En als ik heel eerlijk ben, als je mijn dochter geweest was had ik je toch echt een schop onder je kokosnoot gegeven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marilla schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat je het beetje zat bent dat je opa en oma zich telkens zo met je 'bemoeien'. Ook al bedoelen ze het goed, het is toch vervelend voor jou.
Ook vind ik het erg vervelend dat je 100% afgekeurd ben. Ikzelf ben het ook en weet hoe weinig begrip men daar voor heeft. Mensen die 100% afgekeurd zijn, zijn kennelijk verplicht om hele dagen op bed te liggen en mogen geen leven hebben. Iets waar ik het al niet mee eens ben. Eens per week naar je paardje is iets heel anders dan een baan. Jijzelf bent diegene die het beste aan haar lichaam kan voelen wat je wèl en niet kan, of je een baantje aan kunt of niet.
Is het geen optie om met je opa en oma te praten dat je het erg vervelend vind dat ze het telkens zeggen?
Ik ben verder wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt geprobeerd qua werk en opleidingen..
Ikzelf heb 4 verschillende opleidingen geprobeerd, op verschillende scholen en niveau's, maar het was allemaal niet haalbaar. Daarna heb ik 3 verschillende baantjes geprobeerd. De laatste ben ik begonnen met 15 uur en uiteindelijk geeindigd met 2 uurtjes per week, maar zelfs dit was niet haalbaar. En nu ben ik dus volledig afgekeurd en heb met het UWV geprobeerd een oplossing ervoor te vinden, maar die is er op dit moment helaas nog niet. Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik ooit wel weer eens kan werken
Marilla schreef:Eens per week naar je paardje is iets heel anders dan een baan. Jijzelf bent diegene die het beste aan haar lichaam kan voelen wat je wèl en niet kan, of je een baantje aan kunt of niet.
Citaat:Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje.
Citaat:...heb ik daarvan geld aangebroken en voor haar de reparatie kosten betaald van de scooter. Het zijn niet mijn financiele kostenhet is mijn moeders scooter en eigenlijk haar pakkie aan...
Mossel schreef:lisanneOnne schreef:Ik neem aan dat als je het over een darmziekte hebt het gaat over Crohn of Collitis Ulcerosa..?
Ik denk dat wij met zn alle niet kunnen inschatten welke invloed deze ziekten op je leven hebben.
Wel begrijp ik ook de kant van je opa en oma, ze hebben inderdaad het beste met je voor.
Iedere opa en oma zien hun kleinkind toch graag zelfstandig worden en hun eigen boontjes doppen?
Waarom ga je niet wat lichter werk doen inderdaad bijvoorbeeld achter de kassa, of in een bloemenwinkel of je gaat werken via een uitzendbureau, kun je je eigen dagen doorgeven en op de dagen dat je je wat minder voelt hoef je dan ook niet te werken.
Ik denk dat een aantal mensen toch wel kunnen inschatten wat voor een invloed op iemands leven heeft. Mijn zus heeft vanaf haar 17de al crohn en ze is nou 25. Ze is laatst een zware operatie ondergaan waarbij ze ook op de ic heeft gelegen. En nog 2x daarna in het ziekenhuis gelegen ivm complicaties. Maar zij wil wel zo graag dat ze gewoon weer aan het werk is en bezig is met haar 3de opleiding
Leslie90 schreef:Het heeft dus geen zin om me te pushen, zeker niet als ik niet begrepen word. Het enige wat ik nu nodig heb is even rust, m'n paardje, en verder even niets. Zo kan ik me darmziekte ook goed in de hand houden en hopelijk ook die fobie. Van allebei kom ik niet af, aan het één kan ik niks aan doen en aan het ander maar een beetje.
Als ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdammeweer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays
lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd
Leslie90 schreef:Jullie kennen mij niet, en om dan maar te roepen dat ik maar wat anders moet gaan zoeken dan Sundays is ook kort door de bocht, jullie weten niet wat ik doe als ik k*t werk krijg.
Kiwipitje schreef:Voor Sunday's hoef je ook niet geleerd te hebben dus wat je hierboven neer zet klopt dan ook niet helemaal. Blijf erbij wat hier steeds gezegd wordt. Waarom zou jij wél leuk werk moeten hebben en moet de rest van Nederland maar bikkelen in de baan die ze toevallig hebben kunnen krijgen?
Leslie90 schreef:Dan is het een cursusmaar dan heb ik in ieder geval teminste ergens voor geleerd, en een certificaat of diploma op zak. Want nu heb ik 0,0. En tegenwoordig heb je overal minstens een vmbo diploma nodig. Heb ik ook niet.