Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:56

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je behoorlijk verwend overkomt. :o Ik kan niet beoordelen hoe ziek je bent, en je zal mij ook niet horen over het feit dat je niet werkt. Als je echt heel ziek bent, vind ik dit heel vervelend voor je en wens ik je al het beste toe, máár ik vind niet dat je kan verwachten dat andere mensen jou altijd maar te hulp kunnen schieten. Je opa en oma hebben ook een eigen leven en kunnen niet altijd maar op komen draven wanneer jij dit wilt, en je altijd maar geld toe stoppen. Ik heb juist het idee dat je opa zich zorgen om je maakt en je probeert te helpen. Hij ziet duidelijk in dat als dít jou toekomst is, het zo niet goed gaat komen. Hij wil alleen maar het beste voor je. Ik vind dat je wel iets meer respect tegenover je opa en oma mag tonen.

En als ik heel eerlijk ben, als je mijn dochter geweest was had ik je toch echt een schop onder je kokosnoot gegeven. :o Nogmaals dat je ziek bent vind ik heel vervelend voor je, maar je hebt wel de kracht om iedere dag naar je jaarling te gaan wat imo niet nodig is. Beperk dit tot 3 keer per week ofzo en ga op de overige ( werk) dagen toch wat werk doen, als is het maar thuiswerken. Het komt op mij een beetje over alsof je het wel erg makkelijk vind zo, en verwacht dat als jij met je vingers knipt iedereen bij je staat. Maar dat is mijn mening, en ongetwijfeld zal half bokt hier over vallen, maargoed.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:00

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het beetje zat bent dat je opa en oma zich telkens zo met je 'bemoeien'. Ook al bedoelen ze het goed, het is toch vervelend voor jou.
Ook vind ik het erg vervelend dat je 100% afgekeurd ben. Ikzelf ben het ook en weet hoe weinig begrip men daar voor heeft. Mensen die 100% afgekeurd zijn, zijn kennelijk verplicht om hele dagen op bed te liggen en mogen geen leven hebben. Iets waar ik het al niet mee eens ben. Eens per week naar je paardje is iets heel anders dan een baan. Jijzelf bent diegene die het beste aan haar lichaam kan voelen wat je wèl en niet kan, of je een baantje aan kunt of niet.
Is het geen optie om met je opa en oma te praten dat je het erg vervelend vind dat ze het telkens zeggen?

Ik ben verder wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt geprobeerd qua werk en opleidingen..
Ikzelf heb 4 verschillende opleidingen geprobeerd, op verschillende scholen en niveau's, maar het was allemaal niet haalbaar. Daarna heb ik 3 verschillende baantjes geprobeerd. De laatste ben ik begonnen met 15 uur en uiteindelijk geeindigd met 2 uurtjes per week, maar zelfs dit was niet haalbaar. En nu ben ik dus volledig afgekeurd en heb met het UWV geprobeerd een oplossing ervoor te vinden, maar die is er op dit moment helaas nog niet. Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik ooit wel weer eens kan werken :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:05

Marilla schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het beetje zat bent dat je opa en oma zich telkens zo met je 'bemoeien'. Ook al bedoelen ze het goed, het is toch vervelend voor jou.
Ook vind ik het erg vervelend dat je 100% afgekeurd ben. Ikzelf ben het ook en weet hoe weinig begrip men daar voor heeft. Mensen die 100% afgekeurd zijn, zijn kennelijk verplicht om hele dagen op bed te liggen en mogen geen leven hebben. Iets waar ik het al niet mee eens ben. Eens per week naar je paardje is iets heel anders dan een baan. Jijzelf bent diegene die het beste aan haar lichaam kan voelen wat je wèl en niet kan, of je een baantje aan kunt of niet.
Is het geen optie om met je opa en oma te praten dat je het erg vervelend vind dat ze het telkens zeggen?

Ik ben verder wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt geprobeerd qua werk en opleidingen..
Ikzelf heb 4 verschillende opleidingen geprobeerd, op verschillende scholen en niveau's, maar het was allemaal niet haalbaar. Daarna heb ik 3 verschillende baantjes geprobeerd. De laatste ben ik begonnen met 15 uur en uiteindelijk geeindigd met 2 uurtjes per week, maar zelfs dit was niet haalbaar. En nu ben ik dus volledig afgekeurd en heb met het UWV geprobeerd een oplossing ervoor te vinden, maar die is er op dit moment helaas nog niet. Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik ooit wel weer eens kan werken :j

Dit is een hele hele andere instelling en hier heb ik echt wel respect voor. Je wilt werken/leren en er in ieder geval een oplossing voor vinden. Dat idee heb ik niet bij de TS. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:11

Ik ga met Quir mee, Marilla. Jij komt op mij over als iemand die alles probeert en daar heb ik absoluut geen moeite mee. Petje af voor jou. :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:15

Marilla schreef:
Eens per week naar je paardje is iets heel anders dan een baan. Jijzelf bent diegene die het beste aan haar lichaam kan voelen wat je wèl en niet kan, of je een baantje aan kunt of niet.

