Vriendin vraagt om toestemming om...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:00

Als zij dit een mooi plaatje vind dan vind ik dat hartstikke fijn voor haar! Dan ben ik oprecht blij dat ze een tattoo heeft gevonden die ze echt graag wilt! Maar als ze weet dat 1 van haar beste vriendinnen precies het zelfde heeft op dezelfde plek, met een emotionele betekenis.. Tja.... Ik zou er zelf dan niet voor kiezen om die te laten zetten..

Daarbij heb ik mijn tatoeage ook speciaal voor mij, met mijn verhaal erbij laten ontwerpen.. Het is niet "zomaar een plaatje van google"..
En natuurlijk kunnen er mensen rond lopen met precies het zelfde! Dat snap ik ook wel.. Maar vind het toch anders als je het zelfde neemt als je vriendin heeft..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:01

De meeste mensen met een tattoo met betekenis hebben dat gedaan. ;) Een hoop ontwerpen ze zelfs zelf ipv het door een artiest te laten doen.

Daarbij ze laat hem toch anders zetten?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-09-10 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:01

Het is toch niet dezelfde? Het lijkt erop ;). Is imo iets heel anders.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:03

Nee, dat vind ik :P Ik ben het met jullie beide eens, ik heb een hele grote tattoo op me onderarm, gekleurde bloemen. Waarom? Dat weet ik dus zelf niet eens :Y) Ik heb hem nu meer dan een jaar en nog steeds geen betekenis. Ja, ze zijn roze en dat is m'n lievelings kleur. Maar ik ben er ook nog steeds heel blij mee :j

Maar TS kan ik ook heel goed begrijpen. Tuurlijk lopen er meer met zo'n vlinder, maar als je vriendin je mening daarover vraagt vind ik wel dat ze op z'n minst even moet nadenken voordat ze 'm in een opwelling laat zetten. TS, gewoon met haar erover praten dat werkt denk ik het beste dan op bokt gaan speculeren wat ze wel of niet moet doen enzovoort.

absque_dubio

Re: Vriendin vraagt om toestemming om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:18

Ik snap het ook van alletwee de kanten. TS, als ik jou was zou ik in het echie een gesprek met haar aangaan erover. En dan niet haar aanwijzen als de boeman, maar vanuit jouw oogpunt vertellen hoe je het ziet en hoe je het ervaart. Ik denk dat ze het dan een stuk beter begrijpt. En anders samen opzoek naar een andere mooie vlinder voor haar? Of die ze nu heeft samen nog wat aanpassen? Komt vast wel wat moois uit dan!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:19

_Lola_ schreef:
Als zij dit een mooi plaatje vind dan vind ik dat hartstikke fijn voor haar! Dan ben ik oprecht blij dat ze een tattoo heeft gevonden die ze echt graag wilt! Maar als ze weet dat 1 van haar beste vriendinnen precies het zelfde heeft op dezelfde plek, met een emotionele betekenis.. Tja.... Ik zou er zelf dan niet voor kiezen om die te laten zetten..

Daarbij heb ik mijn tatoeage ook speciaal voor mij, met mijn verhaal erbij laten ontwerpen.. Het is niet "zomaar een plaatje van google"..
En natuurlijk kunnen er mensen rond lopen met precies het zelfde! Dat snap ik ook wel.. Maar vind het toch anders als je het zelfde neemt als je vriendin heeft..

Ik heb het hele topic gelezen en wat mij opvalt is dat je constant vanuit je eigen oogpunt en gedachten naar haar tatoo kijkt. Niet iedereen heeft een betekenis nodig........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:15

Wat zit je nu precies niet lekker? Dat zij (vrijwel) dezelfde tattoo wil, of dat ze er een wil laten zetten zonder betekenis?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:00

De betekenis is er voor jou toch niet minder om omdat iemand anders ook zo'n plaatje heeft?
Bovendien is het vast niet helemaal hetzelfde :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:19

Ik kan me er alles bij voorstellen dat je het liever niet hebt, de halve wereld loopt er misschien mee, maar dan hoeft nog niet een goede vriendin met bijna dezelfde tattoo te lopen :n

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:28

Ik kan me ook best voorstellen dat je het een raar idee vind dat je vriendin straks met bijna dezelfde tattoo zou lopen als jij. Je hebt hem speciaal laten ontwerpen en daarnaast zit er ook nog een bijzondere betekenis aan. Zelf had ik er precies zo over gedacht als jij.

