeft gepleegd, etc... Reactie "Oh leuk..." _-:(

Ze hebben mijn vent zo enorm vaak gekwetst!

Mijn schoonmoeder tegen mij: "IK zal je wel eens leren hoe je je huis moet schoonmaken, want dat heb je duidelijk van je moeder niet geleerd."

Ze doen ruw met de kinderen, luisteren niet naar ze, zijn alleen in zichzelf geïnteresseerd (mijn sm met borstkanker in het ziekenhuis: "Je weet niet hoe heftig het is om in een ziekenhuis te leven." Ik verwijs bij deze even terug naar een paar alinea's hierboven, onze dochter die bijna dood was geweest... we hebben toen een week in het AMC geleefd :roll: )

Nou ja... het liefst zou ik ze echt nooit maar dan ook nooit meer zien. Volgende keer dat er een k*topmerking komt is dan ook echt de druppel voor mij. Ik slik niks meer :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:11

Ik heb best een hele lieve schoonmoeder en ze zal het allemaal vast heel lief en goed bedoelen maar soms denk ik echt: BEMOEI JE ER GEWOON NIET MEE!!!!!!! Dat kunnen we zelf ook wel regelen.
Gelukkig durf ik dat dan ook wel te zeggen, op een normale manier uiteraard en er kwam mij vrijdag iets ter ore dat ik dacht: Zie je wel, je hebt wel heel erg veel respect voor me en je wilt heel graag dat je zoon en ik bij elkaar blijven, maar laat het dan ook eens aan mij blijken. Nu heb ik af en toe het gevoel dat ik echt voor mijn vriend moet vechten :n
En trouwens ik heb ook al vaak tegen mijn vriend gezegd dat hij niet zo'n slappe zak moet zijn :+ Wordt wel al iets beter hoor :')

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:56

Ik heb gelukkig hele lieve schoonouders waar ik prima mee kan! Echt mensen die alles voor je willen doen en mij en mijn vriend goed begrijpen. Ze zeggen vaak hoe blij ze wel niet met me zijn en dat ze hopen dat we samen trouwen. Voel me er dan ook helemaal thuis :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:46

Mijn schoonmoeder is een lieve, warme vrouw.
Ze reikt mijn vriend en mij vaak een helpende hand toe, en is een 'steunpilaar' voor ons beide.
Ze staat altijd voor ons klaar.

Mijn schoonvader is ook een toffe man.
Hij heeft een geweldige soort humor, die in het begin wel even wennen was, maar ik nu steeds beter begrijp én kan waarderen! :j
Ook hij is nooit te beroerd om ons te helpen met iets.

Nee, geen slecht woord over mijn schoonouders! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:08

Wat een k*t van een schoonmoeder heb jij zeg :+

Ik heb het gelukkig enorm getroffen met mijn schoonouders :+: Zou ze voor geen goud willen missen!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:42

Goh, wat een vervelende verhalen! Ik ben super blij met mijn schoonouders, het is alleen zo erg dat mijn schoonmoeder niet lang bij ons zal zijn :'(

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:56

Hier nog een gevalletje!

Eerst deed ze altijd wel aardig, maar sinds ik een keer heb gezegd dat er een potje jam over de datum was, ben ik de pineut. Vorige keer was ze naar de kapper geweest, zei ik: 'Ik vind dit echt veel leuker staan'. Zegt ze: 'Oh, dus ik zag er eerst niet uit?'.

Er zit een leeftijdsverschil tussen mij en m'n vriend, dus opmerkingen als 'Moet jij geen ijsje met spikkels?' of 'Daar is de speeltuin' zijn voor hun heel gewoon :roll:

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:21

ik heb echt super gezellige schoonouders (inclusive broertje/zusjes waar ik goed mee kan :D ) en ik vind het dan ook totaal niet erg om daar te komen! Net als de schoonouders van mijn ex daar kon ik ook super goed mee! voor mij (gelukkig) nog geen vervelende ervaringen dus :D