Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:44

een zwarte trouwjurk kan best mooi zijn....
en de rest lijkt me en beetje overtrokken humor...

Bij ons ook zo'n gezegde: receptie voor het voetvolk... mensen die je eigenlijk niet zou willen uitnodigen maar niet echt onderuit kunt...
De uitdrukkelijke wens om geld te krijgen ipv een kado is niet zo vreemd....
en geen kinderen evenmin

en dan de bruid is de mooiste van de dag... komt het dus weg dat een ieder die meent mooier te zijn een vernietigende blik krijgt... ook niet zo vreemd gezegde...

van die taart zal wel humor zijn.... heeft waarschijnlijk een bruidstaart met toren... en zal iemand de opmerking wel hebben geplaatst met of zonder vliegtuig omdat ze op 11/9 trouwd...

en de collega's uitnodigen voor cadeautjes en dan vertellen dat de kadotip geld is... staat lijnrecht tegenover elkaar...

al met al denk ik dat je het met een korreltje zout moet nemen.

Anoniem

Shanelle schreef:
Abeltje77 schreef:
Bridezillah is toch hopelijk geen bokker?

Neen, dieren zijn voor mensen die niet goed zijn met andere ménsen, bovendien heb je d'r niets aan behalve vuiligheid en kosten :Y)

Ohoooooh ik heb net zo'n zieke humor als jouw collega hoor. Ik zou d'r alleen nog bijvermelden dat ik ze eigenlijk alleen maar heb omdat je ze altijd nog op kunt eten als je d'r verder niks meer aan hebt, of dat ze rondlopend nou eenmaal langer vers blijven dan in de koelkast... :o

Abeltje77

GamblersCup schreef:
Je komt wel over als een klein, jaloers kind hoor...

nou... jij komt wel over als een hele onsympathieke bokker hoor...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:46

Je hart luchten is iets anders dan er aan één stuk door over door gaan en iemand compleet af te zeiken op internet. Ipv zeuren kan je ook een plan de campagne maken.

Beter ga je gewoon niet, op een bruiloft zit niemand te wachten op mensen met zo'n instelling: een bruiloft moet gezellig zijn.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:48

Hahaha nee, dat is het hem net, iedereen hier wéét gewoon dat ze het meent. Ze IS gewoon zo.
Humor staat niet in d'r woordenboek, eerlijk waar, tenzij het voor zulke zieke dingen is.
Ze is het type persoon dat tegen 1 collega een héél verhaal doet en achteraf, bij een confrontatie in het bijzijn van die collega, alles staalhard ontkent zonder een greintje 'oeps' en gewoon doet alsof alles normaal is.

Ik heb gewoon ook medelijden met haar door die zwangerschap. Ze heeft al 2 miskramen gehad en ook nu heeft ze regelmatig bloedverlies al is ze wel voorbij de 12 weken ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:48

Angelita schreef:
Je hart luchten is iets anders dan er aan één stuk door over door gaan en iemand compleet af te zeiken op internet. Ipv zeuren kan je ook een plan de campagne maken.

Beter ga je gewoon niet, op een bruiloft zit niemand te wachten op mensen met zo'n instelling: een bruiloft moet gezellig zijn.

Helemaal mee eens.. Zeuren over alles en niet de ballen hebben om niet heen te gaan :n

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:49

GamblersCup schreef:
Je komt wel over als een klein, jaloers kind hoor, met zulke uitspraken...

Wauw.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:49

Niet zeuren & mauwen...gewoon een kaartje sturen ts :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:50

Als je het idee hebt te moeten gaan, ga dan heen, schud handjes, feliciteer, blijf kwartier/half uur hangen en ga weer weg.
En laat die enveloppe met geld lekker thuis, het is toch niet een collega waar je persoonlijk veel mee omgaat? Dan is het al voldoende als je even je gezicht laat zien en komt feliciteren. Als ze zeikt om geld voor de kosten, had ze jullie gewoon helemaal niet moeten vragen!

