Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:52

pmarena schreef:
Jeetje , doe eens even rustig joh :D

Het is gebeurd , het is kl*te , maar ongedaan maken kun je het niet.

Je kunt beter even naar jezelf kijken : hoe kun JIJ voorkomen dat dit nogmaals gebeurd ? :)

Je kunt niet verwachten dat de hele wereld alleen maar heel verstandig zal handelen , niet alle ouders en niet alle kinderen zijn te vertrouwen , en je kunt ook niet verwachten (of willen) dat kinderen 24 uur per dag in de gaten gehouden worden.

Het enige dat je kunt doen is zelf je kind goed voorbereiden op zulke situaties door ze wat te leren over medicijnen zodat ze zelf wijs of "bang" genoeg is om niet zomaar wat in haar mond te stoppen.

Wat denk je dat kinderen allemaal mee naar school kunnen nemen ? Daar controleren ze ook niet alle tassen en broekzakken hoor :)

Het is begrijpelijk dat je er van baalt dat het gebeurd is , maar de grootste fout is i.m.o. dat je dochter het zelf aangepakt en opgesnoept heeft , simpelweg omdat ze niet WIST dat dit niet pluis was.

Er zullen haar nog wel meer dingen aangeboden gaan worden waarvan je hele goede redenen hebt om niet te willen dat ze dat aanpakt , maar dat zul je haar toch echt zelf moeten leren.

Dat heeft meer kans van slagen dan proberen om de rest van de hele wereldbevolking ervan te overtuigen dat ze die dingen niet bij haar in haar handen mogen duwen :P

Vertel even rustig tegen de kampleiding wat er gebeurd is , dan weten zij ervan en kunnen ze voortaan de tasjes even door kijken om dit te voorkomen , het is voor hen ook wel zo fijn om dit te weten :)

Sorry dat ik hier niet om kan lachen wat er is gebeurd!
En ik heb het uiteraard al gemeld bij de leiding.
Het maakt mij gewoon er boos,zowiezo omdat de moeder zelf in het ziekenhuis werkt,dan verwacht je zulke handelingen toch niet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:55

IngridB schreef:
Ik vind dat sommige mensen hier wel erg 'makkelijk' hun oordeel klaar hebben. Het gaat hier wel
om 'medicijnen' hoor. Het zijn dan wel kinderaspirines, maar wat is het de volgende keer?

Als je zelf kinderen hebt, dan kijk je toch echt heel anders hier tegenaan als dat je geen kinderen hebt!

Precies IngridB.
Ik sta van sommige opmerking echt "versteld"!
Denk dat zulke meningen/opmerkingen ook van mensen zijn die zelf geen kinderen hebben.
Stel ze eten een heel pak leeg,zijn er allergisch voor en liggen met stuiptrekkingen op de grond!
"Leuk" voor de scouting,want dan zijn hun wél verantwoordelijk voor de e.h.b.o.
Wat dat ,mens heeft gedaan is in mijn ogen niet normaal.Dat moet ze maar lekker thuis doen maar niet op een kamp voor kids.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:57

tja zonde dat het gebeurt natuurlijk.
Zou inderdaad de ouders van die andere meid erop aanspreken en de kampleiding op de hoogte stellen. Maar dat heb je al gedaan.
Heb je ook al reactie terug?
En verder zou ik toch nog eens met je dochter praten, want je hebt haar natuurlijk al vanalles verteld, maar dit had je niet verwacht, dus nog niet doorgesproken.
Maja haar kennende kan ik me best voorstellen dat ze denkt: "dit smaakt lekker, ik wil er nog een, en nog een."
Denk dat ze nog te jong is om de gevaren ervan in te zien. Waarschijnlijk had ze het niet van een vreemde aangenomen, maar dus wel van een vriendin.
En verder... ga er geen dagen wakker van liggen. Fok je niet te zeer op.
Het is natuurlijk erg wat er gebeurd is en ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt, want wie weet wat het de volgende keer is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:58

Ingrid B : Wat wil je dan ? Het gaat je ècht niet lukken om de hele wereld zich aan jouw kind aan te laten passen hoor :)

Er komt een moment dat iemand ze aspirines in handen duwt , er komt een moment dat iemand ze zwaardere medicijnen of andere middeltjes , of drank , of sigaretten in handen duwt , er komt een moment dat iemand "vieze spelletjes" wil spelen , er komt een moment dat iemand ze uitdaagt om wat te pikken....

