Familie niet gewenst/uitgenodigd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:30

beantsje schreef:
Konstantine schreef:
Dat vind ik echt grof. Ze KENT hem dus niet eens en gaat er meteen vanuit dat 'ie nergens voor deugt of zo? Ik zou er niet eens meer heen WILLEN, laat 'r lekker stikken :=

Misschien weet ze niet eens dat je een partner hebt?
Vóór je je beledigd voelt, kan je beter eerst even bellen, lijkt me.

Ze weet wel dat ik een vriend heb, via hyves enzo en ze weet ook dat ik een kindje heb, maar hij vind het niet zo erg dat hij niet uitgenodigd is, hij houdt toch niet van familiefeestjes.

Marchador

Re: Familie niet gewenst/uitgenodigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:31

Bah ik zou me dan echt zo naar voelen, dat ik dan al niet eens meer wil gaan.
Heb je haar er al wel over gebeld of dat niet?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:36

Suzanne F. schreef:
Naar aanleiding van dit topic:
[LZP] Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Hoe logisch is het voor jullie dat gezins/familieleden meegaan als jij ergens voor uitgenodigd wordt? In bovenstaand topic ging het over een bruiloft waar jouw kinderen niet gewenst waren. Hoe reageer jij daar op?
En met verjaardagen? Stel jij wordt uitgenodigd, neem jij je vriend automatisch mee omdat hij nou eenmaal bij jou hoort? Zou jij beledigd zijn als jouw vriend niet mee mocht? Respecteer jij dat of is dat not done? En is een bruiloft of begrafenis anders omdat het een speciale dag is?

Als het echt een meidendag is, neem ik vriendlief niet mee. Maar als ik voor een verjaardag of iets uitgenodigd wordt waar meer mannen enzo komen dan gaat hij gewoon mee als hij zin heeft. Is hij niet welkom dan kom ik ook niet.
Maar wij hebben ook samen een kindje en wonen samen en het is geen vaag vriendje, dat scheelt misschien ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:38

Maar het is toch ook normaal om dingen los van elkaar te doen.
Als die mensen bijvoorbeeld je vriend niet kennen zoals op je werk/sportclub enz.., is het toch eens normaal dat hij niet mee wordt gevraagd.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:39

Toen een goede vriendin van mij ging trouwen heeft ze gevraagd of ik mijn vriend thuis wilde laten en ik en mijn dochter hoorde bij de daggasten. Ze had hem nog niet zo vaak gezien en ze was niet zo overtuigd dat het een blijvertje was. Dat vond ze vervelend voor het fotoboek. Het grappige is dat iedereen die als setje op de foto,s staan inmiddels uit elkaar zijn inclusief het trouwkoppel!
Wij zijn nu 10 jaar bij elkaar haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:48

MarryAnneR schreef:
Toen een goede vriendin van mij ging trouwen heeft ze gevraagd of ik mijn vriend thuis wilde laten en ik en mijn dochter hoorde bij de daggasten. Ze had hem nog niet zo vaak gezien en ze was niet zo overtuigd dat het een blijvertje was. Dat vond ze vervelend voor het fotoboek. Het grappige is dat iedereen die als setje op de foto,s staan inmiddels uit elkaar zijn inclusief het trouwkoppel!

Ironie op zijn best _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:49

MarryAnneR schreef:

geniaal :') _O-

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:56

MarryAnneR schreef:

Oef.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:02

Toch vind ik het apart dat mensen het blijkbaar als vanzelfsprekend zien om ook hun partner overal mee naar toe te slepen?

Word je dan een niet meer los te koppelen twee-eenheid of zo?

Als hij een verjaardag van vrienden heeft, prima lekker gaan, maar verwacht niet dat ik (altijd) meega.
En zo zou ik er ook niet op zitten te wachten dat ik hem altijd mee moet slepen als ik ergens voor uit word genodigd.
Zelfde geld voor andere feesten, personeelsfeesten of wat dan ook. Zal mij een zorg zijn of alleen ik of hij wordt uitgenodigd.

Je hebt toch beiden ook nog een eigen leven? Je doet toch ook lekker dingen los van elkaar?

