woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:44

Resptect dat je hem niet even de lucht in hebbt geschopt. Snap dat dat kindje waarschijnlijk een hele verkeerde opvoeding heeft gehad of een trauma/stoornis. Maar als ik dat mee zou maken had ik me waarschijnlijk niet in kunnen houden..

Hoop dat alles goed komt met Boyke! En dat ie ook geestelijk er niks aan over houd!

Ben idd wel benieuwd naar de reactie van de ouders..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:50

Wat een respect voor jou dat je je hebt ingehouden.
Mijn bloed kookt nu al vanaf een afstand denkend wt ik dat kind zou hebben aangedaan.

Een grondig gesprek met de ouders houden en de rekening op hen verhalen, desnoods een aaklacht.

Enne dat kind kan wel naar een psychiater getver.

Hoe is het nu met je hondje?
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 19-07-10 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:51

polly2 schreef:
orienta schreef:
Heftig hoor
Top TS dat je zo netjes bent gebleven.

Al iets van de ouders van het monster gehoord?

Uhmmm... |( |( |(

wat uhmm?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:54

Inderdaad, knap van TS dat ze zich zo heeft ingehouden.
Sterkte met Boyke, ik hoop dat het bij twee losse tandjes blijft, een kind van 6 kan hard schoppen, heeft Boyke geen last van ribben o.i.d.?

Ik lees hier reacties over dat het kind wellicht een trauma heeft etc etc.
Toch vind het absoluut niet acceptabel dat het kind zich op deze wijze afreageert op een weerloos dier die ligt vastgebonden!?!

Lijkt mij toch een kwestie van opvoeding en ik denk dat ik de reactie van de ouders wel weet, 'doet ie anders nooit... '

haflingertje

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:55

Wat afschuwelijk!!!
Ik hoop dat je hondje er helemaal bovenop komt..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:58

@ Orienta.... dat jij een kind een monster noemt, maakt dat ik uhmmmm zeg en heel verdrietig word.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:59

Ik was gisteren op een wedstrijd. M'n vriend en ik zaten op de grond te kijken naar alles toen er ineens een bende 5/6 jarige kinderen bij ons kwam staan.
1 jongentje begon spontaan tegen m'n vriend z'n rug te schoppen! Ouders zien het en kijken gewoon weer weg? Verbaal kan je zo'n kind niks meer doen, ze zijn gewoon niet bang van volwassen mensen! We zijn dus gewoon 'weg gepest' door een jongentje van 6.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:59

:oo
Ik zou ook woedend geweest zijn!
Ik hoop dat het goed gaat met je hondje

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:00

@ polly2 als je daar problemen mee hebt ga ik daar niet uitgebreid in op een topic van iemand anders.

het laatste wat ik erover wil zeggen is dat een kind dat een hond zijn tanden los schopt geen andere benaming verdient

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:01

Boterfliegje schreef:
Ik was gisteren op een wedstrijd. M'n vriend en ik zaten op de grond te kijken naar alles toen er ineens een bende 5/6 jarige kinderen bij ons kwam staan.
1 jongentje begon spontaan tegen m'n vriend z'n rug te schoppen! Ouders zien het en kijken gewoon weer weg? Verbaal kan je zo'n kind niks meer doen, ze zijn gewoon niet bang van volwassen mensen! We zijn dus gewoon 'weg gepest' door een jongentje van 6.

Je kunt de ouders aanspreken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:01

Verschrikkelijk... TS: heel knap dat je alleen bent gaan schreeuwen. Ik word zelden agressief, maar bij dierenmishandeling weet ik me waarschijnlijk niet te beheersen.

En liefde voor dieren is iets waar een kind wel mee opgevoed wordt of niet mee opgevoed wordt..

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:03

ik vind het knap dat je het zo hebt opgelost ...ik denk niet dat ik dat zou kunnen mijn handen kriebelen hier achter de computer
kind heeft duidelijk totaal geen opvoeding gehad :(
hoop dat het goed komt met je hondje en je de schade kan verhalen

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:05

polly2 schreef:
Boterfliegje schreef:

Je kunt de ouders aanspreken!

heb ik gedaan. Ze hadden gewoon geen gezag over de jongen en hij bleef telkens weer terug komen.
We zijn gewoon weg gegaan voor de jongen zijn veiligheid ;)

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:06

volgens mij kan je daar iets van aangifte van doen gezien de ernst ervan als ik het goed heb neemt jeugdzorg dan contact op met betreffende ouders vanwege gedragsproblemen bij hun kind

