Ik nodig op feestjes ook rustig alleen mijn vrienden uit en niet hun partners. Nou zit ik in een kring waarin partners nog weleens wisselen, en waar 1 iemand ook 3 partners kan hebben, dus je weet nooit wie er voor de deur staan. Verder heb ik aan sommige partners van mijn vrienden echt een scheithekel, dus die hoef ik er eigenlijk niet zo nodig bij te hebben. Ik zet altijd op de uitnodiging dat als je je 'significant other' mee wilt nemen, je dit graag even overlegt ivm ruimte. Doet nooit iemand moeilijk over.
En kleine kinderen zouden naar verjaardagen best mee mogen, maar moeten met hun vingertjes van mijn aquarium en van de olieverfschilderijen van mijn huisgenote afblijven, mogen niet met hun schoentjes op de bank en ik ga geen dingen wegzetten of verstoppen of weet ik het wat omdat er kinderen komen

. En dat kan prima, mensen met kinderen laten ze dan ook thuis.
Op mijn bruiloft zou ik alleen de kindertjes van de familie erbij willen hebben, maar niet de kinderen van vriendinnen etc. Dat hoeft voor mij niet zo nodig. Wil ik voor de kinderen van familie ook best een oppas inhuren en een appart buffetje in laten richten (10 tegen 1 dat ik daar zelf ook ff van ga snoepen).
Op begravenissen vind ik kinderen niet echt thuishoren. Ik vind dat je als ouder het fenomeen dood beter nog eventjes weg kunt laten, daar zullen ze in hun leven zo veel mee geconfronteerd worden dat ik vind dat je dat als kind van onder de (zeg) 12 nog niet van dichtbij hoeft te zien.