Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Re: Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:50

Ik zit in hetzelfde schuitje, zo ongeveer.. ;(

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:17

Arme, arme schatten allemaal!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:44

Neem een sprong in het diepe, doe wat ik doe :)
GEWOON naar n discotheekje, of n kroeg gaan, wat drinken bestellen, lekker gaan dansen..
Je leert vanzelf mensen kennen, laat je gaan! Doe gek! Waarom zou je persé met mensen moeten gaan, je komt daar ook wel weer mensen tegen. :)

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:59

Niinatjuh schreef:
GEWOON naar n discotheekje, of n kroeg gaan, wat drinken bestellen, lekker gaan dansen..
Je leert vanzelf mensen kennen, laat je gaan! Doe gek! Waarom zou je persé met mensen moeten gaan, je komt daar ook wel weer mensen tegen. :)

Nou dat zou ik echt doodeng vinden!! Ergens alleen heen gaan, voelt voor mij alsof ik helemaal eenzaam ben...
Petje af dat je dat doet!!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:32

wat erg van je berhaal dat ie 2 weken van te voren vreemd ging

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:15

Ik heb nu dan wel een relatie, maar toch herken ik je gevoel wel. Vooral nu ik langere tijd alle dagen thuis zit na een operatie, voel ik me best vaak alleen. Ik moet zeggen dat ik ook best wat meer vriendinnen zou willen, en soms maak ik me ook zorgen of ik dat te weinig heb. Als ik naar sommige mensen om me heen kijk, hebben die het altijd druk, elk weekend meerdere verjaardagen en altijd wel met iemand afgesproken. Als ik mezelf daar dan mee vergelijk, ik heb dat helemaal niet, en daar zit ik toch wel mee..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:28

Ik heb nu ook een relatie maar mij gebeurde een paar jaar geleden precies hetzelfde. Ik heb tijdens mijn relatie met mijn ex mijn vrienden niet laten vallen, maar zij hadden inmiddels echt huisje-boompje-beestje en gingen niet meer alle feestjes af en zaten 's avonds liever thuis.
Ik ben toen toch met een kennis de kroegen in gedoken en zo leer je wel nieuwe mensen kennen. Het zijn nooit echt vrienden geworden, maar wel stapmaatjes zodat ik in ieder geval in het weekend op stap kon. Verder ben ik met mijn verzorgpaard verhuisd naar een manege (ze stond bij een boer) en daar heb ik veel nieuwe contacten opgedaan en zelfs wat vrienden aan overgehouden. En ik nodigde af en toe wat collega's uit om iets te gaan doen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:31

Ik vraag me wel eens af hoe mensen in contact/ in gesprek raken met iemand uit de kroeg.
De laatst keer dat ik uit was, was ik in de rokersruimte en wilde mijn sigaret uitdrukken in de asbak, omdat er een paar meiden om die tafel stonden vroeg ik ze of ik er heel even bij kon zodat ik mijn sigaret daarin kwijt kon.
Dan vraag je alleen dit en word je een partij vuil aangekeken :+ :+

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:40

Ik ben er ook niet goed in om bij dat soort gelegenheden contact te leggen hoor.. Net als in de sportschool, ieder is daar toch met zijn eigen ding bezig, ik zie het nog niet snel gebeuren dat ik daar vriendschappen op kan doen.

Edit; Volgens mij wordt dat toch steeds meer de houding van de mensen. Iedereen doet zijn eigen ding en leeft in zijn eigen wereldje. In de trein zit iedereen met een mp3 op apathisch (schrijf je dat zo?) voor zich uit te staren. Mensen rekenen al bellend af aan de kassa..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:59

Ik ben ook heel erg toe aan nieuwe vrienden.
Merk al wel dat sinds ik in de supermarkt werk, ik wel veel sociale contacten heb gekregen en ook vrienden en vriendinnen eraan heb overgehouden. Echter ben ik nou wel toe aan iets nieuws .. iedereen gaat ook weg. Maarja, ik ga in Januari hopelijk lekker voor een half jaar naar Kansas!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:22

ik kom me ook even melden. meer dan een jaar geleden ben ik 80 km van mn ouders af gaan wonen om met mn vriend samen te gaan wonen. nou had ik in mn oude woonplaats al niet zo heel veel vrienden meer, maar hier dus helemaal niemand.
mijn beste vriendin is naar belgie verhuisd, dus die zie ik al nauwelijks, en de vrienden die in mijn oude woonplaats nog enigszins in de buurt woonden, vinden het nu te ver rijden om bij mij langs te komen. tuurlijk kan ik dan wel bij hun langs, maar ik blijf reizen zeg! hoe goede vriend ben je als je het alleen leuk vindt als iemand bij jou langskomt, en zelf nooit ergens heen wil omdat het 'te ver' is...?

maargoed, mijn bijkomende probleem is dat mijn bankrekening niet heel vol is. ik heb sinds een paar dagen geen baan meer, dus geen inkomsten. en let's face it, zonder geld wordt het toch vrij lastig om ergens heen te gaan en mensen te ontmoeten. om vreemden op straat aan te spreken vind ik ook weer zo iets :+
sporten kost geld, in de kroeg wil ik toch wel een drankje doen anders sta je daar helemaal zo sloeberig, eigenlijk heb je dus overal wel wat geld voor nodig, en dat is bij mij dus echt een mega probleem...

dus als iemand nog van de goedkope tips is :')

overigens, die baan ben ik echt wel aan het zoeken, maar het valt tegen met wat voor vacatures er zijn op dit moment...

