Maar de omgeving reageert over het algemeen ook niet altijd even positief
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chaos schreef:Silvana, ik snap wat je bedoelt. Maar ik denk er ook juist anders over. Want juist de 16jarige meiden van tegenwoordig zijn al erg zelfstandig, weten wat ze willen en zijn goed gebekt.

- was de reactie van mijn ouders, als we hem maar wel mogen leren kennen, en dat ze nooit verwacht hadden dat ik met iemand van mijn eigen leeftijd thuis zou komen.
tamary schreef:Fiffill schreef:Ach, dat ligt ook aan jezelf. Toen ik 17 was was mijn vriend 23. Leeftijd is zo persoonsgebonden.
Niet helemaal, volwassene met een minderjarige geeft bij mij eigenlijk altijd vraagtekens. Volwassene zit in een heel andere levensfase en heeft door leeftijd makkelijk een machtspositie binnen de relatie. Ookal is die zich ervan bewust dan nog is het moeilijk om zo'n relatie gezond te houden. En minderjarige de ruimte te geven om eigen persoonlijkheid en mening te vormen. Ook bij mensen die door omstandigheden vroeg volwassen moesten worden zijn de hersenen dan nog in de groei en veranderen er zoveel dingen op hormonaal, emotioneel en biochemisch gebied, welk gedrag dan ook zij zijn fysiek nog niet volwassen en daardoor nog niet in balans.
was ik nog 16 en 'scharrelde' ik met een jongen van 22. Ik was nog nooit met een jongen op zo'n leeftijd aan het scharrelen geweest, maar wat een verschil tussen jongens van mijn eigen leeftijd...
Doe mij maar wat ouder dus!