Als 16-jarige relatie met iemand van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:25

Wat bravespots ook zegt, in sommige gevallen zit je in verschillende fases in je leven. Middelbare school en hij werkt. Bij ons was dit idem.

Maar de omgeving reageert over het algemeen ook niet altijd even positief :n

Chaos

Re: Als 16-jarige relatie met iemand van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:27

Ik was net 1 maand 16 toen ik mijn huidige vriend kreeg, die is 7 jaar ouder en toen 23.

Nu ben ik 19 en wonen we sinds eind april samen! :))

Het verschil is groot en wennen, maar ik had altijd al een hekel aan jongens van mijn eigen leeftijd, dus dit kwam niet onverwachts. Hij werkt full-time en ik zit op school en verdien bij.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:30

voor mij is een relatie met een oudere man/jongens ook niet echt shocking en ik denk niet dat mijn ouders er veel moeite mee zouden hebben. tenslotte weten zij hoe verantwoordelijk ik ben dus ik denk dat zij me wel vertrouwen en achter mijn keuzes zullen staan. daarbij gaat mijn broer in oktober ook trouwen met een vrouw van 17 jaar ouder, en dat is in onze omgeving/familie ook gewoon geaccepteerd :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:30

Nou maximaal 20 denk ik..
Ik was 16 toen ik mijn vriend leerde kennen en hij 17

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:32

20 vind ik de absolute max voor een 16 jarige. Je zit dan in zulke verschillende fases van je leven + dat ik het gewoon niet in mijn verstand kan krijgen wat een 20+er met zo'n jong iemand moet.. Vind zoiets al snel triest

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:38

En bedankt Mistery. :))

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:44

toen ik iets met mijn vriend kreeg was ik 16 en hij 33 ;)

en ja nu nog steeds gelukkig samen, met een gezinnetje :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:48

Pfoe dat gaat me echt te ver.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-09-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:48

Ik vind 22 ook wel een maximum voor een 16 jarige.

Het lijkt wel steeds meer een rage te worden voor jonge meiden om met oudere mannen te gaan.

Paar kennissen(mannen) van 30-32 gaan ook regelmatig met meiden van 17/18, ik vind dat echt zo fout eigenlijk.
Die jongens geven zelfs toe dat het vooral lekker makkelijk is zo'n jong meisje, die trappen over het algemeen wat sneller in de afgezaagde versierpraatjes(ookal denken die meiden zelf dat ze al heel volwassen zijn) dan meiden van een jaar of 24.
Veel van die jonge meiden komen als ze wat ouder zijn er ook achter dat ze toen toch nog wel een stuk naiever waren, maar ja dan staat de volgende groep 18 jarige meiden al weer te trappelen om versierd te worden. Jongens krijg gewoon elk jaar een nieuwe aanwas van jonge meiden, die hebben het lekker makkelijk.

Edit: Gelukkig zijn er ook uitzonderingen, waarbij het wel uitgroeid tot een echte gelijkwaardige relatie.
Laatst bijgewerkt door silvana84 op 08-09-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:49

Ik vind een rijke man van rond de 92 wel wat voor een 16 jarige :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:50

Silvana, ik snap wat je bedoelt. Maar ik denk er ook juist anders over. Want juist de 16jarige meiden van tegenwoordig zijn al erg zelfstandig, weten wat ze willen en zijn goed gebekt.

Ik wordt bijvoorbeeld echt niet overgelopen in mijn relatie, eerder andersom, haha!
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-09-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:02

Nu moet ik denken aan mijn nichtje :=
Die is 15, maar ziet eruit als een 12-jarige (nog geen vrouwelijke vormen of niks) en is mentaal ook rond de 12. Wat ik heerlijk vind, daar niet van :)
Komt ze vorige week af met een 20-er... dat vind ik dan diep triest (in die kerel zijn geval)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:03

Chaos schreef:
Silvana, ik snap wat je bedoelt. Maar ik denk er ook juist anders over. Want juist de 16jarige meiden van tegenwoordig zijn al erg zelfstandig, weten wat ze willen en zijn goed gebekt.

