Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:27

Nienke89 schreef:
Heey een lotgenoot!

Mijn buurjongen geeft nu ook een feestje... veel geschreeuw en lawaai en dan ook nog één of andere idioot die met een koe-bel door de straat loopt :=
Vorige keer liep zijn feest enorm uit de hand (inclusief ambulances en ouders die kinderen half in coma op kwamen halen) Dus ben benieuwd!

Succes met jouw buren, hoop dat je nog een beetje aan je nachtrust toe komt ;)

Er lopen er nu verdorrie 2 met zo'n koe-bel.....
Een feestje maakt mij echt niet uit hoor zo af en toe maar vanwaar die bel }:0 :+ Zo'n irritant geluid!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:28

Winddancer schreef:
Waarom?
Moet iedereen gaan zitten fluisteren e.d.? Zo gaat het gewoon op feestjes en het uitgaansleven. Daar hoort gewoon muziek bij.
Als het nou iedere week of regelmatig voor zou komen oké, maar zo eenmalig vind ik echt overdreven.

Je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld en je zult toch met elkaar moeten leven en daar horen af en toe dit soort dingen ook bij.

Tussen fluisteren en keiharde muziek zitten gelukkig nog meerdere opties tussen.
Precies, uitgaansleven, wil je zo nodig harde muziek hebben en elkaar niet normaal kunnen horen dan bestaat er de mogelijkheid om uit te gaan.
Het getuigt van weinig respect voor je buren als je zo'n feest in je tuin houdt.
Muziek kan ook op een normaal volume worden gedraaid :)

VValar

Re: Feestje buren.... tot hoe laat harde muziek op za-avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:29

Ze zijn hier naast me nog gewoon bezig met harde muziek en al :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:34

Winddancer schreef:
Waarom?
Moet iedereen gaan zitten fluisteren e.d.? Zo gaat het gewoon op feestjes en het uitgaansleven. Daar hoort gewoon muziek bij.
Als het nou iedere week of regelmatig voor zou komen oké, maar zo eenmalig vind ik echt overdreven.

Je leeft nou eenmaal niet alleen op deze wereld en je zult toch met elkaar moeten leven en daar horen af en toe dit soort dingen ook bij.

ja inderdaad en dat betekent dat als je een feest wil geven met luide muziek dat je een cafe afhuurt en niet 2 parken verder nog laat meegenieten van je buurtfeest

Ik denk dat ik morgenochtend om 9h dringend op mijn doedelzak moet oefenen of iets dergelijks. :+ :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:35

VValar schreef:
Ze zijn hier naast me nog gewoon bezig met harde muziek en al :+

Ik zou zeggen.......meteen de politie bellen :))

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:38

Arabesk schreef:
Winddancer schreef:
Waarom?

ja inderdaad en dat betekent dat als je een feest wil geven met luide muziek dat je een cafe afhuurt en niet 2 parken verder nog laat meegenieten van je buurtfeest

Ik denk dat ik morgenochtend om 9h dringend op mijn doedelzak moet oefenen of iets dergelijks. :+ :D

Is makkelijk gezegd. Je weet niet de reden van het feest (iemand 50 jaar geworden etc.) en een café afhuren kost echt handen vol met geld. Dat heeft ook niet iedereen tot zijn beschikking en daarbij als je het thuis kunt houden heb je niet eens zoveel mensen dat het zinnig zou zijn om een hele kroeg af te huren.....

Maar in ieder geval heel veel sterkte morgenochtend :D :(:)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:38

Arabesk schreef:

Geniaal ! :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:40

Bayazo schreef:
Arabesk schreef:

Geniaal ! :D

Ja leven en laten leven toch }> , iedereen moet ruimte hebben voor zijn of haar hobby's 8-) *D :+ }> }:0 en 9h is toch niet zoooooo vroeg :7
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-08-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:40

Maar het is nu bijna kwart voor 12... Ga je al heen??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:41

Preddy schreef:
Maar het is nu bijna kwart voor 12... Ga je al heen??

Ik ga even mijn brievenbus legen (staat aan het begin van mijn park) en kijken of daar een briefje inzit met een mededeling misschien ofzo... 8-)

Dan even doorlopen en kijken wat hun plannen zijn :Y)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:42

Winddancer schreef:
Arabesk schreef:

Is makkelijk gezegd. Je weet niet de reden van het feest (iemand 50 jaar geworden etc.) en een café afhuren kost echt handen vol met geld. Dat heeft ook niet iedereen tot zijn beschikking en daarbij als je het thuis kunt houden heb je niet eens zoveel mensen dat het zinnig zou zijn om een hele kroeg af te huren.....

Dus dan hou je het thuis en houd je er rekening mee dat je buren hebt.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:45

Oeh spannend, keep us posted :D

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:45

Ja dat is de oplossing.....heel de nacht wakker liggen en dan morgen vroeg ze terugpesten...lekker volwassen :roll:

TS dit is nog niet eerder voorgekomen toch?
Lekker belangrijk! Mocht het een terugkerend evenement zijn zou ik even heen gaan.
Zou ik zowieso doen voor ik de politie zou bellen. Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen gewoon even naar je luisteren als je zelf even vriendelijk gaat vragen hoe en wat....

