__Nathalie__ schreef:Ik vind wel dat het je relatie onder druk zet als het niet klikt.
Vanaf de eerste dag dat mjin stiefschoonmoeder van me hoorde van zijn broer moest ze me al niet, ze kende me niet had alleen dingen gehoort die haar niet bevielen, ze had gezegt tegen mijn vriend zou jij niet is op zoek gaan naar een ander meisje?
ik heb de eerste 2/3 jaar uitermate me best gedaan om vriendelijk te doen ( al ging ik er niet vaak heen omdat ik me dus niet welkom voelde ) maar het ging gewoon niet. Ze deed altijd onoprecht aardig en gaf steken onderwater waarvan mijn vriend en zijn broer zeggen dat ik me aanstel.
Nu 7 jaar later nog steeds. Ik ben inmiddels zover dat ik er niet meer heen ga, maar soms kom ik haar bij andere dingen nog tegen, ik negeer haar de hele avond maar toch voor ik weg ga moet ze altijd even een opmerking maken wat weer een steek onderwater is. Mijn vriend zegt dat altijd dat ik me aanstel en dat ze dat niet zo bedoeld. Het is altijd dat bedoeld ze niet zo.
Maar ze bedoeld het wel zo, leer mij haar kennen.
Ik heb 2 keer in 7 jaar mijn mond eens flink open getrokken tegen zijn ouders, waarbij ze dan begint te janken en er alles aan doet om er onder uit te komen.
Ik heb gezegt tegen mijn vriend dat de eerst volgende keer dat ze weer een steek onder water geeft ik mn mond opentrek in het bijzijn van iedereen.
Mijn vriend en ik hebben hier vaak ruzie om. Als hij vraagt of ik mee ga naar een feestje van zn ouders zeg ik nee, waardoor we weer ruzie krijgen. Als we ze ergens op een ander feest zijn tegengekomen krijgen we weer ruzie door haar.
Toen hij nog thuis woonde was het nog veel erger, ze pakte alles wat ze pakken kon om ruzie te veroorzaken tussen mij en mn vriend.
Ik heb punten gehad dat ik dacht als ik er mee stop ben ik ook eindelijk van haar af......... dat is toch wel erg ofniet?
de ouders van mn ex kon ik ontzettend goed mee, en dat mis ik wel....

is verhuizen een optie? (emigreren?