Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:04

door omstandigheden leef ik dus van de Wajong SAMEN met m'n man (geen inkomen).

Wij zijn echt arm :o

Princess_

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:04

Dan heb je het indd redelijk bar :\ Weet niet hoe oud je/u bent, maar het zal geen vetpot zijn :n

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:06

Princess_ schreef:
Minimum is alsnog bar weinig ;) Daar bouw je geen reserves van op. Iig mij lukt dat niet, vooral niet nu ik op mijzelf woon.

Dat bedoel ik, je loopt constant op je tenen. Er hoeft maar iets te gebeuren en je bent de banketstaaf

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:07

Indd.. Als er nu in huis wat kapot gaat ofzo ben ik de sjaak :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:09

ik krijg 902 euro per maand, ben 25. We hopen ook snel uit deze rotsituatie te komen :j Al zitten we er al een jaar in en begin ik de hoop een beetje te verliezen. Maar we bikkelen gewoon door :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:10

:\ Krijg je zo weinig? Hoeveel ben je afgekeurd als ik vragen mag? Ik ben 22 en ik krijg een kleine 100 minder :\

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:11

Dat is echt weinig... en dan bedoel ik dus - krijg je dan ineens je uitkering een paar dagen later - dan weet je gewoon niet hoe je het zoeken moet.
Ik heb nog het geluk dat mijn man verdient, ook al heeft hij geen geweldig inkomen. Maar zonder dát dan zouden we idd de sjaak zijn als er iets kapot zou gaan. Nu kunnen we nog wat sparen e.d. Maar dan moeten er geen grapjes gebeuren als later betalen, want dan moet je tóch steeds iets van je rekening weer snoepen en dat vind ik ook echt zonde, want je spaart ergens voor, en dat is meestal niet voor eten bedoeld.....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:12

Princess_ schreef:
Indd.. Als er nu in huis wat kapot gaat ofzo ben ik de sjaak :+

Ik ben het al ;) Loop ook al ruim 9 weken achter de belasting aan daar heb ik nog flink wat van tegoed, en daar zijn ze nog veel erger dan het UWV. Na 6 terugbel verzoeken heb ik nog steeds geen contact gehad _-:( De ergste opmerking was nog : Maar mevouw u krijgt wel rente over deze periode |o Nou daar schiet ik wat mee op.
Phormicola, hoezo heeft hij geen recht hij kan toch bijstand aanvragen?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:14

Barmat schreef:
Diva schreef:
Wellicht kunnen de bedrijven die incasseren later incasseren?
Ik heb pas al m'n 'automatische-incasso-bedrijven' aangeschreven of ze op de 28e kunnen incasseren omdat dat handiger uitkomt met de storting van m'n salaris. Nergens een probleem, en nu loopt het fijn, een paar dagen na ontvangst salaris worden de vaste lasten afgeschreven.

Klopt, dat heb ik ook, het meeste wordt ook rond die tijd afgeschreven. Maar... en nu komt het: Ik woon in DLD en omdat ik ook Duitse vaste lasten heb, zorg ik altijd dat er netjes geld naar onze Duitse rekening wordt overgeboekt. (Het is soms niet heel handig :P ) Dat heb ik zelf ingesteld met een automatische incassso die ik op de 15e heb staan, snap je? Nu gaat ie dat waarschijnlijk missen omdat mijn WIA er niet bij zal zijn op die datum, en dan krijg ik eerst bericht van de bank: "wij konden uw incassie niet uitvoeren bla bla bla" en vervolgens moet ik mijn hele handel handmatig gaan overmaken. Dat is 1.) extra werk en 2.) duurt ook DAT weer 5 werkdagen, waardoor ik het risico loop dat DAAR de automatische incasso's niet op tijd kunnen worden geboekt en aaaaarghghghgh!!!
you snap wat ik bedoel?