Maar de TS gaat dagelijks naar het veulen, en als ik het goed begrijp kan ze ook gewoon uitmesten.
Het eerste wat ik heb laten vallen waren de paarden, tja das rot maar werken ging (en gaat nog steeds) hier voor.
Ik weet zelf ook dondersgoed dat vele mensen denken en eigenlijk verwachten dat je bedlegerig bent als je helemaal niet werkt, en ondanks dat ik zelf afgekeurd ben kan ik dat ook prima begrijpen. Het UWV kan je heel veel handvaten aanbieden maar je moet zelf wel willen.
Sterker nog als je geen reguliere baan kunt vinden (wat om dit moment voor iedereen lastig is) hebben ze ook tal van mogelijkheden om vrijwiliigerswerk te doen of iets van een stage.
Ik ben nu aan opleiding nr. 5 begonnen, 4 keer gigantisch hard op mn bek gegaan maar nu met volle overtuiging er weer tegen aan. Als je echt graag aan het werk wilt (wat ik zie als mee doen met de maatschappij) dan zul je er ook voor moet knokken.
En met de instelling ik wil alleen daar werken zul je er niet komen, er zijn meer bedrijven dan Sunday's!
Heb even gespiekt wat voor een bedrjif dat is, zonnestudio, zal dus iets in de richting worden van adviseren en administratief werk, dat is er ook buiten sunday's!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:18

Er zijn wel andere bedrijven, maar daar kan TS niet gratis zonnen. :D

TS je komt idd ontzettend verwend over. Ook al hebben je opa en oma geld genoeg, dat wil nog niet zeggen dat ze verplicht zijn jou en je moeder financieel te ondersteunen. Zou een mooie boel worden als de familie gaat bepalen waar opa en oma hun geld aan moeten besteden.

Nijn

Re: Ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:21

Tja misschien denk ik dan veel te simpel hoor, maar meer inkomen is meer te besteden is vaker kunnen zonnen?

Ik wil overigens absoluut niet zeggen dat de TS moet gaan werken, het is niet aan mij om dat te beoordelen.
Echter wil ik vooral duidelijk maken dat wanneer je iets wilt er ook een weg is alleen zal de TS zelf die prioriteit moeten stellen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:30

Kan me goed voorstellen dat je grootouders graag een concreet plan met je willen opstellen voor de toekomst. Juist om je te helpen.
Dat kan een opleiding of (vrijwilligers)werk zijn, op korte of op de lange termijn. Maar je zal toch iets een plan voor je leven willen hebben, ook voor jezelf lijkt mij?!

Even los van het verhaal over wel of niet kunnen werken...

Citaat:
Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje.

Citaat:
...heb ik daarvan geld aangebroken en voor haar de reparatie kosten betaald van de scooter. Het zijn niet mijn financiele kosten ;) het is mijn moeders scooter en eigenlijk haar pakkie aan...

Je gaat dagelijks naar je paard, dus jij gebruikt de scooter zo te lezen minimaal net zo vaak als je moeder. Lijkt me niet meer dan normaal dat je dan ook meebetaald aan het onderhoud...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:36

Sja... je kunt je opa&oma nu wel gaan afbranden, maar ik denk toch dat die mensen het beter weten waar ze het over hebben := Tenminste... ik ben opgevoed met respect voor ouderen.
Nu werk ik met ouderen en geloof me; ook zij zijn jong geweest. Sommige mensen vergeten dat wel eens. Oudere mensen zitten vol met levenservaring, en hebben vaak goede tips en een goede kijk op het leven. Ik zou zeggen; kijk eens of je wat kunt met hun 'gezeur', ze bedoelen het vast goed.

Verder heb ik er ook een beetje moeite mee dat je wél een paard kunt verzorgen en onderhouden, en niet kan werken. Wat imo toch echt fysiek minder van je vraagt :?

lisanneOnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:35

Mossel schreef:
lisanneOnne schreef:
Ik neem aan dat als je het over een darmziekte hebt het gaat over Crohn of Collitis Ulcerosa..?

Ik denk dat wij met zn alle niet kunnen inschatten welke invloed deze ziekten op je leven hebben.

