Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:44

mnaaaah.......... studenten doen niet echt veel onder aan polen hoor :D :D :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:45

russel schreef:
TS, kan je je flat niet verhuren aan 4 studenten? Er is zoveel woningnood onder studenten. Dochter van mijn collega woont nl in een flat met 3 meiden. Niks geen orgies, ze woont er al 4 jaar...

Fijn dat je dat er toch even bij zet voor de duidelijkheid _O- _O-

Discussie over nationaliteiten lijkt me ook niet erg handig hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:45

Och, dat is maar een kleine groep. Ken meer studenten die normaal zijn dan die zuipverwende padjakkers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:48

russel schreef:
Ayasha schreef:
Wat is er eigenlijk mis met Polen russel? :+

Gaan we die discussie weer krijgen? Vind je het erg als ik er geen antwoord op geef en mensen gewoon het zelf adhv praktijkvoorbeelden uit hun omgeving laten invullen?

TS, kan je je flat niet verhuren aan 4 studenten? Er is zoveel woningnood onder studenten. Dochter van mijn collega woont nl in een flat met 3 meiden. Niks geen orgies, ze woont er al 4 jaar...

Joh ik vroeg het gewoon :? Maar laat maar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:49

Ja dat weet ik met jouw :D ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:50

Wat is dat nu weer voor reactie?
Als je niet wil uitleggen wat je bedoelt, zeg het dan ook niet. Ik snap gewoon niet wat er mis is met Polen. Niet meer of minder. Gezien ik niet in Nederland woon ken ik de problematiek daar ook niet. Maar goed, ik zal gewoon helemaal niet meer op je reageren. :?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:52

Kom op jongens, doe dit via de Pb ;) Heeft Ts niks aan. Ik kan helaas ook niet helpen, kan je alleen maar sterkte wensen, en ik hoop dat het allemaal op z'n pootjes terrecht komt!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:55

Ik wilde je ook de tip geven om je flat (tijdelijk) te verhuren. Ik werk zelf in de verhuur, vooral met expats.

Als je zorgt voor stoffering en/of meubilering kan je er misschien wel een goede prijs voor krijgen... Misschien kan je met je makelaar overleggen of zij ook aan verhuur doen en tegelijker tijd je woning in de verkoop houden. Het komt momenteel heel veel voor dat mensen hun huis welke niet verkocht raakt, aanbieden voor de (tijdelijke) verhuur. Overleg dit wel met je hypotheekverstrekker, want je kan er best gedoe mee krijgen. Ik zou trouwens absoluut je huis niet aan polen o.i.d. verhuren, tenminste als je wilt dat je huis representatief blijft voor de verkoop en je niet het risico wil lopen je huis als een bouwval terug te krijgen.. Buiten dat is het voor jou het handigste om je huis tijdelijk te verhuren, tegelijker tijd te koop te laten staan en hier goede afspraken mee maken met de huurder. Mijn ervaring is dat er veel expats zijn die tijdelijk een leuk appartement zoeken waar ze doordeweeks wonen i.v.m. werk in Nederland en in de weekenden naar 'huis' gaan. Je zou bijv. een contract kunnen aangaan voor een half jaar/jaar en afspreken dat de makelaar bezichtigen mag doen met geïnteresseerden. Als je dan al een bod krijgt en je huis verkoopt gaan er echt wel maanden overheen eer dat de verkoop rond is. Het is dan wel belangrijk dat je een goed 'dicht' contract hebt zodat de huurders er wel echt uit gaan.. Verhuur niet zomaar je huis, want huurders hebben hier een hele goede huurbescherming..

Mocht je meer info willen, kan je me pb sturen, ik wil je graag helpen met advies als je hier serieus over wil nadenken. Succes!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 07:33

het grote probleem is dat de mensen die wel interesse hebben in een appartement geen hypotheek kunnen krijgen.

Zelfs 40.000 pj is dus niet voldoende voor een hypotheek op jouw appartement! En als er voor 159000 ook huizen te koop staan gaan die eerder van de hand omdat je dan 2 verdiener zal zijn en wellicht aan kinderen denkt.
Verhuren lijkt op dit moment de enige oplossing.

Waarom staat er trouwens allemaal( te veel) meubels op die foto's? Iedere makelaar weet toch dat je ruimte moet verkopen op funda?

Als je meubelen te koop zijn kunnen ze beter op marktplaats.

