ze snappen op die leeftijd niet wie wel en niet je is
dus dan alle volwassen maar U dat is voor het kind veel beter te begrijpen
nu zeggen ze ook wel eens je tegen mij maar dat vind ik minder erg omdat ze nu echt wel snappen hoe het in elkaar steekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rock schreef:Stickers it is!
En ja, mijn oudste is ook van het rekkenKaraktertje. Maar die heeft het er vooral ook moeilijk mee als ze zelf een scenario in haar hoofd heeft en de werkelijkheid wijkt daar vanaf. Dat kan ze gewoon écht niet handelen en dat is onderdeel van haar ADD.
Ik vind het dan ook best moeilijk om super streng te zijn bij mijn middelste, juist omdat we bij haar ook een zelfde iets vermoeden.
fenna1995 schreef:Ben je niet gewoon ongeschikt, Rock? Sorry, ik moet het even zeggen.
Ik denk nog steeds dat je grenzen moet trekken, en daar niet overheen moet gaan. Vaker samen dingen doen en je vooral niks aantrekken van haar gedrag.
Brainless schreef:Het klinkt als mijn jongste dochter (nu 6 bijna 7 jaar).
Als ik haar op de gang zette trok ze de verwarming/kapstok van de muur... zo boos/gefrustreerd.
Bijten doet ze (gelukkig) niet meer, maar knijpen heeft ze nog wel eens een handje van.
Ze heeft een voorlopige diagnose van ADD, en ze krijgt extra hulp op school om zich te kunnen concentreren.
Gelukkig gaat het steeds beter (en ze slaapt sinds 1 jaar door, wat ook rust brengt).
Ahtnamas schreef:Ik snap jouw opmerking niet helemaal?
Trouwens, was opvoeden maar zo makkelijk als het trekken van grenzen! Of probeer jij nooit de grenzen bij je ouders (je bent 15!) te overtreden, net even proberen om iets verder te gaan.