Ben ik de enige die dit raar vind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:49

xMarloes schreef:
haha ik denk ook vaak veelste negatief, en ik probeer me dat ook al een tijdje af te leren, zelf zit ik hier nu met hele ''wijze'' woorden dit te vertellen haha, maar het doen, hoh maar...
soms moeten er nog vriendinnen tussen springen om te te redden, omdat ik dan zit van; ik kan het niet meer aan :o :')
en dan ga ik dus praten en loop ik weer met een big smile rond :o

Ik denk ook niet dat dat meisje iets met je vriend wilt, ik denk dat ze gewoon hele goeie vrienden zijn... maar misschien soms iets te goeie vrienden dat je denkt van; nu gaat het mij iets te ver...

Precies! Dan is het voor mijn gevoel iets té gezellig. Vooral als ik er niet bij ben. Ik kan het zelf ook goed met haar vinden hoor, daar niet van. Maar toch als ik er niet bij ben...dan begin ik me eenzaam en onzeker te voelen en dan draaf ik soms gewoon door om dingen waarvan ik later pas denk, was dat het nou waard om je zo over op te winden?

Bah, je kan je op die manier echt helemaal naar de knoppen helpen door steeds zo negatief denken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:57

Ja ik snap wat je bedoelt.
Maar de een denkt gewoon zo, en heeft daar veel meer last van de iemand anders.
Denk dat het ook wel met vertrouwen te maken heeft, en dat is weer hetzelfde verhaal; de een heeft snel vertrouwen in iemand de ander minder snel, en dat kan allemaal redenen hebben...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:59

Ik snap niet echt wat hier raar aan is...
Een cadeau'tje voor een vriendin is toch heel normaal? en al helemaal van 'een paar euro'. Al zou het nou een dikke vette diamant zijn, ja dan gaf ik je helemaal gelijk.

Meid, wees eens niet zo onzeker! blijkbaar vertrouw je hem ergens wel, anders was er nu al bonje, toch? :)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:25

Leslie90 schreef:
Ik snap niet echt wat hier raar aan is...
Een cadeau'tje voor een vriendin is toch heel normaal? en al helemaal van 'een paar euro'. Al zou het nou een dikke vette diamant zijn, ja dan gaf ik je helemaal gelijk.

Meid, wees eens niet zo onzeker! blijkbaar vertrouw je hem ergens wel, anders was er nu al bonje, toch? :)

Ik kan me gewoon zo druk maken om iets wat eigenlijk later de moeite helemaal niet waard blijkt te zijn.. maar dan neemt de onzekerheid het op dat moment gewoon over. De ene keer kan ik me er van af zetten, de andere ga ik er helemaal in op en draaf ik door.

Tuurlijk vertrouw ik hem wel, hij is gewoon meer een vrouwen man, dan een mannen man, daar klikt hij beter mee, en dat had ik vroeger meer met jongens (als je begrijpt wat ik bedoel) Hij zou nooit iets verkeerds doen. (we zijn verloofd! Hij heeft mij gevraagd!)
Maar gewoon, ik kan me helemaal verliezen in negatieve gedachten (daarvoor ben ik ook bij de psych geweest) ik ben altijd onzeker geweest, kwetsbaar en verlegen. Daar heeft mijn eerste liefde groot misbruik van gemaakt en daar ben ik lang heel erg kapot van geweest. Mijn huidige vriend is mijn 2e ''echte'' vriend. En wij zijn 2 handen op 1 buik. Hij heeft zijn mindere dingen, en ik dus ook.
Dat respecteren we ook van elkaar.

Maar de onzekerheid wat dus ook omslaat in misplaatste jaloezie is gewoon erg vervelend voor ons allebei. Ik werk er hard aan, maar soms draaf ik weer door om niets.

Gelukkig begrijpt hij het erg goed, en helpt hij me waar hij me kan helpen. En hopelijk word ik ook verder geholpen aan mijn onzekerheid!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:28

mis zijn het gewoon vrienden, kan toch geen kwaad?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:52

Niks geks aan, als je in ene gezamelijk huis woond kunnen daar nieuwe vriendschappen ontstaan, ik kan het ook heel goed vinden met mijn buurman maar zie echt niks in hem ik heb een super leuke vriend.
Ik zit heel vaak bij mijn buurman om te kletsen, film te kijken, samen achter de pc gekke filmjes op youtube kijken, thee drinken enz. soms met andere huisgenoten erbij.
We gaan ook vaak samen boodschappen doen of samen de keuken, wc en douche schoonmaken, soms maken we wel is geintjes dat we net een oud stel lijken maar puur voor de gein, ik zie niks in mijn buurman, alleen dat hij een goede vriend/buur is geworden in de tussentijd dat ik daar woon, iemand op wie je kan bouwen als het even minder gaat en als je dat bij je buurtje kan is dat heel fijn.