Begin dus met nieuwe foto's te (laten) maken en een styling in de flat te maken, aanbiedingen heb je al binnen dankzij je topic!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:53

TS, kan je je huis niet voor je hypotheekwaarde verkopen? Ik verwacht dat je overwaarde nodig hebt voor je andere huis, maar wellicht kun je daardoor weer boven Jan komen...je hebt dan nog een restschuld, maar als je dan je dijkwoning netjes opknapt, kan je dat ook weer verkopen tegen een redelijke prijs, waardoor je je restschuld weer kwijt bent.

Dan gewoon op nieuw beginnen en betere tijden komen er altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:59

Ayasha schreef:
Als je niet wil uitleggen wat je bedoelt, zeg het dan ook niet. Ik snap gewoon niet wat er mis is met Polen. Niet meer of minder. Gezien ik niet in Nederland woon ken ik de problematiek daar ook niet. Maar goed, ik zal gewoon helemaal niet meer op je reageren. :?

Omdat dat je enige reaktie is in dit topic en daar heeft TS helemaal niets aan...jij idd nog al op deze manier op mijn berichten kan reageren en daar heb ik niets aan, vandaar ;)

Miss Favre, idd een goed idee. Ik heb een tijdje gewerkt voor een groot internationaal bedrijf, regelmatig kwamen er managers van uit het buitenland voor een jaartje en daar werden huizen voor gehuurd.

Ik heb met een van mijn toemalige managers bij een vakantiehuisje in Vinkeveen gestaan, was best wel schattig, maar daar werd wel even toendertijd en dan spreek ik over 20 jaar geleden! 2400 gulden per maand voor betaald door ons bedrijf! Kan mij toch indenken dat de eigenaren er 1000 gulden voor kregen. Dan heb ik een kennis die heeft een huis gekocht van iemand die failliet is gegaan, dat huis verhuurd hij nu voor 800 euro ingericht en al, die persoon betaald dus middels de huur de hypotheek van dat huis. Planning is dat het huis dus na verloop van tijd is afgelost....bingo. Hij heeft alles netjes geschilderd, opgeknapt en op Marktplaats.nl spullen gekocht voor een habbekratsje, die spullen ook weer netjes gemaakt en het ziet er ontzettend mooi uit van binnen. Alles binnen zeer low budget, alleen eigen energie/arbeid.

Dus je kunt het gestoffeerd en gemeubileerd verhuren, Marktplaats is geduldig, daar kan je dorpen mee inrichten wat daar op staat!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 10:28

Thanks dames voor de tips! 8-)
Er zitten zeker bruikbare tussen, waar aan gewerkt moet gaan worden.
Jullie hebben gelijk wat betreft de verkoopfoto's. zoals jullie het zien, heb ik het ook bekeken en daar is een boel mis mee.
De flat is inmiddels zo goed als leeg; de meubels staan nu in ons dijkhuisje.
Restylen dus? Ik heb daar geen ervaring mee, dus neem graag dat aanbod aan. :j

Ik heb een huurder voor mijn 2e stal, dus Tom's onderhoud is daarmee geregeld. ;)

Verder hebben we al aan de bank gevraagd of we mochten verhuren, maar daar volgde geen toestemming.
Sterker nog: als we dat tóch zouden doen, wordt de hele hypotheek opgeeist...
Misschien toch nog maar een keer aanvragen?

De verkoopprijs is al zonder overwaarde; we zijn aardig in prijs gezakt om er maar vanaf te komen.
Daar zit nog wel iets speling in, afhankelijk wat er op de woekerpolissen wordt uitgekeerd en dat kan pas achteraf worden bepaald door de verzekeringsmaatschappij.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:37

Mogelijke nood-oplossingen die je nog kunt nemen indien het water aan de lippen komt te staan:

- het verleasen van je paard (voor een deel of volledig) Hiermee blijf je eigenaar, maar vallen de kosten weg.
- kan er een auto uit, en hiervoor in de plaats een fiets/brommer of OV?
- zijn er abonnementen die goedkoper of weg kunnen? (te denken valt aan dure mobieltjes, tijdschriften, TV etc etc)
- bezuinigen op hobby's, sportschool indien van toepassing. Het is niet leuk, maar bedenk dat het voor tijdelijk is.
- Heb je nog spullen over? Organiseer een rommelmarkt / garage-sale
- Het ligt voor de hand, maar boodschappen doen bij de Aldi/ op de markt dat loont zich écht! Tevens groot inkopen en invriezen scheelt je echt vele tientjes in de maand.
- Kijk eens naar je verzekeringen - overstappen kan misschien ook nog helpen want er zit veel verschil per maatschappij en de dekking hoeft niet altijd slechter te zijn!

