Citaat:
Sorry Lestria, maar hier word ik wel zo moedeloos van!!!!
Met andere woorden, mensen moeten maar geen kinderen meer krijgen want hoe het ook zij.....vrouwen zijn toch altijd de dupe!
Een baan vinden is al moeilijker, want je zou toch eens een kind kunnen gaan krijgen in de toekomst, en dan moet je ook nog met zwangerschapsverlof....tsk...nee dat kan niet hoor, dan nemen we wel een kerel aan!
dems75
Zoals ik al zei ben ik het hier niet mee eens. Maar vind ik het wel verklaarbaar. Jij bekijkt het vanuit jouw (vrouwelijk) standpunt. En van daaruit gezien ben ik het met je eens. Het is ook onacceptabel want je verricht beide hetzelfde werk.
Vanuit de werkgever gezien is het heel verklaarbaar.
Nog buiten het betaald zwangerschapsverlof, waar ik duidelijk ongelijk in had want dat wordt betaald door de overheid. Maar je zit wel met kosten (lees tijd en moeite) om een tijdelijk iemand in te werken danwel overuren van collegea die de taken extra op zich nemen.
[/quote]
Eigenlijk zouden mannen ook verplicht met zwangerschapsverlof moeten! Dan is dat gediscrimineer eens een keertje afgelopen! Zo gaat het natuurlijk nooit lukken met het gelijktrekken in de wereld die werk heet.
Enne...wat de zieke kindertjes betreft....sorry hoor, maar er is toch ook een vader??????????? kan die geen vrijnemen???? wat een onzin dat de vrouw dat altijd moet doen! de man is net zo goed een ouder, een man kan ook deeltijd gaan werken! Mocht ik ooit kinderen willen (gaat niet gebeuren) dan verwacht ik van de vader net zoveel inzet en dingen die hij in moet gaan leveren als ik zou moeten doen!
[/quote]
Ook hierin ben ik het met je eens maar in de praktijk denken veel ouders daar blijkbaar anders over. Dit wordt uiteraard ook weer gestimuleerd door dit salaris verschil. Mijn vriend "verdient" ruim meer dan ik. Het zou dus financieel gezien logisch zijn dat ik zou stoppen met werken/minder gaan werken mochten er ooit kinderen komen.
Daarnaast ken ik helaas in mijn omgeving nog genoeg jonge vrouwen die eigenlijk te beroerd zijn om te werken maar het om financiele redenen toch maar doen. Maar die je echt niet hoort klagen als ze deeltijd mogen gaan werken of helemaal mogen stoppen. Voor die groep is de beslissing om zelf voor kinderen te zorgen natuurlijk snel gemaakt (met de kosten (lees wederom tijd/moeite) voor de werkgever als gevolg).
Dit allemaal in ogenschouw nemend vind ik het dus niet zo raar dat een werkgever zich 2 maal bedenkt voordat hij een vrouw aanneemt. Het is dus aan de vrouwen om goed voor zichzelf op te komen (onterecht maar waar!). En gelukkig zijn er ook veel bedrijven die wel gewoon naar de werkprestaties kijken