Vrachtwagentocht met gehandicapten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:41

Sjolvir schreef:
Hier in de buurt hebben ze het ook, althans kleinere stoet.
Altijd wel een leuk gezicht en hoop getoeter!
Blije chauffeurs en blije bijrijders die dag.

Vind het altijd wel handig om te weten wanneer het is,
zodat je niet met je paard er midden in terecht komt :D

Alle stallen op de route (koeienstallen/varkensstallen/paardenstallen enz) kregen bij ons 2 weken geleden een briefje in de brievenbus.
Een soort van waarschuwing dat ze op 4 september weer rijden en dat er veel lawaai bij komt kijken.
Als je dan vee hebt dan kun je ze op tijd binnen doen.

Ideaal!

Wij hebben alle paarden die aan de weg staan binnen gelaten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:44

Hier wordt het altijd aangekondigd in die gratis huis aan huis blaadjes.
Maar zijn er ook geen 200.
Overigens hoor je ze vaak in de verte al en dan denk je, oh jah!!!
Het is weer vrachtwagen dag! :+
Vind het altijd wel een leuk gezicht.

Overigens netjes dat ze bij jullie briefjes rond brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:45

Rebeccaa schreef:
Nee, denk dat dat niet aan mij besteed is. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dat zo mooi vinden, maargoed andere mensen kunnen zich niet voorstellen wat ik heel erg mooi vind dus ja.

Tsjaaah... dat kan natuurlijk ook een karaktereigenschap van mij zijn, dat ik het enthousiasme van mensen begrijp, en dat zij daardoor mijn enthousiasme ook begrijpen...

En als ik al over zoiets zou moeten gaan zeuren, tjonge, ben benieuwd of ik dan ook nog leuke dingen in mijn leven zou hebben... :=

Afijn, vrachtwagens, treinen, vliegtuigen, graafmachine's, ik vind het allemaal gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:46

Janine1990 schreef:
Rebeccaa schreef:
Nee, denk dat dat niet aan mij besteed is. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dat zo mooi vinden, maargoed andere mensen kunnen zich niet voorstellen wat ik heel erg mooi vind dus ja.

Tsjaaah... dat kan natuurlijk ook een karaktereigenschap van mij zijn, dat ik het enthousiasme van mensen begrijp, en dat zij daardoor mijn enthousiasme ook begrijpen...

En als ik al over zoiets zou moeten gaan zeuren, tjonge, ben benieuwd of ik dan ook nog leuke dingen in mijn leven zou hebben... :=

Afijn, vrachtwagens, treinen, vliegtuigen, graafmachine's, ik vind het allemaal gaaf.

Hmm ik kan me eigenlijk niet zo in leven in enthousiasme bij dingen waar van ik denk, jeetje.. maar goed, verder heb ik een hartstikke top leven en maak ik me ook niet over al te veel druk, hoor, maak ik hele leuke dingen mee en is het allemaal prima en leuk.

Ik vind dat soort dingen dus allemaal niks.. doe mij maar sport of zo. ;)

idefix4

Re: Vrachtwagentocht met gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:09

Ik vind trekkertrek en truckpulling ook wel sport. Voetbal is ook een sport. Dat vandalisme er om heen ook? Zo kunnen we nog wel even bijbelen. Ik blijf erbij dat er heel veel mensen blij worden gemaakt die dag. Dat kan ik ze echt puur en alleen maar heel erg gunnen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:12

Leuk he :D Heb zo gelachen toen het dit jaar op m'n werk was. normaal zijn het 50 vrachtwagens :+ iemand bij t aan name burau kon geen nee zeggen :o hadden we er 76 }> Dikke pret :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:15

idefix4 schreef:
Ik vind trekkertrek en truckpulling ook wel sport. Voetbal is ook een sport. Dat vandalisme er om heen ook? Zo kunnen we nog wel even bijbelen. Ik blijf erbij dat er heel veel mensen blij worden gemaakt die dag. Dat kan ik ze echt puur en alleen maar heel erg gunnen.

Trekkertrek en truckpulling is inderdaad sport... Het komt tenslotte zelfs op tv! :P

Mijn vader reed vroeger ook wel mee met trekkertrek, en dan was hij dagen bezig om de juiste strategie uit te denken, de juiste gewichten aan zijn trekker te hangen en ga zo maar door. Sleutelen, sleutelen, sleutelen...
En dan was dat amateur...

