Life is simply too short...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:11

Iedereen bedankt voor de steun. We zijn vandaag bij haar geweest en zijn net terug uit het ziekenhuis.

Het doet erg verdriet om zo'n sterke vrouw, die best fors was als een klein dun vrouwtje te zien liggen. Ze probeert te slikken, maar het lukt niet. Wanneer ze niet slaapt kijkt ze soms de ruimte in en andere keren kijkt ze je gericht aan, maar praten gaat niet meer.

Ze heeft haar katheter los gerukt waardoor er inwendige bloedingen zijn ontstaan wat weer is gaan ontsteken.

Ze zit ook aan de sondevoeding en die probeert ze ook elke keer los te rukken, maar ze heeft geen kracht genoeg meer. Ze kneep in mijn hand en bleef krampachtig vasthouden. ;(

Nu het meest ongelooflijke %) : de doktoren laten haar naar huis gaan, want ze mogen niets doen!!! Ze krijgt daar elke 3 uur externe verzorging and that's it. Ik snap het niet meer. 8)7 Eerst zou ze hersendood zijn althans dat zeiden de artsen en zou ze het weekend niet halen.

Vandaag waren we bij haar en zeiden de doktoren dat het vasthouden en knijpen in onze hand slechts reflexen waren :? ...hoe kan het dan dat ze ons volgde met haar ogen, dat haar ogen zich konden open sperren toen van zijn dochter de telefoon afging, etc. Ik weet niet wat ik moet geloven, maar ik weet wat ik gezien heb en zoals ik het interpreteer is dat ze niet weg wil, haar hart , wil en longen zijn te sterk, maar de hersenen willen niet mee.

Je ziet haar gewoon verkrampen op het moment als er iemand om haar heen staat met wie ze een nauwe band had of een van haar eigen kinderen. ;(

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:18

Valencia2002 schreef:
Vandaag zijn we gebeld dat vanaf morgen iedereen bij haar mag om afscheid te nemen zonder haar dit duidelijk te maken, want dan gaat ze vechten. Het is allemaal gecompliceerder dan verwacht.

Ik vind het soms zooo moeilijk om info te krijgen, dan héél erg verdrietig te zijn en vervolgens blijkt het weer anders.

De nieuwste info is dat zij op de ic ligt, zij incontinent is, niet meer kan bewegen of eten, niet meer kan spreken, maar zo nu en dan je wel gericht aankijkt. Ze is zeg maar een kasplantje met zo heeeel enkel met een beetje geluk een gerichte reactie dmv aankijken, maar veelal niet.

Zij heeft gezegd dat ze euthanasie wilde, maar dit gaat niet door, want het blijkt dat het papier dat ondertekend is in bijzijn van de arts slechts een wil om niet meer gereanimeerd te worden en niet op de ic te blijven liggen, wat nu overigens wel het geval is.

Super bedankt voor iedereen die meeleeft. Stom misschien maar het helpt wel om het aan anderen te vertellen dan degenen die alles meemaken.

Dank jullie wel.

He wat rot, zo raar afscheid nemen maar niet te veel van laten merken want ze gaat dan vechten.
Hoe kan zoiets toch zo snel gaan he :n ongelovelijk.
Van die euthanasie is echt een raar verhaal ..
Sterkte hoor :(:)

Valencia2002

Re: Life is simply too short...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:20

Mee eens. Vind het ook heel raar, maar ja, het mag dus schijnbaar niet op deze manier. Zij moet eerst vertellen dat zij niet meer wil, maar hoe dan als ze niet kan praten?!?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:30

Valencia2002 schreef:
Iedereen bedankt voor de steun. We zijn vandaag bij haar geweest en zijn net terug uit het ziekenhuis.

Het doet erg verdriet om zo'n sterke vrouw, die best fors was als een klein dun vrouwtje te zien liggen. Ze probeert te slikken, maar het lukt niet. Wanneer ze niet slaapt kijkt ze soms de ruimte in en andere keren kijkt ze je gericht aan, maar praten gaat niet meer.

Ze heeft haar katheter los gerukt waardoor er inwendige bloedingen zijn ontstaan wat weer is gaan ontsteken.