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:12

orienta schreef:
@ polly2 als je daar problemen mee hebt ga ik daar niet uitgebreid in op een topic van iemand anders.

het laatste wat ik erover wil zeggen is dat een kind dat een hond zijn tanden los schopt geen andere benaming verdient

Ik heb daar idd problemen mee. En ik ga daar wel op in, in een topic van iemand anders. Ik schrik daar oprecht van als mensen zo hard oordelen over een kind van 6.
Ik snap de boosheid van de TS. Was in mijn geval niet minder geweest. Ook ik was boos geworden op dat kind.
Maar als ik reacties lees van mensen die het niet persoonlijk hebben meegemaakt en die zo uithalen naar dat jongetje, dan bloedt mijn kinderhart.
In mijn ogen is dat net zo hard als wat het jongetje tegen de hond deed. Alleen is het verbaal schoppen op een forum.
Een dier is altijd onschuldig en kwetsbaar.
Maar een kind op die leeftijd ook. En het is lang niet altijd de opvoeding. Het is een signaal dat het kind heeft afgegeven. Een heel ernstig signaal. En ik hoop van ganse harte, voor het kind, dat de school dit signaal serieus oppakt.
Net zoals ik van ganser harte hoop dat het hondje van de TS er niks ernstigs aan over houdt en dat het met de tanden van de hond goed komt.

Door alleen zo hard te oordelen en te veroordelen jegens dit kind, zullen zulke dingen nooit veranderen. Ik vind het dus oprecht verdrietig dat zo'n kind dan als monster wordt beticht. Of dat direct de vinger richting de ouders wijst....zonder dat we hier van toeten noch blazen weten over de reden waarom dit kind deze vreselijke dingen deed.

EllyC

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:14

Ik zou ook even de wijkagent erbij halen.
Die weet dan wel welke instanties er verder ingeroepen kunnen worden om het jongetje te helpen zijn losse draadjes weer aan elkaar te knopen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:16

Nou polly, ik denk dat je een beetje overdrijft en doordraaft. Voor een kind dat een hondje mishandelt vind ik het echt geen probleem als het een monster genoemd wordt.
Misschien dat mijn hondenhart bloedt als ik lees dat een hond mishandeld werd door een M..... van 6 jaar.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:17

jury schreef:
Ik zou ook even de wijkagent erbij halen.
Die weet dan wel welke instanties er verder ingeroepen kunnen worden om het jongetje te helpen zijn losse draadjes weer aan elkaar te knopen.

Dat vind ik een hele goede tip

Wamhorse

Jemig dat is een ziek verhaal, psychopaatje in spe dus.... BRRRRR toch altijd wel beangstigend dat zelfs kinderen al zo jong zo ziek in hun hoofd zijn. Een andere benaming zou ik er niet aan willen geven. Ziek!! Geef Boyke maar een knuffel. Hopen dat hij er gauw geen last meer van heeft.

daniella74

DjunDjun schreef:
Inderdaad, knap van TS dat ze zich zo heeft ingehouden.
Sterkte met Boyke, ik hoop dat het bij twee losse tandjes blijft, een kind van 6 kan hard schoppen, heeft Boyke geen last van ribben o.i.d.?

Ik lees hier reacties over dat het kind wellicht een trauma heeft etc etc.
Toch vind het absoluut niet acceptabel dat het kind zich op deze wijze afreageert op een weerloos dier die ligt vastgebonden!?!

Lijkt mij toch een kwestie van opvoeding en ik denk dat ik de reactie van de ouders wel weet, 'doet ie anders nooit... '

Ik denk dat de kans dat dit kind ergens een kronkeltje heeft en/of weinig tot geen opvoeding krijgt van de ouders vele malen groter is dan de kans op een trauma door misbruik etc. Het is denk ik typerend voor de huidige tijd dat overal en altijd een excuus voor wordt gezocht als een kind (of een volwassenen) zich misdraagt i.pv. dat er maatregelen genomen worden en sancties volgen. Het zou voor vele kinderen beter zijn als zij eens wat strenger aangepakt zouden worden door hun ouders zodat zij opgroeien tot evenwichtige volwassenen met normale normen en waarden en niet door allerlei alternatieve personen zouden worden verdedigd. Kinderen hebben nog niet het vermogen om de gevolgen van hun acties te overzien en daar mogen zij best een stuk in gecorrigeerd worden, of het nu een kind van 6 is dat een hond schopt of een kind van 6 dat zijn pony te lijf gaat of iemand in zijn rug schopt.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 19-07-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:18