En dat kinderen niet overal welkom zijn snap ik ook, ik heb ook geen kindvriendelijk huis en ben het zelf ook niet altijd :D
Neem toch aan dat de moeders die hier reageren ook wel inzien dat niet alles geschikt is voor kinderen?
Bedoel, je neemt je kind ook niet mee naar kantoor, dat is een grote mensen ding.
Kan je je kind bij andere grote mensen dingen ook prima thuislaten toch, als dat gevraagd wordt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:07

Klopt Kanelly, als het goed is heb je ook nog een leven zonder je partner. :j
Maar met een verjaardag van vrienden of familie gaan we wel altijd samen, behalve als de een al iets anders gepland had. Ik zou het wel een beetje gek vinden als hij niet mee zou gaan naar de verjaardag van mijn oma of beste vriendin.

Met een personeelsfeest vind ik dat ook anders, behalve als het juist de bedoeling is dat je partner mee gaat natuurlijk.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:15

Kanelly schreef:
Toch vind ik het apart dat mensen het blijkbaar als vanzelfsprekend zien om ook hun partner overal mee naar toe te slepen?

Ookal ga je niet altijd met zn tweeen, het is not done om slechts 1 partner uit te nodigen.
Heb het in een vorig leven 1 x meegemaakt dat mijn toenmalige partner met de kerstdagen werd uitgenodigd zonder mij (we woonden al jaren samen). Vond ik bijzonder pijnlijk, alsof ik niet bestond.... Ookal ging hij er niet op in, het idee alleen al...dat doe je toch niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:16

beantsje schreef:
Kanelly schreef:

Ookal ga je niet altijd met zn tweeen, het is not done om slechts 1 partner uit te nodigen.
Heb het in een vorig leven 1 x meegemaakt dat mijn toenmalige partner met de kerstdagen werd uitgenodigd zonder mij (we woonden al jaren samen). Vond ik bijzonder pijnlijk, alsof ik niet bestond.... Ookal ging hij er niet op in, het idee alleen al...dat doe je toch niet?

Ja maar dat is een familie aangelegenheid of iets speciaals.
Kanelly heeft het over vrienden van je vriend feestjes, werkfeestjes enz...
Of ben je ook aangeslagen als dat gebeurt?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:18

Dat is inderdaad nogal apart beantsje! Daar zou ik ook niet van gediend zijn. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:28

Ik nodig op feestjes ook rustig alleen mijn vrienden uit en niet hun partners. Nou zit ik in een kring waarin partners nog weleens wisselen, en waar 1 iemand ook 3 partners kan hebben, dus je weet nooit wie er voor de deur staan. Verder heb ik aan sommige partners van mijn vrienden echt een scheithekel, dus die hoef ik er eigenlijk niet zo nodig bij te hebben. Ik zet altijd op de uitnodiging dat als je je 'significant other' mee wilt nemen, je dit graag even overlegt ivm ruimte. Doet nooit iemand moeilijk over.

En kleine kinderen zouden naar verjaardagen best mee mogen, maar moeten met hun vingertjes van mijn aquarium en van de olieverfschilderijen van mijn huisgenote afblijven, mogen niet met hun schoentjes op de bank en ik ga geen dingen wegzetten of verstoppen of weet ik het wat omdat er kinderen komen :). En dat kan prima, mensen met kinderen laten ze dan ook thuis.

Op mijn bruiloft zou ik alleen de kindertjes van de familie erbij willen hebben, maar niet de kinderen van vriendinnen etc. Dat hoeft voor mij niet zo nodig. Wil ik voor de kinderen van familie ook best een oppas inhuren en een appart buffetje in laten richten (10 tegen 1 dat ik daar zelf ook ff van ga snoepen).

Op begravenissen vind ik kinderen niet echt thuishoren. Ik vind dat je als ouder het fenomeen dood beter nog eventjes weg kunt laten, daar zullen ze in hun leven zo veel mee geconfronteerd worden dat ik vind dat je dat als kind van onder de (zeg) 12 nog niet van dichtbij hoeft te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:40

Tja, als mijn oma of moeder overlijdt mogen ze van mij echt wel mee. Ze snappen al behoorlijk wat 'dood' betekent en ik vind dat ook zij recht hebben om afscheid te nemen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:45

Ik kan best begrijpen dat mensen niet de kinderen van vrienden op hun bruiloft willen hebben. Een bruiloft kost al genoeg en dan zou je het niet zo kunnen vieren als jij en je partner willen,omdat er dan ruzie komt. Ik zou het alleen niet op een kaart zetten, maar even een briefje erbij doen of het van te voren al met de betreffende vrienden bespreken.

