marcha1987 schreef:Geen idee hoe het hier heet eigenlijk... heb het ooit wel geweten

1000 assen voor gehandicapten. www.1000assen.nl
Sjuimpje schreef:Volgens mij waren het dit jaar maar een goede 200? Eerder altijd 300 volgens mij.
Ze reden iig ook bij ons langs voor en het was weer prachtig!!!

zal wel een andere rit geweest zijn. 1000assen ging van de bommelerwaard naar culemborg
Emytje schreef:Mooi he hoe blij ze daarvan worden!

Weet iemand eigenlijk waar deze gewoonte vandaan is gekomen?
1000 assen is in gang gezet door wijlen Toon v.d. Oord van de Ahlmann shovel bedrijven uit Ammerzoden. toentertijd werd de rit door de bommelerwaard gereden en was er naderhand feest in zijn bedrijfshallen. dat feest stond bekend om de grote koude schotel die zelfgemaakt was door Toon. er is nog eens een tv-reclame-spotje geweest waarin Toon met zo'n minishoveltje in z'n handen voor z'n bedrijf reclame maakte, misschien dat iemand dat zich nog herinnert.
de organisatie en deelname werd elk jaar groter, daarop zijn ze (inmiddels als stichting) verkast naar groente en fruitveilingterreinen en werd de jaarlijkse rit ook langer. gisteren eindigde de rit in culemborg op het industrieterrein
wendy1987 schreef:Haha, de mijne moet eerst nog even mak worden.. Die zou gek worden!
ik ben 2 jaar geleden met m'n pre aan de hand vlak langs de weg gaan staan. beste training die er is. helaas dachten veel chauffeurs dat ze maar beter niet konden toeteren. tja normaal is dat ook zo maar nu had ik het liefst juist wel.
Janine1990 schreef:....De meeste truckers kan je onwijs mee lachen! En de power, vertel mij wat! Het geluid van een optrekkende V8... Krijg ik gewoon kippenvel van! Zou echt gaaf zijn als je lief zijn rijbewijs haalt, dan kan je zoontje een dagje mee op de truck! Kunnen ze heerlijk samen genieten!
goh een kenner zoals jij praat over een V8 haha. maar idd das geweldig gebrul.
enne die "lief" ben ik
ook ik vind het een geweldig iets. voor de truckers omdat ze zoveel blijdschap naast zich zien. voor de deelnemers omdat die een heel jaar naar deze dag uitkijken en ze vol in de belangstelling staan. en voor de kijkers die genieten van al het moois op wielen en die stralende gezichten in de cabines