Het zijn allemaal misschien maar kleine dingen, maar geloof me, het helpt! Misschien kun je op de site van Nibud ook nog wat tips halen voor bezuinigingen, al zijn die ook niet heilig wat dat betreft. (lees: vaak onrealistisch)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:41

MarvanTom schreef:
Ik heb een huurder voor mijn 2e stal, dus Tom's onderhoud is daarmee geregeld. ;)

Als het zo nijpend is, moet je Tom verkopen en beide stallen verhuren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:42

KiWiKo schreef:
hmhm.......... netjes bezig BLIJVEN helpt je niks........... ze zit er nu toch al tot over dr oren in, dus ze heeft ook niks meer te verliezen toch?

Wat dacht je van waardigheid en zelfrespect?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:43

Ik wens je heel veel succes,wat een @#$$#$%$%-verhaal.Ik heb zelf 1 keer in de twee weken een weekend zonder mijn kindjes,die dan bij hun papa zijn en als ik jullie moet komen helpen,doe ik dat graag,ben een kei in schilderen,iets te perfectionistisch,vandaar dat het meestal wat langer duurt,maar dan heb je ook wat :+ Verder ben ik handig genoeg ,huisje komt wel goed,voel een bokt-klusteam aankomen nl.

groetjes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:45

beantsje schreef:
KiWiKo schreef:
hmhm.......... netjes bezig BLIJVEN helpt je niks........... ze zit er nu toch al tot over dr oren in, dus ze heeft ook niks meer te verliezen toch?

Wat dacht je van waardigheid en zelfrespect?

dan ga je waardig helemaal naar de filisteinen, is goed voor je zelfrespect, dat dan weer wel :D :D :D

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:49

Misschien nog een kleine tip. Ik heb me tv opgezegd. Kost misschien niet heel veel maar is wel weer twee tientjes extra voor de boodschappen per maand. En minder kosten omdat de tv niet aanstaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:52

Ik wil wat blikken verf voor je kopen,bij onze Gamma gaan de oude blikken verf nu de deur uit met 50% korting.Dit alleen omdat het blik verf in een nieuw jasje is gestoken,dus de verf is zelf niet oud ofso.Welke kleuren zou je graag willen hebben?
Ik kan het dan naar je opsturen in een doos.Laat maar weten hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:57

russel schreef:
Ayasha schreef:

Omdat dat je enige reaktie is in dit topic en daar heeft TS helemaal niets aan...jij idd nog al op deze manier op mijn berichten kan reageren en daar heb ik niets aan, vandaar ;)

Ik vroeg het puur uit interesse en lees het topic al vanaf moment 1 mee. Maar als jij er gelukkig van wordt om te denken dat ik hier alleen maar kom om jouw te irriteren dan moet je dat vooral doen. Ik werk graag mee aan andermans geluk. :) Echter ben ik blij dat ik de reden weet, nu weet ik dat bovenstaande reactie van mij iig niet overdreven is.

TS: Wat ook kan helpen om geld uit te sparen is (als je al niet bij de goedkoopste gaat) naar een goedkope winkel gaan... Hier in België hebben we bv Lidle.. Dat scheelt echt serieus 50 euro in de boodschappen..... Da's 200 de maand. Dat kan tellen... :) Verder woon je helaas wat te ver af, anders wilde ik rustig een dagje komen verven bij je... :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-06-10 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:57

beantsje schreef:
MarvanTom schreef:

waarom blijf jij maar doorhameren op Tom verkopen? Daar heeft TS toch niks aan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:59

daarbij kan ze die nog onderhouden en een mens mag, zeker in zo'n periode, toch wel een uitlaatklep behouden?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:01

beantsje schreef:
MarvanTom schreef:

volgens mij heeft TS al duidelijk aangegeven dat dat absoluut geen optie is!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:02

TS ik vind het zeer dapper dat je hier jullie verhaal neer zet :j
Indien er een boktklusteam komt wil ik me daar ook graag aan toevoegen ;) tevens wil ik je attenderen op het feit dat er ook mensen / bedrijven zijn die woningen zoeken om het woon/werk verkeer te beperken, wellicht is dit een mogelijkheid :? eventuele meer info kun je per pb opvragen ik wil hierover niet teveel uitwijden op bokt.

Ik wens jullie iig heel veel succes toe enne als er spullen nodig zijn voor in het appartement, om het in te richten, ik heb spullen in overvloed en sta graag wat (tijdelijk) af om verkoop mogelijk te maken :+

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:14

TS, heb nu even minder tijd om te reageren, maar zal je vanavond of anders morgen een PB doen om eea uit te leggen en om eventueel af te spreken voor een re-styling ;)