Ze zit ook aan de sondevoeding en die probeert ze ook elke keer los te rukken, maar ze heeft geen kracht genoeg meer. Ze kneep in mijn hand en bleef krampachtig vasthouden. ;(

Nu het meest ongelooflijke %) : de doktoren laten haar naar huis gaan, want ze mogen niets doen!!! Ze krijgt daar elke 3 uur externe verzorging and that's it. Ik snap het niet meer. 8)7 Eerst zou ze hersendood zijn althans dat zeiden de artsen en zou ze het weekend niet halen.

Vandaag waren we bij haar en zeiden de doktoren dat het vasthouden en knijpen in onze hand slechts reflexen waren :? ...hoe kan het dan dat ze ons volgde met haar ogen, dat haar ogen zich konden open sperren toen van zijn dochter de telefoon afging, etc. Ik weet niet wat ik moet geloven, maar ik weet wat ik gezien heb en zoals ik het interpreteer is dat ze niet weg wil, haar hart , wil en longen zijn te sterk, maar de hersenen willen niet mee.

Je ziet haar gewoon verkrampen op het moment als er iemand om haar heen staat met wie ze een nauwe band had of een van haar eigen kinderen. ;(

Jeetje deze lieverd wil jullie echt niet achterlaten.
Wat lijkt het me verschrikkelijk om zo vast te zitten aan een lichaam wat niet mee wil werken.
Helaas weet ik voor 1% hoe het voelt in vergelijking met wat zij heeft.
Zij weet het voor 100% en daar is dat van mij niks bij!
Ik wens je erg veel sterkte en ik hoop dat ze een enorm wonder over zich heen krijgt of niet lang meer hoeft te lijden ;(

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:32

Valencia2002 schreef:
Mee eens. Vind het ook heel raar, maar ja, het mag dus schijnbaar niet op deze manier. Zij moet eerst vertellen dat zij niet meer wil, maar hoe dan als ze niet kan praten?!?

Die doktoren moeten toch verdorrie aan bepaalde dingen kunnen zien dat ze niet meer wil.
Ze wil wel maar kan niet meer, wat verwachten ze nu toch , dat ze het even zegt? Of opschrijft ?
Wat een rare manier van denken

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:39

Wij denken hetzelfde, maar anderzijds snap ik hen ook wel aangezien zij anders strafbaar bezig zijn, maar vind de wet vaak zo krom. Ze heeft alle slangen nl al losgetrokken.

Ff offtopic, ik ga nu zo voor je meten;)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:17

Wat een triest verhaal zeg ;( jeetje... Sta er toch maar weer versteld van
dat iemand in zo'n korte tijd zo snel af kan takelen, om het zo maar te zeggen...

Rare gang van zaken bij die doktoren :n. Zo te horen zijn er meerdere behandeld
artsen, die flink langs elkaar heen werken? Zou niet moeten kunnen zeg, bah!

Helaas gaat het vaak zo in het ziekenhuis, dat wanneer een arts niets meer mag
of kan doen, een patiënt naar huis mag om daar te overlijden. De gedachte die
er achter zit (bij ons in het ziekenhuis heb ik dat gemerkt in ieder geval) is dat het
voor een patiënt fijner is in een vertrouwde omgeving en omdat er anders 'onnodig'
een bed bezet wordt gehouden die ook gebruikt zou kunnen worden. Walgelijke
reden, maar helaas gaat het vaak zo...

Neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is :(:) Er komt toch een grotere last
op de schouders van naasten. In het ziekenhuis deden de verpleegkundige alle zorg
neem ik aan, maar nu zal een deel van de zorg ook uitgaan naar familie enzo..

Erg veel sterkte, zal wel een enorm moeilijke tijd voor jou en de familie zijn!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:41

LoveLita schreef:
op de schouders van naasten. In het ziekenhuis deden de verpleegkundige alle zorg
neem ik aan, maar nu zal een deel van de zorg ook uitgaan naar familie enzo..

Is het niet mogelijk om naar een hospice te gaan? mijn schoonmoeder was niet meer behandelbaar en heeft de mogelijkheid gehad om naar een hospice te gaan. daar is ze ook overleden. ( in het geval van mijn schoonmoeder had ze in het ziekenhuis mogen blijven tot haar overlijden omdat ze zorg die ze nodig had thuis niet geboden kon worden)
Voor meer info kijk op www.hospicevenlo.nl dan krijg je een beetje een impressie van een hospice

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:47

Dat zou ook kunnen idd :j Maar daar komt ook meer bij kijken dan alleen overplaatsen..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:52

LoveLita schreef:
Dat zou ook kunnen idd :j Maar daar komt ook meer bij kijken dan alleen overplaatsen..

