ze snappen op die leeftijd niet wie wel en niet je is
dus dan alle volwassen maar U dat is voor het kind veel beter te begrijpen
nu zeggen ze ook wel eens je tegen mij maar dat vind ik minder erg omdat ze nu echt wel snappen hoe het in elkaar steekt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dan het liefst waar zoveel mogelijk mensen bij zijn

vooral als ik niet lekker in mijn vel zit.
Vaak vooral humor, soms heeeel vermoeiend (vooral als je eigenlijk al 5 minuten geleden had moeten vertrekken, madam haar schoenen nog aan moet doen en eerst terugkomt met de mededeling dat ze haar sloffen netjes in de kast heeft gezet, en daarna met de mededeling dat er schoenen in haar kast staat die ze allang niet meer past, maar nog steeds op blote voeten
).
en we daarna weer verder kunnen. Gisteren de frustratie van een toverkrasblok waar ze niks in zag omdat ze te wijd kraste. Heeft een half uur gekost, maar daarna heb ik de hele avond geen kind meer aan haar gehad, en nu is het krasblok vol 
Rock schreef:Stickers it is!
En ja, mijn oudste is ook van het rekkenKaraktertje. Maar die heeft het er vooral ook moeilijk mee als ze zelf een scenario in haar hoofd heeft en de werkelijkheid wijkt daar vanaf. Dat kan ze gewoon écht niet handelen en dat is onderdeel van haar ADD.
Ik vind het dan ook best moeilijk om super streng te zijn bij mijn middelste, juist omdat we bij haar ook een zelfde iets vermoeden.

, meisje bij ons op school heeft dat ook en ook enorme driftbuien wanneer ze haar pillen niet neemt, ook word ze heel druk en gaat ze van allerlei rare dingen doen!
. Dus ik zou zeggen ook omdat je oudste dochter het ook heeft even laten testen! 
fenna1995 schreef:Ben je niet gewoon ongeschikt, Rock? Sorry, ik moet het even zeggen.
Ik denk nog steeds dat je grenzen moet trekken, en daar niet overheen moet gaan. Vaker samen dingen doen en je vooral niks aantrekken van haar gedrag.
).
Dan probeer ik zoveel mogelijk meteen om te schakelen naar negeren overigens 
*Brainless schreef:Het klinkt als mijn jongste dochter (nu 6 bijna 7 jaar).
Als ik haar op de gang zette trok ze de verwarming/kapstok van de muur... zo boos/gefrustreerd.
Bijten doet ze (gelukkig) niet meer, maar knijpen heeft ze nog wel eens een handje van.
Ze heeft een voorlopige diagnose van ADD, en ze krijgt extra hulp op school om zich te kunnen concentreren.
Gelukkig gaat het steeds beter (en ze slaapt sinds 1 jaar door, wat ook rust brengt).
Ik heb echt bewondering voor haar hoe zij het doet met die 2 rakkers! Ahtnamas schreef:Ik snap jouw opmerking niet helemaal?
Trouwens, was opvoeden maar zo makkelijk als het trekken van grenzen! Of probeer jij nooit de grenzen bij je ouders (je bent 15!) te overtreden, net even proberen om iets verder te gaan.
was ook maar als grapje bedoeld.
Ik vind het jammer dat ze willen wachten wat er op school gebeurd, moet zo'n kind dan éérst met alle problematiek school ervaren terwijl de ervaring met meds zoveel fijner kan zijn? Ik snap helaas steeds vaker de hulpverleners hier niet zo goed in..