Ik ken er vooral heel veel die dat denken te zijn :=

Als je bijvoorbeeld kijkt naar het percentage meiden dat spijt heeft van hun eerste relatie(s), ik vind dat altijd heel sneu om te horen... ik heb sinds kort een nieuwe vriend en het viel hem op dat ik zo open in m'n relatie stond. Sja ik heb nooit nare dingen meegemaakt dus waarom zou ik wantrouwen en moeilijk doen :)

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:08

Ja veel meiden van tegenwoordig zijn niet op hun mondje gevallen, gelukkig maar. Maar toch zijn die meiden een stuk wijzer en volwassener rond de 23 en kijken vaak terug op die tijd van 16-18 en denken dan hoe had ik in gods naam in die praatjes kunnen trappen van die oude mannen.

En tuurlijk lol moet er ook zijn en meiden hebben al het recht om te doen wat ze zelf willen en lekker vinden. Alleen vaak zijn ze nog zo goed gelovig.

Het valt me trouwens wel op dat meisjes van tegenwoordig ook wel veel verder gaan dan vroeger op sexueel gebied, hoor soms de wildste verhalen(te vies voor worden, niet simpele one night stands) over meisjes van 16/17.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:10

Ik ben net 17 en val absoluut niet op jongens van mijn leeftijd.. :n
Het wordt een beetje interessant vanaf een jaar of 19/20. M'n max ligt toch wel op 22. Zou opzich zelf een max van 25 hebben maar dat vinden mn ouders dan vast niet zo leuk, haha :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:12

Hmm. Tja.
Dat zie je denk ik ook wel veel.

Moet ik ook eerlijk zeggen dat hier in de buurt heel veel tienermoeders wonen, 16 enz.

In mijn vriendenkring zijn veel relaties eigenlijk vroeg begonnen om lang stant te houden, ook jong & oud, maar dat is beperkt natuurlijk.

Is misschien ook een deel opvoeding. Althans in mijn geval. Mijn ouders zijn altijd heel eerlijk, open en duidelijk geweest. Vooral omdat mijn moeder een grote fout heeft begeaan vroeger was ik goed gewaarschuwd. Ik heb dus altijd heel goed nagedacht, mijn relaties duurden vanaf 12 jarige leeftijd altijd lang. Met mijn huidige vriend ben ik voor het eerst verder gegaan, en heb ook daar heel bewust bij stilgestaan.

Ik heb inderdaad altijd gezegd tegen mezelf dat ik nooit spijt wilde hebben van mijn relaties, óf seksleven uberhaupt. Sta er daarom denk ik heel goed in. :)
Toen ik thuiskwam met mijn veel oudere vriend durfde ik het in eerste instantie niet te vertellen. Toen ik dat toch deed -ik kan niks verborgen houden.. :+ - was de reactie van mijn ouders, als we hem maar wel mogen leren kennen, en dat ze nooit verwacht hadden dat ik met iemand van mijn eigen leeftijd thuis zou komen. :)

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:15

..
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 24-01-24 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:18

Het heeft volgends mij inderdaad heel veel met opvoeding te maken.
Veel meiden gaan met oudere jongens omdat ze denken dat het stoer is. Deze meiden hebben vaak ook een laag zelfbeeld/weinig zelfvertrouwen. Hoe grotere mond hoe onzekerder ze vaak zijn. Oudere jongens weet heel goed hoe je op deze meiden kan inspelen(ze hebben al jaren geoefend).

Ik vind het vooral ook fout van de mannen, als je 30 bent en er komt een meisje van 16 op je af, dan kan je toch zeggen nee bedankt. En als het echte liefde is dan kan je rustig aan doen en niet gelijk met elkaar in bed duiken.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:18

Tja ik denk dat leeftijd niet uitmaakt. Ik was zelf bijna 16 en hij 31 nu ruim 7 jaar verder zijn we nog steeds bij elkaar.

Het is maar hoe je in het leven staat, en wat je van elkaar verwacht. Als je elkaar de ruimte geeft en niet eist om dingen te doen die je niet wil dan kan het prima goed gaan.