Weet ik, daar moet toevallig ook plek zijn, we hebben er alle ins en outs helaas al van meegemaakt, maar we zijn blij dat we van de mogelijkheid gebruik hebben kunnen maken.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:35

@LoveLita: Zij wil zelf ook graag naar huis bij haar kinderen, haar partner en dat verder iedereen kan komen die haar dierbaar is, want toen ze het over een verzorgingstehuis hadden begon ze heel heftig te verkrampen, ongelooflijk te transpireren en keihard nee te schudden, maar dit waren allemaal reflexen volgens de artsen :x

Wat ik gewoon niet begrijp van alle behandelende artsen bij haar, is dat ze eerst afgelopen vrijdag zeggen en zelfs stelden dat ze hersendood was, het weekend niet meer zou halen, haar bewegingen slechts reflexen zijn en ze nu opeens nog wel 8 maanden kan volhouden!!! -:(-

Ben ik nu zo dom of is dit spelen met emoties. Als ze het niet weten, laat ze dat dan gewoon zeggen. :?

@Evelyne: Zij wil absoluut niet naar een verzorgingstehuis, vandaar dat is gekozen voor een verpleegkundige/arts voor terminale patienten aan huis. Deze komt net als in het ziekenhuis elke 3 uur en krijgt ook een sleutel van de woning. Wij denken althans dat ze dat niet wil door de reacties van haar zoals in de eerste alinea beschreven.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:41

heb de andere reacties niet gelezen hoor(alleen 1ste pagina deel)
je mag altijd verdriet hebben als een bekende iets heeft.
en een hersentumor is heel wat.
als iemand hersendood is verklaard dan is er weinig meer te doen, maar als de artsen daarna weer komen van dat ze het niet is is heel raar. :?

het komt volgends mij steeds vaker voor dat artsen iets vast stellen waar ze daarna toch op terug komen omdat het dat toch niet is.
Rare artsen

Heel veel sterkte, verdriet mag iedereen uiten en mensen horen jou dan ook te steunen als je ergens mee zit.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:02

Dankn je tweety.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:09

Valencia2002 schreef:
@Evelyne: Zij wil absoluut niet naar een verzorgingstehuis, vandaar dat is gekozen voor een verpleegkundige/arts voor terminale patienten aan huis. Deze komt net als in het ziekenhuis elke 3 uur en krijgt ook een sleutel van de woning. Wij denken althans dat ze dat niet wil door de reacties van haar zoals in de eerste alinea beschreven.

Een hospice is heel wat anders dan een verzorgingstehuis, wereld van verschil, kun je niet met elkaar vergelijken, vandaar dat ik de link erbij gezet heb om een indruk te krijgen.
als thuis terminale zorg mogelijk is is dat natuurlijk fijn maar als dat niet gaat is een hospice een perfecte locatie, absoluut dus geen verzorgingstehuis

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 12:30

Ok, had er nog nooit van gehoord en had even geen tijd om de link te openen, maar dank je. Ik zal het doorgeven. Ik zag al dat er 100 zijn in Nederland.

We kijken nu eerst of thuis een optie is met die verpleging, omdat ze dat het liefste heeft. Tenminste dat denken wij door de seintjes/ signalen die ze geeft. Als we die al goed interpreteren.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:31

Valencia2002 schreef:
@LoveLita: Zij wil zelf ook graag naar huis bij haar kinderen, haar partner en dat verder iedereen kan komen die haar dierbaar is, want toen ze het over een verzorgingstehuis hadden begon ze heel heftig te verkrampen, ongelooflijk te transpireren en keihard nee te schudden, maar dit waren allemaal reflexen volgens de artsen :x

Wat ik gewoon niet begrijp van alle behandelende artsen bij haar, is dat ze eerst afgelopen vrijdag zeggen en zelfs stelden dat ze hersendood was, het weekend niet meer zou halen, haar bewegingen slechts reflexen zijn en ze nu opeens nog wel 8 maanden kan volhouden!!! -:(-

Ben ik nu zo dom of is dit spelen met emoties. Als ze het niet weten, laat ze dat dan gewoon zeggen. :?

