Auto van 500,- altijd troep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:30

Mijn vriend zegt altijd dat als je weinig geld wilt uitgeven aan een auto dat je dan een VW of Opel moet kopen. Absoluut geen Japanners oid. De reparatiekosten van de Duutsers zijn veel betaalbaar(der) en onderdelen zijn vaak op de sloop verkrijgbaar.

Vriendin heeft Nissan Almera en die had laatst een reparatie aan o.a. de waterpomp (en nog zo wat), vriend heeft BMW en had exact op dat moment dezelfde reparatie lopen bij dezelfde garage. Die van m'n vriendin was een keer zo duur aan onderdelen als die van m'n vriend...

VW Polo of Golf behouden ook beter hun waarde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:33

Ik heb een paar keer autootjes van die prijs gehad, zelfs van 200 euro....maar mijn man ik techneut die die weet wat hij moet doen...dan voor ongeveer 1000 er aan verspijkeren en ik kon jaren probleemloos tuffen.....

Lante

Re: Auto van 500,- altijd troep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:39

Ik rijd al een paar jaar in een golfje van 250,00 en er mankeert echt nooit wat aan! :D Hij is ook nog eens heel zuinig. 1:20. Toen ik net mijn rijbewijs had kocht ik een auto van 500 gulden toen nog, ik had hem een maand toen hij door iemand over het hoofd gezien werd die achteruit reed. De hele zijkant ingedeukt; kreeg ik ook 1000 gulden uit de verzekering! := heb er met deuk nog een paar jaar in gereden zelfs, zag er niet uit, maar ik kwam wel droog en voordelig van A naar B. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 11:45

Maar rijden jullie dan ook lange afstanden? of alleen dichtbij?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:47

als je goed zoekt kun je best een leuk autootje vinden.
natuurlijk moet je geen hoogstandjes verwachten met allemaal nieuwe dingetjes, maar dat is logisch ;)

wij hadden een autootje van een paar 100 euro, een Daihatsu Charade, heeft het een dik 1.5 jaar vol gehouden, maar zou vorige maand voor de APK moeten en hebben hem laten nakijken maar moest veelte veel aan gebeuren, kwa kosten was je duurder uit dan de auto koste :+ dus toen hebben we hem maar naar de sloop gedaan en weer voor een paar 100 euro een autootje gekocht, dit keer een renault clio.
geen super de luxe auto, maar doet het verder prima, zuiniger dan de ander en brengt me goed en droog van hier naar daar dus dan ben ik allang blij :D

dus ja om te beginnen is het best 'leuk' om met zoiets te starten.
Heb je iemand in je familie/vriendenkring die verstand van auto's heeft? dat is wel aan te raden bij deze prijsklasse, niet alles is zo goed als het lijkt, maar je kan soms net geluk hebben :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:48

Dagelijks een dikke 40 km rijd en reed ik. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:54

Mijn eerste auto was 350 euro. Daar heb ik een jaar probleemloos mee gereden en voor 300 euro weer weg gedaan. Het was een Suzuki Swift uit 1992. Was een geweldig eerste autootje :D

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:02

Ik rijd ook lange afstanden (zowieso 130 km woonwerk op een dag) met mijn huidige toetoet, een corsa'tje van '94 met 215.000 op de teller.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:04

Olympia96 schreef:
Mijn vriend zegt altijd dat als je weinig geld wilt uitgeven aan een auto dat je dan een VW of Opel moet kopen. Absoluut geen Japanners oid. De reparatiekosten van de Duutsers zijn veel betaalbaar(der) en onderdelen zijn vaak op de sloop verkrijgbaar.

Van Japanners zijn ook genoeg onderdelen op de sloop te vinden. Opel is nou niet echt de meest betrouwbare auto, ik zie meer oude japanners rijden dan oude Opels := . Japanners zijn echt veel degelijker. Vooral Toyota, Suzuki, Mazda. Reparatiekosten van Opel kunnen wel goedkoper zijn, maar als je 20x meer dingen stuk hebt loopt het harder op dan bij een Jap. Ik rijd al 6 jaar alleen maar Japanners, heb echt bijna geen onkosten eraan gehad.

Wij hebben trouwens een auto van 50 euro, komt al 2 jaar zonder problemen door de APK. Ook mijn Samurai's hebben nooit veel gekost.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:11

Als je niet verwacht er jaren in te rijden is er niks aan de hand toch?

Mn broetje heeft een nissan primera voor 350 euro gekocht... rijdt er nu 1,5 jaar in ongeveer en niks aan de hand (op een grote scheur in de voorruit na dan)
En een vrienden van me rijdt nu ongeveer al 3 jaar in een hyundai Excel van 300 euro.... Doet het ook prima!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:14

hier een mazda 121 uit '97 voor 900 euro gekocht (keuring voor verkoop, 4 nieuwe banden en groot onderhoud inbegrepen) en tuf er inmiddels bijna een jaar mee rond. Hij draait als een zonnetje en kon volgens de garagist die zijn rooster vanvoor vervangen heeft (dat was doorgeroest. :(:) ) nog jaren mee in zijn staat. :j Heb er buiten dat rooster ook nog geen kosten aan gehad en dat was toen een 170 euro (+ groot onderhoud gezien ik redelijk veel rond tuf en het weer tijd was :') )

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:19

Mijn buurman koopt voor zijn hobby altijd auto´s van rond 400 a 500 euro
en maakt wat er gemaakt moet worden en een nieuwe apktje erop en dan gaan
ze weg voor minmale het dubbele..