Zou ik zéker weten dat het er de 15e niet op staat, dan zou ik nú al handmatig van mijn spaarrekening gaan overboeken, maar straks zit ik dingen dubbel te doen en daar zit ik ook niet op te wachten :P

Hee! Ik heb een leuke slogan: UWV- makkelijk maken wij het u niet, en leuk al helemaal niet! _O-

Ik snappem, doe ik zelf ook zo (maar dan met een extra NL rekening). Salaris wordt gestort op rekening 1 -> ik heb zelf een aut.overboeking ingesteld naar rekening 2 voor de vaste lasten -> vaste lasten worden geincasseerd van rekening 2.
Nu heb ik mijn eigen automatische overboeking veranderd naar een iets latere datum (waarop mijn loon er sowieso is) en de vaste-lasten-bedrijven van rond die datum gevraagd het een paar dagen later te incasseren. Dan gaat het altijd goed en hangt het niet op een dagje.

[edit; maar alsnog is het heel vervelend hoor... het lijkt me verschrikkelijk om in geldnood te zitten]
Laatst bijgewerkt door Diva op 13-07-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:15

ik ben 80 tot 100% afgekeurd.

Nou, mijn man komt uit Amerika en net toen we zijn werk en leefvergunning gingen verlengen kregen we grote problemen met huisvesting, binnen een half jaar moesten we 7 keer verhuizen omdat we telkens belazerd werden. En nu zitten we in de knoop met de immigratiedienst. Hij kan dus niet werken en heeft geen enkel recht op wat dan ook. Daar zitten we dan...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:16

Gaat de uitkering maar zo weinig omhoog dan :\ Tot nu toe ging ik elk jaar ong. 100 euro omhoog. Leuke vooruitzichten dus :n Ahum...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:16

phormicola schreef:
ik ben 80 tot 100% afgekeurd.

Nou, mijn man komt uit Amerika en net toen we zijn werk en leefvergunning gingen verlengen kregen we grote problemen met huisvesting, binnen een half jaar moesten we 7 keer verhuizen omdat we telkens belazerd werden. En nu zitten we in de knoop met de immigratiedienst. Hij kan dus niet werken en heeft geen enkel recht op wat dan ook. Daar zitten we dan...

Oeps! Das inderdaad klote! Ik ga je even pb-en!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:17

nee hoor, na je 24e blijft het stabiel volgens mij. Ik zal even voor je opletten want ik word eind deze maand 25 dus in augustus zien we wel of de uitkering nog steeds elk jaar omhoog gaat :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:20

Ja doe maar opletten :P Zou flink balen zijn iig.

loulou87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:22

Hallo,

Ik was ook al verbaast dat ik nog niet mijn uitkering gekregen heb! Pfff altijd lastig, want bij mij kwam het altijd de 12de! Ik kijk er elke maand toch wel weer naar uit dat er geld wordt gestort, leef niet echt krap, want vriendlief snapt het dat ik niet zomaar ff een keer lekker uit eten kan. dus betaald hij het, toch is het vervelend! Je wilt niet afhankelijk worden van anderen! Als ik op mezelf zou wonen helemaal alleen, zo ik het echt niet redden met het geld wat ik krijg, gelukkig krijgen we in iedergeval wat, maar een vet pot is het zeker niet!

Succes iedereen en hopen dat we eens wat betere tijden krijgt, want ik vind we vragen er niet om dat we gedeeltelijk of helemaal afgekeurd te zijn! wou veel liever lekker werken, lekker met de paarden bezig te zijn, en geen beperking hebben! Ik vind dat je wel een beetje in een bepaald hoekje word gedrukt als je een uitkering krijgt!.

Succes en we hopen op beter

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:23

Dat blijft hetzelfde, het is gelijk gezet aan de stijging van minimum loon en dat is tot je 24ste.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:26

Barmat schreef:
kehdra schreef:
Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is ;)

En dat je bank dan nog 1-2 dagen verwerkingstijd nodig heeft, vergeet je voor het gemak dan nog maar even.... een betaaldag is niet hetzelfde als een "staat op je bankrekening bijgeschreven" dag.