Het probleem is dat ze toch echt zelf mag en kan beslissen wat ze doet en dat je daar niets aan kunt veranderen. Wel vraagt ze om jouw mening en misschien moet je die dan wat duidelijker geven. Je kunt haar lijkt me gewoon op een nette, duidelijke manier zeggen dat je, en waarom jij het liever niet hebt. Mocht zij dan alsnog besluiten het wel te doen dan is dat heel jammer maar niets aan te doen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:31

Dat deze vriendin jou op de hoogte brengt van haar idee om een soortgelijke tattoo te laten zetten en daar min of meer jou mening/goedkeuring voor wilt zegt wel wat over haar, vind ik.
Ik bedoel ze begrijpt dat deze tattoo voor jou veel betekenis heeft en voelt ergens goed aan dat dit gevoelig ligt.
Je kunt er ook een positieve draai aan geven door te denken dat het min of meer een eer is en dat zij jouw tattoo zo mooi vind dat ze deze zelf ook graag wilt.
Misschien is ze niet zo creatief als jou in het bedenken van een mooie tattoo?

Als mij dit zou gebeuren zou ik zeker niet boos/beledigd of wat dan ook zijn....ik zou met haar gaan praten en uitleggen dat ik het een compliment vind dat zij blijkbaar mijn tattoo zou mooi vind, maar ik zou ook mijn gevoelens daarbij kenbaar maken en dat het in jou geval toch ergens ook wel steekt en misschien wel een beetje pijn doet dat zij even voor dit plaatje kiest terwijl jij daar wel overwogen en met emotie voor gekozen hebt destijds.
Misschien kunnen jullie samen er een ontwerp van maken waarbij de vlinder er net wat anders uit komt tezien en ik weet niet of de plek waar deze komt bij haar al vast staat? zo niet dan kun je misschien een mooi alternatief verzinnen op een plek waar deze tattoo ook heel mooi zou staan.
Maar goed een tattoo is natuurlijk iets persoonlijks en eigenlijk kan alleen de persoon die deze graag wilt de meest ideale plek bepalen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:32

jemig, mensen doen net alsof ts haar vriendin het verbied.. Vriendin vraagt ts haar mening, en die geeft ze. Daar is ze nu even heel eerlijk in, en word hier zo bot gereageerd. Het gaat er niet om of ts zich wel of niet aanstelt, zij geeft zich bloot, en legt haar probleem neer. Mja das bokt. Ik snap heel goed dat als je een mooie tattoo hebt laten zetten, en je vriendin wil bijna precies hetzelfde op dezelfde plek dat, dat helemaal niet leuk is! Dat er misschien andere mensen op de wereld dat ook hebben maakt niks uit, maar je vriendin... Nee dat is niet leuk. Je vriendin vraagt je mening, en ik denk dat je dit heel duidelijk moet meldden naar haar, misschien veranderd haar mening dan ook, en beseft ze dat ze beter wat anders kan nemen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:51

Persoonlijk zou ik mij er niet druk om maken. Het zou mij nou niks uitmaken dat ze dezelfde tattoo als mij zou hebben. Je bent toch vrij om zelf je eigen creatie te kiezen? :)
Ze vraagt je tenminste nog. Alleen de reactie die ze daarna geeft getuigd niet echt van respect, ik denk dat ze er vanuit gegaan was dat het wel ''mocht''.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:55

TS, ik ben het wel met je eens hoor. Hoeveel mensen ook tattoos hebben, je maakt er toch iets persoonlijks van, en iets identieks. Ik zou het ook jammer vinden als mijn vriendin het zelfde zou doen als mij.
Ik zou er ook moeite mee hebben als een vriendin van mij opeens precies hetzelfde kapsel o.i.d. als mij zou krijgen.