Een arts is natuurlijk ook maar een mens en kan ook niet alles met het blote oog zien. Ik weet verder natuurlijk ook niet hoe ze de conclusie hebben getrokken dat ze hersendood is? Maar het lijkt mij dat er nog iets van een scan oid gemaakt is? Mocht deze gemaakt zijn kan een arts zich natuurlijk nog vergissen, hoe ongelooflijk banketstaaf dat ook is. Maar ik vind de manier van alles naar buiten brengen echt heel appart gaan daar!
Een arts ziet zijn patiënt ook niet heel de dag en ziet dus ook niet altijd wanneer ze op dingen reageerd. Jullie zien haar heel de dag zegmaar en dus ook wanneer en waarop ze zou kunnen reageren!

God, lijkt wel of ik heel die arts aan het verdedigen ben := Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:34

Valencia2002 schreef:
Wij denken hetzelfde, maar anderzijds snap ik hen ook wel aangezien zij anders strafbaar bezig zijn, maar vind de wet vaak zo krom. Ze heeft alle slangen nl al losgetrokken.

Ff offtopic, ik ga nu zo voor je meten;)

De wet is heel krom :? Jah heeft ze zelf gedaan he ??

Bedankt voor het meten! Ben erg blij met zijn hoogte!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 09:24

Unbelievable, wie wil dit geloven???? :? Ik iig NIET, maar het is toch zo 8)7 8)
7 Ze komt vandaag thuis en ze vecht schijnbaar zooooo hard dat ze nu ja en nee kan schudden...

@LL: geeft niet, rationalistisch ben ik het absoluut met je eens, maar ik begrijp emotioneel gezien niet helemaal dat ze soms niet iets tactvoller reageren en ik vind van het weekend niet halen na een dag erop 8 maanden leven een verschil van dag en nacht, maar dat kan aan mij liggen :o?

Tja, de uitspraken daar vind ik redelijk absurd, maar ja ze zijn eraan gewend, omdat ze op zo'n afdeling werken???

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:30

Valencia2002 schreef:
Unbelievable, wie wil dit geloven???? :? Ik iig NIET, maar het is toch zo 8)7 8)
7 Ze komt vandaag thuis en ze vecht schijnbaar zooooo hard dat ze nu ja en nee kan schudden...

@LL: geeft niet, rationalistisch ben ik het absoluut met je eens, maar ik begrijp emotioneel gezien niet helemaal dat ze soms niet iets tactvoller reageren en ik vind van het weekend niet halen na een dag erop 8 maanden leven een verschil van dag en nacht, maar dat kan aan mij liggen :o?

Tja, de uitspraken daar vind ik redelijk absurd, maar ja ze zijn eraan gewend, omdat ze op zo'n afdeling werken???

Wat een sterke vrouw!!! _/-\o_

Ik snap je emoties heel goed. Je wilt natuurlijk het beste voor haar en artsen willen dat uiteraard ook, maar die denken op een andere manier.. "Als dat bed maar weer leeg komt" |o
Dat verschil is idd te groot om iets met zekerheid geconcludeerd te hebben :n erg slecht!

Redelijk absurt? Laat dat redelijk maar weg :x :=

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:59

Nou, we zijn nu vanaf haar komt naar het ziekenhuis met migraine 2 weken 4 dagen en een ochtend verder en ze kon de strijd niet meer aan en is gestikt. |( |( |( |( |( |( |(

Ik weet dat het voor haar beter is en dat ze op deze wijze niet meer lijdt en eindelijk rust heeft, maar daarom doet het niet minder verdriet.

Vanochtend had ik nog gesproken met een dochter en zou vanmiddag na mijn werk daar naartoe gaan. Had nog tegen iemand verteld dat ik best bang was dat zij zou overlijden wanneer ik daar net was, maar dat was niet eens meer nodig geweest. Ze is niet meer. |(

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:31

Heel veel sterkte met dit groot verlies!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 19:07

Dank je...het is allemaal veel te snel gegaan. Alleen de eerste halve week kon ze nog een beetje praten...daarna niet meer, dus dan gok je wat ze bedoelt

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:11

Heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:12

ja lastig is dat he, en ook wel heel frustrerend, ik heb dat met mijn schoonmoeder gehad, die had de non-hodgkin na 14 jaar weer terug in een hele agressieve vorm en heeft een week na de diagnose hiervan een beroerte gekregen, dus ook steeds slechter verstaanbaar door de beroerte maar ook doordat ze steeds zwakker werd

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:34

Och jeetje, dat is idd erg snel gegaan ;( ....
Ik wens je héél héél veel sterkte :(:) !