discussiepunt...mannen verdienen meer dan vrouwen.

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:06

gijsenkim schreef:
Ja precies, je hebt typische vrouwenberoepen en typische mannenberoepen in beiden moet het andere geslacht zich bewijzen! En meer dan dat zelfs

Gelukkig heb ik een typisch vrouwenberoep, dus heb met mannen dan niet zoveel de maken (lees als collega)..

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:48

Citaat:
Sorry Lestria, maar hier word ik wel zo moedeloos van!!!!
Met andere woorden, mensen moeten maar geen kinderen meer krijgen want hoe het ook zij.....vrouwen zijn toch altijd de dupe!
Een baan vinden is al moeilijker, want je zou toch eens een kind kunnen gaan krijgen in de toekomst, en dan moet je ook nog met zwangerschapsverlof....tsk...nee dat kan niet hoor, dan nemen we wel een kerel aan!

dems75
Zoals ik al zei ben ik het hier niet mee eens. Maar vind ik het wel verklaarbaar. Jij bekijkt het vanuit jouw (vrouwelijk) standpunt. En van daaruit gezien ben ik het met je eens. Het is ook onacceptabel want je verricht beide hetzelfde werk.

Vanuit de werkgever gezien is het heel verklaarbaar.
Nog buiten het betaald zwangerschapsverlof, waar ik duidelijk ongelijk in had want dat wordt betaald door de overheid. Maar je zit wel met kosten (lees tijd en moeite) om een tijdelijk iemand in te werken danwel overuren van collegea die de taken extra op zich nemen.

[/quote]
Eigenlijk zouden mannen ook verplicht met zwangerschapsverlof moeten! Dan is dat gediscrimineer eens een keertje afgelopen! Zo gaat het natuurlijk nooit lukken met het gelijktrekken in de wereld die werk heet.
Enne...wat de zieke kindertjes betreft....sorry hoor, maar er is toch ook een vader??????????? kan die geen vrijnemen???? wat een onzin dat de vrouw dat altijd moet doen! de man is net zo goed een ouder, een man kan ook deeltijd gaan werken! Mocht ik ooit kinderen willen (gaat niet gebeuren) dan verwacht ik van de vader net zoveel inzet en dingen die hij in moet gaan leveren als ik zou moeten doen!
[/quote]

Ook hierin ben ik het met je eens maar in de praktijk denken veel ouders daar blijkbaar anders over. Dit wordt uiteraard ook weer gestimuleerd door dit salaris verschil. Mijn vriend "verdient" ruim meer dan ik. Het zou dus financieel gezien logisch zijn dat ik zou stoppen met werken/minder gaan werken mochten er ooit kinderen komen.

Daarnaast ken ik helaas in mijn omgeving nog genoeg jonge vrouwen die eigenlijk te beroerd zijn om te werken maar het om financiele redenen toch maar doen. Maar die je echt niet hoort klagen als ze deeltijd mogen gaan werken of helemaal mogen stoppen. Voor die groep is de beslissing om zelf voor kinderen te zorgen natuurlijk snel gemaakt (met de kosten (lees wederom tijd/moeite) voor de werkgever als gevolg).

Dit allemaal in ogenschouw nemend vind ik het dus niet zo raar dat een werkgever zich 2 maal bedenkt voordat hij een vrouw aanneemt. Het is dus aan de vrouwen om goed voor zichzelf op te komen (onterecht maar waar!). En gelukkig zijn er ook veel bedrijven die wel gewoon naar de werkprestaties kijken

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 13:52

Nou, dan zijn we het iniedergeval met elkaar eens Haha!

De ideale oplossing zou dus inderdaad zijn dat er vanuit de regering iets zou gebeuren waardoor er feitelijk geen verschil meer zou zijn voor een bedrijf of deze nou een man of een vrouw aanneemt....
Maar ja....met de huidige regering kunnen we dat natuurlijk wel shaken.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:58

Inderdaad Knipoog

Maar wat ik boven ook al opmerkte merk ik in mijn omgeving ook dat veel vrouwen gewoon geen zin hebben om te werken of cariere te maken. Ook daar zal dus een mentaliteitsverandering moeten plaatsvinden wil er echt iets veranderen....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:59

Ja maar die verschillen houdt je altijd. Een man kan nu eenmaal geen kinderen krijgen (toch? Knipoog )

Daarbij kan je van de overheid niet verwachten dat ze overal ingrijpen. Voor de werkgever is dat nu eenmaal de consequentie van een bedrijf voeren. Logisch dat hij dus mensen uit zal kiezen waarbij hij de meest stabiele bedrijfsvoering kan houden.

En net wat je zegt. Wij vrouwen laten ook vaak gewoon over ons heen lopen. Dat overkomt mannen niet zo snel, die laten zich niet zo overbluffen

Dus nogmaals...........kom voor jezelf op!!!! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:01

Lestria schreef:
Inderdaad Knipoog

Maar wat ik boven ook al opmerkte merk ik in mijn omgeving ook dat veel vrouwen gewoon geen zin hebben om te werken of cariere te maken. Ook daar zal dus een mentaliteitsverandering moeten plaatsvinden wil er echt iets veranderen....

Als dat in algemene zin waar was geweest, dan had het probleem van scheefheid in beloning nooit bestaan, denk ik.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:01

Citaat:
Dus nogmaals...........kom voor jezelf op!!!!

Helemaal mee eens!