Ik snap dat je het niet verbied, en dat het normaal is dat iedereen kan laten tatoeëren wat ie wil, en dat je het natuurlijk niet kan toe-eigenen. Maar heel stiekem zou ik het toch niet leuk vinden, hoe onlogisch of overdreven het ook is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:09

Toevallig was er gister iemand in mijn klas die een tatoeage van het oog van Ra had. Die heeft ze samen met haar ma genomen die inmiddels overleden is en daarom ook heel veel voor haar betekent :) Als ik een tatoeage ga zetten word het ook het oog van Ra, waarom, omdat ik daar zelf ook waarde aan hecht sinds de dag dat ik een voet in Egypte zetten :) Een tatoeage heeft voor iedereen zijn eigen betekenis en eigenlijk lijkt geen enkele tatoo op elkaar in mijn ogen. Misschien qua uiterlijk, maar het verhaal erachter (in de meeste gevallen dan :') ) is altijd anders. Ik vind het onwijs netjes van je vriendin dat ze het aan je vraagt maar ik vind niet dat je er een probleem van kan maken gezien dat gitaartje juist hetgeen symboliseert van je overleden vader en zij dat dan weer niet laat tatoeëren, ofwel het is gewoon een doodsimpele vlinder :)

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:41

Als jij het niet zo kan waarderen dat ze een soortgelijke tattoo laat zetten, maar toch zegt dat ze het moet laten doen als ze het zelf wil, kun je beter gewoon zeggen: "prima, laat maar lekker doen joh"..zo verpest je het voor haar ook een beetje, als je zoiets laat doen vind je het leuk als je vrienden en je familie het ook mooi vinden...ik weet het niet, als ze het laat doen zal ze er altijd mixed feelings over blijven houden..gun haar dit toch lekker :)
Ik heb zelf een tattoo van een ster op mn borst..als iedereen me een euro gaf die een soortgelijke tattoo heeft kan ik met 21 pensioneren in Spanje :=

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:08

Er wordt hier wel heel bot gereageerd zeg :=
Ik denk namelijk dat TS er vooral in zit, dat haar tattoo een beetje als alleen maar een 'leuk plaatje' word beschouwd door de vriendin terwijl de tattoo voor de TS een hele speciale betekenis heeft.

TS ik vind niet dat je overdreven reageert, ik zou eens goed met je vriendin erover gaan praten in het echt en haar eventueel helpen met iets origineelst voor haar te ontwerpen?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:11

Ik begrijp wel dat het niet fijn voelt, maar het plaatsen van een tatoeage bij haar, haalt de betekenis van jouw tatoeage niet weg.
De betekenis zal nooit hetzelfde zijn of kunnen worden gekopieerd. Het verhaal achter jouw vlinder is anders dan welke andere vlinder tatoeage op de wereld.
Is dat niet wat telt? Help haar eventueel met het bedenken van een (net iets) ander ontwerp.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:45

Mniekie schreef:
Als jij het niet zo kan waarderen dat ze een soortgelijke tattoo laat zetten, maar toch zegt dat ze het moet laten doen als ze het zelf wil, kun je beter gewoon zeggen: "prima, laat maar lekker doen joh"..zo verpest je het voor haar ook een beetje, als je zoiets laat doen vind je het leuk als je vrienden en je familie het ook mooi vinden...ik weet het niet, als ze het laat doen zal ze er altijd mixed feelings over blijven houden..gun haar dit toch lekker :)
Ik heb zelf een tattoo van een ster op mn borst..als iedereen me een euro gaf die een soortgelijke tattoo heeft kan ik met 21 pensioneren in Spanje :=

da's volwassen :j
Als een vriendin van mij zo zou reageren zou het vriendin af zijn. :? Je bent toch volwassen, je kan er toch over praten? :? Moet je het perse verpesten voor iemand om je zinnetje lekker door te drijven? Komen jullie er in het gesprek niet samen uit dan is het aan elk om te beslissen wat belangrijker is, de tattoo, of de vriendschap.