Gecondoleerd dat je er werkt trouwens :D (Dat is serieus een grapje hoor, heb er zelf jaren gewerkt tot ze me buitenstampten wegens "reorganisatie en inkrimping van het personeel" De marmeren pleepotten op het hoofdkantoor waren belangrijker _O- )

Nee, de uitkering MOET tussen de 10e en de 15e op de rekening staan. Er word dus rekening gehouden met de verwerkingstijd van de banken. Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010? Het UWV houdt zelfs rekening met de weekenden. Valt de 15e op een zaterdag of een zondag, dan wordt het gewoon ruim voor het weekend overgemaakt.

Het is heel vervelend, ik kan je situatie begrijpen. Maar het is nog maar anderhalve dag, dat moet toch te doen zijn. Als het van die twee dagen af moet hangen doe je toch iets verkeerd.

En Barmat, wij eten niet gratis is de kantines hoor. En al was dat zo, dan nog ga ik buiten de deur eten :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:29

Ik lees al een tijdje mee met dit topic. Ik wil even zeggen dat ik heel veel respect voor de mensen in dit topic heb en hoe jullie de eindjes bij elkaar knopen! Ik snap dat met zo'n bedrag een vertraging van 1 of 2 dagen funest kan zijn en je inderdaad geen reserves kan opbouwen!

Ragnaa, ik wilde voorstellen of je bij wilde komen eten, maar je woont wel erg ver weg -O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:31

Citaat:
Wajong word uitbetaald tussen de tiende en de vijftiende.
Wanneer het de 15e nog niet op je rekening staat moet je even bellen, 0900 9294.
Of het op internet staat weet ik niet, maar ik werk bij t UWV en weet dat het zo is ;)

En dat je bank dan nog 1-2 dagen verwerkingstijd nodig heeft, vergeet je voor het gemak dan nog maar even.... een betaaldag is niet hetzelfde als een "staat op je bankrekening bijgeschreven" dag.

Gecondoleerd dat je er werkt trouwens :D (Dat is serieus een grapje hoor, heb er zelf jaren gewerkt tot ze me buitenstampten wegens "reorganisatie en inkrimping van het personeel" De marmeren pleepotten op het hoofdkantoor waren belangrijker _O- )

Nee, de uitkering MOET tussen de 10e en de 15e op de rekening staan. Er word dus rekening gehouden met de verwerkingstijd van de banken. Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010? Het UWV houdt zelfs rekening met de weekenden. Valt de 15e op een zaterdag of een zondag, dan wordt het gewoon ruim voor het weekend overgemaakt.

Het is heel vervelend, ik kan je situatie begrijpen. Maar het is nog maar anderhalve dag, dat moet toch te doen zijn. Als het van die twee dagen af moet hangen doe je toch iets verkeerd.

En Barmat, wij eten niet gratis is de kantines hoor. En al was dat zo, dan nog ga ik buiten de deur eten :+

Jij werkt er zeker......... Het is altijd zoooo makkelijk commentaar te geven maar ik geef het je te doen hoor. Ja ze zijn niet onmenselijk maar het kan ALTIJD BETER. Zo heb ik al meerdere keren aangeven dat als de wekelikse storting wordt veranderd dat ze dan een brief moeten sturen. Het blijft dus een verrassing. Vaak gaat het goed soms niet en dan ben je de sjaak!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:34

tsja ik ga dr altijd van uit dat het de 15e gestord word ( WIA). Als het de 13e komt , prima, maar zo weet ik zeker dat ik niet in de knoop kom.

UVW ben ik niet zulke hele goeie vriendjes mee sinds afgelopen jaar.
# jaar zat ik al in de ZW/Wia, keihard geknokt om weer aan het werk te kunnen en toen hebben ze me een jaar laten wachten op een akkoord voor een IRO. Bleek uiteindelijk dat ze mijn dossier kwijt waren geraakt. Daarvoor was het nog dat het langzaam ging omdat er reorganisatie was.