Mijn vriend vind hem ook aardig en ze zien elkaar ook vaak, soms kijkt mijn vriend ook filmpje mee dus die heeft er ook geen moeite mee als ik daar ben.
Ik zou je niet zo druk maken daarover, ze hebben het gewoon gezellig en je kan het beter zo hebben dan dat je vriend zich ergert aan zijn buurvrouw, wees blij voor je vriend dat hij ergens woond met goede en leuke mensen om hem heen, ze zeggen niet voor niks 'beter een goede buur dan een verre vriend' :)

Vraag anders of ze soms ook komt als jij er bent, scheelt vaak al een hoop als je iemand ook beetje kent, ik zit soms alleen op mijn kamer en zit mijn vriend bij mijn buurman op de kamer, zitten hun met z'n 2 achter de computer naar jongens humor te kijken :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:17

Het lijkt wel alsof ik heb zitten typen :) Ook ik ben onzeker, verlegen en kwetsbaar. Daarbij kan ik soms erg fel uit de hoek komen. Vorige ex heeft er ook veel misbruik van gemaakt, 9 maanden lang mij vernederd enz. Daar loop je wel een deuk van op.

Maar het is echt niet raar! Zoals je het beschrijft vind hij je echt wel leuk, jullie zijn immers verloofd.
Probeer je door jezelf niet zo op te laten fokken, ik denk dat als jij naar je vriend kijkt je al snel merkt dat je de moeite waard bent en hij je niet snel zal bedonderen.
Ik vind het meer klinken als 2 goede vrienden ipv. een geheime affaire. Kom op! :)

Momo2

Re: Ben ik de enige die dit raar vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:29

Ik snap je niet je vindt het raar dat je vriend een cadeau koopt
voor een gewone vriendin wat niet zo heel duur is.
Als het veel duurder was zou ik me zorgen maken.
Succes

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:27

Ik vind het ook niet echt raar hoor, was het idd duurder zal ik me zorgen gaan maken!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:18

Mmm.. Wat zegt je gevoel?... Kun je het ergens op baseren?
Waarom zit ie op kamers?..
Lastig dit, maar ik snap je wel, behalve de drukte om het kadootje.
Wat ga je nu doen?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:30

Ik begrijp wel wat je bedoelt! Maar het feit dat je weet dat je vriend een type is die gewoon aardig is en waarschijnlijk het meisje alleen wil helpen als een soort broer, is misschien wel een beetje geruststellend of niet?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:34

Vent van 33 als broer van 16 jarige?.. Mwoah...
Vind dit ook wel snelle conclusie.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:29

Het probleem is volgens mij niet het kadoke, maar het feit dat de vriend heel wat aandacht steekt in een meid die toch heel wat jonger is dan hij. Dus ik denk dat je dit als 'hoofdprobleem' moet zien in dit topic. Tuurlijk is er niets mis met een kadoke te geven aan een goede vriendin, maar je moet hierin de context ook bekijken. En wat TS voelt vind ik heel normaal.

Ibbel schreef:
Ik vind een man van 33 en een meisje van 16-17 toch eigenlijk ook wel 'verdacht'. Zeker in combinatie met dat op kamers wonen. Call me a suspicious bastard :D
Wat vinden de ouders van dat meisje daar nou van? Een man van 33 (twee x zo oud dus) die hele avonden bij een kind van 16/17 doorbrengt?

Dat schoot mij ook te binnen toen ik de OP las. Ik zie ook dat de ouders het goed vinden... Wat ik op zich heel vreemd vind... Als ik een 16 jarige dochter moest hebben, zou ik het maar niets vinden als ik wist dat ze heel wat avonden alleen doorbrengt met een man van 33 jaar.

Misschien dat het inderdaad gewoon goed klikt. Maar toch begrijp ik TS haar twijfel. Zeker omdat ze ook op jonge leeftijd op hem is gevallen en het daarna toch iets is geworden...

In ieder geval, super dat jullie er over hebben kunnen praten. En ik denk dat het goed is dat je dit blijft doen... Verbieden heeft in ieder geval geen zin, want dan gebeuren die dingen misschien achter de rug en is er helemaal geen vertrouwen. Toch is het belangrijk dat je zich goed voelt in die relatie. Ik vind het moeilijk om hier een 'juist' advies op te geven. Maar ik wil je wel veel sterkte en wijsheid toewensen om op een goede manier met deze situatie om te gaan. Weet alleen dat wat je voelt zeker niet abnormaal is dus probeer dat gevoel zeker niet te verdringen, maar probeer er actief iets mee te doen. Zoals bijvoorbeeld de gesprekken die je hebt met je vriend.