En mij kan het trouwens echt geen f*ck schelen of mijn vrienden/familie het ook mooi vinden. Als je dat belangrijk(er) vind dan de tattoo op zich ben je IMO fout bezig. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-09-10 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:49

(ik heb niet alle reacties gelezen)

Maar ik vind je reactie toch wel een beetje overdreven. Dat zij bijna het zelfde plaatje op haar rug heeft verandert toch niks aan de betekenis van jouw plaatje?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:52

Wat een vriendelijkheid weer..

Ik snap het gevoel van TS wel hoor, ik ga ook een tattoo laten zetten en ik zou het echt niet leuk vinden als iemand (bijna) dezelfde laat zetten op dezelfde plek. Je kunt het niet verbieden, maar wel zeggen wat je vind, toch? ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:09

Tja ik snap het aan de ene kant wel van je TS, maar je zegt zelf ook dat hij niet helemaal hetzelfde is, maar er wel op lijkt.
Zowiezo zal zij dat gitaartje er niet bij hebben, dus eigenlijk is het een totaal andere tattoo.
Voor jou heeft het een betekenis, een hele mooie ook. Voor haar is het gewoon een mooi plaatje. Dat is toch prima dan.

Ik heb zelf 3 tattoo's, een triquetra (charmed symbool) en ik ken al 2 mensen die em ook hebben, 1 heeft em bijna op dezelfde plek als ik. Maar goed haar kende ik niet voor ik dat ding had en waarschijnlijk heeft ze hem langer als ik, maar goed dat maakt verder niet uit.
Ik wist toen ik dat ding liet zetten dat er echt wel tientallen mensen met zo'n tattoo liep.
Voor mij heeft het een bepaalde betekenis, voor andere mensen een hele andere betekenis. Zo blijft elke tattoo, ondanks dat ze bijna hetzelfde zijn toch uniek voor de persoon die die tattoo heeft.
Ik heb ook een eenhoorn op mijn enkel, gewoon een plaatje uit de shop, maar een die mij erg aansprak. Tja er zullen ook wel meer mensen zijn die die hebben, maar ook allemaal hebben ze hun eigen verhaal erachter.
Of helemaal geen verhaal, lekker belangrijk wat de reden is dat iemand een bepaalde tattoo laat zetten.
Mijn derde is voor mij ontworpen door een goeie vriendin van me, die heeft ook een diepere betekenis voor me, is overigens ook een vlinder, maar met een ankh als lichaam en ook vleugels met allemaal kromme lijnen en eigenlijk een beetje zoals jou vleugels.
En dan zijn ze allebei speciaal voor onszelf ontworpen en toch hebben ze wat van elkaar weg.
Doe je niet zoveel aan.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:35

Gaan jullie gewoon niet meer samen naar het strand :')

Maar even ontopic, ik snap je punt... En vind het persoonlijk jammer dat die vriendin én een vlinder én op dezelfde plek een tattoo neemt.
Maar, vanuit haar bekeken, als ze het echt graag wil, gun het haar dan toch.

Kijk, het is natuurlijk erg aardig van haar dat ze jouw mening vraagt.. Maar feitelijk kun je ook niet ronduit 'nee' zeggen.. Is immers haar keuze, haar tattoo, haar lichaam.

Ach, en als ze 'm heeft laten zetten.. went vanzelf. De wereld vergaat gelukkig niet :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:05

ayasha: heb je dit gelezen?
"Ik heb eerlijk gezegd dat ze het zelf moeten en ze vooral moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar ook dat ik er niet om sta te springen.."

Ts is eerlijk, en drijft haar zin niet door. Je laat het lijken alsof ts heel anders reageert..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:55

Krips schreef:
Jawel. Iedereen mag een vlinder op zijn rug laten zetten. Dat is toch wat anders dan een vriendin die min of meer hetzelfde op exact de zelfde plek laat zetten. Iets dat voor jou heel bijzonder is, iets wat voor jou vader staat.. En dat zet een ander, een vriendin, dan ook op diezelfde plek.

Hier ben ik het ook mee eens. En dan vraagt ze eerst wat ts er van vindt (dus ze weet wel dat er voor haar een lading aan zit) en vervolgens reageert ze daar ook nog eens banketstaaf op. Zeg dan niks?