Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milouschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:14

Annetje schreef:
wij hebben geen k3, clown of ballenbak
graag uw kind bij de oppas voor ons gemak

ons feest duurt lang en er is geen kinderbed
graag hoor ik van u dat de kinderoppas het wel red

die vind ik leuk :D

alleen dhr. en mevr. zou ik niet doen want dat is een beetje onduidelijk

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:15

Op deze bruiloft kinderen ongewenst
Stilte is van Belang
zonder kindergedrang
Dus wees eens lief en laat ze thuis

uhh ja, ik zit vast :P

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:17

Mijn kind is niet rustig en netjes hoor :') En als ik ook maar twijfel of het leuk is voor de mensen waar we heen gaan gaat hij niet mee. Als ik geen oppas kan regelen dan gaat 1 van ons :) Vaak voor kind ook nog leuker :)
Laatst hadden we een bruiloft op 1,5 uur rijden en dat was met paarden e.d. dan neem ik hem dus niet mee :) Doe ik hem en ons geen plezier mee.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:30

Anoeska schreef:
Iedereen vind z'n eigen kind zeer netjes en rustig. Maar het gaat op een bruiloft niet om jou en je kind, maar om de wensen van het bruidspaar. Ik vind het dan een beetje flauw om je eigen belang (het kind meenemen omdat jij dat nou eenmaal graag wil) boven de wens van het bruidpaar te stellen.

Helemaal mee eens!! Ik ben gek van kinderen, maar op mijn bruiloftsfeest wou ik ze ook niet.
Ik heb overigens op de enveloppen pietje & marietje Huppeldepup gezet ipv fam... Iedereen snapte het.
Een stel was het er niet mee eens en kwamen niet, de rest maakte er geen punt van!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:32

girlyggirl schreef:
moet zeggen dat ik zou afhaken als mijn ( overgens zeer net en rustig) kind niet mee mag. hangt er wel vanaf of t familie ofzo is. mijn neef heeft dit ook gedaan en ben niet geweest. kind en ik zijn 1 hoe moet ik haar uitleggen dat ze niet mee mocht? dan maar niet.... maar dat maakt jou blijkbaar niet uit :P

Dan zou jij dus niet iemand zijn die ik op de belangrijkste dag erbij zou willen hebben.
Vrienden hebben begrip voor mijn wensen, sommige familieleden zouden dat misschien niet hebben... maar die hoeven van mij dan ook niet te komen.
Zo simpel is het.

Het klinkt ws hard... maar het is mijn feestje :')
Ik heb gewoon niks met kinderen, ik irriteer me al aan ze als ze lief stil zitten.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:42

Anoeska schreef:
Iedereen vind z'n eigen kind zeer netjes en rustig. Maar het gaat op een bruiloft niet om jou en je kind, maar om de wensen van het bruidspaar. Ik vind het dan een beetje flauw om je eigen belang (het kind meenemen omdat jij dat nou eenmaal graag wil) boven de wens van het bruidpaar te stellen.

amen _/-\o_

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:43

Anoeska schreef:

Mee eens. :) Ik kan me ontzettend in jouw post vinden. Ouders merken vaak niet eens hoe nadrukkelijk (hun) kinderen aanwezig zijn. Ik ben weleens op een bruiloft geweest en toen vond ik het meer een kinderfeestje dan wat anders.

Ook schreef hier iemand dat je vaak in bijzijn van kinderen geen zinnige gesprekken kunt voeren. Helaas regelmatig waar. De bruiloft van de Ts wordt gewoon een fijn volwassen feest en ik kan me heel goed indenken dat daar geen kinderen bij gewenst zijn. :j

Hoeveel mensen komen er op de bruiloft? Is het anders een idee om die mensen het telefonisch mede te delen?

Ik vond trouwens die van Annetje ook erg goed, maar ik zou bang zijn dat sommigen eroverheen zouden lezen. Sommigen kijken alleen naar het adres en de datum. Wel leuk dat je gaat trouwen! Ik hoop dat je de dag van de dromen hebt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:45

vanLotje schreef:
Heb eens een bordje gezien, plastic met knalrode letters "unaccompanied children will be sold as slaves"

Geweldig! die ga op opzoeken en aan de muur hangen :D

En ik hoef later ook geen kids op mijn trouwerij... ik zie het helemaal voor me: ambetanaar van de burgerlijke stand komt aan bij 'het' moment en op dat ogenblik zit er ergens in een hoekje een peuter te drenzen... vriendelijk bedankt! Hoe vervelend ouders het dan zelf misschien ook vinden dat hun kind dat doet, dat doet er niks aan af dat mijn droom wordt bezoedeld. -:(- _-:( Daarvoor kijk ik er al veel te lang naar uit! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:46

Het 16plus poppetje vind ik een geweldig idee. Maar toch benieuwd wat jij dan precies in dichtvorm zet?

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:54

Bordje ophangen bij de deur?

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:57

Ik heb een ander bordje in mijn kantoor: Children unattended will be sold to the circus :D

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:01

Whahaha! Die ga ik bij mijn voordeur hangen! _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:03

dejavu schreef:
Hoeveel mensen komen er op de bruiloft? Is het anders een idee om die mensen het telefonisch mede te delen?