Ze mag wel haar hart luchten, maar niet aan 1 stuk door erover 'zeuren', had TS dan topic moeten openen en vervolgens niet meer mogen reageren omdat het dan teveel zeuren is? :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:50

OWWWWWWWWWW, je collega is zwanger.. Tja, dat veranderd het verhaal wel iets :))

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:52

Sonja schreef:
Weet je ECHT heel zeker dat ze alles meent en dat dit niet gewoon haar gevoel voor humor is?
De meeste dingen die zij gezegd heeft zou ik ook gezegd kunnen hebben, gewoon om ze te plagen. Beetje uit de categorie "getverdemme m'n vrienden waren er gisteravond weer, stelletje etterbakken. Kosten alleen maar tijd en vreten je chipsvoorraad op" terwijl iedereen weet dat je 't retegezellig vindt als die "etterbakken" langskomen ;)

Als je je er zo slecht bij voelt dan zou ik er maximaal een kaartje aan besteden en verder helemaal niks. Is iedereen blij.

Gevoel voor humor heb ik, maar als er letterlijk gezegt zou worden dat ik als collega zijnde alleen uitgenodigd word zodat ze extra cadeau's krijgt zou ik niet gaan. Daar zie ik de humor niet van in. Ik zou me alleen maar gebruikt voelen voor wat extra geld. Daarbij lijkt mij niet dat dit met humor is bedoeld, gezien zij de enige is van haar collega´s die gaat. Op haar baas na dan. Of niemand daar binnen dat bedrijf moet gevoel hebben voor humor, maar dat lijkt me stug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:53

Tallie1979 schreef:
OWWWWWWWWWW, je collega is zwanger.. Tja, dat veranderd het verhaal wel iets :))

Ja? :Y)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:54

ik zou niet gaan, maargoed, dan trek je toch iets zwarts aan? kan me niet voorstellen dat ze die kleur uitkiest?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 14:54

Ik vind het erg dat sommigen hier zo in de aanval gaan eerlijk gezegd :n
Als je vind dat dit volledig zinloos is, dan reageer je toch gewoon niet.
Ik vraag trouwens ook om advies qua kledij en of jullie nog zulke mensen kennen ;) maar daar lezen sommigen selectief even over blijkbaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:55

Relaxed schreef:
Tallie1979 schreef:

Ja? :Y)

Soms zijn zwangere vrouwen extra lastig en onaardig.. :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:02

Ik vind dat je wel moet gaan! Doe een geweldige jurk aan en steel de show!

En geef ons dan alsjeblieft een verslag. Graag met foto van de taart.
Precies wat Abeltje77 zegt.

Iris82

Ik snap het eigenlijk helemaal niet zo.

Ik vind het helemaal niet zo raar wat er in de OP gemeld wordt.
- Receptie is inderdaad voor mensen die je wel spreekt, maar niet 'op je feest wil hebben'. Klinkt misschien lüllig als je er zelf toe hoort, maar het is ieders goed recht om het feest te houden op de manier zoals zij dat willen
- Dat je niet wil vertellen in welke kleur je jurk is, is toch ook gewoon heel normaal? Als ze dat tegen niemand wil vertellen zal ze dat ook niet tegen haar collega's doen
- Dat er geld gevraagd wordt is ook heel normaal. Vroeger gingen mensen pas samenwonen als ze gingen trouwen en konden ze bij de bruiloft mooi huisraad komen. Ondertussen kost een tradionele bruiloft zo rond de € 8.000,-! Nou dan zou ik ook wel geld willen in plaats van zaken waar je heel blij mee bent, maar met een lege beurs toch neit zo veel mee kan (zoals een weekendje weg alla Bongobon.

Jammer dat je een te grote angsthaas bent om eerlijk tegen haar te zijn, maar wel het hele hebben en houden op het i'net zet. Enkel die taart begrijp ik niet zo.

pinto_1

Wat ik me wel afvraag... Heeft ze dit echt letterlijk gezegd of is een roddel die onder de collega's rond gaat?
Mocht ik namelijk worden uitgenodigd voor een bruiloft van een collega die mij rechtstreeks zegt: ach, ik wil liever geen collega's uitnodigen maar ik doe het om meer kadootjes te krijgen..., was het antwoord van mij toch wel heel simpel. ;)
Hetzelfde geldt voor de jurk...
Anders wordt het als dit rondverteld wordt op de afdeling, en je er maar gemakshalve vanuit gaat dat het waar is. Roddels kunnen behoorlijk aangedikt of gewoon verzonnen worden.