WD wij zitten duidelijk op 1 lijn:
Feestje 1x per jaar of gewoon maar 1x...lekker laten gaan!
Terugkerend evenment: even informeren bij de mensen zelf
Mocht dat geen zoden aan dijk zetten de mensen vermelden dat je als ze niet rekening met je willen houden dat je dan de politie inschakeld.
En dat dan vervolgens ook doen.....

Maar direct bij het eerste feestje (en het is nog niet eens middernacht...sjiez) de politie inschakelen en dreigen met terug pesten.....beetje treurig....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:46

x_Marr schreef:

Precies! En dat werkt twee kanten op ;)
Laat die mensen toch ook een keer wat te vieren hebben.
Is nou niet zo dat dit met regelmaat voorkomt.

Kayila :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:52

Winddancer schreef:

Dat is hier in de stad gratis hoor, incl personeel :P. Betaal je alleen de drank, tegen gereduceerd tarief. Maar goed, beetje off topic. Ben benieuwd hoe het met TS is inmiddels.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:54

ik luister op dit moment naar mijn gillende en lallende polski buren.
Gelukkig hebben ze een goede muziekkeuze... dus ik laat ze even gaan :+ Maar rons 2 uur mogen ze van mij wel klaar zijn aangezien ze ws de 100 decibellen wel halen op dit moment :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:55

:(:)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:58

Ik hoop dat die van mij toch wel snel gaan kappen met het draaien van die harde muziek onder mijn slaapkameraam.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 23:59

Kayila schreef:
Ja dat is de oplossing.....heel de nacht wakker liggen en dan morgen vroeg ze terugpesten...lekker volwassen :roll:

smiley gaf toch al aan dat het niet serieus is, maar de gedacht alleen al is leuk; leuke doedelzak muziek als zíj hun roes nog uitslapen

Citaat:
TS dit is nog niet eerder voorgekomen toch?
Lekker belangrijk! Mocht het een terugkerend evenement zijn zou ik even heen gaan.
Zou ik zowieso doen voor ik de politie zou bellen. Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen gewoon even naar je luisteren als je zelf even vriendelijk gaat vragen hoe en wat....

lees even terug, ik ga zo even langs om te informeren, ik wacht nu even rustig 12.10h af

Citaat:
Maar direct bij het eerste feestje (en het is nog niet eens middernacht...sjiez) de politie inschakelen en dreigen met terug pesten.....beetje treurig....

Jouw reactie is prettig, fijne discussie, je léést niet eens.

:roll:

Vorige week kwam de buurjongen van hiernaast vertellen dat ie een feestje had, prima jongen veel plezier, muziek ging keurig om 12h uit, dan ga ik niet zeiken. Maar dit feest is veel harder én ze hebben niks gezegd vantevoren en het is dus even afwachten hoe lang die ongein gaat duren....
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 29-08-10 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:00

veerledec schreef:
:(:)

Mwah, normaal heb ik echt geen last van ze... en ik weet dat ik op feesten ook erg luidruchtig kan zijn. Dus ik laat ze even lekker gaan :D
Al doe ik zelf altijd wel even een briefje bij de buren in de bus wanneer ik verwacht dat een het latertje of een luidje gaat worden, ik heb gelukkig hele leuke en begripvolle buren :')

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:01

Wij wonen vlakbij een sportaccomodatie en op dit moment is er ook flink feest daar, muziek staat keihard. Gelukkig wonen we een stukje het land in maar ik hoor het wel heel duidelijk. Maar als ik alle ramen dicht doe dan is het wel te doen om te slapen. Sterkte TS, hoop dat de herrie snel voorbij is voor je!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:03

*begint nu hele vreemde geluiden te horen*
Ik heb geen idee wat voor feest de polski's hebben maar het klinkt wel vreem :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:06

Ik verbaas me eerlijk gezegd over de imo egoïstische opmerkingen die hier worden geplaatst. :?
Sorry, maar ik vind het niet normaal dat als jij een feestje wilt geven, heel je buurt er van moet meegenieten.
Toen ik op kamers zat heb ik mijn buren ook een briefje in de bus gedaan dat ik mijn verjaardag ging vieren. Om 10 uur ging de muziek uit en heb ik gewoon gevraagd of iedereen er een beetje rekening mee wilde houden dat mijn buren jonge kinderen hebben. No problemo en het was nog even gezellig :)

Ik ben van mening dat dat een betere manier is om met elkaar samen te leven, dan gewoon egoïstisch jouw feestje door te laten gaan en geen rekening te houden met de rest van je buurtbewoners. Maargoed, zo denk ik erover :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:07

Winddancer schreef:
x_Marr schreef:

Precies! En dat werkt twee kanten op ;)
Laat die mensen toch ook een keer wat te vieren hebben.
Is nou niet zo dat dit met regelmaat voorkomt.

Kayila :j

Zoals ik al eerder heb gezegd mogen buren van mijn best een feestje hebben. Maar dat kan ook op een manier dat niet heel jou huis dreunt.

Snap nu trouwens wel waarom 2/3e niet tevreden met hun buren is, maar weinig buren denken dus aan de ander......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:08

wij hebben ook wel eens om 1 uur en half 2 de politie gebeld. wij lagen al in bed. ze hadden de muziek zo belachelijk hard, ze hadden een briefje in de brieven bus gedaan dat om 12 uur de muziek minder hard zou gaan. maar nee het werd alleen maar opgeschroefd.
het feestje er na kregen wij wederom een aankondigings briefje, maar daar op stond dat als er iemand last van had ze eerst bij hun langs moesten komen.