Ik vond trouwens die van Annetje ook erg goed, maar ik zou bang zijn dat sommigen eroverheen zouden lezen. Sommigen kijken alleen naar het adres en de datum. Wel leuk dat je gaat trouwen! Ik hoop dat je de dag van de dromen hebt.

het zijn echt veel te veel mensen om allemaal persoonlijk op de hoogte te stellen :)
80% van de mensen met kinderen weten ook wel dat deze niet gewenst zijn... maar voor die overige 20% wil ik het wel even heel duidelijk hebben :D
Dus dan toch maar in een begeleidende brief... waar dus ook het kleurenthema en de routebeschrijving in terug komt met een dosis humor in dichtvorm ;)

Ik zal vanavond wel even een voorbeeldje hier neer gooien... ben nou een beetje inspiratieloos qua dichten _O-
Wellicht dat het 16+ poppetje er ook bij komt :P
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 26-08-10 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:03

Hee, die heb ik ja! :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:05

ow geweldig, als je gaat zoeken vind je zoveel moois:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:06

Anoeska schreef:

Daar ben ik het totaal niet mee eens.. Dat zijn van die mensen waarbij het kind nooit wat fouts doet etc. Daar heb ik toch al een hekel aan _O-
Mijn ouders bijvoorbeeld, zijn totaal niet zo. Die weten ook wel dat wij bijvoorbeeld echt niet altijd engeltjes zijn (geweest).

Maar je hebt inderdaad mensen die hun eigen kind altijd een braaf engeltje vinden. Dat kan erg vervelend zijn..
'Neee, dat doet mijn kind echt niet!' :+

En over dat geen zinnig gesprek kunnen voeren met kleine kinderen erbij (als in baby's, peuters, wat ik hier las).
Sorry hoor, maar ligt dat dan niet meer aan jezelf? Ik zie namelijk het probleem niet zo :P
Ik heb daar anders echt geen last van..

En over dat dichten is wel een goed idee, dat komt iig niet zo bot over! :D
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 26-08-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesspres

Citaat:
Dan zou jij dus niet iemand zijn die ik op de belangrijkste dag erbij zou willen hebben.
Vrienden hebben begrip voor mijn wensen, sommige familieleden zouden dat misschien niet hebben... maar die hoeven van mij dan ook niet te komen.
Zo simpel is het.

Het klinkt ws hard... maar het is mijn feestje :')
Ik heb gewoon niks met kinderen, ik irriteer me al aan ze als ze lief stil zitten.

heb is jouw dag , jouw feestje en als je niet wil dat er kinderen bijzijn is dat je goed recht.
hebben mensen daar moeite mee ... heel jammer , maar zo wil jij het hebben.
niets is zo erg als tijdens de plechtigheid een jankend , neuspulkend of anderzijds vervelend kind ;)
(*mammaaa moet plassennn*)

nee hoor meid , als jij het zo wil moet je het zo doen.
en ik vind dat je het in een leuk gedichtje of anders gewoon met leeftijdsgrens gewoon kan aangeven.

Werecat

M_i_R die laatste is leuk _O-

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:09

Afbeelding

Heb je al bedankpresentjes? :')

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:14

Haha, vallen die dan in de categorie 'doorgeef-cadeaus'??? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:16

Geweldig die bordjes! :D

Als hoogtepunt van de avond bieden we u het vermakelijke spel : Levend dartspel met kinderen aan.....

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:17

russel schreef:
Geweldig die bordjes! :D

Als hoogtepunt van de avond bieden we u het vermakelijke spel : Levend dartspel met kinderen aan.....

Hahaha :D

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:18

*moet ineens weer denken aan Bart de Graaf en zijn Cavia gooi spel* :x

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:19

DeadxStar schreef:
En over dat geen zinnig gesprek kunnen voeren met kleine kinderen erbij (als in baby's, peuters, wat ik hier las).
Sorry hoor, maar ligt dat dan niet meer aan jezelf? Ik zie namelijk het probleem niet zo :P
Ik heb daar anders echt geen last van..

Jij misschien niet, maar anderen dus wel.

Met kinderen (en dan bedoel ik niet pubers, maar écht kinderen) kun je hooguit wat babbelen wat hen bezighoudt e.d., maar daar kun je toch nooit een echt (zinnig) gesprek mee beginnen als met een volwassen persoon. :) En met kinderen erbij is het weer lastig omdat ouders vaak opgeslokt worden door waar de kinderen zijn ('Oh nee, ze zitten bij de vijver, Henk! Ga jij ze even halen?') En dan moeten de kinderen plassen en poepen, en ze vallen in het glas en zo is er vaak wel iets. Voor de ouders geen punt, maar met kinderen is het toch vaak wat onrustiger dan wanneer je enkel volwassenen uitnodigt.

c_alsemgeest schreef:
dejavu schreef:

het zijn echt veel te veel mensen om allemaal persoonlijk op de hoogte te stellen :)
80% van de mensen met kinderen weten ook wel dat deze niet gewenst zijn... maar voor die overige 20% wil ik het wel even heel duidelijk hebben :D
Dus dan toch maar in een begeleidende brief... waar dus ook het kleurenthema en de routebeschrijving in terug komt met een dosis humor in dichtvorm ;)

Ik zal vanavond wel even een voorbeeldje hier neer gooien... ben nou een beetje inspiratieloos qua dichten _O-
Wellicht dat het 16+ poppetje er ook bij komt :P

Ah, helder. Nee, voor die 20 % moet het ook gewoon even duidelijk gemaakt worden. :) Komt goed met het gedicht, hoor.

EstherJ

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:22

Wij willen onze bruiloft graag met u vieren
maar laat uw kinderen thuis om ons te plezieren

zoiets??