Je kunt al die momenten niet voor zijn , tenzij je je kind 24 uur per dag onder zwaar toezicht stelt.

Het enige dat je er echt tegen kunt doen , wat de beste slagingskans heeft , is ervoor zorgen dat je kind zo goed mogelijk beseft waar het over gaat.

Daar hoef je geen 15 kinderen voor te hebben om dat te begrijpen hoor :P

Funnyhorses : het is logisch dat je er niet om hoeft te lachen , maar om er nu over uit de pan te blijven flippen is ook weer een beetje overdreven.
Het is heel erg dat je kind blootgesteld kan worden aan zulke gevaren , maar zo is het nu eenmaal. Wie weet wat ze nog meer gesnoept heeft in al haar onschuld , dit zie je toevallig ;)

Het is niet handig van die moeder , maar zo lopen er wel meer rond en daar zul je zelf je kind tegen moeten wapenen zo goed als je kunt , want je kunt niet de hele wereld zich "netjes" laten gedragen , dat gaat sowieso niet lukken , helaas :)

Nirvana_29

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:03

Ik heb geen kinderen maar ben het er wel mee eens, het gaat wel om medicijnen. En de vergelijking met drug etc vind ik niet reeel want dan hebben de kinderen toch een andere leeftijd en kun je een stukje veranwoordelijkheidsgevoel wel verwachten. Het gaat hier om een kind van 8.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 11:04

Dat weet ik PMarena,maar als je zelf bent ingesteld op veiligheid en verantwoording durft te nemen dan is dit zuur hoor.
Ik sta gewoon versteld van de dommigheid van dat mens!
En zulke figuren werken ook nog in de zorg,fijn!Moet je het echt van hebben van zulke mensen,bah.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 11:06

furyke schreef:
tja zonde dat het gebeurt natuurlijk.
Zou inderdaad de ouders van die andere meid erop aanspreken en de kampleiding op de hoogte stellen. Maar dat heb je al gedaan.
Heb je ook al reactie terug?
En verder zou ik toch nog eens met je dochter praten, want je hebt haar natuurlijk al vanalles verteld, maar dit had je niet verwacht, dus nog niet doorgesproken.
Maja haar kennende kan ik me best voorstellen dat ze denkt: "dit smaakt lekker, ik wil er nog een, en nog een."
Denk dat ze nog te jong is om de gevaren ervan in te zien. Waarschijnlijk had ze het niet van een vreemde aangenomen, maar dus wel van een vriendin.
En verder... ga er geen dagen wakker van liggen. Fok je niet te zeer op.
Het is natuurlijk erg wat er gebeurd is en ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt, want wie weet wat het de volgende keer is...

Wacht maar tot je zelf kindertjes hebt! ;)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:08

je kunt op dit moment imo niet veel meer doen.
Je hebt gedaan wat je kon en moest.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:18

Helaas kunnen we onze kinderen nooit 100% beschermen tegen de boze grote wereld . Je hebt hier gedaan wat je kon doen. Je kunt je blijven opwinden maar dat helpt niet, zoals ik eerder zei je kind goed voorlichten ook al is ze nog maar 8, je kunt ze niet vroeg genoeg leren bepaalde verleidingen te weerstaan. Dit soort dingen kom je nu eenmaal tegen tijdens het opvoeden, er zal vast wel weer eens iets gebeuren waar niet alle controle over hebt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:01

Ik had vroeger "anti heimwee" pilletjes bij me op kamp, die hoefde ik niet in te leveren. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht ze uit te delen! Mijn 1ste kamp was op mijn 7de en heb altijd zelf de pilletjes bij me gehad. Mijn moeder leerde me welk pilletje ik wanneer moest nemen, en ik heb nooit ook maar 1 pil weggegeven of teveel gehad. Wel is de leiding eens komen vragen voor een pilletje voor een medekamp genoot, die heb ik toen gegeven MET uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:01

funnyhorses schreef:
Asyaa schreef:
Kom toch, je geeft de leiding de schuld van alles. Hun horen het inderdaad in de gaten te houden, maar het is kamp, niet strafregime.