Wel begrijp ik ook de kant van je opa en oma, ze hebben inderdaad het beste met je voor.
Iedere opa en oma zien hun kleinkind toch graag zelfstandig worden en hun eigen boontjes doppen?

Waarom ga je niet wat lichter werk doen inderdaad bijvoorbeeld achter de kassa, of in een bloemenwinkel of je gaat werken via een uitzendbureau, kun je je eigen dagen doorgeven en op de dagen dat je je wat minder voelt hoef je dan ook niet te werken.

Ik denk dat een aantal mensen toch wel kunnen inschatten wat voor een invloed op iemands leven heeft. Mijn zus heeft vanaf haar 17de al crohn en ze is nou 25. Ze is laatst een zware operatie ondergaan waarbij ze ook op de ic heeft gelegen. En nog 2x daarna in het ziekenhuis gelegen ivm complicaties. Maar zij wil wel zo graag dat ze gewoon weer aan het werk is en bezig is met haar 3de opleiding

De ervaringsdeskundigen terzijde gelaten, jij ziet net als ik dat er een heleboel mensen reageren die er geen ervaring mee hebben.
Jij bent dan 1 van de uitzonderingen hier, heb trouwens wel enorme bewondering voor je zus.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:10

Leslie90 schreef:
Het heeft dus geen zin om me te pushen, zeker niet als ik niet begrepen word. Het enige wat ik nu nodig heb is even rust, m'n paardje, en verder even niets. Zo kan ik me darmziekte ook goed in de hand houden en hopelijk ook die fobie. Van allebei kom ik niet af, aan het één kan ik niks aan doen en aan het ander maar een beetje.

Als ik uberhaubt kan werken, wil ik wel werk gaan doen wat ik leuk vind en niet denken: gatverdamme :r weer een dag naar dat rot werk. Daarom Sundays :j lijkt me een leuk team hier in de buurt, lekker relaxt, en die gratis uren zonnen is ook nog niet verkeerd :+

Iedereen heeft behoefte aan rust. Om mezelf even als voorbeeld te nemen (wel zo makkelijk): Ik heb altijd al gedoe, heb al 7 jaar te kampen met een heftige psychische aandoening, ben heel hard bezig om later te kunnen doen wat ik wil, heb ronduit een klöte baan (callcenter) en zou ook wel eens wat extra rust willen. Maar ja er moet ook geld verdient worden om mijn opleiding te betalen. Ooit als ik na al dit harde werk, en die weinige rustmomenten, een goede baan heb waar ik van geniet, dán kan ik 100% genieten van mijn rust. Want die heb ik dan echt verdient.

En ik denk dat heel veel mensen zich hierin kunnen herkennen, want niémand heeft het makkelijk. In ieder gezin, in ieder leven, speelt wel iets.

Werk is helaas niet altijd leuk, en om later wél leuk werk te kunnen doen dan zul je moeten bikkelen. Niemand kiest ervoor om ziek te zijn, jij niet, ik niet, niemand. Dat overkomt je nou eenmaal, en dan heb je de keuze uit twee opties: of je gebruikt het als middel om niets te hoeven doen, óf je gaat er tegenin en bikkelt door voor wat je wil: ziek of niet.
Dat is je eigen keus, maar het lijkt me duidelijk dat het ene uiteindelijk veel meer oplevert dan het ander.

Ik kan niet beoordelen hoe ziek jij bent, dat is ook helemaal niet aan ons als bokkers, maar het is wel bizar dat je wel leuke dingen kunt doen en niet kunt werken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:12

Angelita schreef:
het is wel bizar dat je wel leuke dingen kunt doen en niet kunt werken.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:21

Dus, ik ben afgekeurd, en mag geen leven leiden zoals ik het fijn vind? Ja lekker makkelijk. Dan moet ik maar weer maanden binnen gaan zitten en lekker de hele dag niks doen. Daar pas ik voor ;)
Aan de bokkers: ik zou niet alleen de openingspost lezen maar ook het hele topic, misschien dat jullie het dan wat beter in kunnen schatten.

Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat familie, als dat kan, elkaar moet helpen en dat je er voor elkaar moet zijn. Als mij dat verwend maakt, ben ik dat maar.
Jullie kennen mij niet, en om dan maar te roepen dat ik maar wat anders moet gaan zoeken dan Sundays is ook kort door de bocht, jullie weten niet wat ik doe als ik k*t werk krijg.