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:30

ben ook 3 jaar helemaal alleen geweest
en nog wel een beetje
tot ik naar een tuigpaarden concours ben geweest
kennis opgedaan
via vader van kennis
naar een vw meeting geweest iets totaal anders
en wist niet wat ik moet verwachten.
maar super gezellig een keer andere mensen gewoon doen
iets anders volgende week gaan we weer
hopen op mooi weer!!!

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:27

dat is erg lastig .. ik heb hie in de buurt ook niks alleen mijn vriennd en een aantal van zijn vrienden maar daar zou ik niet alleen heen gaan ... nu wilde hij ook minder afgaan sprken 1 dag in de week wat met zijn vrienden doen ... maar wat moet ik dan gaan doen ? in rotterdam kan ik me prima vermaken maar hier in utrecht echt niet de plaats waar ik woon zijn niet echt mijn soort mensen ... ik weet ook echt niet wat ik dan moet gaan doen ...

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:32

er is binnekort bokkers meeting....
Als je je alleen voelt, en dat niet wilt zijn!
zoek die maar op...
waarschijnlijk is meeting amersfoort of utrecht....ergens in t midden ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:33

ik wil er wel heen

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:22

Niinatjuh schreef:

doe jij dat alleen ? *D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:40

O ik ben wel eens eenkeer alleen uit geweest, ook iemand aangesproken of ze alleen was.
Met zijn twee wel een leuke avond gehad.

Maar of ik het nog een keer zou doen... nee denk het niet.
Dit was gewoon geluk hebben en een avond in me eentje zie ik echt niet zitten.
Wist me toen ook niet echt een houding te geven.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:53

marcha1987 schreef:
O ik ben wel eens eenkeer alleen uit geweest, ook iemand aangesproken of ze alleen was.
Met zijn twee wel een leuke avond gehad.

Maar of ik het nog een keer zou doen... nee denk het niet.
Dit was gewoon geluk hebben en een avond in me eentje zie ik echt niet zitten.
Wist me toen ook niet echt een houding te geven.

haha echt? Stoer:P

ik ging naar brothers , daar liep ook een meisje alleen had een jurkje aan dat heel open was en net over haar achterste nou echt maar net he! die liep daar dus alleen met allemaal marokanen om der heen daar kreeg ze aandacht van ... ze gedroeg zich nogal Hoerarig...-a :) dat is dan weer niet de bedoeling lijkt mij ... echt zo stoer dat jullie alleen uit gaan :D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:55

Tja het was net nadat ik weer thuis ben gaan wonen na een jaar samen en wou wel een keer wat anders doen :D
Maar doe het niet snel weer :P :+

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:01

Als er een meeting komt, wil ik ook mee :D

Nieuwe mensen ontmoeten is ook moeilijk.. Ik heb het gevoel dat veel mensen tegenwoordig vinden dat ze genoeg kennissen/vrienden hebben en ze dus een "imaginary" bordje dragen met "sorry, ik zit al volgeboekt" en je krijgt daarom slecht contact..

In elk geval mensen aan durven spreken, gesprekje aanknopen, uitgaan, winkelen, via je werk, via sport, weet ik veel wat! Ik zit er zelf ook wel mee hoor, maar het afgelopen half jaar heb ik daar hard aan gewerkt :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:03

zoek dit topic op ............

Als je je alleen voelt, en dat niet wilt zijn!

das meeting ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:10

Oh hier nog een.

Nouja, ik heb mijn vriend wel, en zijn huisgenoten kan ik ook wel echt 'vrienden' noemen.

MAAR. Ik ben 2jaar geleden verhuisd, en naast mijn vriend en die huisgenoten ken ik eigenlijk bijna niemand hier :n alleen 'erop uit gaan' is voor mij niet mogelijk omdat ik met lichamelijke klachten zit, en zodra ik dingen (frequent) ga ondernemen laat m'n lichaam me in de steek en lig ik weer n dag op bed >;)

Ik ga soms wel eens met iemand paardrijden die ik ook via het internet ken, en dat is supergezellig, maar toch blijf ik dat 'lege' gevoel houden. Mijn vriendinnen en vrienden uit mijn vorige woonplaats zie ik nog vaak genoeg, maar het is niet meer hetzelfde. Hun hebben hun eigen leven, en ik het mijne, je groeit gewoon uit elkaar.

Al met al zou ik het geweldig vinden om weer eens nieuwe mensen te ontmoeten en weer nieuwe vriendschappen op te bouwen....

Dus *ik meld me* :')

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:49

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:15

Jeetje, ik hoor net dat een vriendin van me overleden is... 16 jaar oud. Dat noem ik pas alleen zijn :\

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:58

Kim_89 schreef:
Nieuwe mensen ontmoeten is ook moeilijk.. Ik heb het gevoel dat veel mensen tegenwoordig vinden dat ze genoeg kennissen/vrienden hebben en ze dus een "imaginary" bordje dragen met "sorry, ik zit al volgeboekt" en je krijgt daarom slecht contact..

Dat idee heb ik ook heel erg... Je bent dan misschien leuk voor af en toe eens erbij, als het hen uitkomt, maar moeite wordt er niet voor je gedaan.
Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar op het yes forum heb je een onderdeel met vriendin gezocht. En er bestaat ook een website www.vriendinvoorjou.nl waar je vriendinnen in je eigen leeftijd en regio kan zoeken. Is dan wel via internet maar ook daar kan je gewoon leuke contacten op doen toch :)