Ik snap alleen niet dat mensen aannemen dat het voor de hele familie is als alleen de namen van de volwassenen er op staan.

Met verjaardagen en zo ligt het misschien iets anders, alleen moet je er dan als ouder wel rekening mee houden dat kinderloze mensen geen faciliteiten hebben voor jou kinderen.

Ik ben het wel eens met Vjestagirl, alleen niet helemaal op het punt van begrafenissen.
Als het directe familie is kunnen de kinderen natuurlijk mee, maar bij een begrafenis van een tante van 1 van de ouders is dat weer minder noodzakelijk, of er moet zo'n hechte band zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:49

hangt er een beetje vanaf. vind dat er een verschil is tussen hoe je elkaar kent, en heb je het over familie die dicht bij je staat of over kenissen/ vrienden enz.

familie (dichtbij) en goede vrienden zijn wat mij betreft nog welkom met een hele indianenstam.. kan me daar niet zo druk om maken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:50

Vjestagirl schreef:
Ik nodig op feestjes ook rustig alleen mijn vrienden uit en niet hun partners. Nou zit ik in een kring waarin partners nog weleens wisselen, en waar 1 iemand ook 3 partners kan hebben, dus je weet nooit wie er voor de deur staan. Verder heb ik aan sommige partners van mijn vrienden echt een scheithekel, dus die hoef ik er eigenlijk niet zo nodig bij te hebben. Ik zet altijd op de uitnodiging dat als je je 'significant other' mee wilt nemen, je dit graag even overlegt ivm ruimte. Doet nooit iemand moeilijk over.

En kleine kinderen zouden naar verjaardagen best mee mogen, maar moeten met hun vingertjes van mijn aquarium en van de olieverfschilderijen van mijn huisgenote afblijven, mogen niet met hun schoentjes op de bank en ik ga geen dingen wegzetten of verstoppen of weet ik het wat omdat er kinderen komen :). En dat kan prima, mensen met kinderen laten ze dan ook thuis.

Op mijn bruiloft zou ik alleen de kindertjes van de familie erbij willen hebben, maar niet de kinderen van vriendinnen etc. Dat hoeft voor mij niet zo nodig. Wil ik voor de kinderen van familie ook best een oppas inhuren en een appart buffetje in laten richten (10 tegen 1 dat ik daar zelf ook ff van ga snoepen).

Op begravenissen vind ik kinderen niet echt thuishoren. Ik vind dat je als ouder het fenomeen dood beter nog eventjes weg kunt laten, daar zullen ze in hun leven zo veel mee geconfronteerd worden dat ik vind dat je dat als kind van onder de (zeg) 12 nog niet van dichtbij hoeft te zien.

mijn zusje van 12 heeft al 2 begravenissen gehad. merk niets aan haar. vind het juist goed om gewoon met de dood om te gaan. we gaan tenslotte allemaal dood.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:51

Rock schreef:
Tja, als mijn oma of moeder overlijdt mogen ze van mij echt wel mee. Ze snappen al behoorlijk wat 'dood' betekent en ik vind dat ook zij recht hebben om afscheid te nemen.

Precies, dat is imo volledig afhankelijk van het kind zelf. :)
Het zou ook wel gek zijn als kinderen niet de kans krijgen om afscheid te nemen van hun opa of oma.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:54

Ik vind niet dat mijn vriend altijd maar met mij mee moet en ik vind ook niet dat ik altijd met mijn vriend mee moet. We zijn dan wel bij elkaar, maar we zitten echt niet aan elkaar vast :n

Als er een vriend van mijn vriend jarig is, dan gaat ie lekker in zijn eentje hoor.... wat moet ik bij al die mensen haha en ik zie mijn vriend dan toch haast niet want die is aan het kletsen met zijn vrienden.... dan blijf ik liever thuis of ik ga zelf ergens heen ;)
Net zo goed als wanneer ik naar een vriendin ga, dan is de kans errug groot dat vriendje lekker thuis blijft omdat ie daar geen zin in heeft en ik ook niet. Ik moet dan toch beetje bij vriendje in de buurt blijven als hij niemand kent of wanneer er voornamelijk vrouwen zijn.... en dat zie ik ook niet zitten :)

ik vind ook dat mensen gewoon moeten kunnen aangeven dat kinderen niet gewenst zijn. Het is HUN trouwdag en niet die van jou.... als zij daar geen jengelende kinderen bij willen hebben dan is dat hun goed recht!
Grote kans ook dat als vriendje en ik gaan trouwen, kleine kinderen ook niet welkom zijn! Zeker tijdens de ceremonie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:05