Trucken op zich, is ook wel een sport. Hoe hou je zolang achter elkaar je concentratie? Hoe blijf je koel onder slechte rijders en vele middelvingers? Ik hoor af en toe verhalen...
En niet geheel onbelangrijk: Hoe haal je verschillende afzetplaatsen op 1 dag, binnen de limieten die aangegeven worden.

Kan er alleen maar bewondering voor hebben...
En ik ben enkel overdag aan het bellen naar klanten en medewerkers... Stelt dan in verhouding niets voor...
Vind ook dat chauffeurs erg ondergewaardeerd worden, niet qua loon, die regelingen ken ik niet, maar ze worden vaak aangezien voor leeghoofden...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:23

Janine: Dank. Mijn lief wil zijn rijbewijs halen. Mijn zoontje en hij zijn altijd in de ban van de kracht die zo'n ding uitstraalt. Ik heb daar ook respect voor. Ik heb een poos samengewerkt met truckchauffeurs. Ik ken er heel wat. Er zitten idd ook wel druiven tussen, maar de meesten zijn enorm goed bij de pinken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:24

Ik word gewoon blij van andere mensen die blij zijn. En in dit geval vaak intens gelukkig. Vind het me moeilijk voor te stellen dat je dat niet hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:31

idefix4 schreef:
Janine: Dank. Mijn lief wil zijn rijbewijs halen. Mijn zoontje en hij zijn altijd in de ban van de kracht die zo'n ding uitstraalt. Ik heb daar ook respect voor. Ik heb een poos samengewerkt met truckchauffeurs. Ik ken er heel wat. Er zitten idd ook wel druiven tussen, maar de meesten zijn enorm goed bij de pinken.

Mijn buurman is zo'n druif, maar ach, die moeten er ook zijn... :)
De meeste truckers kan je onwijs mee lachen!

En de power, vertel mij wat! Het geluid van een optrekkende V8... Krijg ik gewoon kippenvel van!

Zou echt gaaf zijn als je lief zijn rijbewijs haalt, dan kan je zoontje een dagje mee op de truck! Kunnen ze heerlijk samen genieten!

Iris82: Dat gevoel ken ik! Maakt me zo intens gelukkig dat de tranen me in de ogen springen. Zo mooi als de wereld kan zijn!

*goh, dit topic had ik toch wel even nodig vandaag :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:55

De truckrun is bij ons ook eens per jaar! Geweldig is dat! En die toeters!!!! Wat een lawaai!!! Maar de mensen en kinderen genieten zo heerlijk he! Erg mooi gezicht! Zijn er bij ons trouwens ook altijd rond de 200 die meerijden :)

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:17

Gewelidg initiatief is het! Ik heb "ons bedrijf" voor volgend jaar ook opgegeven, we hebben naast hijskranen ook zat trucks en bakwagens waarmee wij mee kunnen rijden.
Mijn zusje heeft in houten eo ook eens meegereden met dr geldwagens, het is voor de rijders een kleine moeite en voor de mensen die meerijden een dag om naar uit te kijken en nooit te vergeten....geweldig toch?!!

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:35

Gister heel erg genoten van de Truckrun in de Zaanstreek!

Mijn lief en wat collega's reden mee in de ruim 115 voertuig tellende stoet die oorverdovend een rit van bijna 2 uur maakte!(dag zelf duurde voor hun van 10 tot 18.00)

Onderweg nog staan kijken en zwaaien natuurlijk met een brok in mn keel en tranen over mn wangen van vreugde.

Ik ben heel erg trots op alle mensen die belangenloos hun vrije zaterdag opgeven om de gehandicapte medemens de dag van het jaar te geven en natuurlijk alle bedrijven die hun wagens ter beschikking stellen voor dit super doel.

Ik heb net als alle Jongens van H. Veldhuizen transport een mega dag gehad en het heeft heel erg veel indruk op me gemaakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:16

Delias schreef:
Gewelidg initiatief is het! Ik heb "ons bedrijf" voor volgend jaar ook opgegeven, we hebben naast hijskranen ook zat trucks en bakwagens waarmee wij mee kunnen rijden.
Mijn zusje heeft in houten eo ook eens meegereden met dr geldwagens, het is voor de rijders een kleine moeite en voor de mensen die meerijden een dag om naar uit te kijken en nooit te vergeten....geweldig toch?!!

Mijn vader mocht ook eens meerijden met zijn nieuwe bedrijfsauto, dat was indertijd een 'gewone' Citroën Berlingo. Samen met de vrachtwagens van zijn werk (grondverzetbedrijf).