Hoe dan ook, als ik je mail lees en de verhouding met de collega niet heel goed is zou ik sowieso niet gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:04

Ik zou inderdaad zwart en wit aantrekken, als zij geen witte jurk aantrekt. Weet je zeker dat je niet haar kleur aan hebt, makkelijk zat!
En verder zou ik, als je er echt niet onderuit kan komen, even langs gaan, klein cadeautje meenemen (kaart met wat geld bijvoorbeeld) en als het echt niets is, ben je toch zo weer weg?

@Iris82: Niets vertellen over de jurk is geen probleem, maar ze draagt geen wit, wil geen kleur vertellen, maar wil niet dat je dezelfde kleur als haar aantrekt. Dat is lastig hoor...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:05

secricible schreef:
Ik zou inderdaad zwart en wit aantrekken, als zij geen witte jurk aantrekt. Weet je zeker dat je niet haar kleur aan hebt, makkelijk zat!
En verder zou ik, als je er echt niet onderuit kan komen, even langs gaan, klein cadeautje meenemen (kaart met wat geld bijvoorbeeld) en als het echt niets is, ben je toch zo weer weg?

@Iris82: Niets vertellen over de jurk is geen probleem, maar ze draagt geen wit, wil geen kleur vertellen, maar wil niet dat je dezelfde kleur als haar aantrekt. Dat is lastig hoor...

Dat lijkt me redelijk een gevalletje van: 'ik verwacht gewoon dat jullie helderziend zijn en het maar gewoon regelen'.

je zult zo'n collega hebben.... jukkie!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:06

Zou hellemaal niet gaan :P

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:06

Mijn eerste idee toen ik je topic las;....Zo, die is jaloers!

Denk nog steeds dat het uit die hoek komt, als je het er niet meer eens bent, gewoon niet gaan.
Als je collega geld wil ipv 100 zoutstelletjes, niets mis mee, kom je uit een ei of zo :D :D want deze vorm van 'cadeaux' is al jaren geaccepteerd. Ze zal, nu ze zwanger is, zeker een hele goede besteding aan dat geld gaan geven.

Voor de rest is hier boven al gezegd en sluit ik mij bij aan; ik vind het stijlloos dat je een collega die haar eigen trouwdag arrangeert op deze manier op internet onderuit haalt.

Dus nogmaals; gewoon niet gaan! }:0

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:09

secricible schreef:

Ja maar ik vind dit weer een gevalletje, maar 1 kant van het verhaal horen.
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die collega dreigmails over de afdeling gestuurd heeft of met Cleenex doosjes op het bureau zit van owow, wat nou als er iemand dezelfde kleur jurk aan heeft. Kijk, dat ze zou zeggen 'Ik wil de kleur van mijn jurk nog geheim houden, maar ik hoop wel dat niemand dezelfde kleur aan heeft', is dat dan zo raar? Ik vind echt van niet hoor. :n Of ben ik dan net zo raar? :?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:10

Foto van de taart zal al zeker niet lukken, die staat geloof ik niet op een receptie? :Y)
Ik ben inderdaad van plan om gewoon te gaan, even hallo zeggen, snel een hapje en een drankje meepikken en dan terug naar huis.
Voor mij is de lastige zwangerschap echt redelijk doorslaggevend. Ik ben inderdaad nogal kwikkel, ik wil echt niet gaan maar ga toch om de kerk in 't midden te houden. Ben ik daarmee dan een slecht persoon? Want aan sommige reacties te lezen ben IK het serpent :Z .

Er is intussen overigens een envelop 'rond gegaan' waar we allemaal € 10,00 in moesten steken ..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:13

HA-HA-HA jaloers?!
Jongens echt, ik begrijp dit niet. Wat zou ik er aan hebben om te verzinnen dat ze zulke dingen zegt over een taart etc? Zo IS ze.
Wat is daar nou jaloers aan te zijn? Dat is toch gewoon ziek? Jaloezie is écht wel het allerallerallerlaatste :') ..