Wij zijn echt arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Princess_ schreef:Indd.. Als er nu in huis wat kapot gaat ofzo ben ik de sjaak
Barmat schreef:Diva schreef:Wellicht kunnen de bedrijven die incasseren later incasseren?
Ik heb pas al m'n 'automatische-incasso-bedrijven' aangeschreven of ze op de 28e kunnen incasseren omdat dat handiger uitkomt met de storting van m'n salaris. Nergens een probleem, en nu loopt het fijn, een paar dagen na ontvangst salaris worden de vaste lasten afgeschreven.
Klopt, dat heb ik ook, het meeste wordt ook rond die tijd afgeschreven. Maar... en nu komt het: Ik woon in DLD en omdat ik ook Duitse vaste lasten heb, zorg ik altijd dat er netjes geld naar onze Duitse rekening wordt overgeboekt. (Het is soms niet heel handig) Dat heb ik zelf ingesteld met een automatische incassso die ik op de 15e heb staan, snap je? Nu gaat ie dat waarschijnlijk missen omdat mijn WIA er niet bij zal zijn op die datum, en dan krijg ik eerst bericht van de bank: "wij konden uw incassie niet uitvoeren bla bla bla" en vervolgens moet ik mijn hele handel handmatig gaan overmaken. Dat is 1.) extra werk en 2.) duurt ook DAT weer 5 werkdagen, waardoor ik het risico loop dat DAAR de automatische incasso's niet op tijd kunnen worden geboekt en aaaaarghghghgh!!!
you snap wat ik bedoel?
Zou ik zéker weten dat het er de 15e niet op staat, dan zou ik nú al handmatig van mijn spaarrekening gaan overboeken, maar straks zit ik dingen dubbel te doen en daar zit ik ook niet op te wachten
Hee! Ik heb een leuke slogan: UWV- makkelijk maken wij het u niet, en leuk al helemaal niet!
phormicola schreef:ik ben 80 tot 100% afgekeurd.
Nou, mijn man komt uit Amerika en net toen we zijn werk en leefvergunning gingen verlengen kregen we grote problemen met huisvesting, binnen een half jaar moesten we 7 keer verhuizen omdat we telkens belazerd werden. En nu zitten we in de knoop met de immigratiedienst. Hij kan dus niet werken en heeft geen enkel recht op wat dan ook. Daar zitten we dan...
Barmat schreef:kehdra schreef:Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is
En dat je bank dan nog 1-2 dagen verwerkingstijd nodig heeft, vergeet je voor het gemak dan nog maar even.... een betaaldag is niet hetzelfde als een "staat op je bankrekening bijgeschreven" dag.
Gecondoleerd dat je er werkt trouwens(Dat is serieus een grapje hoor, heb er zelf jaren gewerkt tot ze me buitenstampten wegens "reorganisatie en inkrimping van het personeel" De marmeren pleepotten op het hoofdkantoor waren belangrijker
)
Citaat:Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is
En dat je bank dan nog 1-2 dagen verwerkingstijd nodig heeft, vergeet je voor het gemak dan nog maar even.... een betaaldag is niet hetzelfde als een "staat op je bankrekening bijgeschreven" dag.
Gecondoleerd dat je er werkt trouwens(Dat is serieus een grapje hoor, heb er zelf jaren gewerkt tot ze me buitenstampten wegens "reorganisatie en inkrimping van het personeel" De marmeren pleepotten op het hoofdkantoor waren belangrijker
)
Nee, de uitkering MOET tussen de 10e en de 15e op de rekening staan. Er word dus rekening gehouden met de verwerkingstijd van de banken. Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010? Het UWV houdt zelfs rekening met de weekenden. Valt de 15e op een zaterdag of een zondag, dan wordt het gewoon ruim voor het weekend overgemaakt.
Het is heel vervelend, ik kan je situatie begrijpen. Maar het is nog maar anderhalve dag, dat moet toch te doen zijn. Als het van die twee dagen af moet hangen doe je toch iets verkeerd.
En Barmat, wij eten niet gratis is de kantines hoor. En al was dat zo, dan nog ga ik buiten de deur eten
Girlgamer schreef:Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010?
Lalidan schreef:Girlgamer schreef:Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010?
De ING rekeningen die van de postbank komen. Die hebben nog steeds 1 tot 2 werkdagen nodig om iets van of naar een gewone bankrekening te krijgen. Evenals dat je bij hun inderdaad 1 tot 2 dagen nodig hebt voor je spaargeld van je ene rekening op de andere staat....
Ik baal nog altijd dat het UWV vond dat ik net ná mijn studie arbeidsongeschikt ben geworden waardoor ik nu hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven in de bijstand vast zit, maar als ik dit lees weet ik niet hoe erg ik dat moet vinden....
overigens, voor de mensen die dingen hebben die stuk gaan: De meeste gemeenten hebben witgoedregelingen waar mensen met een laag inkomen voor in aanmerking komen voor vervanging van dingen als koelkast, wasmachine etc.