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:45

Het is gewoon geweldig om te zien hoe blij ze zijn. En al die grote vrachtwagens <3 Ik ben er gewoon gek op _O- Maargoed, hier zit trucker zijn in de familie <3

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:53

marcha1987 schreef:
Geen idee hoe het hier heet eigenlijk... heb het ooit wel geweten :D

1000 assen voor gehandicapten. www.1000assen.nl

Sjuimpje schreef:
Volgens mij waren het dit jaar maar een goede 200? Eerder altijd 300 volgens mij.
Ze reden iig ook bij ons langs voor en het was weer prachtig!!! *\o/*

zal wel een andere rit geweest zijn. 1000assen ging van de bommelerwaard naar culemborg

Emytje schreef:
Mooi he hoe blij ze daarvan worden! :)) Weet iemand eigenlijk waar deze gewoonte vandaan is gekomen?

1000 assen is in gang gezet door wijlen Toon v.d. Oord van de Ahlmann shovel bedrijven uit Ammerzoden. toentertijd werd de rit door de bommelerwaard gereden en was er naderhand feest in zijn bedrijfshallen. dat feest stond bekend om de grote koude schotel die zelfgemaakt was door Toon. er is nog eens een tv-reclame-spotje geweest waarin Toon met zo'n minishoveltje in z'n handen voor z'n bedrijf reclame maakte, misschien dat iemand dat zich nog herinnert.
de organisatie en deelname werd elk jaar groter, daarop zijn ze (inmiddels als stichting) verkast naar groente en fruitveilingterreinen en werd de jaarlijkse rit ook langer. gisteren eindigde de rit in culemborg op het industrieterrein

wendy1987 schreef:
Haha, de mijne moet eerst nog even mak worden.. Die zou gek worden!

ik ben 2 jaar geleden met m'n pre aan de hand vlak langs de weg gaan staan. beste training die er is. helaas dachten veel chauffeurs dat ze maar beter niet konden toeteren. tja normaal is dat ook zo maar nu had ik het liefst juist wel.

Janine1990 schreef:
....De meeste truckers kan je onwijs mee lachen! En de power, vertel mij wat! Het geluid van een optrekkende V8... Krijg ik gewoon kippenvel van! Zou echt gaaf zijn als je lief zijn rijbewijs haalt, dan kan je zoontje een dagje mee op de truck! Kunnen ze heerlijk samen genieten!

goh een kenner zoals jij praat over een V8 haha. maar idd das geweldig gebrul.
enne die "lief" ben ik :P

ook ik vind het een geweldig iets. voor de truckers omdat ze zoveel blijdschap naast zich zien. voor de deelnemers omdat die een heel jaar naar deze dag uitkijken en ze vol in de belangstelling staan. en voor de kijkers die genieten van al het moois op wielen en die stralende gezichten in de cabines

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:56

Wat leeeuk! Een boktkoppel!

Ik ben geen kenner hoor :P Maar dat geluid heb ik bij mijn ex vaak genoeg moeten aanhoren. En het heeft echt wel wat hoor... M'n moeder heeft hetzelfde.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:58

Hier was het ook ja, krijg er altijd zo'n goed gevoel van, erg leuk! Al die blije gehandicapten :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:25

Iris82 schreef:
Ik word gewoon blij van andere mensen die blij zijn. En in dit geval vaak intens gelukkig. Vind het me moeilijk voor te stellen dat je dat niet hebt.

Ik snap je zo goed! Dat is nou precies wat ik bedoel!

Janine: haha, ja, erg hè? Soms zitten we gezellig samen naast elkaar met de laptop op schoot op dezelfde site. :+ Hij was er eerder dan ik hoor, ik heb me nog lang verweert.. ;) Als hij gaat meerijden vrees ik dat zijn zoon zelf ook mee wil. haha. Je had hem moeten zien vandaag. Hij mocht mee op de trekker bij het schudden. Dan kan zijn dag niet meer stuk. En dan kent hij de geschiedenis er ook nog van. Dat feest wist ik, maar de rest niet. :o

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:42

geweldig vind ik dit, die blijde gezichten, die lange stoet vrachtauto,s onder luidgetoeter ( dat zou wel minder mogen)
In ridderkerk rijdt die al vele jaren op 30 april. Sta altijd druk te zwaaien met tranen in me ogen. Dat er ieder jaar zoveel chauffeurs/bedrijven belangeloos dit doen. T O P