Ik weet niet tegen wie je het hebt,maar ik geef zeker niet de leiding de schuld!!!
Wel hoop ik dat ze nu wakker zijn geschud en in de toekomst tassen controleren omdat er altijd ouders zullen zijn die regels aan hun laars lappen.

Waarom? Omdat sommige kinders medicijnen mee krijgen? Ok kan gebeuren, maar ze is 8, ze hoort zo ver in de opvoeding te zijn dat je niet bij vreemde in de auto stapt en geen 'snoepjes' aan neemt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:03

Chocobroodje : Bestaat dat echt dan , een anti-heimwee-pilletje :?

In eerste instantie nam / neem ik aan dat dat gewoon een snoepje was , gebruikt als placebo zodat je je beter zou voelen ? :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:06

pmarena schreef:
Chocobroodje : Bestaat dat echt dan , een anti-heimwee-pilletje :?

In eerste instantie nam / neem ik aan dat dat gewoon een snoepje was , gebruikt als placebo zodat je je beter zou voelen ? :P

Ja toen wel iig :j Ik vermoed idd dat het een soort placebo's waren maar we haalden ze echt bij de apotheek, ze waren van een bekend homeopatisch merk. Alleen het idee dat je ze hebt werkte al denk ik. Het bestond uit 2 potjes, 1potje nam je 2x daags en 1 potje 3xdaags. Heeft heel wat kampen van mij gered ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:11

Weet je waar de ts zich vooral over 'opfokt' ( wat heeeeel begrijpelijk is) ?
Dat is de reactie van de moeder van dat kindje. Dát is niet normaal. Om pillen mee op kamp te geven is óók
niet normaal, maar de reactie van die moeder slaat werkelijk alles.
En nee, we kunnen onze kinderen niet beschermen tegen álles, maar wel zoveel morgelijk
en we doen ons uiterste best als moeders, maar als er dan zo'n idioot komt met zo'n idiote reactie, dan gaan je nekharen toch
recht overeind staan hoor. En dat zal bij de moeders onder ons het ergst zijn als bij de niet-moeders!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:12

Chocobroodje : Ja joh , lachen ! Ergens vraag ik me toch nog af of dat de apotheek niet onder 1 hoedje speelde , en het gewoon vitaminepilletjes waren ofzo ? :P

Of liep je daar een beetje half stoned van de kalmerende Sint-Janskruid o.i.d. , hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:16

TS. Het zijn maar kinderasperines. We hebben het hier niet over heroine. Ik vind dat je een beetje overdrijft en kinderen van 8 weten al heel goed dat ze niet zomaar pillen mogen slikken. Het zat in een strip en kinderen weten echt wel dat ze daar niet aan mogen komen.

je begint steeds over allergie terwijl kinderen met een echte allergie vanaf hun 3de al echt goed weten wat ze wel en wat ze niet mogen hebben.

Ik zou het hierbij laten zitten. Die andere moeder is ook echt niet gek dat ze wat aspirines meegeeft. Op die leeftijd had ik al verschrikkelijke hoofdpijn en ik kreeg ook gewoon wat parachetamol mee op kamp.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:20

pmarena schreef:
Chocobroodje : Ja joh , lachen ! Ergens vraag ik me toch nog af of dat de apotheek niet onder 1 hoedje speelde , en het gewoon vitaminepilletjes waren ofzo ? :P

Of liep je daar een beetje half stoned van de kalmerende Sint-Janskruid o.i.d. , hihi.

Ik weet dat er wat kruiden inzaten waar je beter van zou slapen en minder snel wakker werd. Voor de rest echt geen idee :) Ik ben van nature behoorlijk hyperdepiep dus dat beetje sint janskruid deed overdag niet veel :P Ze waren volgens mij van VZM en ze stonden echt als zodanig in het bestelboek van de apotheek :j Ach ik was er enorm mee geholpen want ik had alleen heimwee in bed, overdag nooit :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:22

Chocobroodje: Bij mij in de klas en op ponykamp zaten ook kinderen die anti- heimwee pillen hadden. Jaren later ben ik erachter gekomen dat het of vitamientjes waren of idd iets homeopathisch.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:25

_Chanel_ schreef:
Chocobroodje: Bij mij in de klas en op ponykamp zaten ook kinderen die anti- heimwee pillen hadden. Jaren later ben ik erachter gekomen dat het of vitamientjes waren of idd iets homeopathisch.

