Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Boterfliegje schreef:Ik was gisteren op een wedstrijd. M'n vriend en ik zaten op de grond te kijken naar alles toen er ineens een bende 5/6 jarige kinderen bij ons kwam staan.
1 jongentje begon spontaan tegen m'n vriend z'n rug te schoppen! Ouders zien het en kijken gewoon weer weg? Verbaal kan je zo'n kind niks meer doen, ze zijn gewoon niet bang van volwassen mensen! We zijn dus gewoon 'weg gepest' door een jongentje van 6.
polly2 schreef:Boterfliegje schreef:Ik was gisteren op een wedstrijd. M'n vriend en ik zaten op de grond te kijken naar alles toen er ineens een bende 5/6 jarige kinderen bij ons kwam staan.
1 jongentje begon spontaan tegen m'n vriend z'n rug te schoppen! Ouders zien het en kijken gewoon weer weg? Verbaal kan je zo'n kind niks meer doen, ze zijn gewoon niet bang van volwassen mensen! We zijn dus gewoon 'weg gepest' door een jongentje van 6.
Je kunt de ouders aanspreken!
orienta schreef:@ polly2 als je daar problemen mee hebt ga ik daar niet uitgebreid in op een topic van iemand anders.
het laatste wat ik erover wil zeggen is dat een kind dat een hond zijn tanden los schopt geen andere benaming verdient
DjunDjun schreef:Inderdaad, knap van TS dat ze zich zo heeft ingehouden.
Sterkte met Boyke, ik hoop dat het bij twee losse tandjes blijft, een kind van 6 kan hard schoppen, heeft Boyke geen last van ribben o.i.d.?
Ik lees hier reacties over dat het kind wellicht een trauma heeft etc etc.
Toch vind het absoluut niet acceptabel dat het kind zich op deze wijze afreageert op een weerloos dier die ligt vastgebonden!?!
Lijkt mij toch een kwestie van opvoeding en ik denk dat ik de reactie van de ouders wel weet, 'doet ie anders nooit... '
polly2 schreef:orienta schreef:@ polly2 als je daar problemen mee hebt ga ik daar niet uitgebreid in op een topic van iemand anders.
het laatste wat ik erover wil zeggen is dat een kind dat een hond zijn tanden los schopt geen andere benaming verdient
Ik heb daar idd problemen mee. En ik ga daar wel op in, in een topic van iemand anders. Ik schrik daar oprecht van als mensen zo hard oordelen over een kind van 6.
Ik snap de boosheid van de TS. Was in mijn geval niet minder geweest. Ook ik was boos geworden op dat kind.
Maar als ik reacties lees van mensen die het niet persoonlijk hebben meegemaakt en die zo uithalen naar dat jongetje, dan bloedt mijn kinderhart.
In mijn ogen is dat net zo hard als wat het jongetje tegen de hond deed. Alleen is het verbaal schoppen op een forum.
Een dier is altijd onschuldig en kwetsbaar.
Maar een kind op die leeftijd ook. En het is lang niet altijd de opvoeding. Het is een signaal dat het kind heeft afgegeven. Een heel ernstig signaal. En ik hoop van ganse harte, voor het kind, dat de school dit signaal serieus oppakt.
Net zoals ik van ganser harte hoop dat het hondje van de TS er niks ernstigs aan over houdt en dat het met de tanden van de hond goed komt.
Door alleen zo hard te oordelen en te veroordelen jegens dit kind, zullen zulke dingen nooit veranderen. Ik vind het dus oprecht verdrietig dat zo'n kind dan als monster wordt beticht. Of dat direct de vinger richting de ouders wijst....zonder dat we hier van toeten noch blazen weten over de reden waarom dit kind deze vreselijke dingen deed.
Ikima schreef:Nou polly, ik denk dat je een beetje overdrijft en doordraaft. Voor een kind dat een hondje mishandelt vind ik het echt geen probleem als het een monster genoemd wordt.
Misschien dat mijn hondenhart bloedt als ik lees dat een hond mishandeld werd door een M..... van 6 jaar.
Ikima schreef:Nou polly, ik denk dat je een beetje overdrijft en doordraaft. Voor een kind dat een hondje mishandelt vind ik het echt geen probleem als het een monster genoemd wordt.
Misschien dat mijn hondenhart bloedt als ik lees dat een hond mishandeld werd door een M..... van 6 jaar.
orienta schreef:Ikima schreef:Nou polly, ik denk dat je een beetje overdrijft en doordraaft. Voor een kind dat een hondje mishandelt vind ik het echt geen probleem als het een monster genoemd wordt.
Hier sluit ik me bij aan.
Vergeet niet dat hij het hondje niet 1 schop heeft gegeven maar dat het beestje amper nog tanden heb.
Daarnaast mag het " zielige jongetje" 6 jaar zijn, hij weet heus wel wat hij doet