Ik zou mijn kinderen inderdaad alleen meenemen naar begrafenissen van mensen die voor hen belangrijk zijn. Mijn moeder, mijn oma en mijn schoonouders. Naar de begrafenis van mijn vader zou ik ze niet meenemen. Die kennen ze niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:44

Ik ben in het vorige topic denk ik al wel duidelijk aanwezig geweest dus ik probeer het deze keer bij een korte melding te houden: Wie mijn partner of kinderen weigert, weigert mij ook, dan is de vriendschap ook over. Dat bepaalde gelegenheden en situaties niet handig zijn, kan besproken worden, maar is mijn keuze en inschatting op dat moment. Als iemand mijn vriend zo'n zakkenwasser vindt of de kinderen zulke kleine ettertjes dat ze ergens niet mogen komen, dan beledigen ze een heel groot deel van mijn leven en een stuk van mijn identiteit. En al helemaal wanneer er gesteld wordt OF alleen OF anders heb ik net zo lief dat je niet komt. Dan is mijn aanwezigheid blijkbaar niet zo belangrijk in iemands leven en aan mensen die mij niet zo belangrijk vinden heb ik zelf ook niet zoveel boodschap eigenlijk, ik stop mijn tijd liever in echt goede vrienden dan in een bunch vage kennissen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:54

Ik heb het wel aan de hand gehad met een collega/vriendin/studiegenoot, mijn man kende haar amper maar ik ging dagelijks met haar om en kon heel goed met haar. Ik kende haar vriend ook amper.
Zij was daggast op onze bruiloft, hij uiteindelijk ook, ik heb het gewoon met haar besproken ook omdat ik niet wilde dat hij zich verplicht voelde als hij er helemaal geen zin in had, maar hij vond het juist hartstikke leuk (en die ene meer of minder maakte ons ook niet uit).
In zo'n geval zou ik er ook niet zo'n moeite mee hebben om alleen te gaan mocht ik alleen uitgenodigd worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:56

maar...
jij verplicht dus in feite een stel om hun mooiste dag van hun leven door jou keuze te aten beinvloeden?
want als jij vind dat je kinderen er bij mogen zijn dan zijn ze dat?
bij een verjaardag alla...
maar bij een bruiloft is het de eigen keuze van het stel, en daar heb je je maar aan te houden...
vind jijdat onterecht?
ben je kennelijk niet zo'n goede vriend van het stel als je altijd gedacht had!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:58

Urielle schreef:
Ik ben in het vorige topic denk ik al wel duidelijk aanwezig geweest dus ik probeer het deze keer bij een korte melding te houden: Wie mijn partner of kinderen weigert, weigert mij ook, dan is de vriendschap ook over. Dat bepaalde gelegenheden en situaties niet handig zijn, kan besproken worden, maar is mijn keuze en inschatting op dat moment. Als iemand mijn vriend zo'n zakkenwasser vindt of de kinderen zulke kleine ettertjes dat ze ergens niet mogen komen, dan beledigen ze een heel groot deel van mijn leven en een stuk van mijn identiteit. En al helemaal wanneer er gesteld wordt OF alleen OF anders heb ik net zo lief dat je niet komt. Dan is mijn aanwezigheid blijkbaar niet zo belangrijk in iemands leven en aan mensen die mij niet zo belangrijk vinden heb ik zelf ook niet zoveel boodschap eigenlijk, ik stop mijn tijd liever in echt goede vrienden dan in een bunch vage kennissen.

Als ik bijvoorbeeld kinderen niet gewenst op mijn bruiloft, dan zegt dat niks over de kinderen vind ik. Dan wil ik gewoon geen kinderen op mijn bruiloft, ongeacht of het ettertjes zijn of niet.
En ik denk ook niet dat het de keuze van de ouders is of de inschatting, het is mijn bruiloft en dus mijn keuze.... daar hebben anderen niks over te kiezen.
Ik heb genoeg vrienden met kinderen en ik denk dat er niemand is die dat zich persoonlijk aan zal trekken :n Als ze dat wel zouden doen, dan zegt dat iets over onze vriendschap (en dat is niet positief :n )