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:16

Mijn vader rijdt ook regelematig mee met de truckersrun.
Die kinderen vinden het helemaal geweldig en zijn helemaal blij.
De chauffeurs vinden het ook leuk, en het is gelijk een beetje reclame voor je bedrijf...
Helaas wordt het door de overheid steeds moeilijker om mee te doen aan dat soort dingen.
De chauffeurs moeten tegen woordig 48 stil staan in een weekend.
Wat inhoud als ze de hele week hebben gereden mogen ze op zaterdag of zondag niet die run meedoen,
anders kloppen de uren niet meer. Maar wat vergeten wordt is dat de chauffeurs het vrijwillig doen en leuk zelf leuk vinden.
Dus tegenwoordig zit er nog wel een risico aan voor de chauffeurs om er aan mee te doen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:17

Dat is idd hardstikke gaaf! Mijn vriend doet ook altijd mee met zijn werk als vrachtwagenchauffeur en zijn broertje mag altijd mee als bijrijder (verstandelijk beperkt).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:22

Mijn vriend doet het ook elk jaar. Hij is er soms wel een beetje huiverig voor omdat hij het moeilijk vind om met gehandicapten om te gaan. Slaat dan vaak een beetje dicht :j
Maar het laatste jaar had hij een hele leuke jongen bij zich die echt super enthousiast was. Heel af en toe horen we nog even wat hem en dat is echt wel leuk hoor. En mijn vriend zelf kan nog steeds met een hele grote glimlach over die jongen vertellen, die hebben echt een heleboel lol gehad onderweg :j Vind ik echt super!

Ik vind het ook super dat er altijd zoveel chauffeurs aan meedoen, eindelijk hun ook een keer in een positief plaatje :j En super van hun dat ze zich er voor in willen zetten en er tijd voor vrij willen maken. Ook de eigen rijders, want voor jezelf rijden is geen vetpot meer tegenwoordig met de hoge dieselprijzen e.d. en het is toch een dag waarop er geen kwartje binnenkomt, maar wel geld kost.

Respect hoor :j

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:37

luna1986 schreef:
......
Helaas wordt het door de overheid steeds moeilijker om mee te doen aan dat soort dingen.
De chauffeurs moeten tegen woordig 48 stil staan in een weekend.
Wat inhoud als ze de hele week hebben gereden mogen ze op zaterdag of zondag niet die run meedoen,
anders kloppen de uren niet meer. Maar wat vergeten wordt is dat de chauffeurs het vrijwillig doen en leuk zelf leuk vinden........

Ik ken ook een gehandicapte jongen (Roel, weet je nog?) die meerijden op een truck tijdens deze rit heeeeelemaal geweeeeldig vindt en daar een heel jaar naar uitkijkt en er vervolgens een heel jaar lang vol enthousiast over praat.

Het Arbeidstijdenbesluit Vervoer maakt het meedoen aan dit soort initiatieven inderdaad niet makkelijk en soms onmogelijk (zeker als je bedrijf goed draait, wat ik iedereen toewens!). Het blokkeren van een dergelijke initiatief is natuurlijk nooit de bedoeling van een dergelijke regel/wet geweest, maar je zit er wel mee.

Misschien dat er een mogelijkheid is om. bijvoorbeeld via het Chauffeurs forum http://www.chauffeursforum.nl/forum.php, een gepensioneerde, werkloze of niet meer als beroepschauffeur werkende chauffeur te vinden die niet met het uren probleem zit. Daar zit waarschijnlijk nog wel een papier winkeltje aan vast (ik weet niet of het meedoen aan een dergelijke rit onder prive vervoer gerekend mag worden), maar het is het waard om te onderzoeken. Je moet dan ook nog wel iemand anders in je vrachtwagen willen laten rijden............die persoon vindt dat overigens misschien zelf ook wel weer een leuke gelegenheid om eens wat kilometers te maken... zo maak je mog meer personen blij!

Ieder zijn eigen afweging, maar het feit blijft dat het een erg goed initiatief is!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:16

Mijn vader rijdt al 5 jaar mee hier in de regio met die tochten.
Hij regelt dat altijd petjes en pennen voor de gehandicapten, vinden ze helemaal geweldig.
Altijd leuk om te kijken als ze toeterend en zwaaiend door het dorp komen.
Wil altijd nog een keer met pap meerijden tijdens zo'n tocht maar het komt er ieder jaar niet van.