Niet dat ik jullie goed bedoelde en eerlijke antwoorden waardeer :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:24

Waar lees jij dat je geen leven mag leiden zoals jij dat fijn vind?
Als jij hoe jij op deze manier leeft fijn vind moet je vooral zou blijven leven, zou dan alleen heel snel ophouden met miepen over andermans geld en accepteren dat een uitkering geen vetpot is.
En hoezo jullie weten niet wat ik doe als je minder leuk werk krijgt? Misschien net zoals de rest van de vele werkende mensen, tanden op elkaar?

Ik had al eerder gezegd ik ( en ik denk eigenlijk niemand op bokt) kan beoordelen of jij kunt werken of niet. Maar ik vraag me dan wel af wat jou zo bijzonder maakt dat jij jezelf blijkbaar boven ieder ander stelt dat jij enkel leuk werk hoeft te doen?

Edit: Binnen zitten en niets doen, nee hoor. Genoeg andere leuke hobby's waarbij je geen lichamelijke inspanning hoeft te leveren. Of iig minder dan een stal uit te mesten.
En dat is waar ik persoonlijk over struikel, wel kunnen mesten en dagelijks naar je paard toe gaan, wel willen werken bij sunday's maar de rest ho maar?

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:33

ik zit hier met een beetje hetzelfde probleem hoor ,alle mijn oma en opa langs vaders kant willen altijd alles beslissen wat de 6 kleindochters moeten doen , van studie en van werk later . ook vind mijn oma dat ze altijd gelijk heeft . zoals als ze overtuigd is van een iets is dat enen iets aleen goed en de rest is ronduit slecht .
nuja ik en mijn zus lossen het op als ja zeggen en haar gelijk geven over alles en dan achter haar rug toch ons eigen idee te volgen , waar wij gelukkeg kunnen bij worden en wat wij echt willen doen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:38

Leslie90 schreef:
Jullie kennen mij niet, en om dan maar te roepen dat ik maar wat anders moet gaan zoeken dan Sundays is ook kort door de bocht, jullie weten niet wat ik doe als ik k*t werk krijg.

Ik denk dat 80% van de werkende mensen niet het werk doet wat hij het allerliefst had willen doen... Zeker in deze tijd ;)

Ik heb ook veel k*tbaantjes gehad. Gelukkig heb ik nu een diploma en doe ik werk wat ik heel leuk vind. Maar of dit echt iets is voor tot mijn pensioen? Neuh... dat denk ik ook niet. Maar hé, geld op mijn bankrekening elke maand bevalt me ook wel.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:40

Dat hoef ik ook niet, roosjes knippen is voor een week misschien leuk. Maar ik wil graag ergens voor geleerd hebben, dat geeft mij wat meer voldoening en dan word ik ook weer wat zekerder van mezelf ;) want op dit moment heb ik vaak het gevoel gehad dat ik echt niks kan.
Als ik minder leuk werk krijg, zou elk ander mens zeggen ach, het is maar voor een jaartje. Maar ik ga dan op z'n zachts gezet per ongeluk alles lopen verkl*ten omdat ik niet geïnteresseerd ben, niet gemotiveerd ben en dan komt die faalangst weer naar boven, en uiteindelijk kom ik gewoon niet meer :)

Ik hou van dieren, heel erg trouwens :D en ik wou leren voor dierenarts-assistente, en uiteindelijk wou ik naar de universiteit om te leren voor dierenarts. Ik zag het helemaal zitten. Ik was door het dolle heen, want school ging goed en ik haalde goede cijfers en ik had eindelijk de kans om me diploma te halen. Die kans had ik nooit omdat ik niet kan leren uit boeken, maar op deze school deden we vooral veel praktijk. Maar, ik werd weer gepest wat uiteindelijk weer zoveel stress opleverde dat m'n darmziekte weer opspeelde en ik werd weer ziek. En zo ging die opleiding ook niet door.

Tijdens zo'n IQ test was de uitslag dat ik een IQ had van 50 :? dusja, ik weet dat ik niet zó dom ben maar dat heeft me toch wel wat onzekerder gemaakt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:42

Voor Sunday's hoef je ook niet geleerd te hebben dus wat je hierboven neer zet klopt dan ook niet helemaal. Blijf erbij wat hier steeds gezegd wordt. Waarom zou jij wél leuk werk moeten hebben en moet de rest van Nederland maar bikkelen in de baan die ze toevallig hebben kunnen krijgen?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:45

Kiwipitje schreef:
Voor Sunday's hoef je ook niet geleerd te hebben dus wat je hierboven neer zet klopt dan ook niet helemaal. Blijf erbij wat hier steeds gezegd wordt. Waarom zou jij wél leuk werk moeten hebben en moet de rest van Nederland maar bikkelen in de baan die ze toevallig hebben kunnen krijgen?