Ik snap dat niet. Je hoort zoveel dat mensen aan het werk gezet worden die er niet klaar voor zijn. En dan heb je mensen die er keihard voor knokken omdat ze niet in de WIA willen en dan word je op zo'n manier tegengewerkt, tsja... Ik vraag me wel eens af of alles wel duidelijk is bij hunzelf in de organisatie wat ze willen :+

Maar goed , de 15e zal ik mn uitkering wel weer krijgen, meeste vaste lasten gaan er bij mij op de 1e eruit dus ik zit niet met zo'n groot probleem op het moment.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:36

Girlgamer schreef:
Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010?

De ING rekeningen die van de postbank komen. Die hebben nog steeds 1 tot 2 werkdagen nodig om iets van of naar een gewone bankrekening te krijgen. Evenals dat je bij hun inderdaad 1 tot 2 dagen nodig hebt voor je spaargeld van je ene rekening op de andere staat....

Ik baal nog altijd dat het UWV vond dat ik net ná mijn studie arbeidsongeschikt ben geworden waardoor ik nu hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven in de bijstand vast zit, maar als ik dit lees weet ik niet hoe erg ik dat moet vinden....

overigens, voor de mensen die dingen hebben die stuk gaan: De meeste gemeenten hebben witgoedregelingen waar mensen met een laag inkomen voor in aanmerking komen voor vervanging van dingen als koelkast, wasmachine etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:36

die een of twee dagen kunnen ind erg belangrijk zijn, wij hebben hier ook weleens 2 dagen NIET gegeten hoor. Het zal je maar gebeuren.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:37

Lalidan schreef:
Girlgamer schreef:
Welke bank heeft trouwens 2 of meer dagen nodig anno 2010?

De ING rekeningen die van de postbank komen. Die hebben nog steeds 1 tot 2 werkdagen nodig om iets van of naar een gewone bankrekening te krijgen. Evenals dat je bij hun inderdaad 1 tot 2 dagen nodig hebt voor je spaargeld van je ene rekening op de andere staat....

Ik baal nog altijd dat het UWV vond dat ik net ná mijn studie arbeidsongeschikt ben geworden waardoor ik nu hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven in de bijstand vast zit, maar als ik dit lees weet ik niet hoe erg ik dat moet vinden....

overigens, voor de mensen die dingen hebben die stuk gaan: De meeste gemeenten hebben witgoedregelingen waar mensen met een laag inkomen voor in aanmerking komen voor vervanging van dingen als koelkast, wasmachine etc.

Dat is bij mij dus niet, bij mij gaat dat direct ;) Plus heb mn uitkering altijd nog de 14e gehad/.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:40

Klopt chocobroodje, er worden fouten gemaakt. Er wordt altijd druk gewerkt om het zo beperkt mogelijk te houden. 100% is het streven maar feitelijk gezien onhaalbaar. Zeker is het geval van UWV gezien zijn omvang. Het is balen en niet goed te praten. Maar de medewerkers balen er dan ook van. Die gaan op het einde van de dag wel naar huis en laten die zorgen varen in tegenstelling tot de gedupeerde.
Wel ben ik van mening dat je zelf ook het een en ander kunt doen zodat je niet dood gaat (beetje overdreven maar weet even geen ander woord) als je uitkering 2 dagen later komt. Er is altijd een weg, zelfs in het phormicola's geval.
Het is niet makkelijk praten omdat ik er misschien lekker bij zit. Ik moet ook knokken als ik iets wil bereiken.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 13-07-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:41

Ik ga ook niet dood als de uitkering 2 dagen later komt, moet er alleen 2 afspraken voor afzeggen := Rekeningen gaan bij mij vanaf de 20e eraf dus dat is wel handig.