En hij heeft soms echt leuke auto´s staan :j

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:21

Ik rij sinds februari een VW Golf uit 1990......Die heeft ongeveer 300 euro gekost.....Het is niet de zuinigste auto, ( 1 : 13 ) maar ik kan droog van A naar B, en daar gaat het om..... :9

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:32

Olympia96 schreef:

Onzin ik heb een jappaner uit 91 een mazda 323 sedan voor 300 euro overgekocht. Met hagelschade en de linker kant was verkleurt door zon. Verder is hij nog in prima staat. Je moet gewoon mazzel hebben en iemand hebben die er veel vanaf weet die je kan adviseren.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:39

Wij hebben ooit onze auto (VW GOLF) verkocht voor 250. Het was een oud beesje, maar was ook echt nog helemaal niks mee!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:42

Met mijn Fiestatje heb ik een jaar lang iedere week 170 km op en neer gereden tussen studie en ouders. Ben wel lid geworden van de ANWB Europaservice, just in case :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:43

mijn gebakje (seat marbella) was precies 500 euro in de aanschaf.
kreeg er een volle tank bij.

enige probleem dat ik er mee had, was dat de benzineleiding proeus was, maar dat is ook een klusje van 10 minuten om dat te vervangen.

verder is ze entjes door apk gekomen (met compliment van de keurder dat de onderkant zo netjes en nog zo hard was)
heb de auto nu dik een jaar, 20.000 km verder en ben er nogsteeds superblij mee.

goedkope auto's kun je best, maar neem iemand mee die er verstand van heeft.
ook moet je je ebdenken dat de aanschaf meestal niet het probleem is, maar het onderhoud.
en oude wagentjes verslijten nogal wat (of zijn al half versleten)
AndreaB schreef:
Met mijn Fiestatje heb ik een jaar lang iedere week 170 km op en neer gereden tussen studie en ouders. Ben wel lid geworden van de ANWB Europaservice, just in case :P

ik ook, better safe than sorry :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:47

SteffiiY schreef:
Maar rijden jullie dan ook lange afstanden? of alleen dichtbij?

Ik scheurde heel Nederland rond in dat ding :=
Mooi was ie niet, maar het was wel een lekker pittig autootje, reed heerlijk.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:49

Ik rijd er zowiezo zoon 40km mee per dag door de week :P

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:52

een auto van 500,- is zeker niet altijd troep er zitten erbij maar met een beetje verstand van auto's en bij de testrit beetje te hard gastgeven en remmen weet je vaak al genoeg en ja iemand meenemen die er verstand van heeft is natuurlijk verstandig meeste oude autos hebben last van blikwormen(roest) of een kapotte uitlaat en auto's zoals ford hebben vaak last van de schijfremmen/remklauwen.
als je goedkoop een auto koopt kan je wel beter proberen een aardig merk te kopen zoals audi,vw,seat(volkswagen),bmw,volvo of iets in die richting omdat die vaak toch nog erg goed zijn op oude leeftijd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:33

Blon_D schreef:
Olympia96 schreef:

Onzin ik heb een jappaner uit 91 een mazda 323 sedan voor 300 euro overgekocht. Met hagelschade en de linker kant was verkleurt door zon. Verder is hij nog in prima staat. Je moet gewoon mazzel hebben en iemand hebben die er veel vanaf weet die je kan adviseren.

Dat vind ik inderdaad ook onzin, mijn man is ook techneut en beweert precies het tegenovergestelde :D
Onderdelen van Japanners zijn overigens ook gewoon op de sloop verkrijgbaar hoor, dus waar hij dat vandaan haalt...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:53

nou ik heb in de jaar dat ik mijn hondaatje al heb enkel me schijfen hoeven vervangen en die had ik wel nieuw gekocht verder ga ik voor de dingetjes zoals slangetjes gewoon naar de sloop...
en ik denk dat ik zo een 300 km per week met em auto tuf....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:56

Nog afgezien van het feit dat ik nooit iets heb hoeven vervangen aan mijn oude Mitsubishi'tje :D , als we voor de Mazda's iets nodig hebben, halen we dat ook gewoon van de sloop. Okee, echt slijtgevoelige dingen als remblokken niet, maar de rest wel hoor!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:02

ik wilde ook een goedkoop autootje om te beginnen, had een budget van 1300 euro. Voor 1000 een peugeot 106 gekocht. Na 2 weken al kosten van 800 euro aan gehad.....ik wilde dat ik even een beetje had doorgespaard. Hij rijdt nu wel prima, maar ik ben toch 500 euro boven budget gegaan en dat was die auto eigenlijk niet meer waard

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:17

Als je gaat kijken/proberen zou ik wel iemand meenemen die er écht verstand van heeft!!