Dus iedereen kan zomaar zonneconsultante worden? ;) Nee hoor, daarvoor moet je echt geleerd hebben voor Sundays en eerder kom je daar niet aan de bak. Niemand heeft er zin in dat iedereen als een rode kreeft onder de zonnebank vandaan komt omdat je diegene niet goed hebt kunnen adviseren.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:46

Ja een cursus bij LOI, geen opleiding.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:46

Sorry maar het ''per ongeluk alles verklöten omdat ik ongemotiveerd en ongeïnteresseerd ben'' vind ik een vrij slecht excuus. Dan leg je je er wel heel makkelijk bij neer.

Ik vind het callcenter ook (zachtgezegd) geen reet aan, ik werk met heel veel asociale mensen waar ik me totaal niet bij op m'n gemak voel, ik val mensen lastig via de telefoon, wordt vervolgens uitgescholden voor van alles en nog wat. Maar ja, ik heb aan het eind van de maand wel een mooi bedrag op mijn rekening staan. En dáár doe je het voor. Zonder opleiding is vrijwel geen enkele baan leuk.
Het liefst zou ik ook niets doen totdat ik klaar ben op de Uni en royaal geld kan verdienen. Maar als ik nu niet werk, dan wordt ik over 2 jaar van de universiteit afgekicked omdat het schoolgeld niet betaald wordt. En dan heb ik dus alsnog niets.

(en dit lijkt me op heel veel jongeren en studenten toepasbaar)

Werken doe je niet omdat het leuk is, maar omdat het nodig is. Iedereen wil wel een leuk baantje waar je ook nog eens een tientje netto mee verdient, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Ik denk dat een rotbaan wel eens goed voor jou zou zijn, dan gaat dat ''verwende'' (die indruk wek je in ieder geval) er tenminste een beetje vanaf.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:47

Dan is het een cursus :) maar dan heb ik in ieder geval teminste ergens voor geleerd, en een certificaat of diploma op zak. Want nu heb ik 0,0. En tegenwoordig heb je overal minstens een vmbo diploma nodig. Heb ik ook niet.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:49

Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag;

Waarom zou jij wél leuk werk moeten hebben en moet de rest van Nederland maar bikkelen in de baan die ze toevallig hebben kunnen krijgen?

Omdat jij kan terugvallen op je uitkering en dat ik gewoonweg werkloos ben als ik ga lopen lamballen? Ga lekker werken als je dat kunt en geen belachelijke eisen stellen zoals alleen maar daar. Pfffff.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:55

Leslie90 schreef:
Dan is het een cursus :) maar dan heb ik in ieder geval teminste ergens voor geleerd, en een certificaat of diploma op zak. Want nu heb ik 0,0. En tegenwoordig heb je overal minstens een vmbo diploma nodig. Heb ik ook niet.

misschien heb ik erover heen gelezen hoor... maar waarom doe je dan geen opleiding :?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:58

Heel eerlijk gezegd vind ik het al raar dat je geld hebt geleend om een veulen te kunnen kopen, op dat moment had je het geld dus niet en in mijn ogen moet je niet iets gaan kopen (en zeker geen super de luxe artikel want ja, een paard is een luxe iets) waar je geen geld voor hebt.
Verder is er genoeg werk te vinden waar je geen diploma voor hoeft te hebben, je moet het alleen wíllen en wil lijkt het bij jou aan te ontbreken. Als je bij sundays wilt gaan werken (ik weet niet eens wat het is maar goed) dan moet je kijken wat je er voor nodig hebt en daar tijd in gaan stoppen!
Desnoods zoek je werk wat je thuis vanachter je computer kan doen, mijn vriend runt een heel (goedlopend en groeiend) bedrijf vanuit zijn slaapkamer achter de computer en hij heeft ook geen diploma's niks, waar een wil is is een weg.
En ja, als je elke dag tijd en energie hebt om naar een paard te gaan (en een jong paard kost volgens mij nog extra energie ook) dan kan je dit ook ergens anders in stoppen.
Je zegt dat je het wel wilt maar dat het niet lukt maar uit al je posts hier lijkt het alsof je het zo allemaal wel goed en makkelijk vindt en dat die wil die je noemt er helemaal niet zo sterk is.
Uiteraard kan ik niks over je ziekte zeggen en kan ik niet beoordelen hoeveel last je ervan hebt maar kijk nu wat je zelf typt en bedenk dan even dat je het dus wel voor elkaar krijgt om elke dag een paard te verzorgen.