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:02

Waarom mannen meer krijgen dan vrouwen, lijkt me nogal duidelijk. Neem nou een voormalig minister Elsje Borst en voormalig minister Netelenbos. In dit geval krijgen ze netzoveel geld als hun mannelijke college, bv Minister Zalm. Maar hebben ze net zo goed of beter gepresteerd? Lijkt me niet Tong uitsteken

Daarom dus *LOL*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:03

k-sjing. he scores!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:03

oh ja....inderdaad een heel goed onderbouwd standpunt Supersnel....ik ben onder de indruk.
Mijn god, als jullie mannen allemaal zo denken snap ik er steeds MINDER van dat jullie MEER verdienen!

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:03

Oh ja en dan vergeet ik nog onze lieve NINA BRINK, die in haar eentje FF de gehele beurs in een paar uurtjes onder uit bracht Haha!

Nee, dat was lekker Huilen

Daar hebben we nu nog steeds last van

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:04

jeetje Supersnel...gelukkig baseer je niet alles op ehm...even tellen...3 vrouwen?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:04

k-tsjing! he scores again!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:04

SuperSnel schreef:
Oh ja en dan vergeet ik nog onze lieve NINA BRINK, die in haar eentje FF de gehele beurs in een paar uurtjes onder uit bracht Haha!

Nee, dat was lekker Huilen

Is jou nog niet gelukt toch?

Nina was trouwens wel de kostwinner, totdat ze ontdekte dat die vent van haar ook wel eens wat meer in het laatje kon brengen en het resultaat daarvan merk zelfs ik in de portomonnee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-07-03 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:04

Ben blij dat jij tenminste niet opervlakkig bent Supersnel....
(waar je die nick vandaan haalt??????....het zal niet op je denkvermogen slaan denk ik)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:05

dems75 schreef:
jeetje Supersnel...gelukkig baseer je niet alles op ehm...even tellen...3 vrouwen?
en gelijk het antwoord op jouw vraag waarom geen vrouwen op die plek zitten die succes hebben Knipoog

joostvangestel

Niet zeuren! Ik heb zelf onlangs gesolliciteerd naar een redelijk leuk betaalde baan (EUR 90000 per jaar ex bonus, vakantiegeld etc.) in Nederland. Ik kwam niet in aanmerking voor die baan omdat ik geen vrouw was.

Het pijnlijke was dat de vacature verder gewoon voor mij geschreven was. Ik voldeed voor 100,00% aan de eisen. Helaas heb ik nog geen operatie over voor een baan..

SuperSnel

dems75 schreef:

Kan nog wel FF doorgaan, als je dat wilt, maar dan ben ik nogwel FF bezig. Je zegt het maar hoor..... Haha!

orri

Laat ik er nog even bij opmerken Supersnel, dat deze vrouwen in de politiek aangenomen werden door mannen, ik weet namelijk zeer zeker dat er wel degelijk behoorlijke vrouwen rondlopen, wellicht een onbewuste vrees bij de mannen in de regering?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:06

dems75 schreef:
Ben blij dat jij tenminste niet opervlakkig bent Supersnel....
jeetje wat zijn we snel met onze conclusies. misschien nog een reden waarom een werkgever liever een man heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:06

joostvangestel schreef:
Niet zeuren! Ik heb zelf onlangs gesolliciteerd naar een redelijk leuk betaalde baan (EUR 90000 per jaar ex bonus, vakantiegeld etc.) in Nederland. Ik kwam niet in aanmerking voor die baan omdat ik geen vrouw was.

Het pijnlijke was dat de vacature verder gewoon voor mij geschreven was. Ik voldeed voor 100,00% aan de eisen. Helaas heb ik nog geen operatie over voor een baan..

Waar was dat? Dan ga ik gelijk even bellen Haha!.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:07

SP....als jullie mannen nou eens verder lazen dan jullie neus lang was.....

volgens mij stond er nog een berichtje achter.....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:07

Lovely: ergens in de regio Utrecht. Ze hebben al iemand gevonden, dus helaas. Ze hebben een vrouw gevonden die hetzelfde werk kan doen als ik..

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:08

dems75 schreef:
SP....als jullie mannen nou eens verder lazen dan jullie neus lang was.....
en nog 1 alsof mijn punt niet duidelijk genoeg was *LOL*

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:08

Citaat:
Lestria schreef:
Inderdaad

Als dat in algemene zin waar was geweest, dan had het probleem van scheefheid in beloning nooit bestaan, denk ik.

Lovely, die snap ik niet helemaal.
Ik weet niet of je mijn bericht daarboven gelezen hebt maar mischien dat ik het daar wat duidelijk uitgelegd had.
Ik zie toch nog veel vrouwen om mij heen die werken omdat het nu eenmaal zo hoort en omdat er toch brood op de plank moet komen. Maar zodra er kinderen in het spel komen vinden ze het maar al te prima om minder te gaan werken of helemaal te stoppen.
Als je het als werkgever nou ook zo ziet dan ga je er dus al vanuit dat een aanzienlijk deel van de vrouwen binnen 10 jaar part-time of helemaal niet meer gaat werken. Dan probeer je de kosten voor zo'n werknemer toch zo veel mogelijk te drukken?
(Wederom praat ik dit gedrag niet goed maar is het wel verklaarbaar!).

Ik denk dus ook dat als wij als vrouw laten zien dat je serieus bent, je inzet voor je werk en ook eens je grote mond opengooit bij salarisbesprekingen dat we dan al een groot deel van de strijd gewonnen hebben.