Mijne waren echt homeopatisch, dat weet ik wel. Maar wat er nou inzat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:26

chocobroodje schreef:
_Chanel_ schreef:

Mijne waren echt homeopatisch, dat weet ik wel. Maar wat er nou inzat :P

Vitamine C en sinaasappels :+
De enigste anti heimwee middelen die ik kan bedenken vallen onder de opium wet, en denk niet dat ze die zomaar geven :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:30

Ik heb eens gegoogeld maar wat ik had bestaan geloof ik niet meer. Misschien zat er toch teveel rotzooi in _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:44

_Chanel_ schreef:
TS. Het zijn maar kinderasperines. We hebben het hier niet over heroine. Ik vind dat je een beetje overdrijft en kinderen van 8 weten al heel goed dat ze niet zomaar pillen mogen slikken. Het zat in een strip en kinderen weten echt wel dat ze daar niet aan mogen komen.

Maar er lopen ook kinder van 6 rond op zo'n kamp!
Weten die dat ze daar niet aan mogen komen?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:50

misschien was het gewoon valeriaan in die pilletjes? Daar wordt je minder zenuwachtig van en je slaapt er lekker op. Ik zal het donderdag op mijn werk (werk in een apotheek) eens aan de oude garde vragen!

Ik pas zelf al jaren op bij kinderen van verschillende leeftijden, en ik weet dat je kinderen vanalles kunt leren, maar dat ze vaak alsnog zo nieuwschierig zijn dat ze op onderzoek uit gaan. Een kind van acht vind het ook nog eens leuk om dingen te doen die niet mogen. Die pilletjes zijn lekker, en het is spannend. Er moet IMO gewoon voor worden gezorgd dat pillen niet te bereiken zijn voor kinderen. Die moeder van dat meisje was zeker niet slim bezig. De kampleiding kon er volgens mij weining aan doen, maar ze kunnen er wel van leren. Van tevoren aan alle kinderen vragen of ze iets bij zich hebben en desnoods de tassen controleren.

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:59

[quote:

Ik weet niet tegen wie je het hebt,maar ik geef zeker niet de leiding de schuld!!!
Wel hoop ik dat ze nu wakker zijn geschud en in de toekomst tassen controleren omdat er altijd ouders zullen zijn die regels aan hun laars lappen.[/quote]

Waarom? Omdat sommige kinders medicijnen mee krijgen? Ok kan gebeuren, maar ze is 8, ze hoort zo ver in de opvoeding te zijn dat je niet bij vreemde in de auto stapt en geen 'snoepjes' aan neemt.[/quote]

Dus daarom kunnen we kinderen er gewoon aan blootstellen? Vind het nogal veel gevraagd voor een kind van 8 hoor.
En wie zegt dat zij niet gedacht heeft dat het snoepjes waren, je weet immers niet wat dat andere kind gezegd heeft.

als er kinderen bij ons medcijnen krijgen dan geven de ouders die aan de taxichauffeurs mee en die geven het weer aan ons.. Geen ouder die er aan denkt om de medicijnen bij de kinderen in de tas te stoppen..

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:01

Lijkt mij dat een mama van een kind van 8 jaar geen strip pillen mee geeft! :? >;)!.

Sorry hoor maar dan ben je toch volkomen achterlijk bezig als je, je kind dat mee geeft!? die kinderen hebben op die leeftijd nog weinig verstand van gevaarlijke dingen! Als het echte '' grote mensen'' asprine's waren geweest had ze dr eigen wel een overdossis kunnen geven met 6 van die pillen achterelkaar! Staat niet voor niets om maar 3 en kind van 8 mag maar een halve geloof ik? Weet niet hoe het met die kinder dingetjes zijn. Maar toch!

Zou indd even naar de leiding gaan en ik zou ''als ik in jou schoenen'' stond ook nog even een huisbezoekje brengen om alles uit te praten! Want dit kan niet! ;), daarbij zou ik ook nog eens niet met een gerust hart me kind nog eens daar naartoe doen!