En ja is de omgeving de beslisser in jou gevoel?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:19

Tja, maar het 16-jarige meisje dat een relatie aangaat met een jongen van 20+ die dat doet omdat jonge meisje lekker makkelijk die versierpraatjes geloven, zijn inderdaad naief, en een echte relatie kan je dat dan ook niet noemen.
Ik ben zelf 17, zit nu in een band met allemaal jongens van 23, en een van 25 en een meisje van 20. Ik was daar via een project binnen gerold voor 1 optreden, na dat optreden hebben ze me gevraagd of ik bij de band wilde blijven, gezellig. Toen pas hadden we een keer een gesprek over precies dit onderwerp, toen kwam ook pas mijn leeftijd naarboven, daarvoor gewoon niet echt op gekomen. Toen stonden ze ook even te kijken hoor, huh 17? Maar je had het daarover en daarover etc. dan ben ik "arrogant" genoeg om mezelf de stempel: Volwassen voor leeftijd te geven.
Ik praat met hun over vanalles en nog wat, het hele leeftijdissue is verder niet meer teruggekomen, ook niet op een manier dat ik niet mee kon praten, of zij niet met mij o.i.d.
Ik zit overigens nog op het vwo, examenjaar, zij op universiteit. Ik vind dat mensen niet zo zwaar moeten wegen aan leeftijd, het is heel erg persoonsgevoelig. Ik kan zo een aantal volwassenen aanwijzen met het redenatievermogen van een 10-jarige en andersom.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:28

Ik ken ook genoeg succes verhalen waarbij partners meer dan 10 jaar verschillen.

Liefde kent geen leeftijd.

Je kan heel volwassen zijn op je 16de maar helaas zie ik nog veel meer meiden die denken volwassen te zijn en overal met open ogen in trappen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:50

tamary schreef:
Fiffill schreef:
Ach, dat ligt ook aan jezelf. Toen ik 17 was was mijn vriend 23. Leeftijd is zo persoonsgebonden.

Niet helemaal, volwassene met een minderjarige geeft bij mij eigenlijk altijd vraagtekens. Volwassene zit in een heel andere levensfase en heeft door leeftijd makkelijk een machtspositie binnen de relatie. Ookal is die zich ervan bewust dan nog is het moeilijk om zo'n relatie gezond te houden. En minderjarige de ruimte te geven om eigen persoonlijkheid en mening te vormen. Ook bij mensen die door omstandigheden vroeg volwassen moesten worden zijn de hersenen dan nog in de groei en veranderen er zoveel dingen op hormonaal, emotioneel en biochemisch gebied, welk gedrag dan ook zij zijn fysiek nog niet volwassen en daardoor nog niet in balans.

Tsja, dat ligt zoals ik al zei aan de personen zelf. Ik was op mijn 16e misschien toch wel wat volwassener (op bepaalde vlakken) dan het gemiddelde leeftijdsgenootje. Ik zeg niet dat ik helemaal volwassen was want dat is natuurlijk niet zo, maar ik heb altijd oudere vrienden gehad en de mensen met wie ik écht goed kon praten waren ouder dan 25 (en dan was ik 14 of 15). Ik heb met mijn vriend nooit het leeftijdsverschil opgemerkt, behalve het feit dat hij studeerde en ik nog op de middelbare school zat. Ik kan het me niet voorstellen om een relatie te hebben met iemand jonger dan 23, veel mensen die ik ken van mijn leeftijd zijn in dat soort dingen nog zo ontzettend kinderlijk en denken gewoon heel anders... natuurlijk moet je net de goede treffen. Het verschilt gewoon per persoon denk ik zo. Ik heb met mijn vriend die juiste persoon getroffen, we geven elkaar heel veel ruimte en merken van die paar jaar leeftijdsverschil niets, het is in elk geval totaal niet storend.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:06

Ik ben zelf 16 en zou liever geen vriend willen ouder dan 18/19. Mijn ouders zouden dat echt niet goed vinden (19 sowizo niet) en ik heb liever iemand uit dezelfde levensfase. Maar goed, je kan altijd verliefd raken! :D

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:34

Een paar weken geleden :+ was ik nog 16 en 'scharrelde' ik met een jongen van 22. Ik was nog nooit met een jongen op zo'n leeftijd aan het scharrelen geweest, maar wat een verschil tussen jongens van mijn eigen leeftijd... :o Doe mij maar wat ouder dus!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:35

20 denk ik.
Ik had toen ook een relatie met iemand van 20 (waar ik nu nog steeds mee heb). :)