Mijn hemel zeg, ik denk niet dat ik me zo had kunnen inhouden. Heb zelf eens een jongetje van een jaar of 8 van de fiets getrokken omdat hij mijn hond wou schoppen, hoe 'zielig' zo'n snert kind ook mag zijn van mijn hond blijf je af. Ik krijg uit de reacties hier een beetje het idee dat je dat joch een knuffel had moeten geven en de kinderbescherming had moeten bellen. Het is niet aan de TS om het joch een arm om de schouder te leggen, dat moet de school en diens ouders oplossen. Van mij had ie een rood oor over gehouden.. is hij helemaal van de pot gesodeflikkert.

Laat ons weten hoe het met de hond is! en geef hem een koekje namens mijn honden.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:18

polly2 schreef:
orienta schreef:

Ik heb daar idd problemen mee. En ik ga daar wel op in, in een topic van iemand anders. Ik schrik daar oprecht van als mensen zo hard oordelen over een kind van 6.
Ik snap de boosheid van de TS. Was in mijn geval niet minder geweest. Ook ik was boos geworden op dat kind.
Maar als ik reacties lees van mensen die het niet persoonlijk hebben meegemaakt en die zo uithalen naar dat jongetje, dan bloedt mijn kinderhart.
In mijn ogen is dat net zo hard als wat het jongetje tegen de hond deed. Alleen is het verbaal schoppen op een forum.
Een dier is altijd onschuldig en kwetsbaar.
Maar een kind op die leeftijd ook. En het is lang niet altijd de opvoeding. Het is een signaal dat het kind heeft afgegeven. Een heel ernstig signaal. En ik hoop van ganse harte, voor het kind, dat de school dit signaal serieus oppakt.
Net zoals ik van ganser harte hoop dat het hondje van de TS er niks ernstigs aan over houdt en dat het met de tanden van de hond goed komt.

Door alleen zo hard te oordelen en te veroordelen jegens dit kind, zullen zulke dingen nooit veranderen. Ik vind het dus oprecht verdrietig dat zo'n kind dan als monster wordt beticht. Of dat direct de vinger richting de ouders wijst....zonder dat we hier van toeten noch blazen weten over de reden waarom dit kind deze vreselijke dingen deed.

Totaal niet mee eens, een kind op die leeftijd heeft wel degelijk besef over goed en kwaad.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:19

Ikima schreef:
Nou polly, ik denk dat je een beetje overdrijft en doordraaft. Voor een kind dat een hondje mishandelt vind ik het echt geen probleem als het een monster genoemd wordt.
Misschien dat mijn hondenhart bloedt als ik lees dat een hond mishandeld werd door een M..... van 6 jaar.

Hier sluit ik me bij aan.
Vergeet niet dat hij het hondje niet 1 schop heeft gegeven maar dat het beestje amper nog tanden heb.
Daarnaast mag het " zielige jongetje" 6 jaar zijn, hij weet heus wel wat hij doet

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:20

Ikima schreef:

En ik vind dat mensen doordraven als ze een kind zo betitelen.

Een hond en een kind...zijn voor mij gelijk wat kwetsbaarheid en zorg betreft.
Ik ben een echte dierenvriend en vind het dan ook vreselijk als dieren iets aangedaan wordt. Maar als een kind de dader is, gaat mijn hart net zo goed uit naar dat kind.
Als de dader daarentegen een volwassene is....dan hoor je mij niet.
Ik vind hetdan ook bizar dat de volwassenen die in de buurt stonden niks hebben gedaan....daar vind ik eerder iets lelijks van....gewoon staan toe kijken en zeggen: Tja...het is ook een raar kind...
Dat gaat er bij mij niet in...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:21

orienta schreef:
Ikima schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Vergeet niet dat hij het hondje niet 1 schop heeft gegeven maar dat het beestje amper nog tanden heb.
Daarnaast mag het " zielige jongetje" 6 jaar zijn, hij weet heus wel wat hij doet

Dat vind jij...vanuit je volwassen perspectief. Maar is dat ook werkelijk zo?
En de hond heeft twee losse tanden....dus de rest van zijn gebit zit er nog in. Niet dat het dat minder erg maakt....maar wie overdrijft er nou?